De burgerbevraging

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 sep 2021, 12:03

wardje schreef:
15 sep 2021, 10:12
Wil;

Als je met de wagen door de industriewijken van de grote steden rijd zie je volop nieuwe fabrieken bij bouwen en nog niet van de minste namen , dat zie je niet in grafieken.
Dat is jouw persoonlijke, niet met feiten onderbouwde buikgevoel. Dat is niks waard in een objectieve beoordeling. Maar als je daar happy van wordt, voor mij niet gelaten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

15 sep 2021, 13:02

Afbeelding

Nog een grafiekje !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 sep 2021, 11:35

Misschien nog een recent voorbeeldje : de overstromingen in Wallonië. In België is het Rode Kruis gesplitst, Het Vlaamse Rode Kruis en het Waalse Croix Rouge.
Het Rode Kruis was vrij vlug ter plaatse en bood hulp waar mogelijk. Efficiëntie. De hulpverlening door het Croix Rouge bleef lanterfanten in allerlei administratieve rompslomp. Onkunde.
Hier kan ik geen “officiële” cijfers op plakken noch statistieken voorleggen.
Het enige waarop ik me kan baseren zijn de veelvuldige getuigenissen van de getroffenen die hun dankbaarheid hierover uitten t.o.v. van het Rode Kruis en de Vlamingen in het algemeen alsmede hun ongenoegen over het Croix Rouge en de aanpak van het Waals Gewest in het algemeen.
Terloops kan ik nog wijzen op het volgende : van de drie stuwdammen die de watertoevoer in de betrokken rivieren controleren is er slechts één dat door het Waals Gewest wordt bediend, namelijk dat in Eupen. D.w.z. waar de miserie ontstond. De overige twee (Robertville en Bütgenbach) worden gecontroleerd door Engie-Electrabel.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

17 sep 2021, 17:03

https://trends.knack.be/economie/beleid ... 1631890635



"We willen de Belgische koe nog tien jaar melken en het karkas mag je houden. Dat is de prijs van de vrijheid", riep Laurette Onkelinx (PS) naar Bart De Wever (N-VA) tijdens de mislukte regeringsonderhandelingen in 2010.

"

Afbeelding
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 sep 2021, 17:20

En wij zijn ondertussen eind 2021 ... en alles is bij het oude gebleven :oops:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 nov 2021, 17:51

meredith schreef:
14 sep 2021, 11:41
Binnenkort komt er een burgerbevraging over de staatshervorming.
Ik zou nu eens willen weten wat al dat gesplits en gefederaliseer CONCREET opgeleverd heeft voor de modale vlaming. Een ernstige vraag om een mening te kunnen geven. Dank voor een duidelijk antwoord.
Voor de modale burger helemaal niets , integendeel. Maar we hebben wel 6 (zes) regeringen met allemaal een hoop ministers , vice ministers, staatssecretarissen en allemaal met een eigen departement en alles wordt door de modale burger betaald, en dat kunnen ze in andere landen niet zeggen... Dit is een wereldrecord hoor...
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 nov 2021, 17:55

figaretto schreef:
17 sep 2021, 11:35
Misschien nog een recent voorbeeldje : de overstromingen in Wallonië. In België is het Rode Kruis gesplitst, Het Vlaamse Rode Kruis en het Waalse Croix Rouge.
Het Rode Kruis was vrij vlug ter plaatse en bood hulp waar mogelijk. Efficiëntie. De hulpverlening door het Croix Rouge bleef lanterfanten in allerlei administratieve rompslomp. Onkunde.
Hier kan ik geen “officiële” cijfers op plakken noch statistieken voorleggen.
Het enige waarop ik me kan baseren zijn de veelvuldige getuigenissen van de getroffenen die hun dankbaarheid hierover uitten t.o.v. van het Rode Kruis en de Vlamingen in het algemeen alsmede hun ongenoegen over het Croix Rouge en de aanpak van het Waals Gewest in het algemeen.
Terloops kan ik nog wijzen op het volgende : van de drie stuwdammen die de watertoevoer in de betrokken rivieren controleren is er slechts één dat door het Waals Gewest wordt bediend, namelijk dat in Eupen. D.w.z. waar de miserie ontstond. De overige twee (Robertville en Bütgenbach) worden gecontroleerd door Engie-Electrabel.
Maar in Mons hebben ze wel een mooi station voor hun 850 reizigers.......
De zon is gratis voor iedereen