Oorlog

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 okt 2021, 15:54

Is er ooit al een tijd geweest dat er geen oorlog was? Ik vrees van niet.

Waar zijn vandaag de grootst brandhaarden bezig? De kaart hieronder toont 27 van de meest in het oog springende oorlogsgebieden. Hoewel het niet altijd om officieel verklaarde oorlogen gaat, vallen er in deze gebieden geregeld doden. Soms veel.

Niet alle zones waar er wordt gevochten of waar al lang een stilstaande oorlog heerst, zijn vermeld. Zo is de oorlog tussen Noord- en Zuid-Korea een oorlog waar zelden doden vallen, hoewel het conflict nog altijd bestaat maar al tientallen jaren op stand-by staat. Evenmin is de lokale oorlog in Myanmar zichtbaar gemaakt en de drugsoorlog in Mexico staat ook niet vermeld.

Afbeelding

Op de kaart heb ik de conflicten omkaderd waar de oorlog mede omwille van van godsdienstige redenen wordt gevochten. De religie die er telkens bij betrokken is, is de islamideologie. Er zijn m.i. van die hier vermelde conflicten maar twee aan te merken waar de islam niet mee aan te wijzen valt als drijvende kracht.
S. Huntington schreef het al : "De islam heeft met bloed doordrenkte grenzen"

Kan de mens eigenlijk wel zonder oorlog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

12 okt 2021, 18:01

Net zoals sommige mensen niet zonder oorlog kunnen leven, kunnen anderen niet zonder moslims leven....
:wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 okt 2021, 18:33

Vorig jaar vielen er alleen al in Mexico 35.000 doden door hoofdzakelijk oorlogsgeweld tussen de drugkartels onderling of door stadsoorlogen tussen het leger en de drugskartels. Dat zijn meer doden dan dat de Amerikanen te betreuren hadden tijdens de Koreaanse oorlog. Maar he - dat tellen we niet mee want daar zijn geen moslims bij betrokken. Hetzelfde verhaal voor pakweg Colombia... Fijn wereldbeeld.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 okt 2021, 18:38

Naar schatting is het aantal moslims op deze wereld ± 1,6 miljard.
Wegens hun hoog zelfvermenigvuldigingscijfer, is het onmogelijk elkaar 'op tijd' uit te roeien (lees: elkaar te vermoorden).
En volgens de koran, is het anderen verboden hen daar een beetje bij te helpen.
Het zou nochtans een mooie zuivering zijn, maar ja, wat doe je dan met de rest ... , zoals frits schrijft, hierboven? :?
Laatst gewijzigd door Fazal op 12 okt 2021, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 okt 2021, 18:41

frits1955 schreef:
12 okt 2021, 18:33
Vorig jaar vielen er alleen al in Mexico 35.000 doden door hoofdzakelijk oorlogsgeweld tussen de drugkartels onderling of door stadsoorlogen tussen het leger en de drugskartels. Dat zijn meer doden dan dat de Amerikanen te betreuren hadden tijdens de Koreaanse oorlog. Maar he - dat tellen we niet mee want daar zijn geen moslims bij betrokken. Hetzelfde verhaal voor pakweg Colombia... Fijn wereldbeeld.
Eerst de olifant in de kamer benoemen. Dan de rest.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 okt 2021, 18:45

Verder bestaat dat prentje voor meer dan de helft uit landen/ regio's die " instabiel" zijn. Is er misschien een oorlog tussen de VS en Iran bezig? Wat een nonsens allemaal om toch maar te kunnen zeiken over moslims.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 okt 2021, 18:48

De olifant in Uw kamer? Verander dan de misleidende titel van het topic in " Oorlogen waar volgens mij moslims mee te maken hebben" En aub - kom anno 2021 niet meer af met Huntingdon.De simplistische theorie dat je mensen moet zien als homogene blokken die gestuurd worden door hun uniforme godsdienst is allang achterhaald. De wetenschappelijke wereld heeft Huntingdon al een tijdje in een stoffig hoekje van de geschiedenis gegooid.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 okt 2021, 19:05

Wil. schreef:
12 okt 2021, 15:54
Is er ooit al een tijd geweest dat er geen oorlog was? Ik vrees van niet.
(...)
Kan de mens eigenlijk wel zonder oorlog?
'Dit', was het uitgangspunt van Wil, frits1955.
Maar 'nu', zijn het idd moslims die van geen ophouden "willen" weten.
En daar heeft zelfs Huntingdon, niks mee te maken.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 okt 2021, 19:09

Fazal- ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is nietwaar. Maar Uw uitermate simplistisch deuntje is volkomen irrelevant. Je kan natuurlijk nog altijd gaan samenwonen met Wil en elkaar dan opgeilen met islamverhaaltjes. Doen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 okt 2021, 19:14

frits1955 schreef:
12 okt 2021, 18:48
De olifant in Uw kamer? Verander dan de misleidende titel van het topic in " Oorlogen waar volgens mij moslims mee te maken hebben" En aub - kom anno 2021 niet meer af met Huntingdon.De simplistische theorie dat je mensen moet zien als homogene blokken die gestuurd worden door hun uniforme godsdienst is allang achterhaald. De wetenschappelijke wereld heeft Huntingdon al een tijdje in een stoffig hoekje van de geschiedenis gegooid.
1. Je hebt Huntington (zonder -d- niet begrepen. Probeer anders zijn visie over de bloedige randen van de islamcultuur maar eens te weerleggen. Good luck ermee.

2. Dit topic gaat over oorlog in het algemeen, maar ik kan het niet helpen dat bij de overgrote meerderheid van de conflicten moslims en hun ideologie betrokken zijn. Ik stel het enkel vast en meld het. Wie daarover begint na te denken zet al een eerste stap.
Laatst gewijzigd door Wil. op 12 okt 2021, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 okt 2021, 19:24

frits1955 schreef:
12 okt 2021, 19:09
Fazal- ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is nietwaar. Maar Uw uitermate simplistisch deuntje is volkomen irrelevant. Je kan natuurlijk nog altijd gaan samenwonen met Wil en elkaar dan opgeilen met islamverhaaltjes. Doen!
Zulke onnozele praat had ik (zelfs) van u niet verwacht frits 1955!
U lijkt mij al even oorlogszuchtig als uw moslimvrienden.
Ga jij misschien beter met hen samen wonen! Doen beste jongen, doen! :twisted:
Laatst gewijzigd door Fazal op 12 okt 2021, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 okt 2021, 19:55

Komaan Fazal - het kwam als een koortsdroom voorbij. Jij en Wil., behaaglijk op een schapenvelletje voor het knisperend haardvuur, terwijl hij voorleest uit "Duizend-en-één moslimmoordenaars" en tot jij behaaglijk indommelt terwijl je nog even zachtjes "Allahoe Akbar" prevelt. Ideetje voor Netflix?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 okt 2021, 20:05

U lijkt mij al even oorlogszuchtig als uw moslimvrienden.
Ga jij misschien beter met hen samenwonen! :D
Zachtjes inslapen terwijl een paar moslima's u in het oor fluisteren: "dood aan Israël, dood aan Amerika, dood aan ... 'wie' weet ik nog allemaal!?" En daarna zalig verder koortsdromen. "Allahoe Akbar"! 8)
Doen beste jongen, doen! Ook jij hebt maar één leven! :twisted:

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

12 okt 2021, 21:13

Wil. schreef:
12 okt 2021, 15:54
Kan de mens eigenlijk wel zonder oorlog?
De mens...
Ik zie eigenlijk bijna alleen maar mannen die oorlogen starten en uitvoeren (van het hoogste niveau tot aan de basis).
De reden... testosteron?
Kunnen ze ooit zonder? Wie zal het zeggen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 okt 2021, 03:29

In de Jom Kippoer oorlog had een vrouw de leiding in Israël Golde Meir