Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 jun 2020, 16:54

Vergeet dat covis 19 virusje maar,dat zal wel van zelfs verdwijnen, het is na het mers en sars, het derde virus dat ze laten ontsnappen, en steeds zijn die agressiever, wat er nu in de broedmachine ligt is nog gevaarlijker..... de chineeskes verwittigen al voor iets nog gevaarlijker.........
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a7287491/.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

30 jun 2020, 17:05

Misschien maar een voetnoot in de corona geschiedenis, maar ik vind ze te vermelden waard : Corona in Knokke. Burgemeester Lippens, een man van adel, is terecht van oordeel dat veiligheidsmaatregelen ook in zijn gemeente noodzakelijk zijn. Met lede ogen aanschouwt hij de treinen die zijn station binnenrijden en daar hun massa’s dagjestoeristen uitspuwen. “Héhé”, moet hij gedacht hebben, “dit is hier Knokke, niet Blankenberge”. Hij heeft hierin gelijk natuurlijk want Knokke is zowat het Monaco van onze kust, en net zoals in Monaco kom je daar niet binnenvallen met een frigo-box of aan het stuur van een camper. Neen, in Knokke gelden de regels van de etiquette en belegde boterhammen op het strand horen daar niet bij.
Ik vermoed, maar ik kan me vergissen natuurlijk, dat het hem niet zozeer te doen is om het corona-virus buiten te houden, maar eerder de proletariërs. Immers, hij overwoog om de treinen het halterecht in zijn gemeente te verbieden en bij faling hiervan, de NMBS voor de rechter te slepen. Wat ik daaraan nogal komisch vind, is zijn taalgebruik. Van een nobiljon zoals hij, een aristocraat, verwacht ik diplomatie. Zo kun je, om dagjestoeristen weg te houden, bijvoorbeeld zeggen dat er onvoldoende ruimte is voorzien om de nodige afstand te kunnen respecteren en dat de veiligheidsmaatregelen verschillend zijn van gemeente tot gemeente waardoor er strengere restricties moesten opgelegd worden, dat teveel redders ziek zijn, enfin, je verzint wel wat. Hij doet zoiets niet, hij zegt gewoon dat ze maar beter niet komen. “Niemand is verplicht naar Knokke te komen”. De goede verstaander…
Lippens doet me dikwijls denken aan Trump. De edelman klinkt niet bijster edel en de president klinkt niet bijster presidentieel. Komt in de buurt van Monty Python.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 jun 2020, 17:42

tokkio schreef:
30 jun 2020, 16:54
Vergeet dat covis 19 virusje maar,dat zal wel van zelfs verdwijnen, het is na het mers en sars, het derde virus dat ze laten ontsnappen, en steeds zijn die agressiever, wat er nu in de broedmachine ligt is nog gevaarlijker..... de chineeskes verwittigen al voor iets nog gevaarlijker.........
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a7287491/.
Alsjeblief zeg…De zoveelste zwijnen ziekte op rij, op komst. De doodsteek van de West-Vlaamse landbouw. Dit samen met de Brexit keldert de West-Vlaamse landbouwindustrie en de droom op Vlaamse onafhankelijkheid. Burgemeester Lippens krijgt gelijk, West-Vlaanderen moet geïsoleerd worden om de rest van ons juwelenkistje nog te redden. Collega WIL punt neemt nu over om U uit te leggen dat de islamieten het bij het rechte eind hadden, waar precies in de Koran voorgehouden wordt dat de zwijnen onreine dieren zijn, die het einde van de mensheid bedreigen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jun 2020, 18:38

De Kannibaal schreef:
Alsjeblief zeg…De zoveelste zwijnen ziekte op rij, op komst. De doodsteek van de West-Vlaamse landbouw. Dit samen met de Brexit keldert de West-Vlaamse landbouwindustrie en de droom op Vlaamse onafhankelijkheid. Burgemeester Lippens krijgt gelijk, West-Vlaanderen moet geïsoleerd worden om de rest van ons juwelenkistje nog te redden. Collega WIL punt neemt nu over om U uit te leggen dat de islamieten het bij het rechte eind hadden, waar precies in de Koran voorgehouden wordt dat de zwijnen onreine dieren zijn, die het einde van de mensheid bedreigen.
Afbeelding

Komaan manneke, en nu terug naar je celletje. Morgen mag je weer eventjes op internet.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jun 2020, 19:54

figaretto schreef:
30 jun 2020, 17:05
Misschien maar een voetnoot in de corona geschiedenis, maar ik vind ze te vermelden waard : Corona in Knokke. Burgemeester Lippens, een man van adel, is terecht van oordeel dat veiligheidsmaatregelen ook in zijn gemeente noodzakelijk zijn. Met lede ogen aanschouwt hij de treinen die zijn station binnenrijden en daar hun massa’s dagjestoeristen uitspuwen. “Héhé”, moet hij gedacht hebben, “dit is hier Knokke, niet Blankenberge”. Hij heeft hierin gelijk natuurlijk want Knokke is zowat het Monaco van onze kust, en net zoals in Monaco kom je daar niet binnenvallen met een frigo-box of aan het stuur van een camper. Neen, in Knokke gelden de regels van de etiquette en belegde boterhammen op het strand horen daar niet bij.
Ik vermoed, maar ik kan me vergissen natuurlijk, dat het hem niet zozeer te doen is om het corona-virus buiten te houden, maar eerder de proletariërs. Immers, hij overwoog om de treinen het halterecht in zijn gemeente te verbieden en bij faling hiervan, de NMBS voor de rechter te slepen. Wat ik daaraan nogal komisch vind, is zijn taalgebruik. Van een nobiljon zoals hij, een aristocraat, verwacht ik diplomatie. Zo kun je, om dagjestoeristen weg te houden, bijvoorbeeld zeggen dat er onvoldoende ruimte is voorzien om de nodige afstand te kunnen respecteren en dat de veiligheidsmaatregelen verschillend zijn van gemeente tot gemeente waardoor er strengere restricties moesten opgelegd worden, dat teveel redders ziek zijn, enfin, je verzint wel wat. Hij doet zoiets niet, hij zegt gewoon dat ze maar beter niet komen. “Niemand is verplicht naar Knokke te komen”. De goede verstaander…
Lippens doet me dikwijls denken aan Trump. De edelman klinkt niet bijster edel en de president klinkt niet bijster presidentieel. Komt in de buurt van Monty Python.
Knokke-Zoute is duidelijk nog wat anders dan Knokke-Heist, maar in geen van beide "Knokken" zou Monty Python ooit een Graal hebben gevonden,. Wel een Graaf die het ook in 2020 nog lastig heeft met de taal van het plebs dat treinen vult om zich te verplaatsen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jun 2020, 20:07

Dicksy schreef:
30 jun 2020, 18:38
De Kannibaal schreef:
Alsjeblief zeg…De zoveelste zwijnen ziekte op rij, op komst. De doodsteek van de West-Vlaamse landbouw. Dit samen met de Brexit keldert de West-Vlaamse landbouwindustrie en de droom op Vlaamse onafhankelijkheid. Burgemeester Lippens krijgt gelijk, West-Vlaanderen moet geïsoleerd worden om de rest van ons juwelenkistje nog te redden. Collega WIL punt neemt nu over om U uit te leggen dat de islamieten het bij het rechte eind hadden, waar precies in de Koran voorgehouden wordt dat de zwijnen onreine dieren zijn, die het einde van de mensheid bedreigen.
Afbeelding

Komaan manneke, en nu terug naar je celletje. Morgen mag je weer eventjes op internet.
Nog veel meer dan de mensen bedreigen de zwijnen hun eigen soort door te veel te kweken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 jun 2020, 20:22

Repliek weer verdwenen :evil:
Is er ergens een fout of is dit gewild als het bij sommigen niet in hun kraam past?
En ik ben niet de enige.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jun 2020, 20:37

socrates schreef:
Nog veel meer dan de mensen bedreigen de zwijnen hun eigen soort door te veel te kweken.
Met dit verschil dat de mensen een vrije keus hebben om veel te kweken in tegenstelling tot de zwijnen die gekweekt worden om te kweken. En wat het gevolg is dat kun je hierboven lezen en dan slaat de paniek weeral toe en zullen de varkens weer het gelag betalen.
Wat als het eens andersom zou zijn en het coronavirus daar nu voor zorgt? 8O

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jun 2020, 20:59

Dicksy schreef:
30 jun 2020, 20:37
socrates schreef:
Nog veel meer dan de mensen bedreigen de zwijnen hun eigen soort door te veel te kweken.
Met dit verschil dat de mensen een vrije keus hebben om veel te kweken in tegenstelling tot de zwijnen die gekweekt worden om te kweken. En wat het gevolg is dat kun je hierboven lezen en dan slaat de paniek weeral toe en zullen de varkens weer het gelag betalen.
Wat als het eens andersom zou zijn en het coronavirus daar nu voor zorgt? 8O
Varkens doen wat de "natuur" hen voorhoudt, zij kiezen er niet voor om het tot worstenbroodje te schoppen, maar is het wel zeker dat een meerderheid van de homo erecticus het zoveel beter doet ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jun 2020, 21:11

voorn schreef:
30 jun 2020, 20:22
Repliek weer verdwenen :evil:
Is er ergens een fout of is dit gewild als het bij sommigen niet in hun kraam past?
En ik ben niet de enige.
( het zal wel aan de combinatie van de Sennet software en je eigen browser liggen. Probeer eens met Google Chrome als dat nog niet het geval is. Persoonlijk heb ik ook problemen de Microsoft Internet Explorer en nog meer met hun Edge )

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

01 jul 2020, 00:03

Knokke ligt dat niet naast Cadzand, vele fietsers 15 j geleden en nu met een accu wellicht nog meer fietsers. 't Was daar wel schone natuur en de eerste keer dat ik een mobiele kraam met garnalen zag. De klanten waren bijna allen met de fiets.
Zou hij dat ook in't oog hebben zoals strandbars zonder muziek/warme gerechten.
Ik weet niet of ge op het perron uw masker mag afdoen of komt men uit de trein al zonder masker. Dan heeft hij wel gelijk.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

01 jul 2020, 09:50

Op navolgende site kunt ge te weten komen of er in uw dorp of stad virusdragers rondlopen .... 8O

https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 jul 2020, 10:15

Fred1950 schreef:
Op navolgende site kunt ge te weten komen of er in uw dorp of stad virusdragers rondlopen .... 8O

https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB
Volgens die site bij ons in de gemeente niemand. En wat als er nu bv 2 of 3 zouden rondlopen? Wie is het? Hoe herken ik hem, dragen die virusdragers een mondmasker als herkenningsmiddel? M.a.w. wat is de meerwaarde dat ik dat weet?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

01 jul 2020, 10:37

Dicksy schreef:
01 jul 2020, 10:15
Fred1950 schreef:
Op navolgende site kunt ge te weten komen of er in uw dorp of stad virusdragers rondlopen .... 8O

https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB
Volgens die site bij ons in de gemeente niemand. En wat als er nu bv 2 of 3 zouden rondlopen? Wie is het? Hoe herken ik hem, dragen die virusdragers een mondmasker als herkenningsmiddel? M.a.w. wat is de meerwaarde dat ik dat weet?
Van die 2 of 3 moet ge geen schrik meer hebben, die zitten thuis of in de kliniek doodziek. Ge moet wel schrik hebben van diegenen die die 2-3 besmet hebben, en omdat gans dat contact tracing boeltje niet werkt, kan de virusdrager nog altijd in dezelfde stad of gemeente actief zijn. Die 2-3 konden ook al anderen besmet hebben vooraleer ze zelf ontdekt werden. Herkenningsmiddel ? Geen !
Ice

01 jul 2020, 10:44

https://www.hln.be/in-de-buurt/deinze/o ... ~a3e7951f/

De Deinse burgemeester Jan Vermeulen meent ook nog dat hij listig via een 'tijdelijke' politieverordening de wet aan zijn laars zou kunnen lappen door mondmaskers te verplichten in zijn gemeente om gasboetes te kunnen innen terwijl hij het ministerieel besluit met de voeten treedt. Een burgemeester met dictatoriale trekjes die denkt zelf aparte wetten te kunnen maken voor zijn gemeente. 8O
Supermarktketens Lidl, Delhaize en Colruyt lieten al weten dat ze niet van plan zijn om klanten te weigeren als ze zonder masker willen winkelen en de Deinse burgemeester werd gisterenavond nog teruggefloten door minister van Binnenlandse Zaken...
En natuurlijk zijn supermarkten niet van plan om hun klanten weg te jagen door hen te weigeren zonder mondmasker, die gooien liever niet hun eigen ruiten in. :roll:
De ongeloofwaardige politiek waagt het niet om het mondmasker alsnog te gaan verplichten terwijl de pandemie voorbij lijkt volgens hun eigen cijfers en de mensen genoeg hebben van dat hele corona-circus...en een tweede golf zal er enkel komen met valse cijfers en door de angst van idioten met smetvrees.
Geen verplichting voor mondmaskers tot spijt van alle angsthazen met smetvrees die toch zo graag zouden zien dat de muilband verplicht zou worden ipv dat we het normale leven zouden kunnen hervatten. :x