Corona APP / Contact Tracing

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

18 apr 2020, 21:52

E.T. schreef:
18 apr 2020, 21:47
Den Ben heeft u de stuipen op 't lijf gejaagd hé … géén twee maanden vakantie :lol: :lol: :lol:
Zijn onkunde en incompetentie jagen mij soms de stuipen op 't lijf, dat is waar.
Maar voor de rest... op 1 juli ligt tegen dit uur een stukske gemarineerd spek op de grill....

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 apr 2020, 21:59

Lars : dat doen ze nu al bij bij providers . En jij zegt zal niet gebeuren .

Zeg niet of ze gaan goedkeuren (privacy App ), maar als je op andere site's komt
zie je toch ook staan werk je mee Covid19 , en als je zaken plaats van uit jou iphone
kunnen ze u al volgen !! Ga nu niet de naam vermelden van de site omdat ik niet weet of hier mag plaatsen .
Wij hebben geen privacy meer , is net zelfde in u gezin met moderne apparaten , als die ook zijn aangesloten op iphone app van en app van daar .

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

18 apr 2020, 22:04

gast43 schreef:
18 apr 2020, 21:59
Lars : dat doen ze nu al bij bij providers . En jij zegt zal niet gebeuren .

Zeg niet of ze gaan goedkeuren (privacy App ), maar als je op andere site's komt
zie je toch ook staan werk je mee Covid19 , en als je zaken plaats van uit jou iphone
kunnen ze u al volgen !! Ga nu niet de naam vermelden van de site omdat ik niet weet of hier mag plaatsen .
Wij hebben geen privacy meer , is net zelfde in u gezin met moderne apparaten , als die ook zijn aangesloten op iphone app van en app van daar .
Mijn provider kent mijn gezondheidstoestand??
Dat is interessant...

En jij kan mij volgen via een site??
Dat is nog interessanter...
Ik geef je de toestemming om hier te zeggen op welke locatie ik mij bevind.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 22:08

Beste mensen, jullie sakkeren over dingen die al lang bestaan en waarover geen enkele politieker ooit iets gezegd heeft, waarschijnlijk omdat hij niet weet dat het bestaat. Geloof me vrij, die nauwkeurigheid van één meter positiebepaling door uw smartphone is een feit ( en of ge in uw auto zit of op een fiets, of GDPR al dan niet aan uw botten lapt , het maakt allemaal geen verschil ).

Het enige wat die corona app doet is de gegevens van uw locatie bekijken met behulp van de software die er nu al in steekt, en dat trachten te "matchen" met de locaties van andere personen. Als er een match is verschijnt er een groen of rood icoontje al naargelang dat de andere persoon zich als besmet of niet besmet heeft laten registreren. Meer dan dat is het niet ( of ttz. die gegevens worden doorgestuurd zonder dat je dat zelf beseft -- maar dat gebeurt nu ook al zonder die app ). Wilt ge dat dat allemaal niet gebeurt en wilt ge voor 100 % uw privacy behouden, smijt dan uw smartphone in de vuilbak en koop een ouderwetse GSM zonder ingebouwde GPS en zonder internet toegang.

Er worden hier blijkbaar ( en door de politiekers ) stormen van spraakwatervallen geproduceerd omdat een vlieg probeert om een protje op het vensterglas achter te laten. Wat zijn Vlamingen toch nitwits. Op die manier zullen er nog veel Belgenmoppen uitgevonden worden.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 apr 2020, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 22:13

Lars schreef:
18 apr 2020, 22:04
....
En jij kan mij volgen via een site??
Dat is nog interessanter...
Ik geef je de toestemming om hier te zeggen op welke locatie ik mij bevind.
Jij moet eerst via Google de toestemming geven, en dan kan ik zelfs te weten komen in welke vleugel van een hotel in Novosibirsk u zich bevindt ( en of u stil staat , aan het tanken bent en in welk benzinestation , enz ... en dat allemaal in real time ). Straf hé :D ( je moet me wel een "speciale" google link meedelen waar ik u op google maps kan volgen, bvb zoiets : https://www.google.com/maps/@51.2278858 ... !2e2?hl=en )
)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 apr 2020, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 apr 2020, 22:22

De mensen zijn zo verknocht aan hun gsm/smartphone dat ze hem zelfs meenemen naar het schijthuis.
Gaat ge buiten, laat hem thuis. Is dat nu zo moeilijk of voelen jullie je allemaal zo belangrijk dat jullie altijd en overal bereikbaar moeten zijn? Leer uw plan eens trekken seg.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 22:24

Dicksy schreef:
18 apr 2020, 22:22
De mensen zijn zo verknocht aan hun gsm/smartphone dat ze hem zelfs meenemen naar het schijthuis.
Gaat ge buiten, laat hem thuis. Is dat nu zo moeilijk of voelen jullie je allemaal zo belangrijk dat jullie altijd en overal bereikbaar moeten zijn? Leer uw plan eens trekken seg.
Ja, maar pas op. In alle moderne wagens zit ook een GPS, en de gegevens daarvan worden door de fabrikant verzameld om "support" te kunnen geven :roll:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

18 apr 2020, 22:39

Fred1950 schreef:
18 apr 2020, 22:13
Lars schreef:
18 apr 2020, 22:04
....
En jij kan mij volgen via een site??
Dat is nog interessanter...
Ik geef je de toestemming om hier te zeggen op welke locatie ik mij bevind.
Jij moet eerst via Google de toestemming geven, en dan kan ik zelfs te weten komen in welke vleugel van een hotel in Novosibirsk u zich bevindt ( en of u stil staat , aan het tanken bent en in welk benzinestation , enz ... en dat allemaal in real time ). Straf hé :D ( je moet me wel een "speciale" google link meedelen waar ik u op google maps kan volgen, bvb zoiets : https://www.google.com/maps/@51.2278858 ... !2e2?hl=en )
)
Ja, dat zou eventueel lukken met mensen die geen VPN gebruiken...
Ken je veel mensen die dat niet doen??

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 22:54

Lars schreef:
18 apr 2020, 22:39
Fred1950 schreef:
18 apr 2020, 22:13
Lars schreef:
18 apr 2020, 22:04
....
En jij kan mij volgen via een site??
Dat is nog interessanter...
Ik geef je de toestemming om hier te zeggen op welke locatie ik mij bevind.
Jij moet eerst via Google de toestemming geven, en dan kan ik zelfs te weten komen in welke vleugel van een hotel in Novosibirsk u zich bevindt ( en of u stil staat , aan het tanken bent en in welk benzinestation , enz ... en dat allemaal in real time ). Straf hé :D ( je moet me wel een "speciale" google link meedelen waar ik u op google maps kan volgen, bvb zoiets : https://www.google.com/maps/@51.2278858 ... !2e2?hl=en )
)
Ja, dat zou eventueel lukken met mensen die geen VPN gebruiken...
Ken je veel mensen die dat niet doen??
Dat heeft niets met Virtual Private Networking te maken. Als ge gewoon internet surft met uw smartphone zoals iedere normale gebruiker dat doet, gaat dat ook niet over VPN.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 apr 2020, 22:56

Fred1950 schreef:
E.T. Vandaag, 19:57
De overheid nog niet beslist om zo'n APP te lanceren. Deze applicatie zou mensen met symptomen moeten opsporen en hun contacten om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Het is onwaarschijnlijk dat voldoende mensen de technologie zullen vertrouwen/gebruiken.
Ook niet iedereen heeft een smartphone.
Ja, maar pas op. In alle moderne wagens zit ook een GPS, en de gegevens daarvan worden door de fabrikant verzameld om "support" te kunnen geven :roll:
Allemaal goed en wel over het traceren. Maar ik dacht toch duidelijk begrepen te hebben dat het hier gaat over een app die men moet installeren op zijn smartphone en zou werken op de Bluetooth-technologie.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 23:14

Dicksy schreef:
18 apr 2020, 22:56
Fred1950 schreef:
E.T. Vandaag, 19:57
De overheid nog niet beslist om zo'n APP te lanceren. Deze applicatie zou mensen met symptomen moeten opsporen en hun contacten om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Het is onwaarschijnlijk dat voldoende mensen de technologie zullen vertrouwen/gebruiken.
Ook niet iedereen heeft een smartphone.
Ja, maar pas op. In alle moderne wagens zit ook een GPS, en de gegevens daarvan worden door de fabrikant verzameld om "support" te kunnen geven :roll:
Allemaal goed en wel over het traceren. Maar ik dacht toch duidelijk begrepen te hebben dat het hier gaat over een app die men moet installeren op zijn smartphone en zou werken op de Bluetooth-technologie.
Als alleen bluetooth wordt gebruikt kan er geen sprake zijn van tracing of locatiebepaling. Dan is elke discussie over privacy en GDPR overbodig. Maar dat betekent dat men de oorsprong van iedere nieuwe uitbraak niet kan achterhalen, en ik dacht dat dit wel de bedoeling zou zijn. Uiteraard kan men technologie combineren en bij een bluetooth "contact" de locatie via GPS vaststellen en de gegevens van de gebruikers doorsturen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

18 apr 2020, 23:19

Fred1950 schreef:
18 apr 2020, 22:54
Lars schreef:
18 apr 2020, 22:39
Fred1950 schreef:
18 apr 2020, 22:13

Jij moet eerst via Google de toestemming geven, en dan kan ik zelfs te weten komen in welke vleugel van een hotel in Novosibirsk u zich bevindt ( en of u stil staat , aan het tanken bent en in welk benzinestation , enz ... en dat allemaal in real time ). Straf hé :D ( je moet me wel een "speciale" google link meedelen waar ik u op google maps kan volgen, bvb zoiets : https://www.google.com/maps/@51.2278858 ... !2e2?hl=en )
)
Ja, dat zou eventueel lukken met mensen die geen VPN gebruiken...
Ken je veel mensen die dat niet doen??
Dat heeft niets met Virtual Private Networking te maken. Als ge gewoon internet surft met uw smartphone zoals iedere normale gebruiker dat doet, gaat dat ook niet over VPN.
Wel, noem mij dan maar een abnormale gebruiker.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 apr 2020, 23:31

Lars schreef:
Fred1950 schreef: ↑
Dat heeft niets met Virtual Private Networking te maken. Als ge gewoon internet surft met uw smartphone zoals iedere normale gebruiker dat doet, gaat dat ook niet over VPN.
Wel, noem mij dan maar een abnormale gebruiker.
Awel, ik ben zo’n abnormale gebruiker die niet op internet surft via zijn smartphone. 5 jaar geleden gekregen als verjaardagsgeschenk en als hij zijne geest geeft wordt het terug een simpele gsm. Bellen en kunnen gebeld worden, een sms’je ontvangen en versturen. Meer hoeft dat niet voor mij.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 23:43

Lars schreef:
18 apr 2020, 23:19
Fred1950 schreef:
18 apr 2020, 22:54
Lars schreef:
18 apr 2020, 22:39


Ja, dat zou eventueel lukken met mensen die geen VPN gebruiken...
Ken je veel mensen die dat niet doen??
Dat heeft niets met Virtual Private Networking te maken. Als ge gewoon internet surft met uw smartphone zoals iedere normale gebruiker dat doet, gaat dat ook niet over VPN.
Wel, noem mij dan maar een abnormale gebruiker.
Voor mij staat VPN voor private verbindingen ( eventueel over de internet infrastructuur ) met een bedrijf en zijn servers. Internet websites zijn "public" en niet "private" , en of dat https of http is, maakt niet uit. Iemand die naar https-google surft gaat "public" en niet "private", en dus ook iemand die zijn locatie via die Google app laat traceren doet dit niet via VPN ( of je moet al via VPN gaan relayen naar https-Google/google maps ). Je kan per definitie Sennet ook niet bereiken vanuit een VPN zonder te relay-en/proxy-en/bridgen naar het public internet.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 apr 2020, 23:49

Dicksy schreef:
18 apr 2020, 23:31
Lars schreef:
Fred1950 schreef: ↑
Dat heeft niets met Virtual Private Networking te maken. Als ge gewoon internet surft met uw smartphone zoals iedere normale gebruiker dat doet, gaat dat ook niet over VPN.
Wel, noem mij dan maar een abnormale gebruiker.
Awel, ik ben zo’n abnormale gebruiker die niet op internet surft via zijn smartphone. 5 jaar geleden gekregen als verjaardagsgeschenk en als hij zijne geest geeft wordt het terug een simpele gsm. Bellen en kunnen gebeld worden, een sms’je ontvangen en versturen. Meer hoeft dat niet voor mij.
:D Ik heb nog nooit een smartphone gehad. Het modernste dat ik heb is een Nokia 2720 :wink: .... en een 'Tecdesk'. Dat ziet er uit als een klassieke telefoon met hoorn en al, maar werkt als een herlaadbare GSM met SIM kaart.