Corona virus: Waarom mogen we niets weten?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

06 mar 2020, 18:06

Waarom mogen we niet weten in welke gemeenten de geïnfecteerden zich bevinden?
Hoe kunnen wij onze eigen bescherming aanpassen aan de realiteit?

Ik had altijd gedacht dat er maar 6 ministers voor gezondheid waren in België, maar het blijken er 9 (negen) te zijn. (dat is me tenminste verteld)

Heel Europa geeft negatief advies om naar besmette gebieden (zoals Noord Italië) te reizen - enkel in België wordt dat niet gedaan - Hoe is het mogelijk ?

Kan de politiek voor één keer eens normaal doen en luisteren naar deskundigen ?
Chi pecora si fa, il lupo mangia

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 mar 2020, 18:34

Het is één grote samenzwering jongen - gericht tegen de Ware Vlaam. Dat virus is zonder twijfel via het Marrakesch Pact binnengekomen - of op zijn minst door die luie Walen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

06 mar 2020, 18:48

Itsme schreef:
06 mar 2020, 18:06


Heel Europa geeft negatief advies om naar besmette gebieden (zoals Noord Italië) te reizen - enkel in België wordt dat niet gedaan - Hoe is het mogelijk ?

Buitenlandse Zaken heeft het negatief reisadvies verder uitgebreid naar heel Italië.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 mar 2020, 19:33

Op https://www.info-coronavirus.be/nl/ kunt ge U nog eens goed laten gaan.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 mar 2020, 20:50

frits1955 schreef:
Op https://www.info-coronavirus.be/nl/ kunt ge U nog eens goed laten gaan.
Was uw handen regelmatig:
Zou een gewoonte moeten zijn.
Bedek uw mond en neus bij het hoesten en niezen:
Werd mij al aangeleerd als peuter.
Vermijd nauw contact met personen met symptomen van luchtwegaandoeningen (bijv. hoesten en niezen):
Alleen domme kloten gaan aan in zulke gevallen aan een ander zijn lippen hangen.

Iets wat als vanzelfsprekend zou moeten zijn, ook zonder ziekte, gaan onze ‘experts’ verkopen als eenvoudige middelen tegen verspreiding van virussen en heel de bevolking hangt aan hun lippen.
Zelfs Van Ranst geeft het advies vandaag in HLN om niet naar de getroffen regio’s in Italië af te reizen. 👍👍
Wie dat zelf nog niet gesnapt had om daar weg te blijven mag men zeker een domme kloot noemen en verdient niet beter. Maar ja, een ‘expert’ zegt het en heel België blij.
dejules

07 mar 2020, 09:20

Dicksy schreef:
06 mar 2020, 20:50

Zelfs Van Ranst geeft het advies vandaag in HLN om niet naar de getroffen regio’s in Italië af te reizen. 👍👍
Wie dat zelf nog niet gesnapt had om daar weg te blijven mag men zeker een domme kloot noemen en verdient niet beter.
Gij komt uit de voor het leven benoemde ambtenarij.
Maar wat met een camionchauffeur die van zijn baas moet leveren in het zwaar getroffen gebied?!

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

07 mar 2020, 09:26

dejules schreef:
07 mar 2020, 09:20
Dicksy schreef:
06 mar 2020, 20:50

Zelfs Van Ranst geeft het advies vandaag in HLN om niet naar de getroffen regio’s in Italië af te reizen. 👍👍
Wie dat zelf nog niet gesnapt had om daar weg te blijven mag men zeker een domme kloot noemen en verdient niet beter.
Gij komt uit de voor het leven benoemde ambtenarij.
Maar wat met een camionchauffeur die van zijn baas moet leveren in het zwaar getroffen gebied?!
Voor de N-VA is dat heel simpel: dat is de schuld/het probleem van de chauffeur zelf.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

07 mar 2020, 16:43

Itsme schreef:
06 mar 2020, 18:06
Waarom mogen we niet weten in welke gemeenten de geïnfecteerden zich bevinden?
Hoe kunnen wij onze eigen bescherming aanpassen aan de realiteit?
Kan de politiek voor één keer eens normaal doen en luisteren naar deskundigen ?
De juiste informatie zou nochtans nuttig zijn. Volgens mij heeft het virus een zware afkeer van alcohol. Nadat men tijdens carnaval de lijven tegen mekaar heeft zitten scheuren vreesde ik een ware explosie in de regio van Aalst. Er is nu ondertussen al geruime tijd verlopen om de carnavalisten uit hun coma te laten ontwaken, maar ik hoor niks over een verhoogde verspreiding van het virus in deze regio.
Worden wij gebrekkig voorgelicht of is het drinken van enorme hoeveelheden alcohol, het ultieme wapen tegen het virus?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

07 mar 2020, 17:12

De kannibaal schreef:
07 mar 2020, 16:43

Worden wij gebrekkig voorgelicht of is het drinken van enorme hoeveelheden alcohol, het ultieme wapen tegen het virus?
Verdraaid pientere vaststelling ! Nu nog mijn vrouw hiervan overtuigen...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mar 2020, 19:23

Ik denk dat je daar iets op 't spoor bent … :D

Collega's hier drinken appelazijn of zoiets bij een "griepje" ik hou het op een grog (héét water, citroen, honing, suiker en véél wodka) Baat het niet dan is 't toch lekker!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet