Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

02 dec 2021, 13:29

Hobo schreef:
29 nov 2021, 17:05
meredith schreef:
29 nov 2021, 00:15
Anti vaxers is eigenlijk een verkeerd woord. Beter is om te spreken over de niet gevaccineerden. In die groep zit een kleine harde kern die om verschillende redenen niet wil gevaccineerd worden. Fake nieuws, dwarsliggers, godsdienst enz.. Maar die groep bestaat in Vlaanderen uit max. 20 tot 30.000 mensen. Ze doen om verschillende redenen stoer op sociale media. Dan is er de groep van pseudo anti vaxxers. Die maken vooral op sociale media om politieke redenen veel lawaai, maar zijn stiekem zelf gevaccineerd;
De grootste en bijna onbereikbare groep zijn de duizenden arbeiders uit landen als Polen, Roemenië, Bulgarije, Portugal enz.... Zij werken hier 12 uur per dag in de bouw, in de horeca enz.. Ze leven vooral in de grote steden in hun eigen bubbel, communiceren enkel met hun thuisland en hebben geen idee over de toestand hier. Na shiften van 12 uur, vaak 6 dagen op 7 zijn ze doodmoe en leven in hun eigen bubbel. Ze werken in dubieuze onder aannemingen en worden veronderstelt van te werken en daarmee uit. Ze hebben hier geen huisdokter, weten niets van testcentra enz... In het beste geval lopen ze een apotheek binnen
voor een middeltje tegen koorts, een hoestsiroop of andere problemen. Komen ze terecht bij een goede apotheek , dan krijgen ze wat uitleg, een corona test en goede raad. In veel gevallen worden ze naar huis gestuurd met een doosje Dafalgan. Ondertussen leven ze met meerdere personen samen in kleine appartementen of in containers. Op de werf geven zij de ziekte door . Deze groep is zo goed als onbereikbaar. Er is geen gezondheidscontrole op werven of in de horeca of in andere lucratieve ondernemingen. Projectontwikkelaars, bouwbedrijven, wegenbouwers , horeca uitbaters willen niet weten van ziek personeel of personeel in quarantaine. Wie te ziek is om te werken vliegt op straat.
Er zijn ook de zogenaamde "vluchtelingen"....!?
Eigenlijk eerder het resultaat van mensen-smokkelaars.
Dezelfde gangsters smokkelen ook "prostituees".

H.
Op IC liggen geen vluchtelingen , wel liggen er een groter wordend aantal vlamingen in waalse ziekenhuizen. Toen er 2 mensen van net over de taalgrens in het ziekenhuis van Veurne lagen was het vlaamse kot te klein, nu hoor je ze niet.
Eendracht maakt macht

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

02 dec 2021, 14:49

k vind dit een heel gevaarlijke piste. Gaat men dan hetzelfde doen voor bv rokers? Fietsers die geen helm dragen? Bourgondiers die graag (te) veel eten of/en drinken? Enkel nog zorg voor de jonge gezonde mens die even pech heeft? Die dan liefst ook geen kwetsuur oploopt door teveel te sporten, anders heeft die het eigenlijk ook zelf gezocht? Ook een manier om bedden op overschot te krijgen natuurlijk…

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2021, 15:59

meredith schreef:
02 dec 2021, 13:29
Op IC liggen geen vluchtelingen , wel liggen er een groter wordend aantal vlamingen in waalse ziekenhuizen. Toen er 2 mensen van net over de taalgrens in het ziekenhuis van Veurne lagen was het vlaamse kot te klein, nu hoor je ze niet.
Stel de vraag: hebben de Vlamingen gedaan wat van hen verwacht werd? Hoe hoog is het inentingspercentage in Vlaanderen, Meredith?

Was de toestand indertijd gelijkaardig voor wat Wallonië en Brussel betreft? Hadden zij ook vaccinatiepercentages boven 90%? Hadden ze niet meer moeten/kunnen doen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 jan 2022, 18:06

Imkeren schreef:
22 nov 2021, 08:49
Anti-Vaxers : IK maatschappij versus WIJ maatschappij.
De talrijke betogingen tegen de opgelegde Corona maatregelen inspireerden mij om te proberen begrijpen wat deze mensen motiveert om zich te verzetten tegen ogenschijnlijk onvermijdelijke maatregelen.
Een belangrijk aspect is hier de momentele evolutie van een WIJ maatschappij naar een IK maatschappij :
 IK wil vrij zijn
 IK wil geen regels opgelegd krijgen
 IK vind ALLE politiekers zakkenvullers en opportunisten
 IK wil geen rekening houden met de noden en problemen van medeburgers
Waar mensen vroeger met mekaar samenleefden en mekaars zorgen deelden, en dit vooral in landelijke gebieden, zien we gestage evolutie naar een meer naar zichzelf gerichte maatschappij. Dit uit zich op vele vlakken :
 Enkel nog interesse in politieke beslissingen als men er zelf belang bij heeft
 Immigratie problematiek : eigen volk eerst
 Klimaat en milieu : als ik er maar geen nadeel van ondervind
 Communautaire problematiek: terugplooien op eigen regio.
Ik heb zeker begrip voor eerlijke argumenten, waar mensen twijfelen aan de efficiëntie van medicatie of maatregelen, maar ik vrees dat de meerderheid meelopers zijn die geen kennis van zaken hebben of onrustzaaiers die de maatschappij bewust willen ontwrichten. De reden kan zijn dat ze zich op welk vlak ook benadeeld voelen of om welke reden ook niet aan de bak komen.
Het erge is dat de meesten van zulke mensen geen enkele interesse heeft in de politiek, het hoe en waarom van politieke beslissingen niet volgen of niet begrijpen, en zelfs weigeren om mee te stappen in het democratisch proces door te weigeren om te gaan stemmen, m.a.w. het zijn meestal meelopers die zich laten opjutten door leugens en nonsens o.a. in de sociale media.
Het is m.i. duidelijk dat deze pandemie met alle middelen moet bestreden worden, omdat meer en meer mensen in levensgevaar komen, en binnenkort allicht een keuze zal moeten gemaakt worden tussen leven en dood van patiënten. Laat de wetenschap ( ook met hun beperkingen ) en de politiek hun werk doen, zij zijn best geplaatst. Laten we met zijn allen aanvaarden dat hier het maatschappelijk belang prioriteit heeft op individueel belang, enkel op deze wijze kunnen we uit deze pandemie golf geraken.
Wie is feitelijk op het ongelooflijk stupide idee gekomen om mensen die zich niet laten vaccineren ANTI Vaxers te noemen?
Maakt dat deel uit van de politiek van tweedracht zaaien?
Ik ga niet naar de voetbal....Ben ik dan persé ANTI voetbal?
Voor mijn part mag iedereen zich driedubbel laten boosten daar heb ik geen zaken mee en ik ben er absoluut niet tegen. Iedereen zijn verslaving en deze is dan nog wettelijk ook.. Het is het recht van iedereen om dat te laten doen of niet.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 jan 2022, 18:14

Er zij verschillende mensen die plots de wet gevonden hebben en de plicht om dat te doen ook. B_Voor mij niet gelaten dat heeft alleen zijn voordelen. Waar ik wel een grondige hekel aan heb is die kere uit onze straat die eist dat niet gevaxineerden hun job verliezen en uitgesloten moeten worden uit de verzekering en de medische zorg OMDAT DE WET MOET GEVOLGD WORDEN zegt hij.
Dat hij dat nu juist moet zeggen . Vorige dinsdag is hij met zijn BMW geflitst aan 85 km per uur in de schoolomgeving waar 30 de limiet is. Ik heb een gloeiende hekel aan zo een mensen .
De zon is gratis voor iedereen

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 jan 2022, 22:08

ATM theft: Spray gel can stay on ATM thieves for up to five years after theft
https://www.youtube.com/watch?v=VsP0yAXuqpk
Ik zag die ruitentikker aan het werk met zijn punthamertje, elke 40 cm tikte die op't glas van Europarlament. Eens goed besproeien zo pak je ze er meteen tussenuit.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2022, 19:33

Vandaag de zoveelste anti van alles betoging in Brussel onder het motto: wij willen deze regering weg.
Er waren 1600 aanwezigen - Vivaldi kan op 2 oren slapen me dunkt.
De organisatie rekende op 40.000 betogers... die wappies toch :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jan 2022, 20:07

Laat ze maar gerust verder slapen op 2 oren nu het nog kan. Eens zullen ze toch wakker worden geschud en het zal raar wakker worden zijn. Die linkiewinkies toch. :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2022, 20:10

Haja the Great Reset - op z'n Vloms dan :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2022, 23:34

Welke van de twee hebben we?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jan 2022, 00:14

Ik kijk reikhalzend uit naar de elvendertigste afspraak van De Wever met de geschiedenis en hoe hij in 2024 een regering op poten zal zetten met Vooruit en de Ps en de CD& V - die laatsten moeten dan wel dringend hun voorzitter dumpen bij het niet meer te recycleren huisvuil want anders zakken ze onder de kritische electorale grens.
Van Grieken en zijn protofascisten kunnen dan weer op hun kin kloppen en tevreden de dotatiemiljoenen blijjven binnenslepen langs de zijlijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2022, 00:40

Het zit er dik in dat de Franstaligen heel erg vragende partij gaan zijn.
Herinner je de uitleg van Deborsu over Wallonië.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.