‘Staatsschuld kan oplopen tot 200 procent'

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 mei 2020, 20:52

Natuurlijk - het probleem is natuurlijk dat de filialen/dochterbedrijven die dividenden uitkeert aan de Belgische moedermaatschappij helemaal niet of amper belast werden. Daarom dat honderden Belgische vennootschappen zo ijverig dochtervennootschappen aanhouden in fiscale paradijzen- vaak enkel postbusvennootschappen. De Belgische fiscus houdt verder geen rekening met het belastingniveau van de dochtermaatschappijen in zo'n exotisch belastingparadijs.. Het resultaat is dat er vaak helemaal geen belasting betaald wordt- een dubbele niet-belasting.
Om te kunnen genieten van het DBI systeem moet een vennootschap een minimum van 2,5 miljoen€ aan participaties aanhouden in andere vennootschappen/bedrijven en dan worden dividenden daarvan volledig vrijgesteld van belastingen. Enkel voor de grote bedrijven is zoiets weggelegd - kleine KMO's en natuurlijke personen vallen buiten deze regeling - zij betalen de volle pot aan voorheffing.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2020, 21:38

3 basisvoorwaarden voor DBI:

Afbeelding

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 mei 2020, 10:06

Belastingen ontwijken daar is niks mis mee.
De mogelijkheden zijn er dus maak er gebruik van.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 mei 2020, 12:02

Taxatievoorwaarde ... in een normaal belastingregime ...
En wie gaat dat bepalen? Als je denkt dat dat België en/of Vlaanderen zal zijn, droom verder dan.
Wat zouden ze op Trinidad en Tobago een normaal regime vinden?
:P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mei 2020, 17:04

ET, de belastingcontroleur bepaalt dat, net zoals hij ook bepaalt of jij bv. een tweedehandsauto aan een 'aanvaardbare' prijs hebt verkocht aan een familielid. Idem wanneer jij je woning overdraagt aan je kinderen voor een belachelijk lage prijs. Dan zegt die controleur wat wél normaal is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 mei 2020, 17:31

En stuurt hij een naheffing 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

11 jun 2020, 21:19

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200611_04988034

Parket neemt inboedel van restaurant op Turnhoutsebaan in beslag

BORGERHOUT - De inboedel van restaurant Churro’s op de Turnhoutsebaan in Borgerhout is donderdagochtend in beslag genomen. Dat gebeurde in opdracht van het parket Antwerpen. De restaurants Churro’s en Fish House zijn in het kader van een opsporingsonderzoek naar grootschalige illegale tewerkstelling bij overheidsopdrachten en frauduleuze bedrijfsvoering sinds november 2019 gerechtelijk verzegeld. Het restaurant wordt ook gezien als draaischijf voor criminele activiteiten.


Maar normaal dat de staatsschuld blijft stijgen .
Als je ziet wat er gisteren weeral naar boven is gekomen .
Dan hoor je geen Bartje roepen .Maar zij weten veel beter hoe het eraan toegaat in Antwerpen .
Dan moet je u eens afvragen hoelang dat deze zaak al aansleept .
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd , komen ons land leegplunderen en daar kunnen we met doen .
Zijn engeltjes die hier komen vestigen . Maar allemaal met donkere achtergrond en dekmantels .(Aziatische afkomst)