Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

01 feb 2020, 10:38

dejules schreef:
01 feb 2020, 10:27
voorn schreef:
01 feb 2020, 09:38
Op beide bedrijven waar ik werkte werd voor een zieke werknemer altijd naar een oplossing gezocht indien dit niet onoverkomelijk was.
Iemand uit de productie met hart problemen ; dan werd gezocht naar een dag jobke met weinig of geen inspanningen.
De realiteit is wat ze is nl slechts weinig bedrijven bieden hun zieke werknemers een aangepaste job aan. Bijna steeds wordt overgegaan tot ontslag. Hoelang is het geleden dat U nog actief was in het bedrijfsleven?
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

01 feb 2020, 10:41

Lars schreef:
01 feb 2020, 10:38
dejules schreef:
01 feb 2020, 10:27
voorn schreef:
01 feb 2020, 09:38
Op beide bedrijven waar ik werkte werd voor een zieke werknemer altijd naar een oplossing gezocht indien dit niet onoverkomelijk was.
Iemand uit de productie met hart problemen ; dan werd gezocht naar een dag jobke met weinig of geen inspanningen.
De realiteit is wat ze is nl slechts weinig bedrijven bieden hun zieke werknemers een aangepaste job aan. Bijna steeds wordt overgegaan tot ontslag. Hoelang is het geleden dat U nog actief was in het bedrijfsleven?
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.
Maak dat maar eens wijs aan de N-VA.

Hun motto is: 'iedereen aan het werk, ook gehandicapten en terminale kankerpatiënten'.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 01 feb 2020, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

01 feb 2020, 10:51

Lars schreef:
01 feb 2020, 10:38
dejules schreef:
01 feb 2020, 10:27
voorn schreef:
01 feb 2020, 09:38
Op beide bedrijven waar ik werkte werd voor een zieke werknemer altijd naar een oplossing gezocht indien dit niet onoverkomelijk was.
Iemand uit de productie met hart problemen ; dan werd gezocht naar een dag jobke met weinig of geen inspanningen.
De realiteit is wat ze is nl slechts weinig bedrijven bieden hun zieke werknemers een aangepaste job aan. Bijna steeds wordt overgegaan tot ontslag. Hoelang is het geleden dat U nog actief was in het bedrijfsleven?
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.
Natuurlijk niet, daarom kunnen bedrijven ook niks doen met zieke mensen? :roll:
En los daarvan horen zieke mensen niet verplicht te moeten gaan werken!!!
Aangepast werk voor een zieke, met de smoes van misbruik en als voorwendsel om te kunnen ontslaan, welke sadist heeft dat verzonnen...misdadig vind ik dat. :x

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 feb 2020, 14:57

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202001 ... 3727102648

Het begint al op je 20ste: zo takelt je lichaam af per leeftijd

Of we het nu willen of niet, verouderen doen we sowieso. Maar vanaf wanneer beginnen onze onderdelen dan te verslijten? Hoewel elke mens anders is, zijn er wel degelijk lijnen in te trekken.

Hebben ze daar al iets op gevonden om de kwalen tegen houden , bij één wat sneller dan bij andere , maar daar houd ook niemand rekening mee .

En vinden ze altijd gepast werk voor deze mensen wat willen ze eigenlijk ? denk dat liever baas mensen in dienst nemen dat nog actief kunnen meedraaien . Niemand vraagt dat we morgen ziek worden of kwalen krijgen daar moet je leren mee omgaan en aanvaarden meer zit er niet op .
Is triestig dat ze na zoveel jaren alles moeten inkrimpen dat ze vroeger door deuren en ramen hebben buiten gesmeten en dat zijn de gevolgen nu , maar toen hoorde je ook geen haan kraaien , want was welkom en niemand levert graag in .

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

01 feb 2020, 15:39

gast43 schreef:
01 feb 2020, 14:57
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202001 ... 3727102648

Het begint al op je 20ste: zo takelt je lichaam af per leeftijd

Of we het nu willen of niet, verouderen doen we sowieso. Maar vanaf wanneer beginnen onze onderdelen dan te verslijten? Hoewel elke mens anders is, zijn er wel degelijk lijnen in te trekken.

Hebben ze daar al iets op gevonden om de kwalen tegen houden , bij één wat sneller dan bij andere , maar daar houd ook niemand rekening mee .

En vinden ze altijd gepast werk voor deze mensen wat willen ze eigenlijk ? denk dat liever baas mensen in dienst nemen dat nog actief kunnen meedraaien . Niemand vraagt dat we morgen ziek worden of kwalen krijgen daar moet je leren mee omgaan en aanvaarden meer zit er niet op .
Is triestig dat ze na zoveel jaren alles moeten inkrimpen dat ze vroeger door deuren en ramen hebben buiten gesmeten en dat zijn de gevolgen nu , maar toen hoorde je ook geen haan kraaien , want was welkom en niemand levert graag in .
Bepaalde medicijnen verdrievoudigen het verouderings-/aftakelingsproces.

Bijvoorbeeld mijn aftakelingsproces is twee tot drie keer zo hard toegeslagen in vergelijking met iemand van de zelfde leeftijd en van het zelfde geslacht en dit als gevolg van een bepaald medicijn dat ik in het verleden heb toegediend gekregen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

01 feb 2020, 17:15

gast43 schreef:
01 feb 2020, 14:57

Het begint al op je 20ste: zo takelt je lichaam af per leeftijd

Wat er gebeurt als je ’s nachts niet slaapt
Wanneer we ’s nachts niet slapen, krijgt ons lichaam niet de rust die het hoort te krijgen. Ons brein is namelijk geprogrammeerd om ’s nachts te rusten. Mensen die ’s nachts werken, rusten zo’n 1 tot 2 uur minder dan de gemiddelde mens. Mensen onder de 35 jaar kunnen onder deze omstandigheden over het algemeen redelijk normaal functioneren. Indien ze verder goed in hun vel zitten, kan het voor hun voelen alsof ze gewoon een dagdienst hebben gedraaid.

Maar we moeten niet alleen het aantal uren aan rust dat we verloren hebben in gedachten houden, maar ook de kwaliteit van onze slaap. Onze lichamen maken ’s nachts een hormoon genaamd melatonine aan. Deze onderhoudt ons standaard biologische ritme, waardoor onze lichamen weten wanneer het dag is en wanneer het nacht is.

Hierdoor ondergaan onze lichamen hormonale veranderingen wanneer we ’s nachts niet slapen. Dit rijkt verder dan alleen de bovengenoemde melatonine. Zo wordt ook de hormoonhuishouding omtrent onder andere onze spijsvertering en (bij vrouwen) de menstruatiecyclus aangetast. Daarom kunnen vrouwen vanwege een slaaptekort veranderingen in hun menstruatiecyclus ondervinden. Volgens verscheidene onderzoeken kan het zelfs het risico op bepaalde types kanker vergroten, zoals borstkanker.

Nog een stuitende consequentie van (regelmatig) nachtwerk is dat er 5 jaar van je levensverwachting wordt afgehaald voor elke 15 jaar aan nachtdiensten die je draait.

Hier bovenop zijn mensen die nachtwerk uitvoeren vaker en sneller geïrriteerd. Zij lopen een groter risico op cardiovasculaire ziekten, slechte eetgewoonten, spijsverteringsproblemen, slaapstoornissen en chronische vermoeidheid. Sommigen komen zelfs in een neerwaartse spiraal van sociale isolatie terecht.

https://verkenjegeest.com/welke-invloed ... ezondheid/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 feb 2020, 17:24

Nooit last van de nachtshift gehad; wel van de vroege shift.
Sliep 'smorgens 4 uur en 'savonds voor 21 uur drie uur.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 feb 2020, 17:24

Nooit last van de nachtshift gehad; wel van de vroege shift.
Sliep 'smorgens 4 uur en 'savonds voor 21 uur drie uur.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

01 feb 2020, 18:49

heb 37 jaar in de 4 ploegen gewerkt. vanaf mijn 55 * problemen met de nachtdienst.
was om 08.00 in bed en was om 11.00 wakker !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 feb 2020, 09:25

Men heeft op verschillende chemische bedrijven sommige eenheden een ander shiftsysteem laten lopen.
Maar zover ik weet is daar weinig of niets uitgekomen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

02 feb 2020, 11:53

DelaVega schreef:
31 jan 2020, 16:29
Een kankerpatiënt die zelfs zijn woning niet meer kan onderhouden en huiselijke taken kan uitvoeren, wordt toch uitgeschreven uit het ziekenfonds en wordt gedwongen te gaan werken.
Wie is die kankerpatiënt???? Bron graag......Geef zijn gegevens en ik zorg dat dit onderzocht wordt.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

02 feb 2020, 11:58

DelaVega schreef:
01 feb 2020, 10:41
Lars schreef:
01 feb 2020, 10:38
dejules schreef:
01 feb 2020, 10:27


De realiteit is wat ze is nl slechts weinig bedrijven bieden hun zieke werknemers een aangepaste job aan. Bijna steeds wordt overgegaan tot ontslag. Hoelang is het geleden dat U nog actief was in het bedrijfsleven?
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.
Maak dat maar eens wijs aan de N-VA.

Hun motto is: 'iedereen aan het werk, ook gehandicapten en terminale kankerpatiënten'.
Bron graag...……….
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 feb 2020, 12:13

Hier bovenop zijn mensen die nachtwerk uitvoeren vaker en sneller geïrriteerd. Zij lopen een groter risico op cardiovasculaire ziekten, slechte eetgewoonten, spijsverteringsproblemen, slaapstoornissen en chronische vermoeidheid. Sommigen komen zelfs in een neerwaartse spiraal van sociale isolatie terecht.
Bulchit, Vrachtwagen chauffeurs werken altijd in 3 ploegen, eten op alle mogelijke en onmogelijke uren,en slapen als ze de kans krijgen....... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

02 feb 2020, 18:02

Idefix schreef:
02 feb 2020, 11:53
DelaVega schreef:
31 jan 2020, 16:29
Een kankerpatiënt die zelfs zijn woning niet meer kan onderhouden en huiselijke taken kan uitvoeren, wordt toch uitgeschreven uit het ziekenfonds en wordt gedwongen te gaan werken.
Wie is die kankerpatiënt???? Bron graag......Geef zijn gegevens en ik zorg dat dit onderzocht wordt.
Geachte Idefix,

Ik denk dat je best een onderzoek instelt naar de hersenen van de persoon die op het Schoon Verdiep zit in Antwerpen, want wat die met zijn volk van plan is, is niet koosjer, hoor; daar zou Hitler nog een punt aan kunnen zuigen.

Wilt u mij op de hoogte houden van het verdere verloop in deze zaak?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

DelaVega
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 feb 2020, 21:22

DelaVega schreef:
02 feb 2020, 18:02
.....

Ik denk dat je best een onderzoek instelt naar de hersenen van de persoon die op het Schoon Verdiep zit in Antwerpen, want wat die met zijn volk van plan is, is niet koosjer, hoor; daar zou Hitler nog een punt aan kunnen zuigen.

Wilt u mij op de hoogte houden van het verdere verloop in deze zaak?
....
:lol: Ik hou van dit soort replieken .... :mrgreen: