De Wever maakte puinhoop van Antwerpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jan 2020, 16:11

dejules schreef:
09 jan 2020, 08:20
De Antwerp Giants hebben woensdagavond in de Lotto Arena voor een stuntzege gezorgd tegen de Europese topclub AEK Athene. De spannende strijd werd vanop de eerste rij gevolgd door burgemeester Bart De Wever. Tijdens een pauze ging een supporter door het lint en kwam van dichtbij De Wever de levieten lezen.
Bart De Wever: “Ach, ik maak wel vaker mee dat mensen mij komen uitschelden. Ik geef het liever geen aandacht want dat moedigt sommige personen alleen maar aan.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~afa3edb8/

Die man is precies echt geliefd!

Zie je den deze liever ???

https://m.hln.be/in-de-buurt/gent/zonda ... LlOeLsazjw

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 jan 2020, 17:25

Prima Vera schreef:
10 jan 2020, 16:11
.....

Zie je den deze liever ???

https://m.hln.be/in-de-buurt/gent/zonda ... LlOeLsazjw
Och gottekes, wat heeft die vrouw uit Deinze in Gent te zoeken :roll: Waarschijnlijk een lonely ranger die met haar wagentje niet meer de LEZ zone binnen mag.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2020, 19:41

DelaVega schreef:
10 jan 2020, 13:59
Dejules over de Wever: Zijn politiek succes dankte hij aan "het is de schuld van de Walen".

En zijn voormalige kiezers (gehandicapten, zieken, kankerpatiênten, werklozen, gepensioneerden, enz.) zijn nu ook tot inzien gekomen dat ze door de Wever eveneens met de vinger worden gewezen en aldus schuldig bevonden worden door hem. Vandaar de neergang van de N-VA bij de laatste verkiezing.
De mening van de hoofdredacteur van de Knack lijkt op iets anders te wijzen: Afbeelding

en wie het einde van de twee Vlaamse partijen voorspelt, zou hier misschien een ander geluid kunnen ontdekken (uit Knack).

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

10 jan 2020, 20:12

Dat onderzoek stemt toch niet overeen met de ervaring die ik hier ondervind in de sociale woonwijk en waarvan de meeste van de sociale zekerheid leven (gehandicapten, werklozen, gepensioneerde en zieken). Mij komt vaak ter oren dat de voornaamste reden waarom ze niet meer op de N-VA gestemd hebben of zouden stemmen, is omdat ze door die partij hun uitkering dreigen kwijt te spelen.

Het Vlaams Belang daarentegen zou hun stem nog kunnen krijgen, aangezien die partij de sociale zekerheid (SZ) niet ongedaan wil maken, in tegenstelling tot de N-VA, die de SZ in al haar facetten wil opheffen.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 10 jan 2020, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

10 jan 2020, 20:13

dejules schreef:
09 jan 2020, 08:20
De Antwerp Giants hebben woensdagavond in de Lotto Arena voor een stuntzege gezorgd tegen de Europese topclub AEK Athene. De spannende strijd werd vanop de eerste rij gevolgd door burgemeester Bart De Wever. Tijdens een pauze ging een supporter door het lint en kwam van dichtbij De Wever de levieten lezen.
Bart De Wever: “Ach, ik maak wel vaker mee dat mensen mij komen uitschelden. Ik geef het liever geen aandacht want dat moedigt sommige personen alleen maar aan.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~afa3edb8/

Die man is precies echt geliefd!
Politieke angsthazen bagatelliseren graag om te verbergen dat het dun intussen door hun broek loopt...zich stoer houden en intussen de billen bijeen knijpen en hopen op de tijdige tussenkomst van veiligheidsmensen.. :twisted:
Idem toen voor ex-minister de clerck aan het proximus gebouw, de angst en paniek was zichtbaar toen hij tegenover woedende betogers stond...
Het heeft nog lang geduurd voor een moegetergde burger bdw eens openlijk zn vet geeft voor zijn fascistisch beleid..
Bij momenten dacht ik dat ik stierf.
vooral als bdw zich voorstelt dat er weleens met granaten zou kunnen gegooid worden zoals dat in 'zijn stad' reeds normaal gevonden wordt... :mrgreen:

En zie, het krijgt al navolging...de Vlaamse schaapjes beginnen stilaan de draagwijdte te beseffen hoezeer ze erin geluisd worden en wie en hoe ze eindelijk als schuldigen moeten aanspreken om de kar te kunnen keren die ons naar de afgrond rijdt.

@Wil: nva is vermeend rechts, een wolf in schaapskleren en dat beginnen vlamingen stilaan ook te beseffen na vijf jaren van plundering, enkel van Vlaanderen.

De opinie van broodschrijvers om aan politieke damage control pogen te doen, valt in het niet bij de bevolking bij het zien van de bodem van hun eigen, lege portemonnee... :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2020, 20:15

Dat onderzoek stemt toch niet overeen met de ervaring die ik hier ondervind in de sociale woonwijk
Dat is het verschil tussen een subjectief buikgevoel op basis van enkele observaties en een serieuzer onderzoek waarin tientallen, zo niet honderden mensen worden bevraagd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2020, 20:17

Ice schreef:
10 jan 2020, 20:13
@Wil: nva is vermeend rechts, een wolf in schaapskleren en dat beginnen vlamingen stilaan ook te beseffen na vijf jaren van plundering, enkel van Vlaanderen.

De opinie van broodschrijvers om aan politieke damage control pogen te doen, valt in het niet bij de bevolking bij het zien van de bodem van hun eigen, lege portemonnee... :roll:
Die broodschrijver is wel een linkse rekel, nietwaar. Dit gaat de N-VA niet uit de wind zetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

10 jan 2020, 20:25

Wil. schreef:
10 jan 2020, 20:17
Ice schreef:
10 jan 2020, 20:13
@Wil: nva is vermeend rechts, een wolf in schaapskleren en dat beginnen vlamingen stilaan ook te beseffen na vijf jaren van plundering, enkel van Vlaanderen.

De opinie van broodschrijvers om aan politieke damage control pogen te doen, valt in het niet bij de bevolking bij het zien van de bodem van hun eigen, lege portemonnee... :roll:
Die broodschrijver is wel een linkse rekel, nietwaar. Dit gaat de N-VA niet uit de wind zetten.
Nee maar hij noemt nva gemakshalve wél in één adem met VB....kwestie om de schijn van rechts/nationalisme voor de nva collaborateurs in stand te houden..een splijtzwam waar linkse partijen dan weer hopen om garen van te kunnen spinnen..

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

10 jan 2020, 20:31

Wil. schreef:
10 jan 2020, 20:15
Dat onderzoek stemt toch niet overeen met de ervaring die ik hier ondervind in de sociale woonwijk
Dat is het verschil tussen een subjectief buikgevoel op basis van enkele observaties en een serieuzer onderzoek waarin tientallen, zo niet honderden mensen worden bevraagd.
Voor de rijken zal migratie en asiel de doorslag gegeven hebben.
Dat ze eens een bevraging doen bij mensen die van de sociale zekerheid leven. Zal een hele andere uitkomst opleveren.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

10 jan 2020, 21:12

Wil. schreef:
10 jan 2020, 19:41


Afbeelding
Van 34% naar 18% (laatste peiling).
Nooit eerder verloor een partij een kwart van haar kiezers tijdens 1 verkiezing.
N-VA volledig van de kaart geveegd in het flaminganten-bolwerk Bilzen waar in juni 2019 de gemeenteraadsverkiezingen moesten overgedaan worden.
N-VA heeft een ouder kiespubliek dat in snel tempo uitstroomt in apathie, dementie en overlijden en is niet populair bij de jongeren.
Waar ziet U nog groeimarge.
Er is geen groei.
Alleen maar een vrije val.
Een vrije val stopt als de bodem is bereikt.
Ice

11 jan 2020, 00:31

Het kiespubliek was gemengder, dejules, gedeeltelijk waren het ook proteststemmen tegen de traditionele partijen, misleidt door de valse belofte van 'verandering', een deel liep over van VB door de bedrieglijke schijn van rechts/nationalisme en omdat VB toch niet aan de macht zou kunnen geraken door het cordon, en een deel stemde in de hoop om eindelijk verlost te worden van de miljarden Vlaamse transfers die nva beloofde máár, nadat de buit binnen was, meteen in de diepvries stak.

Daardoor alleen al werd duidelijk dat de kiezers bedrogen en belogen werden door huichelaar nva om aan de macht te geraken en de klap moest dan nog komen met de eindeloze reeks pestregels en belastingen langs alle kanten de volgende vijf jaar.

Dat zijn de redenen dat nva verliest en zal blijven verliezen want ze blijven gewoon stug doorgaan met hun afbraakpolitiek om de Vlamingen te bestelen, te beliegen en bedriegen en van de lamzakken in de oppositie moeten we ook al niet teveel tegenstand verwachten.
En de jongere generatie zien nu ook al de SZ en hun wettig pensioen verdampen, waar ze nu hard voor werken en steeds meer voor belast worden, dus die stemmen zeker niet nva.
Eigen schuld, dikke bult, wat je zaait zult ge oogsten en het zal orkaankracht worden.
Ice

11 jan 2020, 00:37

Wil. schreef:
10 jan 2020, 20:15
Dat onderzoek stemt toch niet overeen met de ervaring die ik hier ondervind in de sociale woonwijk
Dat is het verschil tussen een subjectief buikgevoel op basis van enkele observaties en een serieuzer onderzoek waarin tientallen, zo niet honderden mensen worden bevraagd.
Wil, je kunt toch niet in alle ernst beweren dat over het algemeen genomen voor het gros van de mensen de welvaart is áfgenomen, alles steeds duurder wordt en we steeds meer belast worden, wel?? 8O
Juichen om een kruimeltje als ze je een heel brood afpakken? :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2020, 00:43

Dat was het punt niet. Het ging erom dat uit een onderzoek was gebleken welke de belangrijkste redenen waren voor het verlies van de N-VA. Wat één persoon in zijn/haar eigen omgeving ervaart weegt niet op tegen een breder onderzoek.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

11 jan 2020, 12:44

We weten intussen wat zulke onderzoeken nog waard zijn.. :roll: ...net als domme politici die reeds na de verkiezingen al beginnen te kibbelen en over straat rollen om stemmen van elkaar af te pikken voor de volgende verkiezing terwijl ze zelf hun kansen om herverkozen te worden verprutsen door een afbraak beleid waar mensen woedend van worden.
Vliegen vang je niet door azijn als honing voor te stellen... 8O
Trump heeft dat prima begrepen, hij wordt op handen gedragen omdat hij een beleid voert dat het amerikaanse volk wíl, zijn verkiezingsbeloften houdt en zijn eigen volk éérst zet.
Hij nagelt de manipulerende leugenpers aan de schandpaal en vindt eigen economie én bevolking belangrijker dan oorlog te voeren in heel de wereld voor macht en de winst van het clubje wapenfabrikanten en militair complex zoals zijn voorgangers.
Dáárom zal Trump dan ook geen enkele moeite moeten doen om herverkozen te worden.

Machtsbehoud en bijbehorende graaipostjes worden politici alleen gegund als ze het volk ook een beter leven gunnen, tenmínste waar ze recht op hebben, en níet als ze het volk alles afpakken en het bloed onder de nagels vandaan halen (en dan nog met schaamteloze zelfbediening!) want dan worden ze onherroepelijk eruit geschopt!
Zie maar hoe het de tradio's is vergaan: afgerekend op een beleid dat het volk níet ten goede kwam...net hetzelfde en deze ploeg politieke dieven is nog een graad erger.
nva en co slaan hun eigen ruiten in met hun (wraakzuchtig) afbraakbeleid, ze begrijpen blijkbaar nog steeds niet dat ze enkel aan de macht zullen kunnen blijven als ze zorgen dat eigen bevolking het goed heeft én de wil van het volk respecteren.

Met leugens en bedrog trachten ze het volk te misleiden dat hun beleid en regeltjes goed voor ons zouden zijn en achteraf blijkt dan dat het ordinaire leugens waren ten nádele van de bevolking die telkens wéér bestolen en verarmd bedrogen uitkomt....dan blijkt dat de honing azijn is!
Dat blijf je niet ongestraft doen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

11 jan 2020, 16:38

Prima Vera: En denk jij echt dat met de cadeautjespolitiek van links het zo goed gaat gaan?

Onder het beleid van links mocht Sinterklaas aan iedereen pakjes uitdelen.

Onder het beleid van de N-VA mag de Sint aan de bevolking alleen maar de roe geven - en het lekkers aan de N-VA. Bracke is al ferm van dat lekkers aan het genieten onder de palmbomen van Zuid-Afrika.

Bah, walgelijk.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.