Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 jan 2020, 20:44

dejules schreef:
30 jan 2020, 20:34
Wil. schreef:
30 jan 2020, 14:22

Afbeelding
Uw grafiek gaat over de pensioenleeftijd.
Heeft U ook een grafiek over het aantal mensen dat ook effectief werkt tot hun pensioenleeftijd?
En ik bedoel dus niet opgespaarde ziektedagen, tbs, gelijkgestelde studiejaren, loopbaanonderbreking, ziekte, betaald thuis zitten wachtend op de pensioenleeftijd, ...
Ik zou graag een grafiek zien waarbij de loopbaan uitgedrukt wordt in effectief gewerkte uren.
Een tweedehandsauto kan 500.000 km op 1 jaar gereden hebben. Anderen doen daar 45 jaar over, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2020, 01:31

:lol: :lol: :lol:

De laatste 11 postings van Julleke beginnen allemaal met " Wil. schreef "

:lol: :lol:
Lichtjes geobsedeerd, volgens mij. Maar de karavaan trekt voort terwijl het hondje blaft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 jan 2020, 05:20

Wat een prachtig gloom en doom draadje is dit hier.
Daar kunnen alleen maar linkse hangmat rakkertjes verantwoordelijk voor zijn.
Dit krijg je als parasieten niet meer tevreden zijn.
Ice

31 jan 2020, 10:00

Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
Ik doe dat omdat jij - hoewel je geen studie daaromtrent hebt gedaan, of vergis ik me? - kwam suggereren dat kankerpatiënten uit hun ziekenbed worden gejaagd om in barre omstandigheden terug onder de knoet van de meedogenloze baas te worden uitgebuit.
Ik hoef geen studie te hebben gedaan om te vinden dat je zieke mensen met rust moet laten met gezever van aangepast werk dat er niet is, dat heten ze menselijkheid....en vooral omdat er intussen hordes gezonde, jonge kerels op onze kap leven en niet hoeven te gaan werken.
Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
Dat is dus niet het geval. Er wordt behoorlijk misbruik gemaakt van de ziekteverzekering. Hoe weet ik dat? Omdat er plots meer 'langdurig zieken' opduiken wanneer de datum van pensionering verschuift. Daar wordt een mens niet op slag ziek van, maar gezien onze lakse wetgeving zien sommigen daarin een middel om toch te ontsnappen aan dat onmenselijke regime.
Voilá, je geeft zelf de oorzaak aan: lakse wetgeving waardoor misbruik kán gemaakt worden maar mensen die dan gebruik maken van die lakse wetgeving zijn dan de schuldigen?
Mij lijkt het dat er dan iets scheelt aan de wetgeving, niet aan de mensen die het gebruiken.
Wat mij stoort is weer dubbele standaard: als een asielzoeker met het kindergeld dat hij trekt door de terugwerkende kracht van de wet een huis kan kopen, dan is de lakse wet de schuld - als een vlaming gebruik maakt van een lakse wet dan is het de vlaming zijn schuld. :roll:
Wil. schreef:
30 jan 2020, 16:50
De Oeso maakt vergelijkende tabellen op en geloof me dat die mensen weten hoe dat moet gebeuren. Het is basiskennis van statistisch onderzoek om de gegevens zoveel mogelijk gelijk te schakelen. Daarom zijn die gegevens wel degelijk richtinggevend. In dit land stapt men vroeg uit het werkcircuit maar de tendens is aan het veranderen. We zijn al opgeschoven in die rangschikking.
Zoals ik al zei:
" ...en vergeet niet dat nva het énkel heeft over Vlámingen, hé?
Zelfs niet over Bélgen en al helemaal niet over de uitheemse parasieten vanuit alle hoeken vd wereld dat allen gezonde, jonge kerels zijn.... "
Als de overheid/nva, ondanks de hoogste belastingdruk, nog verlegen zit om nog meer belastinggeld door arbeid om te kunnen verspillen door wanbeheer, dat ze dan maar begint met de gezonde, jonge fortuinzoekers die hier rondzwerven, aan de gang te lopen. :x

Tenslotte haalden ze die binnen om onze pensioenen te betalen en niet zodat de gepensioneerden nu (langer) moeten gaan werken om die jonge kerels met aanhang levenslang hun hangmat te betalen.
Waarom horen we nooit over dát misbruik door lakse wetten van onze SZ waardoor de vergrijzende bevolking langer moet gaan werken?
De onhoudbare druk van SZ is zó opgelost: enkel wie bijdroeg kan er gebruik van maken?
Dat was tenslotte de bedoeling van SZ/sociaal vangnet dat nva met valse voorwendselen wil afbreken. :evil:
Ice

31 jan 2020, 10:24

Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:02
Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag. Waarom eigenlijk niet? Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen. Ga je die mensen in quarantaine zetten misschien en ze zo opnieuw mentaal ziek maken?
KUNNEN, Wil, niet van verplicht te MOETEN!
Die keuze krijgen ze niet om genézen of zich goed genoeg te voelen om terug te kúnnen gaan werken, ze worden GEDWONGEN of ze worden zelfs financieel gestraft en daar wringt de schoen: dat heet chantage.
Dát is fundamenteel FOUT, moreel verdorven en schaamteloos.
En die smoes van sociale contacten om de indruk te wekken dat het voor hun welzijn zou zijn is verwerpelijk, dat heeft de overheid overigens niet te bepalen, mensen zorgen wel zelf voor hun sociale contacten.
Het gaat niet over mensen die genezen zijn maar die NIET genezen zijn.
Die worden in een reïntegratiestappenplan geduwd.
Als de werkgever zegt dat hij geen aangepast werk heeft dan mag hij die mens ontslaan ZONDER OPZEGVERGOEDING.
Dankzij de N-VA, "mijn baas is VOKA".
Dáár is het nva om te doen om zieke Vlamingen aan het werk te jagen: zieke werknemers kunnen ontslaan zonder opzegvergoeding - wéér een récht van de werkmens dat afgebroken wordt...en intussen rijven politici miljoenen binnen met hun 'uittredingsvergoedingen'. :x

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jan 2020, 11:28

petrol schreef:
31 jan 2020, 05:20
Wat een prachtig gloom en doom draadje is dit hier.
Daar kunnen alleen maar linkse hangmat rakkertjes verantwoordelijk voor zijn.
Dit krijg je als parasieten niet meer tevreden zijn.
Vlaanderen schendt de mensenrechten van zijn inwoners als ze die tekort doet omdat het rijk genoeg is om dat niet te laten gebeuren. Wat de N-VA van plan is begint al ferm op uitroeiing van de zwakkeren te gelijken.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

31 jan 2020, 11:35

Ice schreef:
31 jan 2020, 10:24
Wil. schreef:
30 jan 2020, 20:02
Natuurlijk kunnen mensen die van een ziekte genezen - welke dat ook moge zijn - terug aan de slag. Waarom eigenlijk niet? Voor veel mensen is hun werkkring een plek waar ze sociale contacten verwerven en uitbouwen. Ga je die mensen in quarantaine zetten misschien en ze zo opnieuw mentaal ziek maken?
KUNNEN, Wil, niet van verplicht te MOETEN!
Die keuze krijgen ze niet om genézen of zich goed genoeg te voelen om terug te kúnnen gaan werken, ze worden GEDWONGEN of ze worden zelfs financieel gestraft en daar wringt de schoen: dat heet chantage.
Dát is fundamenteel FOUT, moreel verdorven en schaamteloos.
En die smoes van sociale contacten om de indruk te wekken dat het voor hun welzijn zou zijn is verwerpelijk, dat heeft de overheid overigens niet te bepalen, mensen zorgen wel zelf voor hun sociale contacten.
Het gaat niet over mensen die genezen zijn maar die NIET genezen zijn.
Die worden in een reïntegratiestappenplan geduwd.
Als de werkgever zegt dat hij geen aangepast werk heeft dan mag hij die mens ontslaan ZONDER OPZEGVERGOEDING.
Dankzij de N-VA, "mijn baas is VOKA".
Dáár is het nva om te doen om zieke Vlamingen aan het werk te jagen: zieke werknemers kunnen ontslaan zonder opzegvergoeding - wéér een récht van de werkmens dat afgebroken wordt...en intussen rijven politici miljoenen binnen met hun 'uittredingsvergoedingen'. :x
Inderdaad, Ice. Wat dat sociaal contact betreft is het eigenlijk héél simpel. Er is maar een persoon die kan beoordelen of hij al dan niet behoefte heeft aan sociaal contact – en dat is de patiënt zélf.

En dat gaat de N-VA niet bepalen. Dat gaan zij niet bepalen! Dat gaan zij niet bepalen! Om het met de woorden van Jan Jambon (N-VA) te zeggen.

De schade die mijn kennis met zijn prostaatkanker heeft opgelopen, belemmert hem precies in zijn sociaal leven. Door zijn beladen medische behandeling heeft die man geen zin in sociaal contacten.

Ten aanzien van zieken en zwakkeren, is de N-VA gewetenloos en meedogenloos.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

31 jan 2020, 11:58

Ice schrijft:
KUNNEN, Wil, niet van verplicht te MOETEN!
Die keuze krijgen ze niet om genézen of zich goed genoeg te voelen om terug te kúnnen gaan werken, ze worden GEDWONGEN of ze worden zelfs financieel gestraft en daar wringt de schoen: dat heet chantage.
Dát is fundamenteel FOUT, moreel verdorven en schaamteloos.


Die keuze krijgen ze inderdaad niet, Ice. De man met zijn prostaatkanker werd tijdens zijn behandeling uitgeschreven van de ziekenkas. Moest maar op vervroegd pensioen gaan als hij vond dat hij te ziek was om terug te gaan werken.

Compleet gewetenloos en meedogenloos.

Merci, N-VA.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

31 jan 2020, 13:54

DelaVega schreef:
31 jan 2020, 11:58
Die keuze krijgen ze inderdaad niet, Ice. De man met zijn prostaatkanker werd tijdens zijn behandeling uitgeschreven van de ziekenkas. Moest maar op vervroegd pensioen gaan als hij vond dat hij te ziek was om terug te gaan werken.

Compleet gewetenloos en meedogenloos.

Merci, N-VA.
Daarom werd dus net aangeraden/aangemoedigd om op vervroegd pensioen te gaan:
Zodat nu een herberekening met terugwerkende kracht kan ingevoerd worden om eerder gelijkgestelde periodes van werkloosheid nog eens af te trekken van het huidige aalmoes pensioen voor collectieve verarming van de vergrijzende bevolking.

Mogelijk heeft nva zelfs het gore voornemen (dat zou zelfs al in de 18.000 pagina's wetswijzigingen vervat kunnen zitten) om de gelijkgestelde periodes van ziekte zo ook uit de berekening voor het pensioen te halen én met terugwerkende kracht deze gelijkgestelde periode, zoals bij werkloosheid, te gebruiken om door herberekening vh pensioen ook zieke gepensioneerden hun schamel pensioen nu te stelen.

En daarvoor wordt nu volop het misbruik met de ziekteverzekering in de kijker gezet:
De publieke opinie moet uitgespeeld worden tegen de zieken, die moeten allen afgeschilderd worden als profiteurs en fraudeurs om het verdeel en heers spel in gang te schoppen zodat, na de werkloosheid, ook de gelijkgestelde periodes van ziek-zijn uit de berekeningen van de pensioenen verdwijnt om de totale afbraak van het wettelijke pensioen zo sluipend waar te maken. :x

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

31 jan 2020, 14:07

Klopt, Ice.

Hij trekt nu minder pensioen dan wanneer hij pas later met pensioen zou zijn gegaan, vertelde hij mij onlangs. Ik ga hem nog eens vragen hoe dat precies zit.

Als ik dien Bart De Wever zijn gezicht zien, begint ieder vezel van mijn lichaam om wraak te roepen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

31 jan 2020, 14:26

De man had beter tegen de beslissing van het ziekenfonds beroep aangetekend middels arbeidsrechtbank.

Ik raad iedere kankerpatiënt aan, die geconfronteerd wordt met dergelijke praktijken, dit te doen, eventueel met bijstand van uw vakbond, als men gesyndiceerd is uiteraard.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2020, 14:37

Wie door een dokter geacht wordt voldoende genezen te zijn om het werk weer te kunnen hervatten, die hoort dat dan ook te doen. Wil hij niet? OK het is zijn vrije recht en dito keuze, maar dan ook geen vergoeding meer.

Er zijn veel mensen die vragen om te kunnen werken. Wie dan het recht heeft om zijn job te hervatten en ook in staat is om het te doen, dient zich eens af te vragen hoe die anderen zich voelen die in de wachtrij blijven staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jan 2020, 14:49

DelaVega schreef:
31 jan 2020, 14:07
Klopt, Ice.

Hij trekt nu minder pensioen dan wanneer hij pas later met pensioen zou zijn gegaan, vertelde hij mij onlangs. Ik ga hem nog eens vragen hoe dat precies zit.

Als ik dien Bart De Wever zijn gezicht zien, begint ieder vezel van mijn lichaam om wraak te roepen.
Eigenaardig, bij mij en bij mijn eega komt er bij iedere indexering iets bij en ik ben gewoon gepensioneerd zoals iedereen denk ik::::::::::::
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jan 2020, 14:56

DelaVega schreef:
31 jan 2020, 11:58
Ice schrijft:
KUNNEN, Wil, niet van verplicht te MOETEN!
Die keuze krijgen ze niet om genézen of zich goed genoeg te voelen om terug te kúnnen gaan werken, ze worden GEDWONGEN of ze worden zelfs financieel gestraft en daar wringt de schoen: dat heet chantage.
Dát is fundamenteel FOUT, moreel verdorven en schaamteloos.


Die keuze krijgen ze inderdaad niet, Ice. De man met zijn prostaatkanker werd tijdens zijn behandeling uitgeschreven van de ziekenkas. Moest maar op vervroegd pensioen gaan als hij vond dat hij te ziek was om terug te gaan werken.

Compleet gewetenloos en meedogenloos.

Merci, N-VA.
DelaVega ge moogt het me kwalijk nemen, dat is uw goed recht maar ik vind dat ge samen met de jules bij de meest negatieve mensen hoort die ik al op forums tegengekomen ben. Daarbovenop heb ik de indruk dat ge moeite hebt met begrijpend lezen anders zou je de zever die je schrijft niet schrijven.Ik ben blij dat ik niet in uw buurt woon...
De zon is gratis voor iedereen

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jan 2020, 15:01

Idefix schreef:
Eigenaardig, bij mij en bij mijn eega komt er bij iedere indexering iets bij en ik ben gewoon gepensioneerd zoals iedereen denk ik::::::::::::
Als mijn echtgenote op de wettelijke leeftijd stopt met werken heeft ze juist geteld één eurocent minder (inderdaad minder) pensioen dan als ze zou stoppen op haar vroegst mogelijke leeftijd zo zegt mypension. 😂