60.000 langdurig werklozen in Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 dec 2019, 13:16

DelaVega schreef:
Wees u ervan bewust dat de website van de VDAB nauwelijks geupdatet wordt. Ik spreek uit ervaring.
Daarom dat ze 'misschien' op hun website vermelden:
'Je uitbetalingsinstelling (Hulpkas of vakbond ACLVB, ACV of ABVV) of RVA kunnen je meer info geven over het al dan niet dalen van je uitkering. 8O
dejules

22 dec 2019, 13:18

Dicksy schreef:
22 dec 2019, 13:16
[
Daarom dat ze 'misschien' op hun website vermelden:
'Je uitbetalingsinstelling (Hulpkas of vakbond ACLVB, ACV of ABVV) of RVA kunnen je meer info geven over het al dan niet dalen van je uitkering. 8O
Als ge 1 jaar in cat 1 (hoogste uitkering) zit en je volgende een opleiding dan bleef je in die cat 1 zitten, ook als U tijdens de opleiding dat jaar zou overschrijden en normaal in cat 2 zou komen.
Vandaag : als uw 1 jaar in cat 1 (hoogste uitkering) afloopt tijdens uw opleiding dan kom je in de lagere uitkeringscategorie 2. Dat wordt bedoelt. Het kan nog erger nl van cat 2 naar 3 (de laagste uitkering)!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 dec 2019, 13:46

dejules schreef:
Als ge 1 jaar in cat 1 (hoogste uitkering) zit en je volgende een opleiding dan bleef je in die cat 1 zitten, ook als U tijdens de opleiding dat jaar zou overschrijden en normaal in cat 2 zou komen.
Vandaag : als uw 1 jaar in cat 1 (hoogste uitkering) afloopt tijdens uw opleiding dan kom je in de lagere uitkeringscategorie 2. Dat wordt bedoelt. Het kan nog erger nl van cat 2 naar 3 (de laagste uitkering)!
Hier een link van de RVA hoe de uitkering berekent wordt/verschillende gezinssituatie e.d. meer Cat 1--->Cat 2--->Cat 3.
Nergens in die hele link lees ik dat die daling van de werkloosheidsvergoedingen ook maar enigermate beïnvloedt wordt door het al dan niet volgen van een cursus. 'M.a.w. of men nu een cursus volgt of niet uw uitkering zal altijd dalen volgens de berekeningen van de RVA, zie link. Het (die daling) heeft niks te maken met volgen van een curus.
Wees nu eens sportief(? 8O ) en geef mij een link waaruit blijkt dat het volgen van die cursus, ook al zou de duurtijd van de cursus het jaar overschrijden, hier invloed op heeft. Volgt men een cursus in april dan zal uw werkloosheidsuitkering ook dalen van Cat 1 ---> Cat 2 na de gestelde tijd.
https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t67
dejules

22 dec 2019, 15:17

Dicksy schreef:
22 dec 2019, 13:46
'M.a.w. of men nu een cursus volgt of niet uw uitkering zal altijd dalen volgens de berekeningen van de RVA, zie link. Het (die daling) heeft niks te maken met volgen van een curus.
Tot enkele jaren terug bleef een werkloze gedurende de hele opleiding in de cat zitten waarin hij zat en kon zijn uitkering niet dalen.
Ook kreeg hij elke maand een extra bedrag (uitkeringsvergoeding) uitgekeerd.
De N-VA heeft dat allebei afgeschaft.
Wat begrijpt U niet?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 dec 2019, 15:56

dejules schrijft:
Tot enkele jaren terug bleef een werkloze gedurende de hele opleiding in de cat zitten waarin hij zat en kon zijn uitkering niet dalen.
Ook kreeg hij elke maand een extra bedrag (uitkeringsvergoeding) uitgekeerd.
De N-VA heeft dat allebei afgeschaft.
Wat begrijpt U niet?
Dat u die opleiding koppelt aan die categorie maar dat men die categorie ook vermindert ook als men geen opleiding volgt.
Die link van de RVA spreekt enkel over de periodes/aantal gewerkte dagen e.d. die zij in rekening brengen voor het zakken in categorie. U koppelt daar die opleiding aan vast wat niet op te maken valt op die sites van de RVA.
Dus nogmaals mijn vraag: “Waar haalt u die koppeling?”
De herberekening na 1 jaar (Cat 1 naar Cat 2) staat, volgens mij, los van die opleiding als ik de website van de RVA lees en als u die ‘stimulanspremie’ bedoelt dacht ik dat die verdwijnt nu op 01.01.2020 en geen dag vroeger.
En daarom dat de VDAB op hun site door verwijst naar de vakbonden om te informeren of u uitkering al dan niet daalt bij het volgen van een cursus. Er staat niet dat ze daalt als u een cursus volgt zoals u wilt beweren.
Wat begrijpt u niet?
dejules

22 dec 2019, 18:39

Dicksy schreef:
22 dec 2019, 15:56

Dat u die opleiding koppelt aan die categorie maar dat men die categorie ook vermindert ook als men geen opleiding volgt.
Die link van de RVA spreekt enkel over de periodes/aantal gewerkte dagen e.d. die zij in rekening brengen voor het zakken in categorie. U koppelt daar die opleiding aan vast wat niet op te maken valt op die sites van de RVA.
Dus nogmaals mijn vraag: “Waar haalt u die koppeling?”
De herberekening na 1 jaar (Cat 1 naar Cat 2) staat, volgens mij, los van die opleiding als ik de website van de RVA lees en als u die ‘stimulanspremie’ bedoelt dacht ik dat die verdwijnt nu op 01.01.2020 en geen dag vroeger.
En daarom dat de VDAB op hun site door verwijst naar de vakbonden om te informeren of u uitkering al dan niet daalt bij het volgen van een cursus. Er staat niet dat ze daalt als u een cursus volgt zoals u wilt beweren.
Tot enkele jaren terug bleef een werkloze gedurende de hele opleiding in de cat zitten waarin hij zat en kon zijn uitkering niet dalen.
Ook kreeg hij elke maand een extra bedrag (uitkeringsvergoeding) uitgekeerd.
De N-VA heeft dat allebei afgeschaft.

Wat begrijpt U niet?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 dec 2019, 18:42

Beste Dicksy lees alles nog eens rustig door.
Sinds de laatste wijziging (onder de n.v.A minister Muyters) is het voor (bijna) iedereen duidelijk:

Als het moment gekomen is om naar een lagere categorie te zakken DAN zak je!
Ook als je op dat moment een cursus aan 't volgen bent.

En dit was vroeger niet zo, het zakken werd als het ware gedurende je cursus uitgesteld.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

22 dec 2019, 19:14

De N-VA is al net zo'n verrijking voor ons als de Islaaaaam.

De kiezers beginnen het door te hebben, eindelijk.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 22 dec 2019, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 dec 2019, 19:26

E.T. schreef:
Beste Dicksy lees alles nog eens rustig door.
Sinds de laatste wijziging (onder de n.v.A minister Muyters) is het voor (bijna) iedereen duidelijk:
Als het moment gekomen is om naar een lagere categorie te zakken DAN zak je!
Ook als je op dat moment een cursus aan 't volgen bent.
Beste E.T.
Akkoord en het heeft niks te maken of je nu een cursus volgt of niet. Ik geef mijn fout toe.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 dec 2019, 20:10

Niet erg Dicksy we lezen allemaal wel eens iets wat eigenlijk anders bedoeld was :wink:
dejules

23 dec 2019, 00:47

meredith schreef:
22 dec 2019, 11:03
Feit nr. 3 de vlaamse regering verwacht nu dat ze overal gaat solliciteren omdat ze geïnvesteerd hebben in haar opleiding.
Mevrouw, de Vlaamse regering heeft niet geïnvesteerd in uw 61 jarige werkloze buurvrouw (ze krijgt gewoon haar lage werkloosheidsuitkering en geen cent meer) maar in de gesubsidieerde mensen die deze gesubsidieerde opleidingen voorzien (tenders). Om aan het werk te blijven moeten die opleidingssessies volzet zijn anders verliezen die gesubsidieerde opleiders ook hun gesubsidieerde job. Uw 61 jarige werkloze buurvrouw werd (mis-)bruikt. Binnenkort gaat men nog zieken en invaliden in die opleidingen duwen om volledige groepen te hebben zodat die gesubsidieerde lesgevers hun gesubsidieerde jobs niet verliezen. De N-VA zegt dat zieken die tijdens hun chemokuur ook "goede" momenten hebben op die momenten kunnen ingezet worden om te werken of een opleiding te volgen. Soms wens je zo'n N-VA nitwit echt kanker toe, toch?
Belgische sociale zekerheid 75 jaar oud. Op 28 december 1944 legde België de basis van zijn sociale zekerheid met de Besluitwet betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders Tegelijk werd ook de eerste steen gelegd van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. De Belgische verliezers van WOII zijn nu wraak aan het nemen door de sociale zekerheid af te breken.
Ice

23 dec 2019, 07:34

Inderdaad, dejules.
Het is ronduit politiek crapuul dat waagt voor te stellen om oude en zieke mensen aan het werk te jagen. Ik begrijp niet dat die hemeltergende schande niet meer verontwaardiging oproept.
Er zijn geen woorden voor.
"De Belgische verliezers van WOII zijn nu wraak aan het nemen door de sociale zekerheid af te breken."
Inderdaad, het gebroed van de gestrafte collaborateurs wisten zich opnieuw in de politiek te wurmen en nemen nu wraak, cd&v en vooral nva.
Ze hadden de doodstraf, die ze gekregen hadden, moeten uitvoeren indertijd ipv om te zetten naar levenslang om ze daarna vrij te laten. :x

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

23 dec 2019, 11:34

dejules schreef:
23 dec 2019, 00:47
meredith schreef:
22 dec 2019, 11:03
Feit nr. 3 de vlaamse regering verwacht nu dat ze overal gaat solliciteren omdat ze geïnvesteerd hebben in haar opleiding.
Mevrouw, de Vlaamse regering heeft niet geïnvesteerd in uw 61 jarige werkloze buurvrouw (ze krijgt gewoon haar lage werkloosheidsuitkering en geen cent meer) maar in de gesubsidieerde mensen die deze gesubsidieerde opleidingen voorzien (tenders). Om aan het werk te blijven moeten die opleidingssessies volzet zijn anders verliezen die gesubsidieerde opleiders ook hun gesubsidieerde job. Uw 61 jarige werkloze buurvrouw werd (mis-)bruikt. Binnenkort gaat men nog zieken en invaliden in die opleidingen duwen om volledige groepen te hebben zodat die gesubsidieerde lesgevers hun gesubsidieerde jobs niet verliezen. De N-VA zegt dat zieken die tijdens hun chemokuur ook "goede" momenten hebben op die momenten kunnen ingezet worden om te werken of een opleiding te volgen. Soms wens je zo'n N-VA nitwit echt kanker toe, toch?
Belgische sociale zekerheid 75 jaar oud. Op 28 december 1944 legde België de basis van zijn sociale zekerheid met de Besluitwet betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders Tegelijk werd ook de eerste steen gelegd van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. De Belgische verliezers van WOII zijn nu wraak aan het nemen door de sociale zekerheid af te breken.
Inderdaad. En hopelijk dan nog in een agressieve vorm, met uitzaaiing van kop tot teen en van teen tot in hun aars.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

23 dec 2019, 12:46

Ik wens niemand wat voor ziekte dan ook toe, maar het wordt hoog tijd dat de vlamingen eens uit hun kot komen zoals de Fransen i.p.v. zich uit te leven op allerlei sociale media.
Dagelijks komen ze met nieuwe totaal van de pot gerukte verboden en verplichtingen , alsof alles wat de vorige regeringen gedaan hebben zo slecht was. Ik kan alleen maar vaststellen dat we met de vorige vlaamse en federale regering flink achteruitgegaan zijn en dat de vlaamse in full speed verder doen.
Ik heb het dan niet alleen op de financiële achteruitgang, maar op alle gebied worden er idiote besluiten genomen. Alles wat niet in hun kraam past moet er aan geloven , uit de losse hand enkele voorbeelden de zelfmoordpreventie,de opvang van mishandelde kinderen, de steinerscholen, het eindejaarsvuurwerk, het taalbad voor kleuters, en nog honderden meer.
Eendracht maakt macht

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

23 dec 2019, 18:03

meredith schreef:
23 dec 2019, 12:46
Ik wens niemand wat voor ziekte dan ook toe, maar het wordt hoog tijd dat de vlamingen eens uit hun kot komen zoals de Fransen i.p.v. zich uit te leven op allerlei sociale media.
Dagelijks komen ze met nieuwe totaal van de pot gerukte verboden en verplichtingen , alsof alles wat de vorige regeringen gedaan hebben zo slecht was. Ik kan alleen maar vaststellen dat we met de vorige vlaamse en federale regering flink achteruitgegaan zijn en dat de vlaamse in full speed verder doen.
Ik heb het dan niet alleen op de financiële achteruitgang, maar op alle gebied worden er idiote besluiten genomen. Alles wat niet in hun kraam past moet er aan geloven , uit de losse hand enkele voorbeelden de zelfmoordpreventie,de opvang van mishandelde kinderen, de steinerscholen, het eindejaarsvuurwerk, het taalbad voor kleuters, en nog honderden meer.
Als de Vlamingen zo verder doen; blijven zuipen, druggebruikers, lafaards (vlucht bij ongeval...), geen greintje discipline, en idem voor de jonge generatie moederkindjes, dan is het noodzakelijk dat de regering zelf maatregelen neemt en wetten maakt, gezien ze zelf niet instaat zijn zich te gedragen.
Het is het ras op zich dat bergaf gaat !!
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.