Regeerakkoord

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 09:58

De regering spreekt over miljoenen de anderen over 360€
Waar halen ze dat? Hebben die een glazen bol?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 10:11

dejules schreef:
Als er te weinig kindjes zijn, wie betaalt dan uw vet statutair pensioen?
Ik heb jaren geleden een afspraak gemaakt met mijn broer dat ik, zonder kinderen, zou meebetalen voor het kindergeld van zijn kinderen als zij later zouden werken voor mijn pensioen. En hij was akkoord en zo geschiedde. Zij werken nu voor mijn vet statutair pensioen en hebben daar geen probleem mee.
Ge ziet julio, men moet in het leven vooruitziend zijn en reeds op jonge leeftijd denken aan later, toch?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 10:25

Volgens Links de asiel vragers. Die hier hard gaan werken en voor veel kinderen gaan zorgen :lol:
dejules

08 okt 2019, 10:30

Dicksy schreef:
08 okt 2019, 10:11

Ik heb jaren geleden een afspraak gemaakt met mijn broer dat ik, zonder kinderen,
Bent U homosexueel?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 10:40

Wat is dat nu weer.
Er zijn mogelijk reden genoeg om geen kinderen te hebben.
Misschien is hij wel priester.Of alleen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 10:45

dejules schreef:
Ik heb jaren geleden een afspraak gemaakt met mijn broer dat ik, zonder kinderen,
Nee, julio maar kinderen pasten niet in mijn planning om iets van de wereld te willen zien. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Maar mijn vet statutair pensioen is nu wel een zekerheid dankzij die afspraak die ik gemaakt had met mijn broer en die bijdrage die u doet is natuurlijk ook welkom. Ik wil u hiervoor nogmaals bedanken, ik kan het niet genoeg benadrukken.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 okt 2019, 10:49

Dicksy schreef:
08 okt 2019, 10:11
dejules schreef:
Als er te weinig kindjes zijn, wie betaalt dan uw vet statutair pensioen?
Ik heb jaren geleden een afspraak gemaakt met mijn broer dat ik, zonder kinderen, zou meebetalen voor het kindergeld van zijn kinderen als zij later zouden werken voor mijn pensioen. En hij was akkoord en zo geschiedde. Zij werken nu voor mijn vet statutair pensioen en hebben daar geen probleem mee.
Ge ziet julio, men moet in het leven vooruitziend zijn en reeds op jonge leeftijd denken aan later, toch?
Oei .......dat stinkt zwaar naar kindermishandeling. Zonder hun eigen goedkeuring, worden de kleine schaapjes gedwongen tot slaven arbeid om de nonkel te onderhouden. Hiervoor is juridisch onderzoek noodzakelijk.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 10:49

voorn schreef:
Wat is dat nu weer.
Er zijn mogelijk reden genoeg om geen kinderen te hebben.
Misschien is hij wel priester.Of alleen.
:lol: :lol: Ik priester? :lol: das een goei voorn. Ben gelukkig getrouwd met een vrouwtje dat ook nog onder de oude regeling valt van het ambtenarenpensioen/pensioenleeftijd. Nog 2 jaar en het is hier ook weer kassa, kassa. :lol: :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 okt 2019, 10:54

kannibaal schreef:
Oei .......dat stinkt zwaar naar kindermishandeling. Zonder hun eigen goedkeuring, worden de kleine schaapjes gedwongen tot slaven arbeid om de nonkel te onderhouden. Hiervoor is juridisch onderzoek noodzakelijk
Nee, nee kannibaal niet panikeren. De afspraak werd gemaakt destijds toen mijn broer aan het kindjes maken begon en op hun 18-jarige leeftijd werd deze afspraak hernieuwd. Zolang het maar in de familie blijft hebben ze er geen probleem mee. :D
Ice

08 okt 2019, 11:00

Wel, als je ziet wat ze de gezinnen allemaal afpakken, selectief eigen gezinnen dan nog, dan zou je haast spijt krijgen dat je kinderen en kleinkinderen hebt voor wat die nog allemaal te wachten staat.
Met het kindergeld, dat trouwens weer een naamsverandering kreeg: het 'groeipakket', weer onoverzichtelijk en onnodig ingewikkeld te maken kunnen ze verdoezelen welke gezinnen weer zullen getroffen worden en dat zullen niet de kroostrijke kansarme nieuwe belgen zijn. :x

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 11:09

Dat lijkt nu juist wel.
Wie heeft meer dan drie kinderen in het oude systeem?
Volgens mij meestal allochtonen en Afrikanen ;Dat merk ik hier in ons gebouw. 177 app
Een goede mix van bewoners.
De grote helft oudere alleenstaande vrouwen ( mannen hebben hier geen geluk oud te worden)
Een 40 tal alleenstaande jongerenen en 40tigers
De rest veel jonge allochtone gezinnen
En een 5 tal kinderrijke vreemdelingen.
dejules

08 okt 2019, 11:22

voorn schreef:
08 okt 2019, 11:09
Dat lijkt nu juist wel.
Wie heeft meer dan drie kinderen in het oude systeem?
Volgens mij meestal allochtonen en Afrikanen ;Dat merk ik hier in ons gebouw. 177 app
Een goede mix van bewoners.
De grote helft oudere alleenstaande vrouwen ( mannen hebben hier geen geluk oud te worden)
Een 40 tal alleenstaande jongerenen en 40tigers
De rest veel jonge allochtone gezinnen
En een 5 tal kinderrijke vreemdelingen.
U bent de enige Belg van origine?
Ice

08 okt 2019, 12:04

voorn schreef:
08 okt 2019, 11:09
Dat lijkt nu juist wel.
Wie heeft meer dan drie kinderen in het oude systeem?
Volgens mij meestal allochtonen en Afrikanen ;Dat merk ik hier in ons gebouw. 177 app
Een goede mix van bewoners.
De grote helft oudere alleenstaande vrouwen ( mannen hebben hier geen geluk oud te worden)
Een 40 tal alleenstaande jongerenen en 40tigers
De rest veel jonge allochtone gezinnen
En een 5 tal kinderrijke vreemdelingen.
Nee, hoor voorn, dat is maar schijn.
De voordelen zullen voor de vreemde kwekers zijn en blijven maar daarvoor zou je dat groeipakket onder de loep moeten leggen en de angels eruit halen.

Wie wordt benadeeld als elk kind hetzelfde bedrag krijgt? :roll:
(Dat LIJKT maar rechtvaardig?)
Diegene met twee kinderen als bij een kroostrijk gezin kind nummer zes evenveel krijgt?
Dacht het niet?
In het oude systeem kreeg men voor kind zes amper kindergeld, dat werd afgebouwd naargelang meer kinderen en nu zal het zesde kind evenveel kindergeld krijgen als het eerste kind?
Wíe wordt dan eigenlijk bevoordeeld en wíe benadeeld?
Toch hoe meer kinderen, nóg meer kindergeld in het nieuwe systeem dan tevoren??

Daarbij is de kinderopvang ook een factor want dat betreft meestal werkende autochtonen, zij hebben kinderopvang nodig om te kunnen gaan werken - en dat wordt duurder gemaakt.

De kwekende nieuwkomers liggen in de hangmatten en hebben een tweede inkomen door de financiële steun voor ocharme kansarmen die geen werk kunnen vinden door de discriminerende werkgevers - daar worden zelfs mysterie klikkers voor ingezet...of dat al gewerkt heeft om die luie donders aan het werk te 'helpen' is nog steeds onbekend.

Trouwens: ook de verhoging van dat tweede inkomen door kindergeld omdat ze werkloos zijn, zouden ze verliezen als ze werken, dus zijn kwekers niet snel geneigd om te gaan werken.
Zes kinderen brengt nog méér op met het nieuwe stelsel, het groeípakket voor hunne portemonnee....en zo bemoedigen onze politieke pestl(ij)eiders de overbevolking en komen tegemoet aan de oproep van moslim/ottomaan erdorat om zoveel mogelijk te kweken door extra te belonen ten koste van eigen bevolking.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 okt 2019, 13:07

Dicksy schreef:
07 okt 2019, 23:47
Ik lees nergens dat een indexaanpassing beloofd zou zijn
Hoe is het dan mogelijk dat de nieuwe regering het bedrag als inkomen heeft opgenomen? Natuurlijk waren die indexverhogingen al mee in rekening gebracht. Wedden, lonen, pensioenen, kindergeld en andere uitkeringen worden via de index aangepast aan de levensduurte. Bij het opmaken van een (meer jaren) begroting wordt hiermee rekening gehouden.

Hoeveel en hoe weten ze dat vroeg Voorn zich af. Daar gebruiken die slimme jongens tabellen voor hé, net zoals ze mikken op een inflatie van zo'n twee % per jaar schatten ze de toekomstige levensduurte, de index, de verhogingen van ambtenaren lonen, verhogingen pensioenen en uitkeringen, de verhogingen van de lonen in de privé enz enz

Het opmaken van een begroting en bijhorend jaar budget is iets ingewikkelder dan de meeste hier denken.
Laatst gewijzigd door E.T. op 08 okt 2019, 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 okt 2019, 13:14

voorn schreef:
08 okt 2019, 09:58
De regering spreekt over miljoenen de anderen over 360€
Waar halen ze dat? Hebben die een glazen bol?
Daar lijkt het wel op hé … Maar zij weten om hoeveel kinderen het gaat en die gaan allemaal met een aantal indexsprongen te maken krijgen … Ze schatten dat ze op 5 jaar tijd 107 miljoen minder moeten uitgeven, de kranten hebben dat omgerekend naar wat een "normaal" gezin jaarlijks zal inboeten.