vervroegde verkiezingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 jun 2020, 10:43

voorn schreef:
09 jun 2020, 10:08
Nu blijkt enkel een regering met NVA mogelijk volgens Magnette
Maar een reden vindt ik nergens.
Blijft Cd&v op zijn punt of is er iets anders ?
Magnette ziet het blijkbaar niet meer zitten om met de MR samen te werken. De diep-blauwe Egbert Lachaert van OVLD ligt hem ook niet, en dus is volgens hem een vivaldi coalitie dood en begraven.

Men zou beter overgaan tot een "expertenregering" op basis van de huidige federale minderheid, en dan in 2024 verkiezingen houden. Hopelijk waait er dan een nieuwe "gezonde" wind die al dat communautair gezever onder de mat veegt. Vlamingen worden ook dat Vlaams Nationalisme dat nooit iets bijbrengt, behalve ruzie, en alleen veel geld kost gewoon beu.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jun 2020, 10:55

Fred1950 schreef:
09 jun 2020, 10:43
(...) Hopelijk waait er dan een nieuwe "gezonde" wind die al dat communautair gezever onder de mat veegt. Vlamingen worden ook dat Vlaams Nationalisme dat nooit iets bijbrengt, behalve ruzie, en alleen veel geld kost gewoon beu.
Is dat zo? Ik hoorde gisteren dat er voor het Vlaams Belang een kiespotentieel aanwezig is van 40% van de Vlamingen. Nochtans is die partij uitermate gericht op het Vlaams Nationalisme.

Dan zijn er nog de N-VA-kiezers en binnen de CD&V zijn er de volgelingen van Hendrik Bogaert en wellicht nog enkele anderen die allemaal wel gevoelig zijn voor dat Vlaams Nationalisme. Er zijn waarschijnlijk ook enkel blauwselventen die nog wel ergens een Vlaamse wortel hebben die niet is afgestorven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 jun 2020, 13:42

Wil. schreef:
09 jun 2020, 10:55
Fred1950 schreef:
09 jun 2020, 10:43
(...) Hopelijk waait er dan een nieuwe "gezonde" wind die al dat communautair gezever onder de mat veegt. Vlamingen worden ook dat Vlaams Nationalisme dat nooit iets bijbrengt, behalve ruzie, en alleen veel geld kost gewoon beu.
Is dat zo? Ik hoorde gisteren dat er voor het Vlaams Belang een kiespotentieel aanwezig is van 40% van de Vlamingen. Nochtans is die partij uitermate gericht op het Vlaams Nationalisme.

Dan zijn er nog de N-VA-kiezers en binnen de CD&V zijn er de volgelingen van Hendrik Bogaert en wellicht nog enkele anderen die allemaal wel gevoelig zijn voor dat Vlaams Nationalisme. Er zijn waarschijnlijk ook enkel blauwselventen die nog wel ergens een Vlaamse wortel hebben die niet is afgestorven.
Het is te zien dat de cafés opnieuw geopend zijn. Na het tiende pintje werden de dromen plots werkelijkheid. De racisten van het VB en de NVA beleven vandaag Hoogdagen. Met zoveel zwart op straat stijgt het adrenalinegehalte in hun bloed. En als klap op de vuurpijl spreekt een meerderheid van het donkere volk ook nog een taal die de Vlaams Nationalisten niet meer machtig zijn....Frans. Bewaar die 40% maar op een donkere plaats, waar het vreselijk stinkt. Wie nu nog niet door heeft dat die partijen geen potentieel en leiderschap hebben, zal het waarschijnlijk nooit weten, of zijt gij de overtuiging toegedaan dat de parvenue of "angeber", Dries VL een stemmenkanon gaat worden? Als het wat tegen zit en er komt nog een 2de of derde virus golf op ons af, dan zijn ze 80% van hun kiespotentieel kwijt. Alle overgebleven racisten onder de grond.
Opnieuw één federaal België, en geeft de Vlaams Nationalisten dezelfde behandeling als de Catalanen in Spanje.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 jun 2020, 14:00

De Kannibaal schreef:
Het is te zien dat de cafés opnieuw geopend zijn. Na het tiende pintje werden de dromen plots werkelijkheid. De racisten van het VB en de NVA beleven vandaag Hoogdagen.....enz...enz....
Er sluipt duidelijk paniek binnen ten huize Kannibaal. :P :P :P :P :P :P

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jun 2020, 14:00

Het is overduidelijk wie er op café is geweest en daar zijn achterstand overvloedig heeft ingehaald.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 jun 2020, 15:05

De 2 oer ambtenaren dicksy en wil. verloren eventjes contact met het speen van de Vlaamse fles, die hun in leven houdt en begonnen al luidkeels te schreeuwen. :D :D De hoogste tijd dat het debiet van de fles wordt aangepast aan de actuele inhoud van de staatskas. Hopelijk wordt hun voeding met de nieuwe Staatsstructuur toegediend met een druppelteller.
Voor het eerst respect voor De Croo, die verleden week aankondigde dat hij tevreden was met Wilmes en de huidige collega's en dat er niet onmiddellijk nood was aan een hoop sukkelaars, die een communautaire uitputtingsslag nastreefden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 jun 2020, 15:33

De Kanibaal

Denk dat De Croo ( denkt) nu ben ik vice-premier wie weet met verkiezingen waar ik eindig?
Papa De Croo zal wel gezegd hebben " Je mag een gekregen paard , nooit in de bek kijken",en hij kan het weten heeft paarden genoeg.
Federaal zal er altijd miserie zijn tussen de 2 landsdelen, Magnette en Dewever kunnen elkaars bloed wel drinken, en laat dat juist de partijen zijn die tot een compromis moeten komen de ene wil het land samen houden ( kassa, kassa)en de andere wil Vlaamse Onafhankelijkheid en zou er alles voor verloochenen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 jun 2020, 16:18

wardje schreef:
09 jun 2020, 15:33
De Kanibaal

Denk dat De Croo ( denkt) nu ben ik vice-premier wie weet met verkiezingen waar ik eindig?
Papa De Croo zal wel gezegd hebben " Je mag een gekregen paard , nooit in de bek kijken",en hij kan het weten heeft paarden genoeg.
Federaal zal er altijd miserie zijn tussen de 2 landsdelen, Magnette en Dewever kunnen elkaars bloed wel drinken, en laat dat juist de partijen zijn die tot een compromis moeten komen de ene wil het land samen houden ( kassa, kassa)en de andere wil Vlaamse Onafhankelijkheid en zou er alles voor verloochenen.
Wardje, denkt gij nu echt dat die Vlaamse onafhankelijkheid een hoger Ideaal is. Het is nog meer een Kassa, Kassa verhaal dan dat van Magnette. Geen kassa, kassa verhaal voor de Vlaamse Staatskas, want weinig regio's in Europa zullen in staat zijn om de schuldenlast te overtreffen. Het gaat hier om persoonlijke Kassa, kassa verhalen van enkele politici en Voka-listen. Zodra de nationalisten de buit hebben binnengehaald, begint s' anderendaags de klaagzang dat zij bedrogen zijn geworden, dat er moet bespaard worden en dat gij vooral meer zult moeten bijdragen voor het herstel. Kijkt naar alle staatshervormingen die wij achter de rug hebben gehad, het was steeds hetzelfde verhaal. De tijd dat Peeters een overschot op de begroting kwam neerleggen, ligt lang achter ons. De puttendelvers van de NVA rukten op met grof geschut en ze graven zich een weg naar het centrum der aarde. Niet waar voor de rekeningen van de Voka-listen uiteraard. Met de hulp van de big 5, werden mogelijkheden geschapen, om fortuinen te versluizen naar belastingvrije oorden. Hoe kan anders het succes verklaard worden van de immo bedrijvigheid van NVA?
Steunt de Vlaamse onafhankelijkheid en Uw kinderen leven morgen in de krottenwijken van de Hooge Maeye.

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

09 jun 2020, 16:57

Ik denk ook dat Kanibaal al meer dan 12 pinten (trappisten tripel)te veel gedronken heeft. :lol:
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

09 jun 2020, 17:27

Ach, politiek is ook maar een motief om ruzie te maken, meer hoeft men daar niet van te verwachten!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 jun 2020, 17:39

De Kannibaal schreef:
Steunt de Vlaamse onafhankelijkheid en Uw kinderen leven morgen in de krottenwijken van de Hooge Maeye
Yep, dus toch. Het siert u dat u de politiek volgt en daarom dat de paniek al heeft toegeslagen ten huize Kannibaal. :P :P :P :P :P

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 jun 2020, 17:48

Men zou beter overgaan tot een "expertenregering" op basis van de huidige federale minderheid, en dan in 2024 verkiezingen houden. Hopelijk waait er dan een nieuwe "gezonde" wind die al dat communautair gezever onder de mat veegt. Vlamingen worden ook dat Vlaams Nationalisme dat nooit iets bijbrengt, behalve ruzie, en alleen veel geld kost gewoon beu.
Men zou beter overgaan tot een afzetting procedure, van deze flut regering en de 6 deel regeringen,en terug naar één volwaardige regering gaan.
Het is al de derde keer op rij dat we met een liberale regering zitten,en de st.Niklaas cadeaus swingen de pan uit, alles voor de zelfstandigen,het kan niet meer op pressies .........
En wie zal de rekening moeten betalen....de arbeider/gepensioneerde.....juist.
Zoals ze nu bezig zijn moet men iedere maand verkiezing houden, en telkens in het een stoelendans, ze doen gewoon hun goesting, en de rest is maar voor de schone schijn.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jun 2020, 17:48

Geen kassa, kassa verhaal voor de Vlaamse Staatskas, want weinig regio's in Europa zullen in staat zijn om de schuldenlast te overtreffen.
(...)
De puttendelvers van de NVA rukten op met grof geschut en ze graven zich een weg naar het centrum der aarde.
Nu meen ik je voordien als eens gevraagd te hebben hoe diep die putten eigenlijk wel zijn. Toen bleef het stil.
Ik zou het nog eens willen vragen. Wat denk je, kannibaal? Of blijft het bij wind maken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

09 jun 2020, 17:52

Over politiek, religie en sport valt niet te discuteren.
Ieder zal altijd bij zijn eigen mening blijven, en iedereen blijft bij zijn 'eigen' gelijk.
Zo kan men discuteren tot in het oneindige, hetgeen alleen maar ruzie in de hand werkt.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 jun 2020, 18:37

De Kannibaal;

Voor alle duidelijkheid ik ben voor één federale regering, heb nog niet één voordeel gezien waar ik overtuigd kan zeggen we mogen blij zijn dat we een Vlaamse regering hebben.
Dat ze de gepensioneerden veel gaan belasten daar geloof ik niks van, de tweeverdieners die zullen het zweten hebben.
Met de put dat ze nu aan het maken zijn zijn we op weg voor minstens drie generaties, de golf van ontslagen moet nog beginnen, de uitstel van betaling voor de afkorting van de woningen zal voor velen een zure oprisping zorgen, want bij de maandelijkse afbetaling zullen ze nog wel supplementaire rente aanrekenen , banken zijn geen OCMW's.
We hebben één staatsman nodig, maar dan een echte die de teugels in handen houd , maar zou begot niet weten wie daar nu voor in aanmerking zou komen.
Weet niet of verkiezingen nu beter zouden zijn, langs de andere kant hebben we nu veel politici gezien die de bal tijdens de corona crisis nogal in de verkeerde richting stuurden en dat maakt veel duidelijk.
Ge zijt competent om minister te zijn of niet er is geen gulden middenweg .