PS is incontournabel.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 mar 2020, 17:43

Onzin zeg je zou niet weten wat onzin dat ik zeg .

Heb je alternatief :?:
Hebben bijna jaar de tijd gehad kon alle kanten op , had de meerderheid , en nu :?:
was niet gemakkelijk om regering te vormen met zo berg schuld ( Fiscaal) heeft hem in
nauwe schoentjes gebracht . Verkeerde berekening . Net zelfde verkeerde inschatting Coronavirus .

Want gaan ze dan doen binnen zes maanden :?: Heb je alternatief .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 mar 2020, 17:59

Gast43 schreef:
Onzin zeg je zou niet weten wat onzin dat ik zeg .

Heb je alternatief :?:
Hebben bijna jaar de tijd gehad kon alle kanten op , had de meerderheid , en nu :?:
was niet gemakkelijk om regering te vormen met zo berg schuld ( Fiscaal) heeft hem in
nauwe schoentjes gebracht . Verkeerde berekening . Net zelfde verkeerde inschatting Coronavirus .

Want gaan ze dan doen binnen zes maanden :?: Heb je alternatief .
Als 2/3 van het toegekende budget (EU) gegeven wordt aan een regio met de minste besmettingen ten opzichte van de regio met de meeste besmettingen dan is er toch iets fout of niet? Mocht Wallonië de meeste besmettingen hebben zou ik het ook logisch vinden dat 2/3 van de financiële hulp naar Wallonië zou gaan en niet naar Vlaanderen.
De grootste nood wordt eerst geledigd en niet andersom, eender welke regio het zwaarst getroffen is.
Logisch toch, of weer niet?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 mar 2020, 18:21

Ja, we hebben niet alleen een Waalse regering ,maar een een Waalse voorzitter in de EU, en zijn verdeelsleutel kan wel "vreemd" genoemd worden.....
https://www.truiensnieuws.be/algemeen/w ... %EF%BB%BF/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 mar 2020, 19:47

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sp ... ~ac6c93cc/

Sp.a-voorzitter Conner Rousseau na de vuurdoop van dit weekend: “Magnette heeft mij voor schut gezet”

Amper 27 jaar en nog maar 3 maanden voorzitter. En toch was Conner Rousseau afgelopen weekend bijna de dealmaker, die PS en N-VA dan toch samen in een regering leek te loodsen. Openlijk vertelt hij over zijn kennismaking met het cynische circus van de Wetstraat. Over Gwendolyn Rutten (Open Vld), met wie hij de heethoofden aan tafel kalmeerde. Over “playboy” en MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez en over zijn rode compagnon de route Paul Magnette (PS), die hem uiteindelijk voor schut zette.

Verklaar , wat gaan we er tegen doen niks . Als klagen en zagen en tot slot doen ze toch hun goesting .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 mar 2020, 19:53

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a7737477/

Complottheorie van tafel geveegd: nieuwe coronavirus ontstond in de natuur, niet in een laboratorium

Een populaire complottheorie is dat het nieuwe coronavirus, Covid-19, een menselijke oorsprong zou hebben: gemaakt en verspreid door mensen met slechte bedoelingen. Die wilde theorie kan dankzij het onderzoek van Amerikaanse wetenschappers van tafel geveegd worden.


Nu krijgen we dit op ons bord wat is volgende , en dat zeg ik al drie weken tegen mijn gezin dat er iets niet klopt .
Heb trouwens hier nog iets geplaatst maar niemand gaf er aandacht aan is goeie week geleden ( En dat was tussen China en Trump .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 mar 2020, 20:00

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/18 ... ~a866d92d/

180.000 coronatesten in beslag genomen bij Waalse firma

Vanmiddag hebben politiediensten en de civiele bescherming 180.000 coronatesten in beslag genomen bij een Waals bedrijf. Grondstoffen om de testen aan te maken werden verzegeld. Dat gebeurde in het belang van het eigen land. Dat bevestigt Erik Eenaerts, woordvoerder van minister van Binnenlandse zaken Pieter De Crem.

Deze firma had slechte bedoelingen dat hij zijn eigen land in de steek laat goed weten dat er tekorten waren .
Onmenselijk , zo zie je maar in wat een maatschappij dat we leven .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mar 2020, 10:44

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vo ... ~ae2f71e9/

Zelfstandigen die hun zaak moeten sluiten als gevolg van het coronavirus, krijgen een volledige maand overbruggingsrecht. Dat hebben de federale ministers Nathalie Muylle (CD&V) en Denis Ducarme (MR) beslist.
Veel zelfstandige ondernemers moeten hun zaak sluiten door de coronacrisis. Die zelfstandigen zullen nu, zeker voor de maanden maart en april, recht krijgen op een volledige maand overbruggingsrecht van maximum 1.614,10 euro.“Wie zijn zaak vrijwillig sluit, kan een beroep doen op het overbruggingsrecht voor de volledige kalendermaand, als de sluiting minstens zeven opeenvolgende dagen duurt. Op deze manier zorgen we dat zelfstandigen over een inkomen blijven beschikken en helpen we hen om doorheen deze moeilijke periode te geraken”, legt minister van Economie Nathalie Muylle uit.

Voor welke categorieën geldt de regeling?

Voor zelfstandigen die helemaal of deels moeten sluiten als gevolg van de noodmaatregelen tegen het coronavirus. Een gedeeltelijke sluiting is bijvoorbeeld een restaurant dat wel nog afhaalmaaltijden verdeelt. Een voorbeeld van een volledige sluiting is bijvoorbeeld een kledingwinkel die op 18 maart moest sluiten als gevolg van de coronamaatregelen. Voor die maand heeft die kledingzaak recht op het volledige bedrag van 1.291,69 euro zonder kinderlast of 1.614,10 euro met kinderlast.

Ook zelfstandigen die uit eigen beweging minstens zeven opeenvolgende dagen sluiten, denk bijvoorbeeld aan kappers die wettelijk gezien niet moeten sluiten, maar dat toch doen omdat klanten wegblijven, kunnen na zeven dagen sluiting aanspraak maken op het maandbedrag. De regeling is minstens van toepassing voor de maanden maart en april. Na de coronacrisis wordt weer overgeschakeld op de normale regels, al wordt ook daar bijgestuurd. Zo zal het mogelijk worden om overbruggingsrecht aan te vragen voor kortere periodes dan een maand. Tot nog toe was een maand de minimumperiode.

Als je dit leest Beste Mevr Ice , ga je eens tot besef komen , hoe de zelfstandigen gaan moeten overleven
want volgens de regering kappers moeten niet sluiten maar mogen wel hun eigen in gevaar brengen .
En als je dan de som ziet wat ze krijgen , hoe gaan ze hun huur betalen !!
Over die mensen hun hoofd hangt miserie . En is nog maar één ding dat ik aanhaal en al de rest .
En eer ze gaan genieten mag je drie maand reken

Zitten er hier nog iedere dag te klagen op forum , maar dat raakt hun koude kleren niet .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 apr 2020, 03:41

De politieke moord die België op zijn grondvesten deed daveren: opdrachtgever voor moord op André Cools na 29 jaar opgepakt

Hij was nooit aanwezig, op geen enkel van de drie assisenprocessen die moesten bepalen wie schuldig was aan de moord op PS-topman André Cools in 1991. Nochtans werd van Cosimo Solazzo gezegd dat hij de Tunesische killers van Cools geronseld had en in Luik had opgevangen. Maar hij stuurde telkens zijn kat. Nu heeft de Italiaanse politie hem aangehouden. Moet hij zijn straf voor de moord op Cools toch nog uitzitten?

Palermo aan de Maas. Nooit heeft Luik zijn bijnaam zo waar gemaakt als die ochtend van 18 juli 1991. Toen André Cools omstreeks 07.30 uur het appartement van zijn vriendin Marie-Hélène Joiret in Luik verliet en op het punt stond in zijn auto te stappen, weerklonken vijf schoten. André Cools zeeg dodelijk gewond neer. Ook zijn vriendin raakte zwaargewond, maar zij overleefde de aanslag.

PS de cleane maffiose sossenpartij bij uitstek ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 apr 2020, 10:59

petrol schreef:
30 apr 2020, 03:41
De politieke moord die België op zijn grondvesten deed daveren: opdrachtgever voor moord op André Cools na 29 jaar opgepakt

Hij was nooit aanwezig, op geen enkel van de drie assisenprocessen die moesten bepalen wie schuldig was aan de moord op PS-topman André Cools in 1991. Nochtans werd van Cosimo Solazzo gezegd dat hij de Tunesische killers van Cools geronseld had en in Luik had opgevangen. Maar hij stuurde telkens zijn kat. Nu heeft de Italiaanse politie hem aangehouden. Moet hij zijn straf voor de moord op Cools toch nog uitzitten?

Palermo aan de Maas. Nooit heeft Luik zijn bijnaam zo waar gemaakt als die ochtend van 18 juli 1991. Toen André Cools omstreeks 07.30 uur het appartement van zijn vriendin Marie-Hélène Joiret in Luik verliet en op het punt stond in zijn auto te stappen, weerklonken vijf schoten. André Cools zeeg dodelijk gewond neer. Ook zijn vriendin raakte zwaargewond, maar zij overleefde de aanslag.

PS de cleane maffiose sossenpartij bij uitstek ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wie om 3:42 een epistel begint te schrijven over de PS, 30 jaar na de feiten, heeft de Poolster uit het oog verloren. Door Corona is de geestelijke verwardheid enorm toegenomen. Door de financiële druk op de beurzen, loopt menige beursgoeroe mank door een overdosis aan benzo's.
Uw heeft het eigenlijk niet verdient, maar naastenliefde maakt even blind als verliefdheid. Daarom deze goeie raad: De noodregering biedt U de unieke mogelijkheid tot psychologische begeleiding. Maak er dankbaar gebruik van, dringende hulp is hie noodzakelijk.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 apr 2020, 13:36

De kannibaal schreef:
30 apr 2020, 10:59
petrol schreef:
30 apr 2020, 03:41
De politieke moord die België op zijn grondvesten deed daveren: opdrachtgever voor moord op André Cools na 29 jaar opgepakt

Hij was nooit aanwezig, op geen enkel van de drie assisenprocessen die moesten bepalen wie schuldig was aan de moord op PS-topman André Cools in 1991. Nochtans werd van Cosimo Solazzo gezegd dat hij de Tunesische killers van Cools geronseld had en in Luik had opgevangen. Maar hij stuurde telkens zijn kat. Nu heeft de Italiaanse politie hem aangehouden. Moet hij zijn straf voor de moord op Cools toch nog uitzitten?

Palermo aan de Maas. Nooit heeft Luik zijn bijnaam zo waar gemaakt als die ochtend van 18 juli 1991. Toen André Cools omstreeks 07.30 uur het appartement van zijn vriendin Marie-Hélène Joiret in Luik verliet en op het punt stond in zijn auto te stappen, weerklonken vijf schoten. André Cools zeeg dodelijk gewond neer. Ook zijn vriendin raakte zwaargewond, maar zij overleefde de aanslag.

PS de cleane maffiose sossenpartij bij uitstek ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wie om 3:42 een epistel begint te schrijven over de PS, 30 jaar na de feiten, heeft de Poolster uit het oog verloren. Door Corona is de geestelijke verwardheid enorm toegenomen. Door de financiële druk op de beurzen, loopt menige beursgoeroe mank door een overdosis aan benzo's.
Uw heeft het eigenlijk niet verdient, maar naastenliefde maakt even blind als verliefdheid. Daarom deze goeie raad: De noodregering biedt U de unieke mogelijkheid tot psychologische begeleiding. Maak er dankbaar gebruik van, dringende hulp is hie noodzakelijk.
Uw repliek is zoals altijd doorspekt met cynisme en sarcasme.
Vergeet uw dagelijkse fles azijn niet uit te zuipen want ge zult het nodig hebben.

Suc6 zielepoot !!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

30 apr 2020, 20:49

Zuipen
Zielenpoot

De Petrol komt er weer uit!! Wat je gefrustreerde vent; behalve op het forum “ geld en werk” Daar druipt de honing er vanaf. Zijn er verschillende Petrol?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 apr 2020, 22:28

paullamb schreef:
30 apr 2020, 20:49
Zuipen
Zielenpoot

De Petrol komt er weer uit!! Wat je gefrustreerde vent; behalve op het forum “ geld en werk” Daar druipt de honing er vanaf. Zijn er verschillende Petrol?
Allé paulleke komt gij ook nog eens een zoveelste herhaling bralleke doen?

En vergeet gij ook niet uw fles azijn leeg te borrelen.

Suc6 !!!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 mei 2020, 17:19

Een bralleke doe ik niet hoor.
Het Gebral komt uit uw pen.
Maat niet getreurd, velen van ons kennen uw vuile praat!
Ik heb medelijden met de mensen met wie u omgaat , deze praat moeten verdragen.
Maar vermits u als bijjob beleggingen adviseert, zult u daar wel vriendelijk tegen zijn.
Soit, als boerke heb ik niets in de pap te brokken, maar ik lig wel niet onder de sloef zoals gij.
Vriendelijkheid tov andere forumleden in DIT Forum is u vreemd. Het zij zo!
Sta me dan toe om af en toe te reageren op uw woorden van zeik en stront, Gif en Gal. Wat een leven!!
Ik doe mijn Job, drink af en toe een paar tripels en als u dat azijn wil noemen. Mij niet gelaten.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

01 mei 2020, 17:27

paullamb schreef:
01 mei 2020, 17:19
Een bralleke doe ik niet hoor.
Het Gebral komt uit uw pen.
Maat niet getreurd, velen van ons kennen uw vuile praat!
Ik heb medelijden met de mensen met wie u omgaat , deze praat moeten verdragen.
Maar vermits u als bijjob beleggingen adviseert, zult u daar wel vriendelijk tegen zijn.
Soit, als boerke heb ik niets in de pap te brokken, maar ik lig wel niet onder de sloef zoals gij.
Vriendelijkheid tov andere forumleden in DIT Forum is u vreemd. Het zij zo!
Sta me dan toe om af en toe te reageren op uw woorden van zeik en stront, Gif en Gal. Wat een leven!!
Ik doe mijn Job, drink af en toe een paar tripels en als u dat azijn wil noemen. Mij niet gelaten.
Hé hé dat lucht op zeker als je, je opgekropte frustraties eens kunt botvieren.
Vergeet uw borrel azijn niet.

Suc6 !!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 mei 2020, 17:31

Ik drink alleen maar tripel, de azijn en Petrol laat ik aan u over.