CD&V keert zijn kar ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 20:42

Ice schreef:
15 feb 2020, 20:34
Wil. schreef:
15 feb 2020, 16:21
Ice schreef:
15 feb 2020, 15:08
@Wil: wake up and smell the coffee... :mrgreen:
Goochelen met cijfertjes verdoezelt de volksverlakkerij niet meer of blijf je nóg beweren dat Vlamingen het beter hebben dan 5 jaar geleden voor regeringsdeelname van nva? Dan heb je hoogdringend een bril nodig.
Geef mij die bril dan eens? Welke bewijsmiddelen heb je voor je uitspraken? Ik blijf daarop wachten. Je weet toch wel dat een éénpersoonservaring niets zegt over het geheel?
Als de uil niet zien wil, helpt een bril ook niet... :roll:
We gaan hier niet WEER de hele lijst afgaan van bewijsmiddelen om aan te tonen hoe nva en co stap voor stap ons récht op SZ afbreekt...
Vraag het anders eens aan de vergrijzende, na 2 jaar 'langdurig', werklozen of de geschorste werklozen die massaal bij het ocmw moeten gaan aankloppen om dan tot de vaststelling te komen dat ze eerst hun huis moeten opvreten voor ze het sociale recht op steun kunnen krijgen? Of de groeiende groep die beroep moet doen op de voedselbank?! De vergrijzende, kinderloze Vlamingen die uitgesloten worden van sociaal wonen? 8O
Maar armoede onder eigen volk bestaat niet, hé? :evil:
Heerlijke opmerking, Ice.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

15 feb 2020, 20:43

Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Dat laatste is alweer een veralgemening van jewelste. Inderdaad, Nederland heeft een deel van zijn SZ geprivatiseerd. Ik zou willen dat dat hier ook zo was. De N-VA is daar wellicht ook niet afkerig van.

Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land. Heb je bovendien gezien hoeveel procent de RECHTSE regering méér heeft besteed aan SZ in 2018? En dit hoewel we al in de bovenste groep zaten?

Wat zeg je daarop DLV? Ik denk niet veel omdat je weet dat mijn argumentatie van jouw slogans geen halve spaander heel laat. Ik druk me nog zacht uit.
1. de politiek, NIET "WIJ" besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven.. En "WIJ" krijgen die sociale uitgaven zelfs ook NIET!
2. En weet je ook WAAROM die sociale uitgaven de pan uitswingen?
Zou dat misschien kunnen komen doordat de bedrijven (oudere!!) werknemers met hópen de straat opzwieren omdat ze dat kunnen door politieke maatregelen én door ongebreidelde toename van moslim-immigranten die alles gratis krijgen?!
Oh, nee, wacht....die 'sociale' kosten voor vreemde uitzuigers zijn er nog niet eens bijgeteld?!
DUH...en dan voor de schuld maar wijzen naar de vlamingen, euh....jezelf....
De politiek smíjt met ons geld zodat er geen cent overblijft voor de rechtmatigen, diegenen die de potten vullen met hun belastinggeld. :x

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 20:56

Ice schreef:
15 feb 2020, 20:43
Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Dat laatste is alweer een veralgemening van jewelste. Inderdaad, Nederland heeft een deel van zijn SZ geprivatiseerd. Ik zou willen dat dat hier ook zo was. De N-VA is daar wellicht ook niet afkerig van.

Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land. Heb je bovendien gezien hoeveel procent de RECHTSE regering méér heeft besteed aan SZ in 2018? En dit hoewel we al in de bovenste groep zaten?

Wat zeg je daarop DLV? Ik denk niet veel omdat je weet dat mijn argumentatie van jouw slogans geen halve spaander heel laat. Ik druk me nog zacht uit.
1. de politiek, NIET "WIJ" besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven.. En "WIJ" krijgen die sociale uitgaven zelfs ook NIET!
Wij besteden nooit iets. Het zijn de politici die ons vertegenwoordigen. Ons in de vorige zin verwijst naar de ganse bevolking die is gaan kiezen. Degenen die niet voor deze politici hebben gekozen, gaan akkoord met het principe dat de meerderheid mag beslissen. Wie het daarmee niet eens is, die moet het systeem veranderen of verhuizen. Kies maar.
2. En weet je ook WAAROM die sociale uitgaven de pan uitswingen?
Zou dat misschien kunnen komen doordat de bedrijven (oudere!!) werknemers met hópen de straat opzwieren omdat ze dat kunnen door politieke maatregelen
Neen, dat klopt niet. Oudere werknemers, dat is toch al vanaf 50, niet? Misschien heb jij andere gegevens dan ik, en dan wil ik die best eens lezen.

Afbeelding


én door ongebreidelde toename van moslim-immigranten die alles gratis krijgen?!
Oh, nee, wacht....die 'sociale' kosten voor vreemde uitzuigers zijn er nog niet eens bijgeteld?!
DUH...en dan voor de schuld maar wijzen naar de vlamingen, euh....jezelf....
Ik zou het niet weten of die 'sociale' kosten er al dan niet bijgeteld zijn. Geef me die info eens door, aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 21:08

DelaVega schreef:
15 feb 2020, 20:42
Ice schreef:
15 feb 2020, 20:34
Wil. schreef:
15 feb 2020, 16:21
Geef mij die bril dan eens? Welke bewijsmiddelen heb je voor je uitspraken? Ik blijf daarop wachten. Je weet toch wel dat een éénpersoonservaring niets zegt over het geheel?
Als de uil niet zien wil, helpt een bril ook niet... :roll:
We gaan hier niet WEER de hele lijst afgaan van bewijsmiddelen om aan te tonen hoe nva en co stap voor stap ons récht op SZ afbreekt...
Vraag het anders eens aan de vergrijzende, na 2 jaar 'langdurig', werklozen of de geschorste werklozen die massaal bij het ocmw moeten gaan aankloppen om dan tot de vaststelling te komen dat ze eerst hun huis moeten opvreten voor ze het sociale recht op steun kunnen krijgen? Of de groeiende groep die beroep moet doen op de voedselbank?! De vergrijzende, kinderloze Vlamingen die uitgesloten worden van sociaal wonen? 8O
Maar armoede onder eigen volk bestaat niet, hé? :evil:
Heerlijke opmerking, Ice.
Je hebt alvast één stevige supporter, Ice. Jammer genoeg is het er eentje die weinig argumenten aanbrengt.
Vraag het anders eens aan de vergrijzende, na 2 jaar 'langdurig', werklozen of de geschorste werklozen die massaal bij het ocmw moeten gaan aankloppen om dan tot de vaststelling te komen dat ze eerst hun huis moeten opvreten voor ze het sociale recht op steun kunnen krijgen?
Gemakkelijk gezegd. Ik ken zo niemand, maar ik zou dom zijn indien ik mijn persoonlijke ervaring tot norm zou verheffen. Dat ga ik dus niet doen.
Cijfers:

Afbeelding

De rode lijn geeft aan welk percentage van het inkomen doppers blijven behouden. Op de horizontale as zie je het aantal maanden dat mag verstrijken voordat je inkomen zakt. Vergelijk dat eens met de andere groep.
Of de groeiende groep die beroep moet doen op de voedselbank?!
Daarop heb ik hier al een antwoord gegeven. Scroll vooral door naar beneden, want één beeld zegt meer dan 1000 woorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 feb 2020, 21:16

Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land.
De grootste transfer is die tussen mensen die economisch actief zijn en zij die voor de overheid "werken".
11,4 miljard op overschot: Nederland doet wat onze regering maar niet lukt.
Het Nederlandse BBP situeert zich rond de 750 miljard euro ( België: 440 miljard ). Per capita geeft dit 43.000 euro in Nederland en 38.500 euro in België (bron: Eurostatt ). Het opmerkelijk verschil zit in het feit van de hogere tewerkstellingsgraad in Nederland en de hogere consumptie door het lagere overheidsbeslag.

Inderdaad, België kent een overheidsbeslag van 52% BBP en onze noorderburen staan op 42 %.

https://doorbraak.be/nederland-een-bloe ... omie-maar/

U en uw ambtenarenvrienden vreten de welvaart op!
U bent het probleem, niet de Walen, niet de moslims, niet de sossen, ...
U!!!!!!!!!!!!
U bent 15 jaar voor uw pensioenleeftijd vrijwillig aan de kant gaan staan in uw niet-productieve bezigheid.
U en uw vrienden hebben zich een excessief pensioen toegeëigend en nu kom je hier klagen dat onze sociale zekerheidskas gaat imploderen?
Hoe durf je!
Laatst gewijzigd door dejules op 15 feb 2020, 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

15 feb 2020, 21:19

dejules schreef:
15 feb 2020, 21:16
Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land.
De grootste transfer is die tussen men die economisch actief zijn en zij die voor de overheid "werken".
11,4 miljard op overschot: Nederland doet wat onze regering maar niet lukt.
Het Nederlandse BBP situeert zich rond de 750 miljard euro ( België: 440 miljard ). Per capita geeft dit 43.000 euro in Nederland en 38.500 euro in België (bron: Eurostatt ). Het opmerkelijk verschil zit in het feit van de hogere tewerkstellingsgraad in Nederland en de hogere consumptie door het lagere overheidsbeslag.

Inderdaad, België kent een overheidsbeslag van 52% BBP en onze noorderburen staan op 42 %.

https://doorbraak.be/nederland-een-bloe ... omie-maar/

U en uw ambtenarenvrienden vreten de welvaart op!
U bent het probleem, niet de Walen, niet de moslims, niet de sossen, ...
U!!!!!!!!!!!!
Roep zo hard je wil, niemand luistert, geen lobbygroep, geen partij pikt uw waanidee op...
Geen hond.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 feb 2020, 21:23

Lars schreef:
Roep zo hard je wil, niemand luistert, geen lobbygroep, geen partij pikt uw waanidee op...
Geen hond.
Daarom noem ik hem ook een salonrevolutionair. Ik heb hem al eerder enkele tips aan de hand gedaan om uiting te geven aan zijn ongenoegen maar hij blijft liever vanuit zijn hangmat roepen en tieren en daarom doet hij mij ook altijd denken aan:
image.png
image.png (38.4 KiB) 801 keer bekeken

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 21:39

dejules schreef:
15 feb 2020, 21:16
Hoe durf je!
Een beetje beleefdheid, hé. 'Hoe durft U.'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 feb 2020, 21:41

Wil. schreef:
15 feb 2020, 20:56


Afbeelding



In uw grafiek staat dat de werkloosheid bij "vijftigers" gedaald is maar niet dat ze uitgestroomd zijn naar werk.
De grootste transitie binnen de sociale zekerheid is die tussen werkloosheidsuitkering naar ziekteuitkering!
Er zijn ruim 425.000 zieken die onafgebroken langer dan één jaar thuiszitten.
Daarnaast zijn er 438.000 gevallen van primaire arbeidsongeschiktheid, werknemers die minder dan een jaar thuis moeten blijven door ziekte.
dejules

15 feb 2020, 21:57

Wil. schreef:
15 feb 2020, 21:08


Afbeelding

Werkloze 50-plussers momenteel zo goed als kansloos op arbeidsmarkt

https://www.hln.be/geld/jobs/werkloze-5 ... ~a9dbf239/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 22:02

dejules schreef:
15 feb 2020, 21:16
Wil. schreef:
15 feb 2020, 19:45
Het punt dat ik wilde maken, staat nog als een huis: wij besteden in dit land véél meer aan sociale uitgaven dan in bijna elk ander land.
11,4 miljard op overschot: Nederland doet wat onze regering maar niet lukt.
Het Nederlandse BBP situeert zich rond de 750 miljard euro ( België: 440 miljard ). Per capita geeft dit 43.000 euro in Nederland en 38.500 euro in België (bron: Eurostatt ). Het opmerkelijk verschil zit in het feit van de hogere tewerkstellingsgraad in Nederland en de hogere consumptie door het lagere overheidsbeslag.
1. Ik dacht dat jij zo'n hekel had aan "tewerkstellingsgraad" en nu gebruik je het als argument? Iets verkeerds gegeten?

2. Wat verandert dat aan mijn uitgangspunt? Dit land geeft meer uit aan de sociale zekerheid dan bijna alle andere landen in de EU.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 22:05

dejules schreef:
15 feb 2020, 21:57
Wil. schreef:
15 feb 2020, 21:08


Afbeelding

Werkloze 50-plussers momenteel zo goed als kansloos op arbeidsmarkt

https://www.hln.be/geld/jobs/werkloze-5 ... ~a9dbf239/
Mijn artikeltje dat ik hogerop heb gepost komt uit januari 2020. Die link van jou is alweer verouderd. The times they are a-changing, julio!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 22:14

dejules schreef:
15 feb 2020, 21:41
Wil. schreef:
15 feb 2020, 20:56


Afbeelding



In uw grafiek staat dat de werkloosheid bij "vijftigers" gedaald is maar niet dat ze uitgestroomd zijn naar werk.
Kom efkes kijken, julleke:

Afbeelding

Zie je dat de staafjes bij de 55+ groep hoger worden? Dat betekent dat méér mensen werken in Vlaanderen.
Bekijk ook de linkse helft. Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

15 feb 2020, 22:30

In plaats van zoals vroeger het ijs van de vliegtuigen te halen, moet Jules nu geregeld het schuim van zijn scherm afkuisen....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2020, 22:38

En wat heeft het scherm van Jules te maken met de CD&V en hun kar?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet