Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Imkeren
Lid geworden op: 05 sep 2006, 10:58
Locatie: Kempen

22 nov 2021, 08:49

Anti-Vaxers : IK maatschappij versus WIJ maatschappij.
De talrijke betogingen tegen de opgelegde Corona maatregelen inspireerden mij om te proberen begrijpen wat deze mensen motiveert om zich te verzetten tegen ogenschijnlijk onvermijdelijke maatregelen.
Een belangrijk aspect is hier de momentele evolutie van een WIJ maatschappij naar een IK maatschappij :
 IK wil vrij zijn
 IK wil geen regels opgelegd krijgen
 IK vind ALLE politiekers zakkenvullers en opportunisten
 IK wil geen rekening houden met de noden en problemen van medeburgers
Waar mensen vroeger met mekaar samenleefden en mekaars zorgen deelden, en dit vooral in landelijke gebieden, zien we gestage evolutie naar een meer naar zichzelf gerichte maatschappij. Dit uit zich op vele vlakken :
 Enkel nog interesse in politieke beslissingen als men er zelf belang bij heeft
 Immigratie problematiek : eigen volk eerst
 Klimaat en milieu : als ik er maar geen nadeel van ondervind
 Communautaire problematiek: terugplooien op eigen regio.
Ik heb zeker begrip voor eerlijke argumenten, waar mensen twijfelen aan de efficiëntie van medicatie of maatregelen, maar ik vrees dat de meerderheid meelopers zijn die geen kennis van zaken hebben of onrustzaaiers die de maatschappij bewust willen ontwrichten. De reden kan zijn dat ze zich op welk vlak ook benadeeld voelen of om welke reden ook niet aan de bak komen.
Het erge is dat de meesten van zulke mensen geen enkele interesse heeft in de politiek, het hoe en waarom van politieke beslissingen niet volgen of niet begrijpen, en zelfs weigeren om mee te stappen in het democratisch proces door te weigeren om te gaan stemmen, m.a.w. het zijn meestal meelopers die zich laten opjutten door leugens en nonsens o.a. in de sociale media.
Het is m.i. duidelijk dat deze pandemie met alle middelen moet bestreden worden, omdat meer en meer mensen in levensgevaar komen, en binnenkort allicht een keuze zal moeten gemaakt worden tussen leven en dood van patiënten. Laat de wetenschap ( ook met hun beperkingen ) en de politiek hun werk doen, zij zijn best geplaatst. Laten we met zijn allen aanvaarden dat hier het maatschappelijk belang prioriteit heeft op individueel belang, enkel op deze wijze kunnen we uit deze pandemie golf geraken.
Geniet van elke dag als je kan !

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 nov 2021, 09:58

Je kan de vraag ook omdraaien.
Je zal altijd mensen hebben die om verschillende redenen de prik zullen weigeren.
Er is toch al bewezen dat men aan het nut niet moet twijfelen , een anti- vaxer leert het snelst als hij opgenomen wordt op IC en hij aan machines wordt gekoppeld of bericht krijgt dat hij of zij in een coma wordt gehouden.
Wat mij wel stoort en zal waarschijnlijk niet de enigste zijn is dat mensen die nood hebben aan bepaalde dokters ingrepen en op IC moeten verblijven hun plaats moet afstaan aan een anti vaxer.
Dat die zelfde AV 's dan nog recht hebben op terugbetalingen is helemaal van de pot gerukt.
Als je je gat verbrandt moet je op de blaren zitten.
Als volwassene heb je een keuze gemaakt de voor of nadelen moet je er maar bijnemen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 nov 2021, 10:17

Laat de wetenschap ( ook met hun beperkingen ) en de politiek hun werk doen, zij zijn best geplaatst.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 nov 2021, 10:47

wardje 20 minuten geleden

Wat mij wel stoort en zal waarschijnlijk niet de enigste zijn is dat mensen die nood hebben aan bepaalde dokters ingrepen en op IC moeten verblijven hun plaats moet afstaan aan een anti vaxer.
Geen absolute voorrang voor coronapatiënten in Antwerpse ziekenhuizen: “We laten geen enkel bed zomaar leegstaan”

De Antwerpse ziekenhuizen laten geen bedden leeg voor de exclusieve opvang van coronapatiënten. “Stel dat er nog één bed op intensieve zorg vrij zou zijn voor iemand met Covid en we moeten snel een patiënt met een ander acuut probleem helpen, dan leggen wij die in dat bed”, zegt hoofdarts Kristiaan Deckers van ziekenhuisgroep GZA. Opmerkelijk: de zeven patiënten op intensieve bij GZA zijn gevaccineerden. ”Dat was drie weken geleden nog anders. Vandaar het belang van een boosterprik.”

https://www.pzc.nl/antwerpen/geen-absol ... gle.com%2F

Ook ander Gents ziekenhuis vraagt geen IC-bedden te moeten reserveren voor coronapatiënten

GENT - Het AZ Maria Middelares in Gent vraagt om geen bedden op Intensieve Zorgen te moeten reserveren voor coronapatiënten. Hoofdarts Ronny Goethals toont vrijdag met dat standpunt begrip voor het UZ Gent, dat weigert een kwart van de capaciteit vrij te maken. Indien nodig, kunnen ziekenhuizen best zelf de controle over hun organisatie behouden, vindt Goethals. “Geef ons voldoende vertrouwen”, klinkt het.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211105_96112855

enz, enz, enz........

Laat u niet te snel op stang jagen, u gaat nog (wat ik u niet toewens) in het ziekenhuis belanden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 nov 2021, 11:42

Allemaal uitleg en blablabla ... In ALLE ziekenhuizen worden er operatiekwartieren gesloten.
Geplande ingrepen worden uitgesteld (wat jammer genoeg voor sommigen afstel is).
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 nov 2021, 11:55

Ook voor u deze raad:
Laat u niet te snel op stang jagen, u gaat nog (wat ik u niet toewens) in het ziekenhuis belanden.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 nov 2021, 14:25

Je zal thans maar thuis zitten met een krakkemikkige heup, een versleten hartklep, een tumor zo groot als een appelsien ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 nov 2021, 14:29

Zorg dan snel dat je covid krijgt. Dan kun je misschien voorkruipen in de rij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 nov 2021, 14:38

Dus je vindt ook dat die met covid voorkruipen ...
Laatst gewijzigd door E.T. op 23 nov 2021, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

22 nov 2021, 14:39

wardje schreef:
22 nov 2021, 09:58
Je kan de vraag ook omdraaien.
Je zal altijd mensen hebben die om verschillende redenen de prik zullen weigeren.
Er is toch al bewezen dat men aan het nut niet moet twijfelen , een anti- vaxer leert het snelst als hij opgenomen wordt op IC en hij aan machines wordt gekoppeld of bericht krijgt dat hij of zij in een coma wordt gehouden.
Wat mij wel stoort en zal waarschijnlijk niet de enigste zijn is dat mensen die nood hebben aan bepaalde dokters ingrepen en op IC moeten verblijven hun plaats moet afstaan aan een anti vaxer.
Dat die zelfde AV 's dan nog recht hebben op terugbetalingen is helemaal van de pot gerukt.
Als je je gat verbrandt moet je op de blaren zitten.
Als volwassene heb je een keuze gemaakt de voor of nadelen moet je er maar bijnemen.
Dat is mijn gedacht ook, die zich niet kunnen vinden in de vaccinatie en komen in het hospitaal terecht de volle pot betalen, nu moeten we die scharels nog betallen ook.
Uit schot van volk is dat, ik stop er mee wan het is niet goed voor mijn tikker.

Willy
Afbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 nov 2021, 14:43

Remie schreef:
22 nov 2021, 07:16
Afbeelding
Schitterende parodie!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 nov 2021, 16:37

E.T. schreef:
22 nov 2021, 14:38
Dus je vind ook dat die met covid voorkruipen ...
Het is relatief: als iemand van de stelling valt en zijn nek breekt, dan gaat die vóór.

Als jonge gasten zich in coma zuipen en ze worden op de spoedafdeling binnengebracht, dan gaan die vóór.

Een snotaap van 16 die in een auto kruipt met zijn maten en dan een serieus accident veroorzaakt, die gaat vóór.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 nov 2021, 19:55

Je kan ook altijd eens vragen aan een anti-vaxer of ie zich ook zo vrij voelt dat hij de verkeerslichten gaat negeren . :?: :idea:

werewoef
AMEN en AUM

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 nov 2021, 20:29

ANTI,,?????????,vaxxers,,,,,, Anti is TEGEN. Ik ben er echt niet tegen en ik denk dat iedereen zijn goesting mag doen van de niet gevaccineerden.. Ik laat me zelf niet vaccineren maar ik ben er NIET TEGEN dat gelijk wie zich volspuit met gelijk wat...
Ik rook ook niet maar ben geen ANTI- roker, het staat iedereen vrij zijn longen kapot te maken
Ik drink ook niet maar ik ben geen ANTI-alcoholist, iedere mag drinken e zelfs zuipen wat en hoeveel hij wil...
Ik ben wel tegen leugenaars die zeggen dat de vaccins goed werken en tegen mensen die anderen willen verplichten dingen te doen die ze uit voorzichtigheid absoluut niet willen.
Wil ik geen vaccin???? Zeker wil ik een vaccin en zo spoedig mogelijk maar op voorwaarde dat ik zeker ben dat het werkt en dat ik er geen kwalijke gevolgen van overhoud. Een voorbeeld daarvan is om maar een voorbeeld te noemen, het Polio_vaccin .
Tot nu toe wordt er angstvallig gezwegen over die gevolgen behalve door onze bekwaamste minister die op een moment aan iemand die zegde dat men er soms hartspierontsteking en klonterend bloed van kreeg laconiek antwoordde: "Oh maar dat is niets , dat is in de meeste gevallen wel goed te behandelen". Sorry hooggeleerde minister , ik heb die behandeling niet nodig en de bijwerkingen van dat vaccin ook niet.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 nov 2021, 20:33

stevens-willy schreef:
22 nov 2021, 14:39
wardje schreef:
22 nov 2021, 09:58
Je kan de vraag ook omdraaien.
Je zal altijd mensen hebben die om verschillende redenen de prik zullen weigeren.
Er is toch al bewezen dat men aan het nut niet moet twijfelen , een anti- vaxer leert het snelst als hij opgenomen wordt op IC en hij aan machines wordt gekoppeld of bericht krijgt dat hij of zij in een coma wordt gehouden.
Wat mij wel stoort en zal waarschijnlijk niet de enigste zijn is dat mensen die nood hebben aan bepaalde dokters ingrepen en op IC moeten verblijven hun plaats moet afstaan aan een anti vaxer.
Dat die zelfde AV 's dan nog recht hebben op terugbetalingen is helemaal van de pot gerukt.
Als je je gat verbrandt moet je op de blaren zitten.
Als volwassene heb je een keuze gemaakt de voor of nadelen moet je er maar bijnemen.
Dat is mijn gedacht ook, die zich niet kunnen vinden in de vaccinatie en komen in het hospitaal terecht de volle pot betalen, nu moeten we die scharels nog betallen ook.
Uit schot van volk is dat, ik stop er mee wan het is niet goed voor mijn tikker.

Willy
Dan zou ik ook zeggen dat degenen die zich niet kunnen houden aan de verkeersregels en een ongeval veroorzaken ook de volle pot mogen betalen.....
Wat zeggen van de kliniek GZA waar enkele dagen geleden nog een dokter zegde (beelden van het intervieuw in HLN) dat ALLE patiënten op de Covid afdeling gevaccineerden waren...
Wat doe je daar mee?????
Wij zijn niet gevaccineerd, maar
Wij dragen ons mondmasker OVERAL buiten ons huis.
Wij gaan alleen naar plaatsen (winkels) waar we echt moeten zijn, dus geen chakoskes gaan kopen.
Wij gaan niet naar fuiven , café's, restaurants, theaters, voetbal of zesdaagse.
Ons huis is goed geventileerd en we hebben extra luchtreinigers.
We gaan regelmatig wandelen in het nabijgelegen natuurdomein.
Wij houden OVERAL voldoende afstand;
Dat doen we zelfs met onze eigen kinderen want dat zijn risicocontacten door hun beroep van leerkracht.
Dat er dan nog mensen rondlopen die durven beweren DAT WIJ DE SCHULD ZIJN DAT ER ERGENS EEN KANKERPATIENT IN EEN KLNIEK LIGT IS ER VER OVER;
Dan nog van zo een mens misbruik maken om afgekeken reclamespots te maken. Ik heb het lang niet gewild maar werd ziek en toen heb is spijt gekregen dat ik het niet gedaan heb,... Ik ben dikwijls op restaurant geweest maar heb plots een vlek gemaakt die ik na verschillende wasbeurten niet uit mijn nieuwe jurk kreeg maar toen ontdekte ik FROTT en had spijt dat ik vroeger een verkeerd wasmiddel gebruikte.......Komaan zeg....Waar gaan we naartoe???
Wij zijn (tot nu toe) kerngezond, wat iedere één-of meerdere keren gevaccineerde niet kan zeggen..
Onze conclusie...Had iedereen dat vanaf het begin gedurende 2 tot max. 3 maanden volgehouden dan was het al meer dan een jaar gedaan geweest..
Nu ga ik erover zwijgen want ik denk niet dat iemand daar nu nog een boodschap aan heeft.......en stop A.U.B. met ongevaccineerden ANTI vaccers te noemen. Wij willen het zelf niet maar zijn er absoluut niet tegen dat anderen zich ik weet niet wat in spuiten.. Doe laar gerust hoor, ik ben niet ANTI;;;.
Laatst gewijzigd door Idefix op 22 nov 2021, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen