CD&V keert zijn kar ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 16:21

Ice schreef:
15 feb 2020, 15:08
@Wil: wake up and smell the coffee... :mrgreen:
Goochelen met cijfertjes verdoezelt de volksverlakkerij niet meer of blijf je nóg beweren dat Vlamingen het beter hebben dan 5 jaar geleden voor regeringsdeelname van nva? Dan heb je hoogdringend een bril nodig.
Geef mij die bril dan eens? Welke bewijsmiddelen heb je voor je uitspraken? Ik blijf daarop wachten. Je weet toch wel dat een éénpersoonservaring niets zegt over het geheel?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

15 feb 2020, 16:31

Dejules zegt dat 40 % van de mensen nieuwe verkiezingen wilt. Wel, als er nieuwe verkiezingen komen, dan ga ik niet meer stemmen. Ik, en alle andere kiezers, hebben in mei hun keuze gemaakt en negen maanden later geraken ze er nog altijd niet uit om een nieuwe regering te vormen. Wie garandeert ons dat ze er na nieuwe verkiezingen wel uitgeraken? Nieuwe verkiezeingen kosten alweer handenvol geld. geld dat ze beter voor andere zaken kunnen gebruiken.
Laat ze ook alle regeringen afschaffen en nog een regering overhouden die voor gans België verantwoordelijk is. Opnieuw een hoop geld bespaard. Want: een hele hoop ministers minder die elke maand een meer dan riant loon krijgen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 16:33

Afbeelding

Met dank aan Julleke om dit nog even aan te wijzen.

Sociale afbraak, hé? :roll:
In welke landen werd in 2018 méér groei aan sociale uitgaven vastgesteld dan hier? En dat onder een zgn. rechtse regering??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 16:40

biwanka schreef:
15 feb 2020, 16:31
Dejules zegt dat 40 % van de mensen nieuwe verkiezingen wilt. Wel, als er nieuwe verkiezingen komen, dan ga ik niet meer stemmen. Ik, en alle andere kiezers, hebben in mei hun keuze gemaakt en negen maanden later geraken ze er nog altijd niet uit om een nieuwe regering te vormen. Wie garandeert ons dat ze er na nieuwe verkiezingen wel uitgeraken? Nieuwe verkiezeingen kosten alweer handenvol geld. geld dat ze beter voor andere zaken kunnen gebruiken.
Laat ze ook alle regeringen afschaffen en nog een regering overhouden die voor gans België verantwoordelijk is. Opnieuw een hoop geld bespaard. Want: een hele hoop ministers minder die elke maand een meer dan riant loon krijgen.
Biwanka schreef op 28 sep 2019, 11:13

Zelfs als men de stemplicht zou vervangen door stemrecht, dan nog zou ik gaan stemmen. Ook al weet ik steeds minder op welke partij ik nog moet stemmen. De grote partijen komen zelden hun beloften na en de kleine partijen hebben te weinig invloed op wat de grote partijen beslissen. Ik heb nog altijd het vertrouwen, of de illusie :-), dat we door te gaan stemmen toch nog een klein beetje druk kunnen uitoefenen op de grote partijen.

Wat is er zo drastisch veranderd op 5 maanden tijd?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 feb 2020, 16:54

Wil. schreef:
15 feb 2020, 16:33
Afbeelding

Met dank aan Julleke om dit nog even aan te wijzen.

Sociale afbraak, hé? :roll:
In welke landen werd in 2018 méér groei aan sociale uitgaven vastgesteld dan hier? En dat onder een zgn. rechtse regering??
Zelfde als voor Nederland : in veel landen betalen burgers een deel van hun sociale zekerheid (oa pensioen en/of zorg) niet via belastingen maar individueel.
Het Zweedse systeem bestaat uit drie pijlers: het wettelijk pensioen (80% van de uitgaven), het aanvullend pensioen (ten laste van de werkgever, goed voor 17%) en het vrijwillig privaat pensioensparen (individueel, 3% van de pensioenuitgaven).

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

15 feb 2020, 17:00

Ice schreef:
15 feb 2020, 15:27
Ik begrijp vlamingen niet..het is óverduidelijk dat nva meer vlaamse bevoegdheden misbruikt om selectief en discriminerend Vlaanderen allerlei verplichtingen én belastingen op te leggen, die leiden tot collectieve, vláámse verarming, maar die níet gelden voor de rest van het land! :evil:
De vlamingen worden erin geluisd door 'wat we zelf doen, doen we beter' van collaborateur nva (slinkse wolf in rechtse schapenvacht) terwijl ze dan 'beter-doen' door ons, selectief nog wel, te beliegen, te bedriegen en te bestelen zoals nooit tevoren! :x
Er moet toch minstens een paar goede redenen zijn waarom N-VA de grootste partij in Vlaanderen blijft?
Er zijn veel Vlamingen (hun kiezers?) die tevreden zijn met N-VA beleid.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 feb 2020, 18:14

biwanka schreef:
15 feb 2020, 16:31

Laat ze ook alle regeringen afschaffen en nog een regering overhouden die voor gans België verantwoordelijk is. .
Dat is nu exact wat men al 8 maanden probeert en waarbij nu zowat iedereen ervan overtuigd is dat het ONMOGELIJK is om één regering te vormen voor twee totaal verschillende landen. Zelfs ervaren Belgisch gezinde politici zoals Koen Geens moeten dit, tot hun spijt, toegeven. België was en is geen land, het is een constructie.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 feb 2020, 18:26

Dat is nu exact wat men al 8 maanden probeert en waarbij nu zowat iedereen ervan overtuigd is dat het ONMOGELIJK is om één regering te vormen
Een regering kan wel, maar dan moeten ze die andere 5 afschaffen,nu zittten er te veel kiekens in het kot, en willen ze allemaal op hun eigen plaatsje hun ei leggen, maar als men die ministers nu eens vanaf dat er verkiezingen zijn, hun C4 geven zodat ze kunnen gaan stempelen , en ook hun privilegies afnemen,en hun bijverdiensten, want dat mag niet als men moet stempelen, dan zullen ze er wel al na een week uit zijn hoe ze een regering hebben. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

15 feb 2020, 18:31

Ik sta nog steeds achter deze uitspraak Wil. Als er reguliere verkiezingen worden uitgeschreven ga ik zonder enige twijfel stemmen. Maar dit is een ander geval. Ik ben in mei gaan stemmen maar de politiekers maken er een potje van en geven mij het gevoel dat mijn stem, en alle andere stemmen, van weinig belang zijn. Zij modderen maar wat aan en na negen maanden hebben wij nog steeds geen nieuwe regering. Waarom zijn wij dan met z'n allen gaan stemmen? En waarom zouden we opnieuw gaan stemmen zonder de zekerheid te hebben dat ze dan wel slagen in het vormen van een regering?

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 19:14

Wil. schreef:
15 feb 2020, 16:19
DelaVega schreef:
15 feb 2020, 14:36
Wil schrijft:

> Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.

Waarvan in dit land 17 procent in de loonzak van politici verdwijnt. :lol:
Mag ik dat 'leegte' noemen, DLV? Graag wat bewijsmateriaal daarvoor.
Het klinkt pertang goed aan de toog, vermoed ik? :lol:
Dat mag u van mij, Wil. Als ik uw ‘bewijsmateriaal’ (grafieken) mag vergelijken met onvolkomenheden als een klomp Zwitserse kaas vol gaten?
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 19:45

Dat laatste is alweer een veralgemening van jewelste. Inderdaad, Nederland heeft een deel van zijn SZ geprivatiseerd. Ik zou willen dat dat hier ook zo was. De N-VA is daar wellicht ook niet afkerig van.

Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land. Heb je bovendien gezien hoeveel procent de RECHTSE regering méér heeft besteed aan SZ in 2018? En dit hoewel we al in de bovenste groep zaten?

Wat zeg je daarop DLV? Ik denk niet veel omdat je weet dat mijn argumentatie van jouw slogans geen halve spaander heel laat. Ik druk me nog zacht uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 19:52

Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Dat laatste is alweer een veralgemening van jewelste. Inderdaad, Nederland heeft een deel van zijn SZ geprivatiseerd. Ik zou willen dat dat hier ook zo was. De N-VA is daar wellicht ook niet afkerig van.

Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land. Heb je bovendien gezien hoeveel procent de RECHTSE regering méér heeft besteed aan SZ in 2018? En dit hoewel we al in de bovenste groep zaten?

Wat zeg je daarop DLV? Ik denk niet veel omdat je weet dat mijn argumentatie van jouw slogans geen halve spaander heel laat. Ik druk me nog zacht uit.
Dat is nu werkelijk DE SCHULD van de traditionele deelnemende partijen. :lol: :lol: :lol:

Wil, dan zingen en dansen we tezamen op de volgende ploat: https://www.youtube.com/watch?v=bkaguWyvoaI
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 20:23

Inhoudelijk is het vaatje afgetapt, merk ik.

OK. dat varkentje is gewassen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 20:30

Wil. schreef:
15 feb 2020, 20:23
Inhoudelijk is het vaatje afgetapt, merk ik.

OK. dat varkentje is gewassen.
Het aftappen (afnemen van de inhoud van de portemonnee van Jan met de pet) door de N-VA is inderdaad typerend voor die partij. :lol: :lol: :lol:
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

15 feb 2020, 20:34

Wil. schreef:
15 feb 2020, 16:21
Ice schreef:
15 feb 2020, 15:08
@Wil: wake up and smell the coffee... :mrgreen:
Goochelen met cijfertjes verdoezelt de volksverlakkerij niet meer of blijf je nóg beweren dat Vlamingen het beter hebben dan 5 jaar geleden voor regeringsdeelname van nva? Dan heb je hoogdringend een bril nodig.
Geef mij die bril dan eens? Welke bewijsmiddelen heb je voor je uitspraken? Ik blijf daarop wachten. Je weet toch wel dat een éénpersoonservaring niets zegt over het geheel?
Als de uil niet zien wil, helpt een bril ook niet... :roll:
We gaan hier niet WEER de hele lijst afgaan van bewijsmiddelen om aan te tonen hoe nva en co stap voor stap ons récht op SZ afbreekt...
Vraag het anders eens aan de vergrijzende, na 2 jaar 'langdurig', werklozen of de geschorste werklozen die massaal bij het ocmw moeten gaan aankloppen om dan tot de vaststelling te komen dat ze eerst hun huis moeten opvreten voor ze het sociale recht op steun kunnen krijgen? Of de groeiende groep die beroep moet doen op de voedselbank?! De vergrijzende, kinderloze Vlamingen die uitgesloten worden van sociaal wonen? 8O
Maar armoede onder eigen volk bestaat niet, hé? :evil: