De nieuwe Europese Unie?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Er zijn een paar variabelen die kunnen veranderen tussen het moment van ondertekening en de oplevering van de bussen: stakingen, problemen met de toevoer van onderdelen, inflatie waardoor het personeel ineens 10% loonaanpassing krijgt enz.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
BYD geniet staatssteun en dat drukt de prijs waar het ook gemaakt wordt.
En van die Italiaanse treinen horen we ook niks meer was ook goedkoop; maar viel uit mekaar
Een ezel sttoot zich geen twee keer aan dezelfde steen normaal.
Blijkbaar niet in Vlaanderen.
En van die Italiaanse treinen horen we ook niks meer was ook goedkoop; maar viel uit mekaar
Een ezel sttoot zich geen twee keer aan dezelfde steen normaal.
Blijkbaar niet in Vlaanderen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik begrijp die redenering hierboven niet. De Lijn koopt dan misschien wel goedkope bussen, maar tegelijk gaat een Vlaams bedrijf onderuit. Waar zit het voordeel van die staatssteun die BYD krijgt, dan voor Vlaanderen?
Staatssubsidies werken zo:
Von der Leyen liet weten niet vergeten te zijn hoe de oneerlijke handelspraktijken van China de zonnepanelensector hebben geschaad. ‘Heel wat jonge bedrijven werden uit de markt gedrukt door zwaar gesubsidieerde Chinese concurrenten. Pioniersbedrijven gingen failliet. Veelbelovende getalenteerde mensen trokken weg om elders hun geluk te beproeven.’
De Europese Commissie wil volgens haar koste wat kost voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt. ‘Wereldwijd worden de markten overspoeld met goedkope Chinese elektrische wagens (→→ geldt ook voor bussen). De prijs van die wagens wordt met gigantische staatssubsidies kunstmatig laag gehouden. Dit verstoort onze markt. Europa staat open voor concurrentie. Maar niet voor een “race to the bottom”. We moeten onszelf verdedigen tegen oneerlijke praktijken.’
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, ja, dat weten we. Dat is deel 1 van het verhaal. Deel 2 is dat honderden werknemers moeten werkloosheidssteun krijgen en dat het bedrijf (Van H.) bij faillissement nooit nog belastingen zal betalen. Ook die werknemers aan de dop betalen weinig of geen belastingen meer.
Is die eenmalige goedkope aankoop dan nog altijd een goede deal?
(over de kwaliteit van die Chinese bussen gaan we het even niet hebben)
Is die eenmalige goedkope aankoop dan nog altijd een goede deal?
(over de kwaliteit van die Chinese bussen gaan we het even niet hebben)
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
2/3 van het personeel in Koningshooikt was reeds (jaren) gedeeltelijk werkloos.
Heeft VanHool ooit al wel belastingen betaald?
Herbekijk de reportage op TV en huiver!
Familiebedrijf met 10 zonen en evenveel schoondochters.
Raar toch, de trailerafdeling die werkt voor de privé doet het goed.
De bus assemblage kan de bestellingen, door de Vlaamse overheid (via DeLijn) niet volgen door ... tja?
In Macedonië is 't goedkoper en de winst/bus dus hoger.
Raar dat er vandaag nog steeds politiekers zijn die eisen dat alle bussen in Vlaanderen moeten gebouwd.
Heeft VanHool ooit al wel belastingen betaald?
Herbekijk de reportage op TV en huiver!
Familiebedrijf met 10 zonen en evenveel schoondochters.
Raar toch, de trailerafdeling die werkt voor de privé doet het goed.
De bus assemblage kan de bestellingen, door de Vlaamse overheid (via DeLijn) niet volgen door ... tja?
In Macedonië is 't goedkoper en de winst/bus dus hoger.
Raar dat er vandaag nog steeds politiekers zijn die eisen dat alle bussen in Vlaanderen moeten gebouwd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Rare stellingen:
2/3 werkloos en ze kunnen niet volgen met assembleren.
en een paar regels lager:
De bus assemblage kan de bestellingen, door de Vlaamse overheid (via DeLijn) niet volgen
2/3 werkloos en ze kunnen niet volgen met assembleren.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
In LIER!2/3 werkloos en ze kunnen niet volgen met assembleren
Er zijn/waren daar te veel en te dure handen ... de globale personeelskosten werden afgewenteld op onze sociale zekerheid!
Het niet naleven van leveringstermijnen lag wel degelijk in de weegschaal tijdens de beoordeling van de laatste prijsvraag. BYD kan wel onmiddellijk die volumes leveren, dat ze maar 350 km actieradius hebben tegen de 500 km van de VDLcars maakt geen indruk omdat een bus van DeLijn dagelijks maar 300 km rijdt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De vraag blijft: was het een goede zet van de Lijn om de bestelling bij Byd te plaatsen, wetende wat de consequenties zijn voor de langere termijn en voor de Vlaamse gemeenschap?
Anderzijds moet ik herhalen dat Van Hool veel eerder naar een goedkoop land had moeten verhuizen. Dat is een foute keuze geweest van het bedrijf.
Anderzijds moet ik herhalen dat Van Hool veel eerder naar een goedkoop land had moeten verhuizen. Dat is een foute keuze geweest van het bedrijf.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
DeLijn had geen andere keus!
Er is kamerbreed afgesproken om volgend jaar in de centrumsteden emissievrij OV te organiseren en daar heb je nu eenlaal honderde elektrische bussen voor nodig.
Iemand met een slechte inborst zou nog gaan denken dat VanHool en co. gegokt heeft op het uitstellen van de verplichte zero uitstoot.
Er is kamerbreed afgesproken om volgend jaar in de centrumsteden emissievrij OV te organiseren en daar heb je nu eenlaal honderde elektrische bussen voor nodig.
Iemand met een slechte inborst zou nog gaan denken dat VanHool en co. gegokt heeft op het uitstellen van de verplichte zero uitstoot.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De titel van dit topic komt hier goed tot zijn recht. De nieuwe Europese Unie en zeker met nadruk op dat nieuwe. Dit is de nieuwe Europese Unie, ze is gearriveerd:
"De EU betuigt haar oprechte medeleven met de dood van president Raisi en minister van Buitenlandse Zaken Abdollahian, evenals van andere leden van hun delegatie en bemanning bij een helikopterongeluk. Onze gedachten gaan naar de families".
versus:
"Ik hoop dat #Iran snel weer een seculiere staat wordt, met #vrijheid voor het Iraanse volk en zonder een onderdrukkend en barbaars islamitisch mullah-regime".
https://europeanconservative.com/articl ... of-tehran/
EU-leiders bieden Iran “oprechte condoleances” en “solidariteit” aan na de dood van ‘Slager van Teheran’
"De EU betuigt haar oprechte medeleven met de dood van president Raisi en minister van Buitenlandse Zaken Abdollahian, evenals van andere leden van hun delegatie en bemanning bij een helikopterongeluk. Onze gedachten gaan naar de families".
versus:
"Ik hoop dat #Iran snel weer een seculiere staat wordt, met #vrijheid voor het Iraanse volk en zonder een onderdrukkend en barbaars islamitisch mullah-regime".
https://europeanconservative.com/articl ... of-tehran/
EU-leiders bieden Iran “oprechte condoleances” en “solidariteit” aan na de dood van ‘Slager van Teheran’