De Wever legt uit hoe het moet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

27 dec 2019, 00:08

https://www.youtube.com/watch?v=hPBkaaSFyBs

Resultaat :
1/ geen enkele begroting in evenwicht
2/ nominale staatsschuld gestegen met 72.000.000.000 € op 5 jaar tijd
3/ laagste economische groei van alle OESO-landen gedurende 5 jaar
4/ 5 jaar op rij een negatieve handelsbalans
5/ de Vlaamse poetsers en strijkers met dienstencheques werd grootste sector van België met bijna 150.000 gesubsidieerde tewerkgestelden (kostprijs : 15.5 miljard € op 5 jaar tijd)
6/ etc etc etc etc

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 dec 2019, 08:24

Interview Huub Broers, afscheidnemend burgemeester van Voeren:

‘Het politieke landschap is moeilijker geworden en ik weet niet of de Franstaligen wel zo verstandig zijn om non te blijven zeggen. Wat zullen ze doen als er in Vlaanderen een meerderheid van Vlaams Belang en N-VA is? Ze zullen dan niet blij zijn, maar zich moeten voegen. Ik denk er in Vlaanderen genoeg steun zou zijn voor het confederalisme, maar met blijvende Steun voor Wallonië.
De staalbedrijven in Herstal kan je niet laten liggen zonder iets nieuws in de plaats te zetten. Maar er moet wel iets gebeuren om er meer aan het werk te krijgen. Magnette zal ze niet zo maar aan het werk krijgen. Ik ben supporter van Standard, je zou eens moeten weten hoeveel mensen de N-VA daar gelijk geven. Ik zit daar wel in een groepje van iets betere burgers, en daar wordt ook over politiek gepraat. Er zijn er ook die het jammer vinden dat zij niet zoiets als de N-VA hebben in Wallonië. Kijk als we vandaag zouden moeten betalen aan Frankrijk om de Walen te laten aansluiten… we zouden het graag geven. Denk ik.’

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 dec 2019, 11:10

Een jaar geen overdrachten naar de Walen en dat geld gebruiken voor de afbouw van de begrotingsschuld. Dan heeft Vlaanderen al voor 3/4 bijgedragen dat jaar. Verdeel de staatsschuld onder de drie gewesten en Vlaanderen zal zijn deel van de afbouw aan de staatsschuld betalen met de transfers die ze nu betalen aan de andere 2 gewesten. Ieder zijn deel laten betalen tot zijn deel afbetaald is.
Behoudt ‘België’ voor dat wat we nog samen moeten doen zoals o.a. het leger, immigratie en politie en ieder regelt zijn zaken naar eigen goeddunken.
En ja, die belgische pottenstampers mogen ook federaal blijven.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 dec 2019, 12:20

Behoudt ‘België’ voor dat wat we nog samen moeten doen zoals o.a. het leger, immigratie en politie ...

Laat de 'vreemdelingen' nu net HET speerpunt zijn van die Vlaamse partijen. :lol: :lol: :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 dec 2019, 12:44

E.T. schreef:
Behoudt ‘België’ voor dat wat we nog samen moeten doen zoals o.a. het leger, immigratie en politie ...
Loopt u thuis rond in een regenboogtrui vol met regenbooggadgets of hebt u een nieuw speeltje ontdekt op het forum omdat u alles in kleuren zet? Ik begin er anders het mijne van te denken.
Behoudt ‘België’ voor dat wat we nog samen moeten doen zoals o.a. het leger, immigratie en politie ...
‘Immigrtie’......Ik beslis niet en heb er ook niks in te vertellen. Ik had hier eender wat kunnen schrijven dat ze federaal nog zouden kunnen doen.
dejules

27 dec 2019, 13:23

Dicksy schreef:
27 dec 2019, 11:10
Een jaar geen overdrachten naar de Walen en dat geld gebruiken voor de afbouw van de begrotingsschuld.
1/ De grootste transfers situeren zich binnen Vlaanderen nl die van 4 Vlaamse provincies naar het armlastige Antwerpen met zijn enorme werkloosheid, infrastructuurwerken (oa Oosterweel, overkapping, de Leien, de Scheldekaaien, ...) nieuwe trams en bussen De Lijn en nieuwe beddingen, pensioenverplichtingen statutaire stadsambtenaren Antwerpen (300 miljoen ten laste gelegd vd Vlaamse belastingbetalers, etc etc).
2/ Zijn er in Nederland geen transfers ts rijke en arme regio's en is dat niet het geval in elk land?
Ice

27 dec 2019, 14:54

Dejules, laten we al maar eerst eens beginnen met de verdeling van de koek tussen federaal en de Gewesten voor we het over de provincies onderling hebben?

Dan moet eerst al het federale budget voor de bevoegdheden van het Vlaamse Gewest overgeheveld worden want dat hebben ze 'vergeten' bij de laatste staatshervorming waardoor Vlamingen nu dubbel betalen en extra bestolen worden want de vlaamse regering heeft anders geen 'werkingsmiddelen' - daarom krijgen Vlamingen steeds meer regelneverij/wetten om belastingen te betalen en is er het verschil met de Walen en brusselaars waar die vlaamse plunderingen niet gelden.
(Bovendien heeft het Grondwettelijke Hof dubbele belasting onwettig verklaard? Hoeveel betalen de Vlamingen eigenlijk dúbbel op die manier, enig idee?)

En dan komt huichelaar bdw beloven om de transfers af te schaffen maar in de plaats daarvan besteelt hij nog eens extra de Vlamingen door hen nóg eens te doen betalen voor vlaamse bevoegdheden omdat dat budget federaal bleef met instemming van (pseudo-)Vlaamse politici?
En de besteding van deze diefstal trekt bdw dan nog eens naar antwerpen toe....zelfbediening in het kwadraat..

Goed bestuur en vooral goede vertegenwoordiging van de Vlamingen door 'Vlaamse' volksvertegenwoordigers in de federale regering, hé? :evil:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 dec 2019, 15:26

Ice schreef:
27 dec 2019, 14:54
Dejules, laten we al maar eerst eens beginnen met de verdeling van de koek tussen federaal en de Gewesten voor we het over de provincies onderling hebben?

Dan moet eerst al het federale budget voor de bevoegdheden van het Vlaamse Gewest overgeheveld worden want dat hebben ze 'vergeten' bij de laatste staatshervorming waardoor Vlamingen nu dubbel betalen en extra bestolen worden want de vlaamse regering heeft anders geen 'werkingsmiddelen' - daarom krijgen Vlamingen steeds meer regelneverij/wetten om belastingen te betalen en is er het verschil met de Walen en brusselaars waar die vlaamse plunderingen niet gelden.
(Bovendien heeft het Grondwettelijke Hof dubbele belasting onwettig verklaard? Hoeveel betalen de Vlamingen eigenlijk dúbbel op die manier, enig idee?)

En dan komt huichelaar bdw beloven om de transfers af te schaffen maar in de plaats daarvan besteelt hij nog eens extra de Vlamingen door hen nóg eens te doen betalen voor vlaamse bevoegdheden omdat dat budget federaal bleef met instemming van (pseudo-)Vlaamse politici?
En de besteding van deze diefstal trekt bdw dan nog eens naar antwerpen toe....zelfbediening in het kwadraat..

Goed bestuur en vooral goede vertegenwoordiging van de Vlamingen door 'Vlaamse' volksvertegenwoordigers in de federale regering, hé? :evil:
Jules beseft heel goed dat in het nieuwe Vlaanderen de uitkeringstrekkers eerst aan de beurt zullen komen om in te leveren.
BDW weet heel goed wat VOKA van hem verwacht.
De onnozelaars die een sociaal Vlaanderen verwacht hadden zullen eraan zijn voor de moeite, of zullen hun hoop richten op Van Grieken.
Doordat er zoveel marginalen zullen overstappen naar het VB zal de ietwat begoede Vlaming opnieuw zijn neus ophalen voor dat soort mensen en zal er opnieuw een tweespalt ontstaan.
Tussen N-VA'ers en VB'ers.

Pop corn time!!!
Ice

27 dec 2019, 15:59

nva wekt enkel de indruk om voor de Vlaming op te komen en zich te profileren als nationalistisch, enkel om stemmen af te luizen van VB om dan achteraf op allerlei slinkse manieren wraak te kunnen nemen op de Vlamingen voor hun collaboratie verleden.
Dat mag intussen toch wel duidelijk zijn door hun afbraakbeleid als regeringspartij én als Vlaamse dievenbende en anders had nva de kans niet laten liggen om samen met VB één front te vormen tegen de verliezers om op te komen voor de Vlaamse meerderheid....nva ontmaskert haar eigen bedrog.
Tradio's zijn de pest en nva is de cholera voor de Vlamingen.
Wat blijft er dan over voor de Vlaming want veel heil moeten ze mogelijk ook niet verwachten van VB ondanks dat ze vaak de nagel op de kop slaan maar of ze dat ook daadwerkelijk zouden kunnen waarmaken is een ander paar mouwen...
Het enige punt waarom VB een streepje voor heeft, zijn bindende referenda want dat is pas democratie en als we af willen van het huidige, corrupte, politieke systeem van graaiende zelfbedieners dan zullen bindende referenda de enige oplossing zijn....dan bepaalt de werkgever (het volk) pas wat hun werknemers (politici) verplicht moeten uitvoeren...zoals het hóórt in een democratie.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 dec 2019, 16:13

Ice schreef:
27 dec 2019, 15:59
nva wekt enkel de indruk om voor de Vlaming op te komen en zich te profileren als nationalistisch, enkel om stemmen af te luizen van VB om dan achteraf op allerlei slinkse manieren wraak te kunnen nemen op de Vlamingen voor hun collaboratie verleden.
Dat mag intussen toch wel duidelijk zijn door hun afbraakbeleid als regeringspartij én als Vlaamse dievenbende en anders had nva de kans niet laten liggen om samen met VB één front te vormen tegen de verliezers om op te komen voor de Vlaamse meerderheid....nva ontmaskert haar eigen bedrog.
Tradio's zijn de pest en nva is de cholera voor de Vlamingen.
Wat blijft er dan over voor de Vlaming want veel heil moeten ze mogelijk ook niet verwachten van VB ondanks dat ze vaak de nagel op de kop slaan maar of ze dat ook daadwerkelijk zouden kunnen waarmaken is een ander paar mouwen...
Het enige punt waarom VB een streepje voor heeft, zijn bindende referenda want dat is pas democratie en als we af willen van het huidige, corrupte, politieke systeem van graaiende zelfbedieners dan zullen bindende referenda de enige oplossing zijn....dan bepaalt de werkgever (het volk) pas wat hun werknemers (politici) verplicht moeten uitvoeren...zoals het hóórt in een democratie.
Leve de idiocratie!
De UK toont ons de weg!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 dec 2019, 16:18

De NV-a draait er keert ,maar ze hebben schrik van alles, van het VB, van de groene ,van de PS, hebben commentaar op de open vld,liggen dwars met de CD&v,tja wie zijn dan "de goeie" ?
Dus, het PVDA maar eens een kans geven en zien wat ze er van bakken?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 dec 2019, 16:23

tokkio schreef:
27 dec 2019, 16:18
De NV-a draait er keert ,maar ze hebben schrik van alles, van het VB, van de groene ,van de PS, hebben commentaar op de open vld,liggen dwars met de CD&v,tja wie zijn dan "de goeie" ?
Dus, het PVDA maar eens een kans geven en zien wat ze er van bakken?
Een mooiere illustratie van de idiocratie die ons te wachten staat kan ik niet verzinnen.
"Laten we voor de communisten stemmen! Die hebben al zoveel succesverhalen geschreven!"

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 dec 2019, 18:56

Lars schreef:
27 dec 2019, 16:23
....
"Laten we voor de communisten stemmen! Die hebben al zoveel succesverhalen geschreven!"
:lol: En wie heeft u ingefluisterd dat er bij de PVDA een Stalin , een Pot Pot of een Mao rondsluipt ? Ik zou al bijzonder tevreden zijn moest Vlaanderen het even goed doen als China, even innovatief, even gemotiveerd, even efficiciënt te werk gaat en waar iedereen met de dag een beetje rijker wordt

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

27 dec 2019, 19:51

Daarstraks met een buurtbewoner gesproken over politiek en vreemdelingen. De man heeft zowel links als rechts van hem vreemdelingen als buren, waarvan hij veel overlast ondervind en daarom altijd voor de N-VA stemt. Ik antwoordde hem dat de N-VA daaraan niks kan veranderen.
Als ik mij niet vergis, zo ging ik voorts, leeft u van een ziekte-uitkering? Ja, zegt hij. Wel, zeg ik, het enige dat u bewerkstelligt door voor de N-VA te stemmen, is dat u in de nabije toekomst niet alleen met Abdel en Abdoel als buren blijft opgeschept zitten, maar daarenboven ook nog eens zonder inkomen komt te vallen. Hoe da, zei hij verbaast. Omdat het opheffen van de sociale zekerheid, zo antwoordde ik, de voornaamste doelstelling is van die partij. Die kreeg bijna een hartaanval. Als dat zo zit, zei hij, zal ik bij de volgende verkiezing al zeker niet meer op N-VA stemmen. Ik heb hem een suggestie gegeven voor wie hij in de toekomst wel moett stemmen. :lol:
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.