Gezocht: politieke partij die mijn stem waard is

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 aug 2022, 12:13

Hij wil een veiligheidsraad ... ik vroeg al eerder wat dat is en wat die kan.
Informeer u en zoek eens naar: het Stroomplan. Neen, geen link; doe het maar zelf.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2022, 12:14

De pakkans voor een container die door de haven gaat, is 2%. Dat is het percentage dat gescreend wordt.
Het is de bedoeling dat percentage op te trekken naar 10%. Dat wordt voor degene die de drugs wil importeren een heel ander gegeven. Die kerels wikken hun kansen op succes af en 1 kans op 10 dat je in de bak terechtkomt, is te veel voor hen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 aug 2022, 12:22

Kleine overwinning voor Antwerpse politie.
Aanslag verijdeld 4 Nederlanders opgepakt met vuurwapen en brandbommen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2022, 12:26

Het stroomplan :lol: :lol: :lol:
Je weet toch wie dat geevalueerd heeft?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 aug 2022, 12:26

Die kerels wikken hun kansen op succes af en 1 kans op 10 dat je in de bak terechtkomt, is te veel voor hen.
En jij gelooft dat? Heb je een idee hoeveel extra mankracht en materiaal men zal moeten inschakelen? En dat terwijl douane, politie etc. op federaal niveau zowat kapot bespaard werden. Zullen we dan ook maar zwijgen over het enorme tijdverlies door 10% controles in de haven; de transportbedrijven zullen nogal groen lachen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2022, 12:42

Wil. schreef:
23 aug 2022, 12:14
De pakkans voor een container die door de haven gaat, is 2%. Dat is het percentage dat gescreend wordt.
Je gaat er blijkbaar van uit dat elke gescreende container verboden drugs bevat en vervolgd wordt
Het is de bedoeling dat percentage op te trekken naar 10%. Dat wordt voor degene die de drugs wil importeren een heel ander gegeven. Die kerels wikken hun kansen op succes af en 1 kans op 10 dat je in de bak terechtkomt, is te veel voor hen.
Meen je dat, 1 op 10 een te groot risico?
Zij en hun familie lopen een veel groter gevaar als ze het niet doen of verliezen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2022, 12:43

frits1955 schreef:
23 aug 2022, 12:26
En jij gelooft dat?
Ja, ik geloof dat. Omdat het wel zal móeten, wil je de import beperken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2022, 12:46

E.T. schreef:
23 aug 2022, 12:42
Wil. schreef:
23 aug 2022, 12:14
De pakkans voor een container die door de haven gaat, is 2%. Dat is het percentage dat gescreend wordt.
Je gaat er blijkbaar van uit dat elke gescreende container verboden drugs bevat en vervolgd wordt
Hoe kom je dáár bij? Natuurlijk niet.



Het is de bedoeling dat percentage op te trekken naar 10%. Dat wordt voor degene die de drugs wil importeren een heel ander gegeven. Die kerels wikken hun kansen op succes af en 1 kans op 10 dat je in de bak terechtkomt, is te veel voor hen.
Meen je dat, 1 op 10 een te groot risico?
Zij en hun familie lopen een veel groter gevaar als ze het niet doen of verliezen!
Natuurlijk is 1/10 te veel. Ze importeren in hun 'loopbaan' meer dan 1 keer een container, hé?
Dan is het statistisch te berekenen hoe lang het duurt voordat ze gesnapt worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2022, 12:50

De import beperken? Goed idee om de prijs nog wat op te drijven, toch?

De rust in Antwerpen zal pas terugkeren als één familie het voor het zeggen heeft ... Men zal een keuze moeten maken de éne clan keihard achtervolgen, de andere clan lekker smeergeld laten betalen en gerust laten.

Net als in PATSER moet de politie elke cokediefstal als een in beslag name bekend maken. Goed voor de publieke opinie en de stoute uithalers moeten 's nachts niet beschoten worden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2022, 12:56

Hoe lang het duurt voordat ze gesnapt worden?

Van af en toe eens betrapt te worden en een lading coke in beslag zien genomen (en vernietigd) is gewoon een bedrijfsrisico ... er zijn meer dan voldoende containers onderweg :P

Waar ze wel van wakker liggen is als de tegenpartij een lading steelt ...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 aug 2022, 13:03

  • Cepa, een grote werkgeversorganisatie in de haven Antwerpen, is bezorgd over de veiligheid van de werknemers en het imago van de haven door de drugshandel.
  • Drugsbendes proberen havenarbeiders en andere werknemers, soms met geweld, te overtuigen om mee te werken.
  • Rederijen overwegen dan weer om routes naar Zuid-Amerikaanse havens te schrappen, omdat het risico op drugssmokkel te groot is.
Nog meer leuks in onderstaand artikel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/23/reactie-cepa/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 aug 2022, 13:30

De bijeenkomst van de ministers die de veilgheidsraad vormen gaat niet door. De Wever kan het alleen opnemen tegen de maffia.
Politieke reden of stinkt het bij sommige partijen?
Die op TV sprak ook van politici :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2022, 15:01

E.T. schreef:
23 aug 2022, 12:50
Net als in PATSER moet de politie (....)
Van af en toe eens betrapt te worden en een lading coke in beslag zien genomen (en vernietigd) is gewoon een bedrijfsrisico ... er zijn meer dan voldoende containers onderweg :P
Jij kijkt te veel naar de film, ET.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 aug 2022, 15:17

ET heeft gelijk. Wat maakt 10% uit op deze handel.
Het zijn geen patatten die ze invoeren. Hier zijn veel miljarden mee gemoeid.
Klein grut wordt gepakt en de opdrachtgevers zitten in het buitenland
Wat kan een burgemeester daar aan doen. Zelfs onze regering.
En in plaats van te lachen met DW kan men hem beter beveiligen als hij een beetje succes krijgt.
Want grote verliezen dulden die mannen niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2022, 15:45

voorn schreef:
23 aug 2022, 15:17
ET heeft gelijk. Wat maakt 10% uit op deze handel.
Als je enkel naar de getallen kijkt, dan blijft er inderdaad 90% over, maar zo werkt dat niet.

Veronderstel dat je in een rij staat met 100 mensen. Men zegt je dat er twee gaan neergeschoten worden. De anderen krijgen een miljoen. OK, dan kun je die gok wagen.

Als men je zegt dat er willekeurig 10 gaan neergeschoten worden, ga je dan in de rij durven blijven staan? Vervolgens vult men de rij weer aan tot er 100 staan en weer worden er 10 neergeschoten. Blijf je staan? Ook al krijg je 1 miljoen per keer dat je het overleeft?

Als er frequent ladingen worden onderschept, dan betekent dat voor de bestemmeling van de lading een groot deel van de rest van zijn leven achter de tralies. Het risico wordt dan te groot.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.