Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

27 jan 2020, 21:07

1/ 2020-2023 : splitsing justitie, volksgezondheid en politie
2/ 2024 : volledige confederalisme
3/ her-federalisering uitgesloten via grondwet
4/ degressieve werkloosheid-, ziekte- en invaliditeitsuitkeringen
5/ werkloosheid beperkt tot maximum 2 jaar over een loopbaan van 45 jaar
6/ leefloon pas nadat alle bezittingen opgesoupeerd zijn (huis uitgezonderd)
7/ behoud loonwet 1996 (geen enkele mogelijkheid tot opslag werknemers)
8/ uitbetaling uitkeringen niet meer via vakbond of ziekenfonds
9/ minimumpensioen 1.500 €/maand BRUTO na loopbaan van 45 jaar (geen gelijkgestelde periodes behalve zorgverlof)
10/ huidige gepensioneerden privésector (er wordt niet geraakt aan de statutaire ambtenaren) : gelijkgestelde periodes worden niet meer meegeteld als gewerkt : RETRO-ACTIEF dwz herberekening voor alle gepensioneerden! (geldt ook voor contractuele ambtenaren!)
11/ 5.2 miljard besparingen in de sociale zekerheid
12/ splitsing NMBS in regionale bedrijven
13/ openhouden kerncentrales

Bron : L' echo

Hoeveel Vlamingen staan achter deze eisen en is het verwonderlijk dat de Waalse partijen niet met de N-VA willen besturen?
dejules

27 jan 2020, 21:28

Even opmerken dat je over een periode van 45 jaar (volle loopbaan) maar 2 jaar werkloosheidsuitkeringen kunt trekken. Heb je bijvoorbeeld op uw 32ste reeds 2 jaar werkloosheidsuitkeringen gehad (U bent bijvoorbeeld onderwijzer zonder benoeming dan krijg je tijdens juli/augustus een werkloosheidsuitkering) dan kun je nooit meer aanspraak maken op werkloosheidsuitkeringen!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 jan 2020, 21:43

dejules schreef:
27 jan 2020, 21:28
Even opmerken dat je over een periode van 45 jaar (volle loopbaan) maar 2 jaar werkloosheidsuitkeringen kunt trekken. Heb je bijvoorbeeld op uw 32ste reeds 2 jaar werkloosheidsuitkeringen gehad (U bent bijvoorbeeld onderwijzer zonder benoeming dan krijg je tijdens juli/augustus een werkloosheidsuitkering) dan kun je nooit meer aanspraak maken op werkloosheidsuitkeringen!
Mag ik de leugen van de dag citeren, Jules?
Of ga je hem er zelf uit halen?

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 jan 2020, 21:54

Nee?

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 jan 2020, 22:00

Jules, een onderwijzer zonder benoeming, een tijdelijke, ontvangt voor de maanden juli en augustus een uitgesteld loon, geen werkloosheidsvergoeding.

Morgen een nieuwe leugen? :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 jan 2020, 22:41

dejules schreef:
1/ 2020-2023 : splitsing justitie, volksgezondheid en politie
2/ 2024 : volledige confederalisme
3/ her-federalisering uitgesloten via grondwet
4/ degressieve werkloosheid-, ziekte- en invaliditeitsuitkeringen
5/ werkloosheid beperkt tot maximum 2 jaar over een loopbaan van 45 jaar
6/ leefloon pas nadat alle bezittingen opgesoupeerd zijn (huis uitgezonderd)
7/ behoud loonwet 1996 (geen enkele mogelijkheid tot opslag werknemers)
8/ uitbetaling uitkeringen niet meer via vakbond of ziekenfonds
9/ minimumpensioen 1.500 €/maand BRUTO na loopbaan van 45 jaar (geen gelijkgestelde periodes behalve zorgverlof)
10/ huidige gepensioneerden privésector (er wordt niet geraakt aan de statutaire ambtenaren) : gelijkgestelde periodes worden niet meer meegeteld als gewerkt : RETRO-ACTIEF dwz herberekening voor alle gepensioneerden! (geldt ook voor contractuele ambtenaren!)
11/ 5.2 miljard besparingen in de sociale zekerheid
12/ splitsing NMBS in regionale bedrijven
13/ openhouden kerncentrales

Bron : L' echo

Hoeveel Vlamingen staan achter deze eisen en is het verwonderlijk dat de Waalse partijen niet met de N-VA willen besturen?
L’echo en bij uitbreiding de Walen zullen blij zijn dat ze toch al ene vis hebben kunnen vangen en wat voor ene dan nog. 😂👍

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 jan 2020, 22:52

Jules, een onderwijzer zonder benoeming, een tijdelijke, ontvangt voor de maanden juli en augustus een uitgesteld loon, geen werkloosheidsvergoeding.
Het is niet helemaal een leugen - héél lang geleden werden tijdelijke leerkrachten op 30/6 gewoon uit dienst gemeld en moesten ze gaan stempelen gedurende de zomervakantie en vervolgens hopen dat ze in september een nieuwe tijdelijke aanstelling kregen. Medio jaren '70 heb ik dat één keertje meegemaakt na mijn eerste schooljaar als leerkracht. Daarna veranderde het systeem naar een uitgestelde vergoeding.
Naar goede gewoonte lopen een aantal forumleden hier een halve eeuw achter qua info. :wink:
Laatst gewijzigd door frits1955 op 27 jan 2020, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 jan 2020, 22:53

Ik ben een vis die men ook al gevangen heeft. :lol: De N-VA is trouwens een agressieve machochistische partij die uit is op chaos en afbraak van al wat duurzaam werd opgebouwd.
Ice

28 jan 2020, 13:39

dejules schreef:
27 jan 2020, 21:07
1/ 2020-2023 : splitsing justitie, volksgezondheid en politie
2/ 2024 : volledige confederalisme
3/ her-federalisering uitgesloten via grondwet
4/ degressieve werkloosheid-, ziekte- en invaliditeitsuitkeringen
5/ werkloosheid beperkt tot maximum 2 jaar over een loopbaan van 45 jaar
6/ leefloon pas nadat alle bezittingen opgesoupeerd zijn (huis uitgezonderd)
7/ behoud loonwet 1996 (geen enkele mogelijkheid tot opslag werknemers)
8/ uitbetaling uitkeringen niet meer via vakbond of ziekenfonds
9/ minimumpensioen 1.500 €/maand BRUTO na loopbaan van 45 jaar (geen gelijkgestelde periodes behalve zorgverlof)
10/ huidige gepensioneerden privésector (er wordt niet geraakt aan de statutaire ambtenaren) : gelijkgestelde periodes worden niet meer meegeteld als gewerkt : RETRO-ACTIEF dwz herberekening voor alle gepensioneerden! (geldt ook voor contractuele ambtenaren!)
11/ 5.2 miljard besparingen in de sociale zekerheid
12/ splitsing NMBS in regionale bedrijven
13/ openhouden kerncentrales

Bron : L' echo

Hoeveel Vlamingen staan achter deze eisen en is het verwonderlijk dat de Waalse partijen niet met de N-VA willen besturen?
Welke vlaamse domoor zou nu achter zijn eigen ondergang staan?
Ondanks dat wij de hóógste belastingdruk maar de laagste pensioenen van heel europa hebben, is nva dus van plan om de gepensioneerden collectief dood te knijpen.

Herberekening voor gepensioneerden, dat betekent dat élke gepensioneerde die ooit beroep heeft moeten doen op SZ, waarvoor hijzelf betaalde en bijdroeg, voor die periode van onvrijwillige werkloosheid (door de schuld van economisch wanbeleid van de politiek dan nog wel!) aan dat armzalig pensioen, ONDER de armoedegrens, NOG zal moeten inleveren: dit is georkestreerde, collectieve verarming van de vergrijzende, vláámse bevolking.
Het is niet genoeg dat ze de jongeren hun toekomstig pensioen al opsouperen, nu gaan ze ons pensioen én het sociale vangnet ook nog helemaal afpakken!
Werkenden moeten werken aan een aalmoes zonder uitzicht op een deftig loon en zullen dan ook allemaal werkende armen, sláven, worden terwijl de levensduur blijft stijgen.

Door vermeende te hoge loonkosten voor oudere werknemers werd de vergrijzende werknemer in de werkloosheid geduwd en kwam niet meer aan de bak omdat ie te oud en te duur was voor werkgevers dus werden ze door de politiek tot hun pensioen, en vaak járenlang, geparkeerd in de werkloosheid.
Deze gelijkgestelde periode wordt nu reeds niet meer meegeteld voor de berekening van het pensioen om toekomstige pensioenen zo laag mogelijk te houden maar dat crapuul gaat nog verder: nu waagt nva zelfs met terugwerkende kracht ons pensioen te STELEN, de huidige aalmoes nog eens herberekenen met aftrek van (véle!) gelijkgestelde periodes die ze zélf veroorzaakten!
Met deze eisen schendt nva onze burger- en mensenrechten op een menswaardig bestaan, ze stélen openlijk onze middelen van bestaan.

Onvoorstelbaar dat nu de franstáligen al moeten opkomen voor de rechten van de vlamingen omdat fascist en collaborateur nva/bdw zijn eigen kiezers en al de vlamingen wil uitmoorden met armoede als wapen.
Duterte en andere dictators vermoorden hun eigen bevolking door moordeskaders, nva doet hetzelfde maar achterbaks, hypocriet én nog wel legaal door wetswijzigingen met valse voorwendselen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-n ... ~a400cb8a/

Ja nva wil ons HELE pensioen afpakken, dát zijn ze bereid om te doen voor de laagste pensioenen!
We kennen de loze beloften en weten intussen wat het woord van nva waard is voor de vlamingen: nul komma nul, noppes en extra bestelen, altijd net het tegenovergestelde dan ze beloven.
Wie gelooft die spartelende huichelaars nu nog?
Ze zouden hun moeder verkopen om aan de macht te kunnen blijven om de vlamingen selectief te kunnen bestelen en dood te knijpen...en dan hebben we het nog niet over al de andere eisen gehad: justitie, volksgezondheid, politie om de vlamingen te kunnen kl*ten.
Eruit moet dat zootje nva-vlamingenhaters, op een rij tegen de muur gezet voor hoogverraad aan eigen bevolking! :x

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 jan 2020, 14:08

Ice schreef:
28 jan 2020, 13:39
......, op een rij tegen de muur gezet voor hoogverraad aan eigen bevolking! :x
of opgehangen met hun kop omlaag zoals Mussolini destijds. :x

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

28 jan 2020, 14:14

Wanneer ik op de autostrade rij en ik schat de waarde van de wagens die mij voorbijsteken op het rechtervak, dan geloof ik dat er veel weelde is Vlaanderen.
Wanneer ik naar lukraak naar bouwwerven kijk en de omvang van de huizen zie, dan word mijn geloof bevestigd...

Ik zal nooit ontkennen dat er miserie is in Vlaanderen, maar ik stel ook vast dat er een groep er de laatste jaren enorm op is vooruit gegaan.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 jan 2020, 14:20

Lars schreef:
Wanneer ik op de autostrade rij en ik schat de waarde van de wagens die mij voorbijsteken op het rechtervak, dan geloof ik dat er veel weelde is Vlaanderen.
Linksrijder uit afgunst?

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

28 jan 2020, 14:22

Dicksy schreef:
28 jan 2020, 14:20
Lars schreef:
Wanneer ik op de autostrade rij en ik schat de waarde van de wagens die mij voorbijsteken op het rechtervak, dan geloof ik dat er veel weelde is Vlaanderen.
Linksrijder uit afgunst?
Sorry, foutje van mij.
Ik bedoelde het linkse rijvak.
Ice

28 jan 2020, 14:23

Lars schreef:
28 jan 2020, 14:14
Wanneer ik op de autostrade rij en ik schat de waarde van de wagens die mij voorbijsteken op het rechtervak, dan geloof ik dat er veel weelde is Vlaanderen.
Wanneer ik naar lukraak naar bouwwerven kijk en de omvang van de huizen zie, dan word mijn geloof bevestigd...

Ik zal nooit ontkennen dat er miserie is in Vlaanderen, maar ik stel ook vast dat er een groep er de laatste jaren enorm op is vooruit gegaan.
Natuurlijk, de rijken zijn nog rijker geworden...een no-brainer..
En zie je ook de mensen die te voet, met openbaar vervoer, met fiets en met aftandse, oude wagens rijden? Die groep is groter en groeit nog elke dag...als we nva bezig laten zul je pas zien wie rijker werd want dan hebben die de baan voor zichzelf terwijl de hele vlaamse bevolking gedwongen thuis zit honger te lijden. :roll:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

28 jan 2020, 14:30

Ice schreef:
28 jan 2020, 14:23
Lars schreef:
28 jan 2020, 14:14
Wanneer ik op de autostrade rij en ik schat de waarde van de wagens die mij voorbijsteken op het rechtervak, dan geloof ik dat er veel weelde is Vlaanderen.
Wanneer ik naar lukraak naar bouwwerven kijk en de omvang van de huizen zie, dan word mijn geloof bevestigd...

Ik zal nooit ontkennen dat er miserie is in Vlaanderen, maar ik stel ook vast dat er een groep er de laatste jaren enorm op is vooruit gegaan.
Natuurlijk, de rijken zijn nog rijker geworden...een no-brainer..
En zie je ook de mensen die te voet, met openbaar vervoer, met fiets en met aftandse, oude wagens rijden? Die groep is groter en groeit nog elke dag...als we nva bezig laten zul je pas zien wie rijker werd want dan hebben die de baan voor zichzelf terwijl de hele vlaamse bevolking gedwongen thuis zit honger te lijden. :roll:
Ik heb niet gezegd dat de rijken rijker werden, ik heb gezegd dat hun aantal zeker niet afneemt.
Het is misschien ook niet meer dan een indruk, maar ik heb inderdaad wel het gevoel steeds minder oude aftandse auto's te zien in het verkeer.

Er is een grote groep mensen die het N-VA prijzen voor hun economische programma.
Bedrijfsleiders, zelfstandigen, KMO's, kaderleden,....
Alleen roepen zij dit niet van de daken.
Op fora hoort men vooral de malcontenten.