J.M.Dedecker,de nagel op de kop

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 apr 2020, 12:57

petrol schreef:
26 apr 2020, 11:14
Weer eentje die rechtaan binnen komt.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/coro ... 87395.html
En hij heeft terug gelijk,heel anders dan het gewauwel van dweil :mrgreen: Wilmés,en bij de vorming van de "nood-flut regering" zouden ze beter J.M.Dedecker aan het roer gezet hebben,België zou er heel anders uitzien.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

26 apr 2020, 13:35

Denk niet tokkio dat jij al ooit JMD in zijn natuurlijke habitat of op een vergadering hebt meegemaakt. Die kerel brult maar wat in zo'n vergadering, luistert nauwelijks naar wat iemand anders zegt en staat plots op en vertrekt midden in de vergadering zonder boe noch bah te zeggen. België zou er inderdaad heel anders uitgezien hebben moest die kerel, met losse handjes, aan de leiding staan. Iets roepen kan iedereen, iets doen....da's wat anders.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 apr 2020, 16:13

Horus1 schreef:
26 apr 2020, 13:35
Denk niet tokkio dat jij al ooit JMD in zijn natuurlijke habitat of op een vergadering hebt meegemaakt. Die kerel brult maar wat in zo'n vergadering, luistert nauwelijks naar wat iemand anders zegt en staat plots op en vertrekt midden in de vergadering zonder boe noch bah te zeggen. België zou er inderdaad heel anders uitgezien hebben moest die kerel, met losse handjes, aan de leiding staan. Iets roepen kan iedereen, iets doen....da's wat anders.
Ik ben het er niet mee eens Horus1,het is een brulboei,akkoord , maar hij slaagt wel nagels met koppen,beter dan die stroopmuilen die het nu voor het zeggen hebben,van Achiel Van Acker tot nu Wilmès is de ene dweil vertrokken en is de andere in de plaats gekomen ,en in die 75 jaar hebben ze van België een puinhoop gemaakt, dus zet ik in op J.M Dedecker die is recht voor de vuist, klinkt het niet dan botst het maar,maar slechter dan nu kan het niet meer,Wilmes is er in gerold op voorspraak van de Michel ,die de maatregelen van Elio in de vuilbak kieperde,want die mocht het puin van Leterme opkuisen, die had dat gekregen van die andere dweil van Rompuy,maar die was van de zelfde stam, dus breide hij voor met slechte naalden,en had Leterme terug zijn oude stoel,maar daar waren de poten slecht omdat de Guy Verhofstad , die al afgezaagd had, door dat hij dat niet vertrouwde omdat er den dikke Dehaene er opgezeten had en zo kan men terug gaan tot Achiel Van Acker in 1945,dan was het ook een puinhoop door de oorlog, en in die 75 jaar is er nog niets aan verbeterd.
Dus voor mij mag J.M Dedecker de 1ste minister worden. :mrgreen:
https://www.knack.be/nieuws/auteurs/jea ... 1587910473
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

27 apr 2020, 10:31

Het is je goed recht het niet met mij eens te zijn. Ik spreek uit ervaring en jij vanuit de vaderlandse geschiedenis en je artikel uit het weekblad Knack en uit hetgeen je hem soms schuimbekkend en al zwetend hoort debiteren op de tv of radiozenders. Geef grif toe dat hij er dikwijls pal opzit. Da's juist, maar er is een héél groot verschil tussen zijn mediaverschijningen, boeken (al 1 boek van hem gelezen?)en de dagdagelijkse realiteit waar hij zich moeilijk kan verschuilen achter zijn oneliners. Is een prima kerel, maar ...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 apr 2020, 11:09

Ook mijn idee, Horus.
Het is inderdaad een zegen dat er een paar van die "brulboeien" in de parlementen zitten.
Zowel Jean-Marie, Driesje als Raoul leggen soms en terecht de vinger op de wonde en zorgen voor een beetje animo. Maar dat het grote staatsmannen gaan worden?

En ze laten zich niet op hun kop zitten door hun fractieleider zoals dat lieve meisje Nawal Farih van de cd&v ze stelde ook eens een vraagje ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 apr 2020, 15:31

E.T. schreef:
27 apr 2020, 11:09
Ook mijn idee, Horus.
Het is inderdaad een zegen dat er een paar van die "brulboeien" in de parlementen zitten.
Zowel Jean-Marie, Driesje als Raoul leggen soms en terecht de vinger op de wonde en zorgen voor een beetje animo. Maar dat het grote staatsmannen gaan worden?

En ze laten zich niet op hun kop zitten door hun fractieleider zoals dat lieve meisje Nawal Farih van de cd&v ze stelde ook eens een vraagje ...
Als ze de kans niet krijgen gaan we het nooit weten,maar slechter kan niet,als men de uitslag en het gefoefeld ziet van de laatste verkiezing,en het resultaat was een regering in lopende zaken, en nu een flut-nood regering.
Als zelfs Celien zegt dat hare wijlen De Haene het beter zou doen,weten we op welk niveau we nu zitten :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 apr 2020, 15:43

De mondmasker klucht is toch onbegrijpelijk.
De oudere generatie huismoeders kan aan de slag want de jonge generatie kan niet naaien.
En dat vindt Geens normaal

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 apr 2020, 17:20

Voorn: De mondmasker klucht is toch onbegrijpelijk.
De oudere generatie huismoeders kan aan de slag want de jonge generatie kan niet naaien.
En dat vindt Geens normaal


Die denkt aan zijn euro's dat hij kan besparen als de bevolking het zelf maakt , slimme strategie dat die mannen spelen . Kan ook de vraag stellen waarom dat De Backer de bestelling niet meer mag plaatsen , lachte gisteren eens groen in nieuws , de opdracht is doorgestuurd naar Minister Geens .
Dat is idem hier zelfde moeder de vrouw zal haar naaimachine weer mogen boven halen .
Oké geen probleem we blijven bezig :)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 apr 2020, 20:18

Ik denk dat ge sommige pas na de crisis te horen en te zien gaat krijgen. De media is opgezet spel. Het nieuws worden stilaan herhalingen.
Omdat ze allen thuis zitten te Skypen zou dat goed onderschept kunnen worden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 mei 2020, 18:39

boeffer schreef:
28 apr 2020, 20:18
Ik denk dat ge sommige pas na de crisis te horen en te zien gaat krijgen. De media is opgezet spel. Het nieuws worden stilaan herhalingen.
Omdat ze allen thuis zitten te Skypen zou dat goed onderschept kunnen worden.
J.M. Dedecker blijft ons wel op de hoogte houden, alhoewel ik soms een donkerbruinstoofscheelzwart vermoeden heb dat hij ook op setnet mee leest :mrgreen:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... 94865.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

05 mei 2020, 19:35

Mondmaskers maken, geen probleem vind ik, maar grondstoffen ttz elastiek ontbreekt overal.
Gelukkig is er weeral wat solidariteit onder de mensen, er liggen nog heel wat metertjes thuis bij mensen die geen mondmaskers zelf maken, er wordt dus geruild.
We blijven bezig, goed zo. Wat is daar verkeerd aan dat men ons vraagt om solidair te zijn?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 mei 2020, 17:37

Wat is daar verkeerd aan dat men ons vraagt om solidair te zijn?
Met solidair, bedoelen ze om een geld te geven kitten,mondmaskers schenken is een mooi initiatief,er zijn mensen die een brood minder moeten kopen,om een mondmasker te kunnen kopen,de solidariteit komt altijd van de zelfde kant, dat woord staat niet in het woordenboek van de ministers....... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 mei 2020, 17:59

kitten schreef:
Gelukkig is er weeral wat solidariteit onder de mensen, er liggen nog heel wat metertjes thuis bij mensen die geen mondmaskers zelf maken, er wordt dus geruild.
Vijf mondmaskers voor één rol wc-papier of 3 mondmaskers voor één pakje papieren zakdoekjes, zoiets? 🤔

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 mei 2020, 18:06

Dicksy schreef:
06 mei 2020, 17:59
kitten schreef:
Gelukkig is er weeral wat solidariteit onder de mensen, er liggen nog heel wat metertjes thuis bij mensen die geen mondmaskers zelf maken, er wordt dus geruild.
Vijf mondmaskers voor één rol wc-papier of 3 mondmaskers voor één pakje papieren zakdoekjes, zoiets? 🤔
Ja ,zoiets, want sommige kennen de gebruiks- aanwijzing van een mondmasker niet. :mrgreen:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200506_049 ... -de-pompen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

07 mei 2020, 15:31

Lach maar, dat is hier toch de gewoonte met alles wat niet uitdraait op schelden of afbreken.
Het leven is nu heel wat makkelijker als je ruilt, en heb je niets ander s dan die WC humor?