De Chinese strategie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 dec 2021, 00:36

Goed geprobeerd Wil ... but no cigar!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 dec 2021, 09:26

Ik dacht het wel ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jun 2022, 09:42

En illustratie van wat in de openingsposting stond: China belegt het overschot op de handelsbalans niet meer in Amerikaanse overheidsobligaties, maar 'helpt' landen om infrastructuur uit te bouwen. Indien die financiële hulp niet kan worden terugbetaald, neemt China dat stuk van het land over.

Uit deze afbeelding blijkt dat China nu minder Amerikaanse overheidsobligaties in bezit heeft dan ooit tevoor.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2022, 09:14

China heeft niet alleen een langetermijnvisie voor zijn relatie met de rest van de wereld (zie postings hogerop) maar het heeft die ook wat betreft de interne werkwijze om burgers in de pas te doen lopen.
Het is ondertussen goed bekend dat in Chinese steden camera's alomtegenwoordig zijn. Waartoe dienen die en tot wat leidt dat? Wel, deze tweet maakt veel duidelijk:

Afbeelding

Gelukkig zal de toestand ondertussen wel veel verbeterd zijn, want we zijn nu 3 jaar verder ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

05 aug 2022, 09:42

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/zeg ... 32969.html

Zeg maar dag tegen spotgoedkope onlinespullen uit China

Het zakenmodel van de Chinese onlinespelers zonder Europese hub loopt ten einde.

Dat is al bezig van in 2020 , en de rest volgt zoals je nu iedere dag leest .

Moeten nog wat meer versassen naar buitenland , want ons eigen land heeft niks meer te bieden.

Veel armoede en miserie in verschiet idem met voeding . Idem met spaargelden daar is ook
laatste woord niet over gezegd .

Heb hier nogal gemeld China-America-Rusland , spelen onder één hoedje , laten ze wel niet uitschijnen
we gaan wel op latere datum te horen krijgen .

Spreekwoord zegt val chinezen niet aan wat je krijgt de volle lading terug .
Is typisch bij eigen bevolking , als ze niet in de zelfde lijn lopen , loopt het verkeerd
Vanaf de corona loopt in China in honderd en veel mensen die geen werk hebben
of ze geraken aan geen personeel .

Hout is nog nergens verkrijgbaar . Wie heeft alles opgekocht :evil: :evil: :evil:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 aug 2022, 11:14

Wil. schreef:
05 aug 2022, 09:14
.....

Afbeelding

....
Wat is het verschil met ons ? Als ge te dronken achter het stuur zit krijgt ge tijdelijk rijverbod , en als ge nuchter rijdt krijgt ge ( misschien ) een BOB sleutelhanger. Hoeveel camera's hangen er hier ook al niet waadoor het vluchttrace van een winkel overvaller tot ver in de stad gevolgd kon worden.

Anti-China propaganda .... :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2022, 11:19

1,5% van de bevolking krijgt verbod om zich te verplaatsen, behalve te voet of met de fiets.
Totale controle is het doel. Typisch voor een anti-democratie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 aug 2022, 15:54

Fred1950 schreef:
05 aug 2022, 11:14


Wat is het verschil met ons ? Als ge te dronken achter het stuur zit krijgt ge tijdelijk rijverbod , en als ge nuchter rijdt krijgt ge ( misschien ) een BOB sleutelhanger. Hoeveel camera's hangen er hier ook al niet waadoor het vluchttrace van een winkel overvaller tot ver in de stad gevolgd kon worden.

Anti-China propaganda .... :roll:
Klopt wel ergens wat ge daar schrijft Fred, maar de vraag blijft natuurlijk : wat vangt men aan met deze camerabeelden ?
Waarschijnlijk ben ik ook al talloze keren gefilmd telkens ik een krant ga kopen of een tentoonstelling ga bezoeken. Nog nooit ondervonden dat ik strafpunten opliep wegens de aankoop van een “verkeerd” tijdschrift of een bezoek bracht aan een “verkeerde” bijeenkomst.
Ik kan nog steeds vrijuit rondreizen.
Ik denk dat hier toch een noemenswaardig verschil bestaat met de aanpak van camerabeelden hier, vergeleken met China.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 aug 2022, 17:45

In China gaat het over o.a. je uitspreken tegen de coronapolitiek of tegen een geplande autostrade die dwars door je voortuin zal lopen. Alles waarmee een burger zijn ongenoegen kenbaar kan maken in een democratie, geeft daar aanleiding tot 'puntenverlies' waardoor je reisverbod krijgt of waardoor je bankkaart niet meer werkt of waardoor je geen betaling meer kan doen met zoiets als payconiq.

Kortom, iedereen die een politiek 'verkeerde' mening heeft, wordt aan de ketting gelegd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 aug 2022, 18:49

Wil. schreef:
05 aug 2022, 17:45
....Alles waarmee een burger zijn ongenoegen kenbaar kan maken in een democratie,
Juist , maar ge schreeuwt tegen de muren. Ten allerlaatste komt die brug of weg hier ook door je tuin.

geeft daar aanleiding tot 'puntenverlies' waardoor je reisverbod krijgt of waardoor je bankkaart niet meer werkt of waardoor je geen betaling meer kan doen met zoiets als payconiq.

Dat klopt niet. Voor fraude of protest tegen de politiek geraak je in de bak. Puntenverlies krijg je als je niet over het zebrapad oversteekt , en voor andere kwajongenstreken.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 jan 2024, 14:39

In deze video zie je Brendan Kavanagh die op een openbare plaats (St. Pancreas Station) boogie-woogie speelt voor wie ernaar wil luisteren. Hij filmt zichzelf en stuurt het dan via een live stream naar het internet.

Op een bepaald moment wordt hij aangesproken door Chinezen die willen dat hij hij niet filmt. Remember: dit gebeurt in een openbare plaats waar honderden mensen passeren.
De leider van de Chinese groep maakt er een punt van en eist dat hij stopt met filmen want zijn "persoonlijke rechten" worden geschonden! De man en zijn groepje hebben allemaal een rode sjaal aan en hebben een vlaggetje van de Chinese Communistische Partij in de hand.
De Chinees begint op een bepaald moment te roepen en te tieren dat Brendan K. de vrouw uit het gezelschap niet mag aanraken, hoewel Brendan dat helemaal niet deed. Hij wees enkel naar het vlaggetje in haar hand.

Het gaat van kwaad naar erger en de CCP-man haalt het racisme wapen boven :lol: Altijd prijs, natuurlijk. De politie wordt erbij gehaald maar kan de pianoman niets ten laste leggen.

Video hier


Het hele verhaal heeft nu een internationaal staartje gekregen. De CCP probeerde de video van het net te halen, maar dat lukt niet. Brendan K. kwam de volgende dag in een praatshow en vandaag of morgen komt hij bij Fox in de uitzending.
De video heeft ook veel bekijks in Taiwan en Hong Kong.

Samenvatting: een Chinese man, lid van de CCP, denkt in Londen zijn CCP-methodes te kunnen opleggen en maakt daarbij gebruikt van woke technieken en natuurlijk ook van de 'race-card'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

26 jan 2024, 08:17

Ander NIEUWS over CHINA, dat o.a. EUROPA zuur kan opbreken

De CEO van de Tiense citroenzuurproducent Citribel wil dat Europa dringend maatregelen neemt
om citroenzuur uit China duurder te maken. Dat zegt hij in "De markt" op VRT 1.
De Chinese mega-producenten brengen hun citroenzuur tegen
minder dan de helft van de prijs op de Europese markt.
De twee overblijvende producenten in Europa worden daardoor weggeconcurreerd.
"Citroenzuur is van strategisch belang, maar Europa ziet dat niet zo", aldus Citribel-CEO Joris Merckx.

EINDE CITAAT

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mar 2024, 09:32

Ook dit is een (ongewild) neveneffect van offshoring: alles in China laten maken en dan weer naar hier brengen.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 mar 2024, 11:36

Kleine opmerking, dit ongeval gebeurde bij het verlaten van de haven ...

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 mar 2024, 12:42

E.T. schreef:
30 mar 2024, 11:36
Kleine opmerking, dit ongeval gebeurde bij het verlaten van de haven ...
Die containers zitten dus volgens Wil-punt vol met Chinese rommel "made in USA" :)