Steenrijke Vlaamse familie duwt 160 mensen in armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

23 dec 2019, 10:11

Een steenrijke Vlaamse familie krijgt 160 mensen achter zich aan omdat ze hen vastgoed verkocht heeft in erbarmelijke staat.
Het spaargeld van gepensioneerden, mensen in rolstoelen en kankerpatiënten werd ‘zorgeloos belegd’ in Duitse appartementen waar de wind dwars doorheen blaast.
De gedupeerden waren lange tijd radeloos, maar vonden elkaar en organiseerden het verzet. Ze eisen hun 10 miljoen euro terug. “Wie de middenklasse leegzuigt om Ferrari’s en Porsches te kunnen kopen, verdient geen medelijden.”

https://www.hln.be/de-krant/160-vlaming ... ~a86c44f3/

"Steenrijke VLAAMSE familie" : ik denk spontaan aan Huts, Voka, ... en de N-VA.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

23 dec 2019, 14:03

"jij denkt spontaan".... Voorgeprogrammeerd ben je , ben nog verwonderd dat je er je geliefkoosde schietgroep zijnde "de ambtenaren" niet bij sleurt ! Oei.. vergeten misschien? Trouwens wie koopt er nu vastgoed zonder het ooit gezien te hebben? Zelfs in het buitenland.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 dec 2019, 14:08

Steenrijke Vlaamse familie duwt 160 mensen in armoede
Opzoeken is toch niet moeilijk ipv wat aan goedkope namedropping te doen... Het gaat om de familie Dubucquoy - op nr. 367 van de Lijst van Rijkste Belgen. Vooral actief aan de Belgische kust als bouwpromotoren.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

23 dec 2019, 14:21

dejules schreef:
23 dec 2019, 10:11
Een steenrijke Vlaamse familie krijgt 160 mensen achter zich aan omdat ze hen vastgoed verkocht heeft in erbarmelijke staat.
Het spaargeld van gepensioneerden, mensen in rolstoelen en kankerpatiënten werd ‘zorgeloos belegd’ in Duitse appartementen waar de wind dwars doorheen blaast.
De gedupeerden waren lange tijd radeloos, maar vonden elkaar en organiseerden het verzet. Ze eisen hun 10 miljoen euro terug. “Wie de middenklasse leegzuigt om Ferrari’s en Porsches te kunnen kopen, verdient geen medelijden.”

https://www.hln.be/de-krant/160-vlaming ... ~a86c44f3/

"Steenrijke VLAAMSE familie" : ik denk spontaan aan Huts, Voka, ... en de N-VA.
Ik denk spontaan aan goedgelovige onnozelaars die te lomp zijn om zwendel door te hebben.
Met de jaren kan ik daar minder begrip voor opbrengen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 dec 2019, 16:38

frits1955 schreef:
Opzoeken is toch niet moeilijk ipv wat aan goedkope namedropping te doen... Het gaat om de familie Dubucquoy - op nr. 367 van de Lijst van Rijkste Belgen. Vooral actief aan de Belgische kust als bouwpromotoren.
En waarom vermeldt enkel HLN ‘steenrijke familie’ en niet de naam van het bewuste bedrijf en wie er achter zit? Misschien uit schrik dat alles toch wettelijk verlopen is en die ‘gedupeerden’ meer ‘opbrengst’ verwacht hadden van hun ‘investeringen?’
Het artikel zit wel achter een betaalmuur dus mogelijks dat het verder in het artikel wel genoemd wordt. Ook is, als ik het bij de juiste firma heb, deze ondertussen ook al opgedoekt sedert augustus 2019. Dit hele verhaal doet mij denken aan dat verhaal van die Arco-gedupeerden met dit verschil dat er over deze firma reeds in 2015 klachten waren over hun beleggingen in vastgoed in Duitsland. Dus dit zaakje is reeds ettelijke jaren gekend en lopende.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 dec 2019, 17:25

Misschien uit schrik dat alles toch wettelijk verlopen is en die ‘gedupeerden’ meer ‘opbrengst’ verwacht hadden van hun ‘investeringen?’
Voor de schone ogen van de bouwpromotoren zal het allicht niet geweest zijn. Het lijkt duidelijk te zijn dat het gezond verstand van de kopers even op wandel was.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

26 dec 2019, 14:49

Volgens mij is de FRITZ een buitengegooide Nv-A'er , iedereen maar kon beledigen en daarom een fervente tegenstanders is geworden van al wat naar Nv-a verwijst ; Alles wat een ander schrijft wordt af gedaan idioot en kinderlijk ! Een goddelijk FRITZ bestaat dan toch !!!

Polmar
Apple Imac Mojave
Ice

26 dec 2019, 16:27

frits1955 schreef:
23 dec 2019, 17:25
Misschien uit schrik dat alles toch wettelijk verlopen is en die ‘gedupeerden’ meer ‘opbrengst’ verwacht hadden van hun ‘investeringen?’
Voor de schone ogen van de bouwpromotoren zal het allicht niet geweest zijn. Het lijkt duidelijk te zijn dat het gezond verstand van de kopers even op wandel was.
De hebzucht haalde het van het gezond verstand? :roll:
Mooie praatjes en beloften aan veel geld van gladjanussen doen het steeds goed bij naïevelingen die erin trappen zonder zich degelijk te informeren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 dec 2019, 11:00

Vind je dat normaal dat ze mensen opleggen bij aankoop woning Frits 1955 , zijn we niet goed bezig .
Neemt maar iemand onder de arm ( schatter en die pand gaan bezichtigen ) al voor je overgaat tot aankoop .
Omdat steenrijke zijn wil niet zeggen dat ze mensen moeten plunderen ( Zo mensen noem ik oplichters ) heb daar geen andere woorden voor . En dat laten ze allemaal maar hun gangetje gaan .
Met eerlijkheid word je niet rijk , stof tot nadenken als je aan zo iets begeeft .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 jan 2020, 04:09

Uit data van de federale overheidsdienst Economie blijkt bovendien dat de rijkste 10 procent van de Belgen 47 procent van de belastingopbrengsten betaalt. De rijkste 30 procent betaalt meer dan drie vierde van alles. Qua ongelijkheid valt het dus best wel mee.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 jan 2020, 11:16

En is dat een reden om die super rijken geen deftige en eerlijke belastingen te laten betalen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2020, 13:41

Wat is 'deftig en eerlijk' , ET? Het komt me voor dat de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen, of niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 jan 2020, 14:21

Met hun kapitaal naar belastingsparadijzen vluchten om belastingen te ontwijken, dat is nu pas "deftig en eerlijk" , zie. :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2020, 15:53

Ontwijken is wettelijk. Ik probeer dat ook in de mate van het mogelijke.

Maar jij ontwijkt de vraag :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 jan 2020, 16:08

Wil. schreef:
18 jan 2020, 15:53
Ontwijken is wettelijk. Ik probeer dat ook in de mate van het mogelijke.

Maar jij ontwijkt de vraag :wink:
Ippon :lol: