Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 jun 2020, 07:03

E.T. schreef:
29 jun 2020, 14:56
Uit dat verslag:

Afbeelding
Als dat zo is dan zit dit virus ook al in groenten, fruit en alle voedingswaren.
Komt dan via uwe kaka bemesting. :mrgreen:
Advies, eerst uwen kaka wassen met water en zeep (oeps komt in riool water) en daarna maar eerst doorspoelen, :evil:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jun 2020, 09:34

In India beginnen ze er onmiddellijk aan: tests op mensen met 'Covaxine' , het vaccin van Bharat Biotech.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 jun 2020, 10:51

Wil. schreef:
30 jun 2020, 09:34
In India beginnen ze er onmiddellijk aan: tests op mensen met 'Covaxine' , het vaccin van Bharat Biotech.
In India beginnen ze er onmiddellijk aan: tests op mensen met 'Covaxine' , het vaccin van Bharat Biotech.
Er gaan op het eind nog vaccins te veel zijn in de wereld. :D :D
Laat ons hopen dat het een beetje goedkoper is als Remsedivir, want anders wordt het een kaste medicijn.2500$ voor 6 ampullen . De fabrikant prijst zichzelf omdat hij het middel tegen een spotprijs op de markt gaat brengen, in solden, het had normaal 10000$+ moeten kosten. Er is een grote nood aan weldoeners van hetzelfde kaliber.
Momenteel nog voorbehouden voor de Amerikanen, maar het wordt spoedig in Europa ter beschikking gesteld. De onderhandelingen tussen de fabrikant en De Block staan waarschijnlijk op de agenda. Eindigt zonder tussenkomst van de ziekteverzekering. Als De Block toch haar fiat zou geven, staat het na een maand op de FAGG lijst der ontbrekende geneesmiddelen.
Betreurenswaardig is nog meer dat de fabrikant geen garantie geeft op de werking. Het behoort tot de categorie experimentele geneesmiddelen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jun 2020, 11:22

Zie je het woordje 'trials' staan? Waarom dan over garantie spreken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jun 2020, 11:38

Wil. schreef:
30 jun 2020, 11:22
Zie je het woordje 'trials' staan? Waarom dan over garantie spreken?
Voor het gebruik van een "trial" product zou ment toch eerder moeten worden vergoed dan ervoor te betalen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2020, 11:42

:lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jun 2020, 12:05

De kannibaal schreef:
30 jun 2020, 10:51
....
Betreurenswaardig is nog meer dat de fabrikant geen garantie geeft op de werking. Het behoort tot de categorie experimentele geneesmiddelen.
Ik vertrouw medicijnen uit Indië voor geen zier. Ze gaan veel te slordig om met de zuiverheid van hun grondstoffen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 jun 2020, 13:08

Fred1950 schreef:
30 jun 2020, 12:05
De kannibaal schreef:
30 jun 2020, 10:51
....
Betreurenswaardig is nog meer dat de fabrikant geen garantie geeft op de werking. Het behoort tot de categorie experimentele geneesmiddelen.
Ik vertrouw medicijnen uit Indië voor geen zier. Ze gaan veel te slordig om met de zuiverheid van hun grondstoffen.
Het hangt ervan af. Als zij FDA gecertifieerd werken, zal het waarschijnlijk wel in orde zijn. Ik vraag mij ook af, als gij straks wel veel keuze zult hebben, als ze de spuit in Uw achterwerk ploffen. Ik las dat er tegen het einde van het jaar een aantal miljoenen vaccins ter beschikking zouden gesteld worden, waarvan waarschijnlijk het eerste hier aangebracht door collega Wil punt. Vooruitstrevende denkers en planners zijn ook bij ons bezig met het opmaken van prioritair begunstigde ontvangers van de spuit. Als 70+ tevreden dat ik onmiddellijk aan de beurt kom, na de mensen uit de zorg, maar toch niet gerust als er "trial" zou opstaan, want angst steekt de kop op, dat hier testen worden uitgevoerd op een oude knol om de jonge veulens te behoeden van onverwacht onheil. Normaal gesproken zou er bovendien een wettelijke verplichting moeten opgelegd worden, want met quota van 60% onthoudingen, kan men onmogelijk de pandemie laten stoppen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jun 2020, 13:37

De Kannibaal schreef:

De kannibaal 20 mei 2020, 14:31
Wat Ice betreft, stapt deze avond naar de dokter, en laat U preventief behandelen met een dubbele dosis hydroxychloroquine. Dan krijgt gij nog maar een kwartje binnen van de proefversies die men toedient aan patiënten op de ic-afdeling. En alle dagen post gij hier een kort medisch verslag van hetgeen gij voelt. Ik neem aan dat er hier wel collega's te vinden zijn om ons proefkonijn financieel te steunen, het gaat immers maar om een korte periode. Graag ook een copie van de dagelijkse ecg, of een opgave van de TD-tijd is voldoende. De enige manier om te weten of De Vadder een leugenaar is of wij U een laatste eerbetoon moeten voorbereiden.
De kannibaal schreef: ↑Vandaag, 10:51
....
Betreurenswaardig is nog meer dat de fabrikant geen garantie geeft op de werking. Het behoort tot de categorie experimentele geneesmiddelen.
Het hangt ervan af. Als zij FDA gecertifieerd werken, zal het waarschijnlijk wel in orde zijn.
Was hydroxychloroquine toen Trump daar gebruik van maakte ook niet FDA gecertificeerd en toen was het wel een probleem? 8O En nu het om een experimenteel geneesmiddel gaat zou het geen probleem geven als het FDA het gecertificeerd heeft?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2020, 13:45

Vergeet het BARDA niet :o
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jun 2020, 13:48

De kannibaal schreef:
30 jun 2020, 13:08

....
Betreurenswaardig is nog meer dat de fabrikant geen garantie geeft op de werking. Het behoort tot de categorie experimentele geneesmiddelen.
Ik vertrouw medicijnen uit Indië voor geen zier. Ze gaan veel te slordig om met de zuiverheid van hun grondstoffen.
Het hangt ervan af. Als zij FDA gecertifieerd werken, zal het waarschijnlijk wel in orde zijn.
Hun prototypes die ze aan de FDA voorleggen zullen wel in orde zijn, maar bij de massaproductie ervan durven ze wel eens hun broek er aan vegen. Fouten worden ook maar pas vastgesteld als een massa personen er de gevolgen heeft van ondervonden.
......dat hier testen worden uitgevoerd op een oude knol om de jonge veulens te behoeden van onverwacht onheil.
:lol:
Normaal gesproken zou er bovendien een wettelijke verplichting moeten opgelegd worden, want met quota van 60% onthoudingen, kan men onmogelijk de pandemie laten stoppen.
Juist.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jun 2020, 13:58

E.T. schreef:
Vergeet het BARDA niet :o
Wat is dat het BARDA?

'Het kan mijn inziens nooit de bedoeling zijn dat wij, hier op Seniorennet, telkens een officiële instelling een beslissing neemt er de hele historiek gaan bijhalen. We doen dat toch ook niet systematisch voor andere wet- en regelgeving.'

Misschien kan je het even uitleggen als er een reactie van Ice mocht komen. 8O Zij had een mooi woord voor het soort mensen als jullie, ik dacht iets van hypocrieten of zo. Maar ik kan mij ook vergissen natuurlijk.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jun 2020, 14:28

Hypocriet? Misschien, maar dan wel een met een redelijk geheugen!
Zo'n 14 dagen geleden ben jezelf over dat BARDA begonnen ...
:D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jun 2020, 14:36

socrates schreef:
30 jun 2020, 11:38
Wil. schreef:
30 jun 2020, 11:22
Zie je het woordje 'trials' staan? Waarom dan over garantie spreken?
Voor het gebruik van een "trial" product zou men toch eerder moeten worden vergoed dan ervoor te betalen ?
Zal ook wel gebeuren, vermoed ik. Ik las nergens dat er moet voor betaald worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jun 2020, 16:39

Laat ons hopen dat het een beetje goedkoper is als Remsedivir, want anders wordt het een kaste medicijn.2500$ voor 6 ampullen . De fabrikant prijst zichzelf omdat hij het middel tegen een spotprijs op de markt gaat brengen, in solden, het had normaal 10000$+ moeten kosten.
Ik had hieruit afgeleid dat er wel degelijk moest worden betaald of dat de patiënt zelf moest doen dan wel een verzekeraar zal ook nog moeten blijken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !