CD&V keert zijn kar ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

15 feb 2020, 13:05

Dicksy schreef:
15 feb 2020, 12:11

24.708 kiesgerechtigden in Bilzen is nog altijd maar 0,38% van het aantal inwoners van Vlaanderen of nog steeds maar 0,51% van het aantal kiesgerechtigden in Vlaanderen en dus nog geen 40% van de Vlamingen.
Conclusie: Bilzen is helemaal niet representatief voor heel Vlaanderen alleen al omdat het hier over lokale verkiezingen gaat en andere belangen spelen. Om nog eens de gevleugelde woorden te gebruiken: ‘Met cijfers kan men olifanten laten vliegen.’
U vergist zich, wat het adelaarsnest voor Hitler was is Bilzen voor de Vlaams -nationalisten.
Van hieruit vertrokken de legendarische "wandeltochten" naar Voeren.
Het is de hoofdstad van de zwarten.
De N-VA had haar groot geschut ingezet : alle toppolitici liepen de markten en huizen plat!

Afbeelding
Bijlagen
image.png
Ice

15 feb 2020, 14:03

DelaVega schreef:
15 feb 2020, 12:15
Ik ben hier in mijn wijk al volop campagne aan het voeren tegen de N-VA. :lol:

Bij de verkiezingen van 2015 stonden hier nog in de wijk in veel voortuintjes verkiezingsborden van de N-VA. Bij de laatste verkiezing van 2019 waren dat nog maar enkele. Bij de volgende benoeming tot volksvertegenwoordigers zal er zeer waarschijnlijk geen enkel meer te zien zijn.

De mensen worden stilaan geïnformeerd over de verderfelijke voornemens die de N-VA heeft met ons land.
Niet moeilijk, hé?
Nva wil hun socio-economisch herstelbeleid" verderzetten....we zien allemaal wat we zien en hoe goed dat herstelbeleid gewerkt heeft de afgelopen VIJF jaar, nietwaar? Een rámp voor de Vlamingen.
Afbraak - afbraak en nog es afbraak tot SZ toe...bdw zelf kan er maar niet over zwijgen..
Steeds meer bedrijven ontslaan mensen, herstructureringen noemen ze dat dan met wettelijke mogelijkheden die ze krijgen van de politiek.
En het sociale? Daar zullen we maar over zwijgen want dat selectieve uitsluiten van vlamingen uit wraak, notabene mogelijk door meer 'vlaamse bevoegdheden', zou het bloed van elke Vlaming moeten doen koken.
Dus hoezo: HERSTELbeleid??
AFBRAAKbeleid!
Blijkbaar moet elk woord van nva (dat geldt voor al die politieke huichelaars!) gewoon omgedraaid worden en dan heb je de waarheid, ze vertellen télkens net het tegengestelde dan ze bedoelen én dan bewijzen ze nog zelf hun leugens door hun daden! Daar kan niemand meer naast kijken..

Dat PS hun poot maar stijf houdt en dictatoriale nva uit de federale regering houdt of de hele SZ wordt gesplitst en dan betaalt alleen de vlaming de hoogste belastingen zonder nog één enkel recht te hebben, die worden dan selectief voor vlaanderen afgeschaft maar gelden dan wel nog voor de rest van het land én worden betaald door vlaanderen - zoals reeds voor talloze 'verplichtingen' het geval is: zorgverzekering, sociale huurwetten enz...
Eén land? Waar de vlaamse meerderheid wordt gediscrimineerd en selectief uitgebuit door eigen, pseudo-vlaamse politieke verraders met nva op kop nét door....méér vlaamse bevoegdheden....
PS beschermt dus eigenlijk de SZ voor de vlamingen tegen de selectieve afbraak door de wraakzuchtige nva....als SZ gesplitst wordt zoals nva absoluut wil, dan zijn de vlamingen geschoren want alleen zij verliezen dan het recht op SZ. :evil:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 14:20

Ice schreef:
15 feb 2020, 14:03
Niet moeilijk, hé?
Nva wil hun socio-economisch herstelbeleid" verderzetten....we zien allemaal wat we zien en hoe goed dat herstelbeleid gewerkt heeft de afgelopen VIJF jaar, nietwaar? Een rámp voor de Vlamingen.
Afbraak - afbraak en nog es afbraak tot SZ toe...bdw zelf kan er maar niet over zwijgen..
Ik weet het zo niet. Waar heb jij je gegevens vandaan? Van even in je straat rond te kijken? Dat kan misleidend zijn.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 14:25

En hoe zit het met de bedragen die gespendeerd worden aan de SZ? Even de internationale context bekijken want alleen rond je kerktoren observeren is geen goede aanpak.

Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 14:36

Wil schrijft:

> Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.

Waarvan in dit land 17 procent in de loonzak van politici verdwijnt. :lol:
Laatst gewijzigd door DelaVega op 15 feb 2020, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 feb 2020, 14:38

Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.
Je kan geen tomaten met komkommers vergelijken - valse vergelijkingen dus.
Het systeem van sociale zekerheid in Nederland zit anders in elkaar dan bij ons - een deel van de sociale zekerheid (bv.pensioenopbouw) is geprivatiseerd. Nogal wiedes dat de overheid dan minder moet uitgeven.
Als je zuiver kijkt naar het totaal aan uitgaven ( publieke + private dus)voor de sociale zekerheid liggen die in Nederland zelfs hoger dan in België.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/soci ... ~b39b94f1/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

15 feb 2020, 14:42

DelaVega schreef:
15 feb 2020, 12:15
Ik ben hier in mijn wijk al volop campagne aan het voeren tegen de N-VA. :lol:

Bij de verkiezingen van 2015 stonden hier nog in de wijk in veel voortuintjes verkiezingsborden van de N-VA. Bij de laatste verkiezing van 2019 waren dat nog maar enkele. Bij de volgende benoeming tot volksvertegenwoordigers zal er zeer waarschijnlijk geen enkel meer te zien zijn.

De mensen worden stilaan geïnformeerd over de verderfelijke voornemens die de N-VA heeft met ons land.
Als de rooie rakkers van over de taalgrens de lakens gaan uitdelen dan zal je pas weten wat verderfelijk is.
Ge zijt u blijkbaar van geen kwaad bewust.
Keep on dreaming !!

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 14:52

petrol schreef:
15 feb 2020, 14:42
DelaVega schreef:
15 feb 2020, 12:15
Ik ben hier in mijn wijk al volop campagne aan het voeren tegen de N-VA. :lol:

Bij de verkiezingen van 2015 stonden hier nog in de wijk in veel voortuintjes verkiezingsborden van de N-VA. Bij de laatste verkiezing van 2019 waren dat nog maar enkele. Bij de volgende benoeming tot volksvertegenwoordigers zal er zeer waarschijnlijk geen enkel meer te zien zijn.

De mensen worden stilaan geïnformeerd over de verderfelijke voornemens die de N-VA heeft met ons land.
Als de rooie rakkers van over de taalgrens de lakens gaan uitdelen dan zal je pas weten wat verderfelijk is.
Ge zijt u blijkbaar van geen kwaad bewust.
Keep on dreaming !!
O, jawel, hoor. Ik ben mij er vooral van bewust dat die persoon op het Schoon Verdiep in Antwerpen ons wilt uitpersen al citroenen, maar er zelf een liederlijk leven wil op nahouden (met belastinggeld). Hoe verwerpelijk kun je zijn.

Dat is toch om hard tegen die zijn sjokkedeizen te sjotten, zeker.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 15 feb 2020, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

15 feb 2020, 15:08

petrol schreef:
15 feb 2020, 14:42
Als de rooie rakkers van over de taalgrens de lakens gaan uitdelen dan zal je pas weten wat verderfelijk is.
Ge zijt u blijkbaar van geen kwaad bewust.
Keep on dreaming !!
Als die rooie rakkers van over de taalgrens de lakens uitdelen, zoals ze áltijd al hebben gedaan mét medewerking van de graaiende vlaamse politici, :roll: dan blijft de SZ bestaan.

Als nva zijn goesting krijgt en SZ wordt gesplitst, dan krijgen die rooie rakkers nog wél SZ maar de vlamingen niet meer...vlamingen moeten er dan nog wél voor betalen maar worden uitgesloten van SZ.
bdw schreeuwt dat zelf al jaren van de daken, wie droomt dus nog steeds? :roll:

@Wil: wake up and smell the coffee... :mrgreen:
Goochelen met cijfertjes verdoezelt de volksverlakkerij niet meer of blijf je nóg beweren dat Vlamingen het beter hebben dan 5 jaar geleden voor regeringsdeelname van nva? Dan heb je hoogdringend een bril nodig.
Laatst gewijzigd door Ice op 15 feb 2020, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 15:12

Ice schreef:
15 feb 2020, 15:08
petrol schreef:
15 feb 2020, 14:42
Als de rooie rakkers van over de taalgrens de lakens gaan uitdelen dan zal je pas weten wat verderfelijk is.
Ge zijt u blijkbaar van geen kwaad bewust.
Keep on dreaming !!
Als die rooie rakkers van over de taalgrens de lakens uitdelen, zoals ze áltijd al hebben gedaan mét medewerking van de graaiende vlaamse politici, :roll: dan blijft de SZ bestaan.

Als nva zijn goesting krijgt en SZ wordt gesplitst, dan krijgen die rooie rakkers nog wél SZ maar de vlamingen niet meer...vlamingen moeten er dan nog wél voor betalen maar worden uitgesloten van SZ.
bdw schreeuwt dat zelf al jaren van de daken, wie droomt dus nog steeds? :roll:
Precies, Ice. Precies.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

15 feb 2020, 15:17

Wil. schreef:
15 feb 2020, 14:25
En hoe zit het met de bedragen die gespendeerd worden aan de SZ? Even de internationale context bekijken want alleen rond je kerktoren observeren is geen goede aanpak.

Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.


Afbeelding
U vergeet de voetnoot in dit Oeso-rapport te vermelden :

Nederland is een specifiek geval, want een groot deel van de uitgaven voor pensioenen en ook de ziekteverzekering is er geprivatiseerd.
De uitgaven zijn er wel, maar worden niet door de overheid gedaan.


https://www.tijd.be/dossiers/grafiek-va ... 99705.html

ps : Nederland kent in de ziektezorg geen remgeld. Eens je zorgpremie betaald is moet je nooit nog bijbetalen. In tegenstelling tot België is die zorg zeer gul. Je kan het aan de tanden zien of iemand Belg of Nederlander is. Een Nederlander heeft een mooi gebit, vol met dure implantaten. Een Belg loopt er met een verwaarloosbaar gebit rond waarbij er meestal een aantal tanden ontbreken. Geen enkele Nederlander wil ruilen met de Belgische gezondheidsdekking die zeer schraal is!

En wat de pensioenen betreft : de Nederlanders hebben een pensioenkapitaal van 1.700.000.000.000 Euro.

Een andere belangrijke conclusie uit dat rapport : België is koploper in het overheidsbeslag. Nederlanders, mercantiel van geboorte, begrijpen niet dat België zijn werklozen massaal verstopt in zinloze ambtenarenjobs.
Ice

15 feb 2020, 15:27

Ik begrijp vlamingen niet..het is óverduidelijk dat nva meer vlaamse bevoegdheden misbruikt om selectief en discriminerend Vlaanderen allerlei verplichtingen én belastingen op te leggen, die leiden tot collectieve, vláámse verarming, maar die níet gelden voor de rest van het land! :evil:
De vlamingen worden erin geluisd door 'wat we zelf doen, doen we beter' van collaborateur nva (slinkse wolf in rechtse schapenvacht) terwijl ze dan 'beter-doen' door ons, selectief nog wel, te beliegen, te bedriegen en te bestelen zoals nooit tevoren! :x

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

15 feb 2020, 15:32

frits1955 schreef:
15 feb 2020, 14:38
Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.
Je kan geen tomaten met komkommers vergelijken - valse vergelijkingen dus.
Het systeem van sociale zekerheid in Nederland zit anders in elkaar dan bij ons - een deel van de sociale zekerheid (bv.pensioenopbouw) is geprivatiseerd. Nogal wiedes dat de overheid dan minder moet uitgeven.
Als je zuiver kijkt naar het totaal aan uitgaven ( publieke + private dus)voor de sociale zekerheid liggen die in Nederland zelfs hoger dan in België.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/soci ... ~b39b94f1/
Wil maakt zich voortdurend schuldig aan valse vergelijkingen met zijn grafieken. Foei!
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 16:15

DelaVega schreef:
15 feb 2020, 15:32
frits1955 schreef:
15 feb 2020, 14:38
Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.
Je kan geen tomaten met komkommers vergelijken - valse vergelijkingen dus.
Het systeem van sociale zekerheid in Nederland zit anders in elkaar dan bij ons - een deel van de sociale zekerheid (bv.pensioenopbouw) is geprivatiseerd. Nogal wiedes dat de overheid dan minder moet uitgeven.
Als je zuiver kijkt naar het totaal aan uitgaven ( publieke + private dus)voor de sociale zekerheid liggen die in Nederland zelfs hoger dan in België.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/soci ... ~b39b94f1/
Wil maakt zich voortdurend schuldig aan valse vergelijkingen met zijn grafieken. Foei!
Je hebt een punt voor wat betreft Nederland. Ik had beter Canada, Australië, Japan, Luxemburg, Portugal enz. genomen. Het ging me er immers om aan te tonen dat belgië een heel groot deel van zijn bbp aan SZ besteedt. Dat punt blijft overeind. De slogan dat er sociale afbraak wordt gepleegd is hol wanneer je ziet waar we internationaal staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2020, 16:19

DelaVega schreef:
15 feb 2020, 14:36
Wil schrijft:

> Nederland besteedt 17% van het bbp aan sociale uitgaven. In dit land is dat ongeveer 28%.

Waarvan in dit land 17 procent in de loonzak van politici verdwijnt. :lol:
Mag ik dat 'leegte' noemen, DLV? Graag wat bewijsmateriaal daarvoor.
Het klinkt pertang goed aan de toog, vermoed ik? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.