De Wever legt uit hoe het moet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 dec 2019, 17:42

Wil. schreef:
28 dec 2019, 17:18
....
Niks van! De kiezers hebben de partijen gedwongen om uit elkaar te gaan.
Kom zeg, geen enkele kiezer heeft ooit gevraagd dat er een partij zou splitsen.
..... De VU groeide vanuit het volk,
Ah ja ?
....., maar dwong geleidelijk aan de traditionele partijen om kleur te bekennen. ....
Is toch flauwe kul. Met de hulp van personen zoals Wilfried Martens zaliger, die ook al min of meer Vlaams Nationalisten waren.

De waarheid kan men geen geweld aan doen, en ooit komt iedere burger de echte waarheid wel eens te weten, ook over die zogenaamde "Vlaamse Beweging" die niet eens bij het gros van de burgers bekend was, laat staan getolereerd werd. Ik wil er hier verder geen woorden meer aan vuil maken ( en evenmin vuile woorden gebruiken ).

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 dec 2019, 17:51

Is toch flauwe kul. Met de hulp van personen zoals Wilfried Martens zaliger, die ook al min of meer Vlaams Nationalisten waren.

De waarheid kan men geen geweld aan doen, en ooit komt iedere burger de echte waarheid wel eens te weten, ook over die zogenaamde "Vlaamse Beweging" die niet eens bij het gros van de burgers bekend was, laat staan getolereerd werd. Ik wil er hier verder geen woorden meer aan vuil maken ( en evenmin vuile woorden gebruiken ).
Het is altijd al het plan van lange adem geweest....
https://www.n-va.be/over-n-va/geschiedenis
Maar wel met de nodige stoelendans......
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _wisselden
Wie geloofd de politieker nog......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2019, 19:39

Als we Brussel even vergeten en Vlaanderen en Wallonië worden zo'n confederale staat die nog enkele dingen samen gaat organiseren zoals landsverdediging en de Rode Duivels is daar dan geen "federale" regering voor nodig :?:
En hoe gaan we dat betalen :?:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 19:41

Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 17:42
Wil. schreef:
28 dec 2019, 17:18
....
Niks van! De kiezers hebben de partijen gedwongen om uit elkaar te gaan.
Kom zeg, geen enkele kiezer heeft ooit gevraagd dat er een partij zou splitsen.
..... De VU groeide vanuit het volk,
Ah ja ?
....., maar dwong geleidelijk aan de traditionele partijen om kleur te bekennen. ....
Is toch flauwe kul. Met de hulp van personen zoals Wilfried Martens zaliger, die ook al min of meer Vlaams Nationalisten waren.

De waarheid kan men geen geweld aan doen, en ooit komt iedere burger de echte waarheid wel eens te weten, ook over die zogenaamde "Vlaamse Beweging" die niet eens bij het gros van de burgers bekend was, laat staan getolereerd werd. Ik wil er hier verder geen woorden meer aan vuil maken ( en evenmin vuile woorden gebruiken ).
Ik merk in jouw postings dat je wel iets lijkt te weten over batterijen, weerstandjes, ampères en zo, maar je kennis van de geschiedenis is vér beneden niveau. Laat het dus maar rusten, dat is het beste.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 19:42

E.T. schreef:
28 dec 2019, 19:39
Als we Brussel even vergeten en Vlaanderen en Wallonië worden zo'n confederale staat die nog enkele dingen samen gaat organiseren zoals landsverdediging en de Rode Duivels is daar dan geen "federale" regering voor nodig :?:
En hoe gaan we dat betalen :?:
Ieder vanuit zijn bbp, hé ET. Ik heb je daarstraks de gegevens laten zien. Dan zou je die vraag toch zelf moeten kunnen beantwoorden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2019, 19:49

Vraag was niet helemaal duidelijk :oops:
Die "federale" regering, hoe gaat die aan inkomsten komen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 19:54

Die krijgt een stuk van iedere confederale staat. Toch logisch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2019, 20:05

Dus ongeveer zoals nu maar andersom. België int en de "deelstaten" krijgen elk een stuk :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2019, 20:09

Inderdaad, andersom: de confederale staten beslissen in onderling overleg hoeveel die bovenliggende laag nog mag krijgen. Die sjotters hebben we eigenlijk niet nodig, nietwaar en een leger in feite ook niet. Laat de confederale staten in de plaats betalen aan de NAVO en laat die de buitenlandse bescherming op zich nemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2019, 20:19

… in onderling overleg ...
Allée er is nog hoop :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 dec 2019, 22:34

E.T. schreef:
28 dec 2019, 19:39
Als we Brussel even vergeten en Vlaanderen en Wallonië worden zo'n confederale staat die nog enkele dingen samen gaat organiseren zoals landsverdediging en de Rode Duivels is daar dan geen "federale" regering voor nodig :?:
En hoe gaan we dat betalen :?:
Brussel vergeten ? Brussel blijft België samen met Wallonië, en alle Vlamingen die er werken worden door Walen vervangen. Dat zal een "boenk" geven in de Vlaamse begroting met al die werklozen erbij.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 dec 2019, 22:41

fred1950 schreef
.....Vlamingen die er werken worden door Walen vervangen.
Een Waal, waarschijnlijk bedoelt u een Brusselaar maar soit, en werken? U bent echt van alle markten thuis, u kunt zelfs een paard laten lachen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 00:55

"De confederale staten beslissen in onderling overleg " - hoe dat moet gebeuren blijft een onbeantwoorde vraag. Laat dit nu net de grote struikelblok zijn in het confederale model. Elke entiteit heeft namelijk evenveel in de pap te brokken in dat geweldige "onderlinge overleg" - daar zwijgt men dus maar over. Stel dat Vlaanderen 10 nieuwe gevechtsvliegtuigen wil kopen in de VS en de Walen willen die aanschaffen in Frankrijk. Daar gaat je onderling overleg aangezien ze beiden even zwaar wegen in de besluitvorming. En elkaar dus perfect kunnen blokkeren. En dan zwijgen we nog over de stem van Brussel en de Duitstalige gemeenschap.Daarom dus dat er nergens ter wereld een werkend confederaal model bestaat.
dejules

29 dec 2019, 01:30

Fred1950 schreef:
28 dec 2019, 22:34

Brussel vergeten ? Brussel blijft België samen met Wallonië, en alle Vlamingen die er werken worden door Walen vervangen. Dat zal een "boenk" geven in de Vlaamse begroting met al die werklozen erbij.
Die krijgen een ambtenarenstatuut. Of krijgen een transitie naar poetser met dienstencheques. Die komen allemaal in het BBP terecht!.
Ons BBP zit vol met gesubsidieerde lucht.
Binnenkort wordt iedereen met dienstencheques betaald, ook de gepensioneerden. Vervaldag 3 maanden en niet bruikbaar in het buitenland. Enkel binnenlandse consumptie.
dejules

29 dec 2019, 01:32

Wil. schreef:
28 dec 2019, 19:54
Die krijgt een stuk van iedere confederale staat. Toch logisch?
Is de grondwet voor herziening vatbaar verklaard?
Kent U 1 partij buiten het Vlaams Belang die mee stapt in het confederaal sprookje?
De N-VA is trouwens in vrije val.