Fort Europa bouwt een muur

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2021, 10:38

Ik twijfelde of ik het onderwerp als een vraag zou formuleren dan wel als een vaststelling. Het laatste komt beter overeen met de werkelijkheid, meen ik.

Langsheen de grens met Wit-Rusland worden in 3 landen samen honderden kilometers prikkeldraad uitgerold en zelfs echte muren gebouwd. Hongarije doet reeds hetzelfde. Griekenland beschermt de grenzen ook meer en meer op fysieke wijze.


Dictators gebruiken mensen als 'wapen' om de meer democratische regimes te koeioneren. En in de niet-dictatoriale regimes wil de meerderheid der burgers wellicht dat de deuren dicht gaan.
'Alle mensen worden broeders' ? Of waren we nooit zo nauw familie van elkaar en hoeven we het bezoek van die 'broeders' daarom ook niet te ontvangen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 nov 2021, 11:18

Feit is daar dat Europa nu momenteel in oorlog is. Geen met wapens maar met mensen. Stel dat iedereen die nu aan de grenzen van Europa staat binnengelaten wordt....hoelang gaat het nog duren voor Europa economisch en financieel kapot is???? Waar gaan we die miljoenen huisvesten; hoe gaan we ze kleden en voeden, welke invloed gaan ze hebben op de gezondheidszorg zeker nu in Corona tijden??? Of zijn het toch, zoals de Groenen zeggen, allemaal dokters en ingenieurs?
Ool wetende dat het voor het overgrote deel Moslims zijn die de massa die hier al is gaat versterken....
Nee hoor, je moet een land niet plat bombarderen.... GE KUNT HET OOK ECONOMISCH VERNIELEN;
Een 50 jaar geleden heb ik een boek gelezen waarvan ik de schrijver ondertussen vergeten ben, maar die voorzag een massa van meer dan 50 miljoen mensen die uit Afrika, in één massale groep, Europa binnen vielen en hier binnen het jaar een groot deel van de oorspronkelijk bevolking uitgeroeid hadden door ingevoerde ziektes, door ondervoeding en gebrek aan medische zorgen en Godsdienstoorlog.
Gaan we dat nu meemaken???????????????
.j
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2021, 11:42

Vergeet ook niet dat Afrika voor 2 problemen staat: enerzijds de bevolkingsexplosie en anderzijds de klimaatverandering.

De verwachting is dat er in 2050 in Afrika als geheel 2,5 miljard mensen wonen. VN-demografen verwachten voor 2100 een bevolkingsgroei tot tussen de 3,5 en 5,5 miljard inwoners. Als dit – zoals wel wordt verwacht – op een gemiddelde van 4,4 miljard inwoners uitkomt, dan zal Afrika in 2100 meer dan 40 procent van de wereldbevolking herbergen, en zal er van elke twee kinderen één in Afrika geboren worden.


Afbeelding

Door de klimaatwijziging moeten mensen uit de zone onder de Sahara blijkbaar verhuizen. Een deel daarvan zoekt het in het noorden, in Europa. Ze komen hier aan zonder kwalificaties in een maatschappij die meer en meer hoogtechnologische en hoogontwikkelde arbeidskrachten nodig heeft. Wat zal hun bijdrage zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 nov 2021, 17:36

Niemand vraagt het me maar ik zeg toch dat Europa, zwak bestuurd zoals het was en nog steeds is, gedoemd is om platgewalst te worden. In het zuiden komen enkele miljoenen zwarte mensen uit Afrika... van Turkse kant riskeren er 3 miljoen Syriërs doorgelaten te worden door Erdogan die een nieuw Islamitisch kalifaat wil onder zijn leiding.. Wit Rusland (onder goedkeurend oog van Poetin ) haalt ze zelf uit Noord Afrika om ze in eigen land aan de Poolse grens af te zetten en dan te zeggen dat het onze schuld is. Waarom juist daar ???? Omdat Poetin de oude Sovjet Unie in ere wil herstellen en op termijn alle vroegere Sovjet landen wil annexeren met hijzelf als de grote man...Het oude versleten matte Europa met zijn krachteloze 'plaatsbekleders' (dus geen leiders) gaat overrompeld worden door die buitenlandse druk omdat ze de noch kracht , noch de wil, noch de middelen, noch de moed, noch de kennis , hebben om hun territorium te verdedigen..
Europa doe me denken aan de gekwetste antilope in Afrika die nog 3 dagen gevlucht is voor de hyena's tot ze van zwakte in elkaar stuikte en verscheurd werd..
Alhoewel ik sommige mensen van een andere strekking dan de mijne ; al horen zeggen heb dat het allemaal ingenieurs en dokters zijn... :mrgreen:..... maar waardoor de onze allemaal werkloos gaan worden.. :roll: ..
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 nov 2021, 18:23

Als Wit - Rusland waarvan Luchachenko goed bevriend met Poetin de gaskraan dichtdraait al wordt maar 15% van Russisch gas naar Europa geleverd , zal je in Europa de gasprijzen de pan zien uit swingen , en wie is de dupe de consument.
Dat wordt een prijzenoorlog!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 nov 2021, 19:37

Niet alle leidingen lopen door Wit-Rusland ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 nov 2021, 20:07

Niet alle leidingen lopen door Wit-Rusland ...
Het regime in Minsk wil gas kennelijk inzetten als extra, nieuw wapen in de “hybride aanvallen” op de EU, zegt een woordvoerder. “Gas is een essentiële bodemschat en hoort niet te worden gebruikt voor geopolitieke ruzies.”
(Bron: HLN)
Klinkt anders toch niet erg overtuigend voor een instelling die zegt ‘zich niet te laten intimideren’ alhoewel alle leidingen niet door Wit-Rusland lopen. :roll:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 nov 2021, 23:06

Heel dat Afrika door etc verdient eraan om vluchtelingen hier te krijgen, een handeltje in zwart of grijs geld.
Die straten ginds zijn modderpoelen omdat er overal gestroopt, wildkap, etc gedaan en ze zodoende afgeremd worden. Enkel tanks geraken daar goed door(leger).
En zulk volk komt naar hier(warmwatervissen).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

24 dec 2021, 10:48

Over grenzen sluiten kennen ze er in Nederland ook iets van!! Bij de eerste corona pandemie werden langsheen de grenzen op Nederlands gebied met beton blokken, containers en politie controle afgezet , iedere belg werd tegengehouden er terug getuurd, je geraakte de grens niet over, nergens !!! Nu zijn we 2 jaar verder de pest is er nog steeds en nu komen de Nederlanders massaal naar onze steden !!! Waar ligt de logica en het gezond verstand ??????
Kafka !!

Polmar
Apple Imac Mojave

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 dec 2021, 15:52

wardje schreef:
11 nov 2021, 18:23
Als Wit - Rusland waarvan Luchachenko goed bevriend met Poetin de gaskraan dichtdraait al wordt maar 15% van Russisch gas naar Europa geleverd , zal je in Europa de gasprijzen de pan zien uit swingen , en wie is de dupe de consument.
Dat wordt een prijzenoorlog!
Die is nu bezig, en zolang Duitsland gaat dwarszitten tegen de gasprom 2 die liever hun kolencentrale laten branden dan gas , komt er geen verbetering.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 dec 2021, 17:40

Poetin is zeker geen doetje , maar Europa maakt het hem ook niet gemakkelijk , ze moeten ook niet zitten dreigen aan de grenzen , de VS dirigeert Europa , maar dat is gemakkelijk en ver van hun bed.
Maar wij zitten wel op de duur met de dure gasprijzen en door die dreiging worden ze kunstmatig hoog gehouden.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 jan 2022, 14:18

Ik heb aan Poetin een mailtje gestuurd met de suggestie om tot de NAVO toe te treden. :mrgreen: Antwoord nog in beraad .... :twisted:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 jan 2022, 17:46

Poetin is zeker geen doetje , maar Europa maakt het hem ook niet gemakkelijk , ze moeten ook niet zitten dreigen aan de grenzen , de VS dirigeert Europa , maar dat is gemakkelijk en ver van hun bed.
Maar wij zitten wel op de duur met de dure gasprijzen en door die dreiging worden ze kunstmatig hoog gehouden.
Eens dat de Amerikaan , Afghanistan heeft verlaten was de was de wapenindustrie al aan het lobieën waar ze nu oorlog zouden kunnen hebben, en ze hebben de aanvoer van de gas, en de nieuwe gazprom2 als drukmiddel gebruikt,hun aanzet was,dat Europa volledig zou afhangen voor gas van Rusland,dus zijn ze een stok gaan zoeken,deels om de Russische beer af te schrikken, en ook om hun schaliegas te verkopen, en ook wapens natuurlijk......
https://www.hln.be/buitenland/live-krem ... ~a2893be7/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.