Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Peiling eindigde op 11 jul 2020, 13:29

Vanaf mei
0
Geen stemmen
De late zomer of vroege herfst
14
44%
Ergens in 2021
12
38%
Later
6
19%
 
Totaal aantal stemmen: 32

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

10 mei 2020, 14:31

Dat is niks é wil , je verwijst naar ander moet u eigen inbreng naar voor brengen :P :P

Wij lezen ook wat u standpunt is maar daar hebben we geen problemen mee .
We gaan zien in september :mrgreen:
We gaan zien of de balans in evenwicht staat , op paar gr zal nu niet op aankomen

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 mei 2020, 14:45

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Ipv er hier 'alwéér' een politiek steekspelletje van te maken, zouden we misschien beter bij het onderwerp blijven.
Noch De Wever, noch Jambon, noch enig andere minister heeft het virus de wereld ingejaagd.
En juist zoals niemand, kan ook geen van hen voor iedereen goed doen!

En dus om ontopic te blijven:

"Na acht weken lockdown en daags voordat de winkels opnieuw opengaan, dromen veel mensen van het normale leven, “maar we moeten beseffen dat we dat normale leven 'misschien nooit meer' zullen hebben”.

Daarvoor heeft minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) gewaarschuwd in De Zevende Dag.

De toekomst zal het uitwijzen, en daar heeft de politiek niets mee te maken.
De economie dient hervat te worden, helaas, met alle risico's vandien. Daar kan niemand onderuit, ook de politiekers niet! En wij, zullen ons moeten aanpassen om (indien mogelijk) erger te (kunnen) voorkomen, of we dat nu willen of niet.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 mei 2020, 16:43

Fazal schreef:
10 mei 2020, 14:45
Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Ipv er hier 'alwéér' een politiek steekspelletje van te maken, zouden we misschien beter bij het onderwerp blijven.
Noch De Wever, noch Jambon, noch enig andere minister heeft het virus de wereld ingejaagd.
En juist zoals niemand, kan ook geen van hen voor iedereen goed doen!

En dus om ontopic te blijven:

"Na acht weken lockdown en daags voordat de winkels opnieuw opengaan, dromen veel mensen van het normale leven, “maar we moeten beseffen dat we dat normale leven 'misschien nooit meer' zullen hebben”.

Daarvoor heeft minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) gewaarschuwd in De Zevende Dag.

De toekomst zal het uitwijzen, en daar heeft de politiek niets mee te maken.
De economie dient hervat te worden, helaas, met alle risico's vandien. Daar kan niemand onderuit, ook de politiekers niet! En wij, zullen ons moeten aanpassen om (indien mogelijk) erger te (kunnen) voorkomen, of we dat nu willen of niet.
Slechts één antwoord, hetgeen U zelf ook weet; Er zal geen openbaar leven meer mogelijk zijn, vergelijkbaar met dit van verleden jaar tot er een doeltreffend vaccin verplichtend wordt toegediend aan de volledige bevolking. .
Niet het antwoord dat gij gaarne hoort, maar in afwachting zullen wij met zijn allen jojo blijven spelen. Men probeert de mensen met een dode mus blij te maken, een vaccin voor het einde van het jaar, het einde van volgend jaar en er was zelfs een pessimist academicus die 2036 als beste streefdatum durfde verkondigen.
Ik krijg het gevoel Fazal, dat wij er ons zullen moeten bij neer leggen dat wij nooit nog het leven van vroeger zullen kunnen hebben.
De voortdurende onrust en onzekerheid stoort uiteraard, maar voor de rest voor mij niks dan vooruitgang. Geen voetbal meer op TV, geen koers, geen sport meer in het algemeen.......wat een luxe. Verstoken van het gedreun van festivals (To morrowland ....................yess :D :D). Geen landende vliegtuigen meer op Brussel, want de meeste vluchten gaan naar Wallonië, geen shopverslaafde strompelaars.....................Be Happy.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 mei 2020, 16:59

De kannibaal schreef:
10 mei 2020, 16:43
De voortdurende onrust en onzekerheid stoort uiteraard, maar voor de rest voor mij niks dan vooruitgang. Geen voetbal meer op TV, geen koers, geen sport meer in het algemeen.......wat een luxe. Yess :D :D).
Hier kan ik u in bijtreden beste Kanibaal. Tot spijt van alle zetelsporters.
Zo zie je maar, alles wat negatief is heeft ook een positieve kant. :wink:
En gezien er niemand op deze wereld is die 'voor iedereen' goed kan doen, mag het, op een of andere manier, ook voor ons, wel eens kermis zijn. Zij het dan 'in ons eigen kot'. Yess! :D

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 mei 2020, 17:48

Wat doen jullie dan de hele dag.
Voor een stom PC scherm zitten.
Hebben jullie geen andere hobby

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 mei 2020, 17:55

voorn schreef:
10 mei 2020, 17:48
Wat doen jullie dan de hele dag.
Voor een stom PC scherm zitten.
Hebben jullie geen andere hobby
Jawel hoor, als ontspanning tussen twee De Wever bashings door .... :D

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 mei 2020, 19:56

voorn schreef:
10 mei 2020, 17:48
Wat doen jullie dan de hele dag.
Voor een stom PC scherm zitten.
Hebben jullie geen andere hobby
Wat doen jullie dan de hele dag? De hele dag voor die stomme TV zitten om naar dat stomme voetbal te kijken?
Wat is voetbal? 22 gasten die achter een bal lopen, en als ze hem hebben, schoppen ze hem weer weg!? 8O

Mijn schoonbroer zit daarvoor op zondag, de ganse namiddag van het ene kanaal naar het andere te zappen.

Hebben jullie dan echt ook geen andere hobby? Hij in ieder geval dus niet. Ik beklaag zijn vrouw. :?
Laatst gewijzigd door Fazal op 10 mei 2020, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mei 2020, 20:11

Hebben jullie dan echt ook geen andere hobby? Hij in ieder geval dus niet. Ik beklaag zijn vrouw.
Ik heb ook zo'n schoonbroer. Zijn andere hobby is seks. Zijn vrouw vind het fantastisch als er veel voetbal op TV is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 mei 2020, 20:12

De "hele" namiddag naar de koers gekeken ... De Gendt won (opnieuw :lol: ) op de Stelvio ... Proficiat Thomas
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 mei 2020, 20:49

voorn schreef:
10 mei 2020, 17:48
Hebben jullie geen andere hobby?
Oh jawel hoor, ik speel piano, keyboard, en ook nog gitaar, en kan mij tussendoor goed bezighouden met mijn PC.
Ik maak zelf programma's in Excel met grafieken en al, en dat komt goed van pas.
Ik heb ook al talrijke PowerPoints gemaakt. Dat, en nog veel meer.

Ik heb ook nog een brevet als privépiloot, maar wegens mijn leeftijd, is het vliegen nu beperkt tot mijn Flight-Simulator op PC, gelukkig bijna levensecht. Maar toch schamel tegenover echt.

Ik heb al een paar eigen vluchten op YouTube geplaatst, maar de link kan ik hier niet geven, want dan is mijn echte naam bekend, en dat zou voor mijzelf niet zo gezond zijn, mijn gedacht. :D

Wat zijn uw hobby's Voorn, buiten zetelvoetbal en salon-wielrennen, bedoel ik dan.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 mei 2020, 20:59

Fazal schreef:
10 mei 2020, 20:49
voorn schreef:
10 mei 2020, 17:48
Hebben jullie geen andere hobby?
Oh jawel hoor, ik speel piano, keyboard, en ook nog gitaar, en kan mij tussendoor goed bezighouden met mijn PC.
Ik maak zelf programma's in Excel met grafieken en al, en dat komt goed van pas.
Ik heb ook al talrijke PowerPoints gemaakt. Dat, en nog veel meer.

Ik heb ook nog een brevet als privépiloot, maar wegens mijn leeftijd, is het vliegen nu beperkt tot mijn Flight-Simulator op PC, gelukkig bijna levensecht. Maar toch schamel tegenover echt.

Ik heb al een paar eigen vluchten op YouTube geplaatst, maar de link kan ik hier niet geven, want dan is mijn echte naam bekend, en dat zou voor mijzelf niet zo gezond zijn, mijn gedacht. :D

Wat zijn uw hobby's Voorn, buiten zetelvoetbal en salon-wielrennen, bedoel ik dan.
JAAAAWAAADE 8O En dat op uw hoeveelste tachtigste ook weer ? Ge zit hier toch niet te zwanzen hoop ik. Zegt de naam Alain De Bock u iets ?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

10 mei 2020, 22:58

Voorn heb genoeg werk op dit moment heb net gedaan voorbereiding voor morgen .

Grote werken :oops:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

10 mei 2020, 23:03

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ma ... ~ad182ff3/



Maltese ambassadeur in Finland vergelijkt Merkel met Hitler en stapt op

De Maltese ambassadeur in Finland is opgestapt nadat hij de Duitse bondskanselier Angela Merkel met Adolf Hitler had vergeleken. Dat heeft de Maltese minister van Buitenlandse Zaken Evarist Bartolo bevestigd aan de Times of Malta.
In een Facebook-bericht had Michael Zammit Tabona geschreven dat “we 75 jaar geleden Hitler gestopt hebben. Wie zal Angela Merkel stoppen? Ze heeft Hitlers droom om Europa te controleren vervuld.”

Duitsland krijgt verontschuldigingen voor de “ongevoelige” uitspraken van de ambassadeur, aldus nog Buitenlandminister Bartolo.

Onderzoeksjournalist Matthew Caruana Galizia, zoon van de in oktober 2017 vermoorde journaliste Daphne Caruana Galizia, wijst er op Twitter op dat de ambassadeur werd aangeduid nadat hij regeringspartij Labour financieel had gesteund.

Dat is andere taal dat deze dame gebruikt zijn wij nog engeltjes tegen :oops: :oops: :oops:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 mei 2020, 07:38

Ondanks wat last van mijn beroerte 2 jaar geleden.
Fiets ik als voorheen en ge nu terug vissen.
Buiten het nieuws kijk ik bijna geen TV en lees
Zeker nu het begint met corona en eindigt er mee.
Tevens ben ik technisch beheerder van een gebouw van 178 app.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

11 mei 2020, 09:58

Fred1950 schreef:
10 mei 2020, 20:59
JAAAAWAAADE 8O En dat op uw hoeveelste tachtigste ook weer ? Ge zit hier toch niet te zwanzen hoop ik. Zegt de naam Alain De Bock u iets ?
Tja ..., ik word in september 84 Fred, en ik zit hoegenaamd niet te zwanzen.
Maar erg vind ik, dat ik geen noot muziek kan lezen.
Ik speel dus letterlijk op gevoel, gehoor, en geheugen, en dit al van kindsbeen af.
Maar zo zijn er wel meer, zelfs véél meer, en stukken beter dan ik.

Mijn vliegbrevet dateert van 1984, en met die Flight-Simulator heb ik op latere leeftijd eigenlijk nog niets verleerd.
Ik zou zelfs zeggen dat ècht vliegen veel gemakkelijker is dan met een simulator op een scherm.
Met een Cessna of een Morane, stuur of stick, zou ik er nog steeds geen problemen mee hebben om er een rondje mee te vliegen, en veilig weer aan de grond te brengen. En ik moet bekennen dat ik dat nog steeds heel hard mis.
Ik zou, ondanks mijn leeftijd, wel nog mogen vliegen, maar het is helaas onbetaalbaar geworden. Voor mij althans.

En sorry, de naam Alain De Bock, zegt mij niets.