Eisen van de N-VA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 feb 2020, 23:03

DelaVega schreef:
02 feb 2020, 18:02
Idefix schreef:
02 feb 2020, 11:53
DelaVega schreef:
31 jan 2020, 16:29
Een kankerpatiënt die zelfs zijn woning niet meer kan onderhouden en huiselijke taken kan uitvoeren, wordt toch uitgeschreven uit het ziekenfonds en wordt gedwongen te gaan werken.
Wie is die kankerpatiënt???? Bron graag......Geef zijn gegevens en ik zorg dat dit onderzocht wordt.
Geachte Idefix,

Ik denk dat je best een onderzoek instelt naar de hersenen van de persoon die op het Schoon Verdiep zit in Antwerpen, want wat die met zijn volk van plan is, is niet koosjer, hoor; daar zou Hitler nog een punt aan kunnen zuigen.

Wilt u mij op de hoogte houden van het verdere verloop in deze zaak?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

DelaVega
tja, DelaVega, als je een beroep moet doen op het Hitlerargument om een discussie in je voordeel te laten keren, dan heb je de zaak verloren.

Godwin! You lose!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 feb 2020, 23:46

Dan wordt men op invaliditeit geplaatst.
Twee schoonzussen hebben dit meegemaakt tot hun pensioen.
dejules

03 feb 2020, 01:08

voorn schreef:
02 feb 2020, 23:46
Dan wordt men op invaliditeit geplaatst.
Twee schoonzussen hebben dit meegemaakt tot hun pensioen.
De wetgeving is veranderd.
Als je langer dan 1 jaar onafgebroken ziek zijt krijg je het invalidenstatuut. Vandaag worden die mensen allemaal opnieuw geactiveerd. Sommigen zullen niet toeleidbaar tot de arbeidsmarkt zijn en de rest wordt aangepast beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Deze mensen krijgen een transitie van het ziekenfonds naar de VDAB.
De VDAB heeft onder de nieuwe Vlaamse regering de opdracht gekregen om alle inactieven (ook de invaliden) te activeren.
dejules

03 feb 2020, 12:16

dejules schreef:
31 jan 2020, 17:34

Er zijn serieuze problemen met de regelgeving : zowel het RIZIV, de werkgeversorganisaties, de vakbonden, de ziekenfondsen en zelfs de verschillende regeringen erkennen dit. Daarom is er een werkgroep opgericht om dat aan te pakken.
De 2 grootste problemen betreft :
1/ Zieke/gehandicapte mensen die hun goodwill tonen door terug proberen
te gaan werken (deeltijds en aangepast) hebben bijna steeds financieel nadeel. Zij hebben dikwijls met werken minder dan dat zij daarvoor trokken aan uitkering. Bijkomend : dikwijls verliezen ze ook hun zorgtoelagen en andere subsidies oa recht op sociale (aangepaste) woning, ... Iedereen is het er over eens dat iemand die gaat werken daar geen financieel nadeel mag van hebben MAAR op dit moment bestaat de wetgeving om dit te voorkomen nog niet!!!!!!!
2/ Zieken/gehandicapten die terug proberen te gaan werken verliezen meestal hun invalidenstatuut. Indien blijkt dat werken toch niet gaat dan stellen zich 2 grote problemen nl a/ er gaat zeer veel tijd, papierwerk, doktersverslagen, ... aan vooraf. Het kan 1 tot 2 jaar duren voor men terug dat invalidenstatuut heeft. Ondertussen zitten die tussen wal en schip en in de praktijk zullen noch de VDAB noch het ziekenfonds deze zieke inschrijven en zitten zij zonder inkomen. In het beste geval worden ze toch ingeschreven maar in een ander statuut waar de uitkering minimaal is. b/ indien een invalide terug gaat werken verklaart hij onder ede dat hij genezen is. Het is bijna onmogelijk om daarna terug erkenning te krijgen voor die betreffende invaliditeit.

Zo vlot als het loopt op de werkvloer, zo lastig was de administratie achter de aanwerving van de verstandelijk gehandicapte Bastien. "Om te beginnen is het een ingewikkeld juridisch kluwen, alleen al omdat mensen met een beperking onder verschillende systemen kunnen vallen, en elk van die systemen zijn eigen regels heeft", vertelt hr-directeur Sarah Stemgée.
"Wanneer mensen met een beperking betaald werk doen, dan verliezen ze in de meeste van die systemen, hun uitkering of zorgbudget. En zodra ze dat hebben opgegeven, is het niet gemakkelijk om het terug te krijgen, mochten ze hun job verliezen, of mocht het werk te zwaar blijken.
In ons geval gaat het om een tijdelijk project en niemand, bij geen enkele overheidsinstantie, kon ons garanderen dat het daarna weer goed komt met de uitkering van Thibeau."

Bij een eerdere tewerkstelling van een werknemer met een verstandelijke beperking toonde de adviserend geneesheer zelfs onbegrip. "Waarom wilden wij iemand met een verstandelijke beperking überhaupt aanwerven, terwijl hij tot het einde van zijn loopbaan verzekerd was van een uitkering?

https://trends.knack.be/economie/beleid ... 1580725875

De N-VA wil gehandicapten activeren maar die wetgeving is niet aangepast zodat de gehandicapten hun statuut, zorgbudget en uitkering verliezen.
Dit is crapuleus!!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 feb 2020, 12:56

'De Belgische overheid moet dringend de staatsfinanciën hervormen om klaar te zijn voor de vergrijzingsschok, die de pensioenlasten fors zal verhogen. Dat zegt de denktank Oeso in zijn doorlichting van de Belgische economie.
De Oeso dringt aan op een koppeling van de wettelijke pensioenleeftijd aan de levensverwachting. De denktank juicht alvast al toe dat de wettelijke pensioenleeftijd stijgt tot 67 jaar tegen 2030, maar wijst erop dat de leeftijd waarop de Belgen werkelijk met pensioen gaan relatief laag blijft.'


https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... ailsignout

Volgens mij heeft BDW nu ook de Oeso in zijne zak zitten. De volgende generaties en de nog huidige werkende generatie zullen het dus geweten hebben. Er is geen ontkomen meer aan voor de Oeso.
Ice

04 feb 2020, 12:42

@Dicksy: je weet toch welke spitsbroeder van nva in de Oeso zit?
Enkel uit de koker van een bende psychopaten met dweil leterme kan de onzin komen om de wettelijke pensioenleeftijd aan de levensverwáchting te koppelen..
Dat is zoveel gezegd als wérken tot je doodvalt, uitsluitend voor het 'gepeupel', hé..
Mensenrechten, die dat politiek crapuul zelf opstelde, gelden al niet meer. :x

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

04 feb 2020, 18:50

Ice schreef:
04 feb 2020, 12:42

Enkel uit de koker van een bende psychopaten met dweil leterme kan de onzin komen om de wettelijke pensioenleeftijd aan de levensverwáchting te koppelen..
Dat is zoveel gezegd als wérken tot je doodvalt, uitsluitend voor het 'gepeupel', hé..
Mensenrechten, die dat politiek crapuul zelf opstelde, gelden al niet meer. :x
De pensioenleeftijd op 65 jaar werd meer dan 100 jaar geleden ingevoerd op een moment dat de levensverwachting ongeveer van dezelfde orde was. Een bijna nul-operatie dus. Ondertussen is die levensverwachting drastisch gestegen. Om betaalbaar te blijven zijn er meerdere mogelijkheden : meer mensen aan het werk krijgen, wat in Vlaanderen quasi onmogelijk is want de werkloosheidsgraad (4,3 %) is al van de laagste van Europa ; ofwel de bijdragen aan de sociale zekerheid door werkgevers en werknemers verhogen, maar ook dat is uitgesloten want die zijn al ongeveer de hoogste in datzelfde Europa. Logischerwijze zou het optrekken van de pensioenleeftijd soelaas kunnen bieden maar met dit idee kom ik, volgens u, in het straatje terecht van de dweilen, de psychopaten en de crapuleuzen.
Nu is het wel zo dat de werkloosheidsgraad in Wallonië dubbel zo hoog is en in Brussel driemaal zo hoog als in Vlaanderen : dit scheelt hem een flinke slok op de Belgische totale borrel en de reden hiervan is alom gekend maar mag liefst niet luidop gezegd worden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 feb 2020, 19:09

Je vergeet het belangrijkste, figaretto: de pensioenen van de ambtenaren moeten naar het niveau van de zelfstandigen teruggedrongen worden. Dán is er méér dan genoeg geld om iedereen minstens 1.500 euro te betalen. :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 feb 2020, 20:08

Waarom niet onmiddellijk terug dringen naar het niveau waar zelfstandige echt recht op zouden hebben in verhouding met hun werkelijke bijdrage :D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

04 feb 2020, 20:25

Wil. schreef:
04 feb 2020, 19:09
Je vergeet het belangrijkste, figaretto: de pensioenen van de ambtenaren moeten naar het niveau van de zelfstandigen teruggedrongen worden. Dán is er méér dan genoeg geld om iedereen minstens 1.500 euro te betalen. :D
Dat gaat lekker niet gebeuren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 feb 2020, 21:21

@ E.T. Waarom niet onmiddellijk terug dringen naar het niveau waar zelfstandige echt recht op zouden hebben in verhouding met hun werkelijke bijdrage :D

Zelfstandigen niet waar E.T. maar we worden niet beloond na geen wat we hebben afgedragen .
Is de moeite niet waard om daarover gesprek aan te gaan , want zelfstandige wat is dat . :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 feb 2020, 08:57

Dat van die 'echte' zelfstandigen, je weet wel in het wit armoezaaiers en terzelfdertijd in 't zwart grote jan, dat was maar om de boel een beetje op stang te jagen :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

05 feb 2020, 12:27

Fred1950 schreef:
02 feb 2020, 21:22
DelaVega schreef:
02 feb 2020, 18:02
.....

Ik denk dat je best een onderzoek instelt naar de hersenen van de persoon die op het Schoon Verdiep zit in Antwerpen, want wat die met zijn volk van plan is, is niet koosjer, hoor; daar zou Hitler nog een punt aan kunnen zuigen.

Wilt u mij op de hoogte houden van het verdere verloop in deze zaak?
....
:lol: Ik hou van dit soort replieken .... :mrgreen:
En ik vind het spijtig dat hij gelijk heeft..
Ice

05 feb 2020, 12:34

Wil. schreef:
02 feb 2020, 23:03
tja, DelaVega, als je een beroep moet doen op het Hitlerargument om een discussie in je voordeel te laten keren, dan heb je de zaak verloren.

Godwin! You lose!
Oh, gaat het om een wedstrijd? Wat is de eerste prijs als je de discussie wint, Wil? :roll:

Overigens ben je niet zo simpel dat je die verwijzing naar hitler niet snapt, hé? Komaan, dat zou men je toch niet geven.. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 feb 2020, 13:57

Niet snappen? Ik snap die 100% en daarom weet ik ook dat die verwijzing er helemaal met de haren is bijgesleurd. Daarom is het 'een Godwin' . Wie hier argumenten en tegenargumenten naast elkaar zet, die hoeft niet verder meer te lezen. Met het Hitlerargument ben je aan het gaatje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.