rookmelders plaatsen

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.
Ice

04 jan 2020, 16:35

MichelN schreef:
04 jan 2020, 15:52
Het spijt mij dat ik het moet zeggen maar gij zijt een ongelooflijk leeghoofdig pluimgewicht.
Zijn de argumenten op? Dan gaan we toch weer wat schelden als een ordinair roddelwijf want we moeten onze frustratie en onmacht toch kwijt dat iemand durft er een andere mening opna te houden, die moet en zal de mond gesnoerd worden? Laf en zwak. :roll:
Op een forum wordt een mening gegeven over het onderwerp van discussie, niet over forumleden die je van haar noch pluim kent en je daarbij ook nog forumregels schendt.
Een persoonlijk, negatief, oppervlakkig oordeel zegt meer over jezelf dan over mij en raakt mij dus niet in het minste... :twisted:

@ET: met het nieuwe jaar komt, zoals elk jaar, nieuwe of gewijzigde algemene voorwaarden met vele, kleine letterkes, ook voor verzekeringspolissen. We zullen wel zien wat verzekeringsmaatschappijen dan zullen gaan toevoegen of veranderen, ze kunnen nu vertellen en beloven wat ze willen, net als de politiek. :mrgreen:

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

05 jan 2020, 09:45

Het enige wat een rookmelder doet is lawaai maken. Ook al meegemaakt bij de buren dat de rookmelder begon te loeien wanneer de mensen niet thuis waren. Hij was spontaan afgegaan en het was behoorlijk irritant.
Het is te vergelijken met een auto-alarmsysteem . In de 1980/1990 was het heel regelmatig in de straat te horen , ook s'nachts en ook behoorlijk irritant. Het was doorgaans loos alarm en uiteindelijk werd de auto-eigenaar maar vies bekeken voor zijn alarm.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
Ice

05 jan 2020, 13:38

@miel: rookmelders gaan loeien als de batterij bijna plat is en vervangen moet worden, dat vertellen ze er niet bij en kan dus op elk moment gebeuren want niemand weet wanneer de batterij van hun rookmelders bijna plat zal zijn....dat gaat nogal wat concerten geven met al die verplichte rookmelders en misschien ook hartinfarcten van het schrikken want dat irriterende geluid gaat onverwacht en loeihard..... :mrgreen:

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

05 jan 2020, 14:19

het is zoals hier aangegeven,dat als een rookmelder zomaar afgaat..
dit inderdaad een sein is dat de batterij moet vervangen worden.
hier zijn bij ons 2jaar geleden rookmelders geplaatst in het gebouw (3verdiepingen)
dit zijn er met een batterij ,goed voor ongeveer 10jaar. die kunt men niet openen!!
zodat men die zelf zou willen uitschakelen. .
dus zo'n rookmelder van de aldi, of gelijk waar is goedkope spul. en die werd door de persoon
die hier de rookmelders kwam plaatsen (gratis) bevestigd.
de rookmelder is ten laste van de verhuurder(wet) dus de huurder hoef deze niet zelf te betalen.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jan 2020, 19:37

Vals alarmen bestaan maar komen zelden voor bij rookmelders. Wat NIET gebeurt is dat ze gaan 'loeien' bij een lege batterij. Reeds maanden daarvoor krijg je een heel kort 'piepje' te horen een aantal keren per dag! Knap vervelend als je niet weet wat of vanwaar het komt. Maar uiteindelijk valt je frank wel. Verder is er ook nog het (rode) knipperlichtje dat aangeeft dat alles OK is.
Ice

05 jan 2020, 22:33

E.T. schreef:
05 jan 2020, 19:37
Vals alarmen bestaan maar komen zelden voor bij rookmelders. Wat NIET gebeurt is dat ze gaan 'loeien' bij een lege batterij. Reeds maanden daarvoor krijg je een heel kort 'piepje' te horen een aantal keren per dag! Knap vervelend als je niet weet wat of vanwaar het komt. Maar uiteindelijk valt je frank wel. Verder is er ook nog het (rode) knipperlichtje dat aangeeft dat alles OK is.
Vermits er verschillende soorten rookmelders op de markt zijn, zijn er mogelijk verschillende manieren waarop de rookmelder een waarschuwing geeft als de batterij bijna leeg is...dat "vals alarm" komt dus voor bij ELKE rookmelder op batterijen.. 8O
En natuurlijk kan dat ding niet meer loeien met een LEGE batterij... :mrgreen:

Zélf meegemaakt: al 2 maanden nadat de rookmelder was opgehangen ging ie loeihard af en blééf afgaan als waarschuwing dat de batterij bijna leeg was en moest vervangen worden volgens...de fabrikant, na zoeken met dat geloei aan je oren.. :evil:
Bij deze rookmelder dus géén 'heel kort piepje een aantal keren per dag' maar DOORLOPEND dat irritant, loeiharde geluid en dat betekent (speciaal voor jou, ET:) "zonder stoppen", hé? :twisted:
Het klote-ding ligt intussen in diggelen stof te vergaren bij het afval. Einde verhaal.
We zullen wel afwachten wat de verzekering weer gaat bedisselen of en wanneer de prul vervangen zal worden...en de verplichting?
Die steekt de vlaamse politiek maar waar het donker is. :twisted:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jan 2020, 23:01

Ice schreef:
05 jan 2020, 22:33
Bij deze rookmelder dus géén 'heel kort piepje een aantal keren per dag' maar DOORLOPEND dat irritant, loeiharde geluid en dat betekent (speciaal voor jou, ET:) "zonder stoppen", hé?
Je moet wel goedgekeurde toestellen kopen hé Ice en die hoeven niet zo duur te zijn, zelfs in de A*tion zijn er CE-gekeurde die wel een piepje geven als 't tijd is om z'n batterij te vervangen... Je moet het natuurlijk wel willen horen :!: Misschien had je zo'n model dat na maanden waarschuwen dacht van we zullen Ice eens laten schrikken :lol:

Wel goed dat je even (voor mij) verduidelijkt wat 'doorlopend' is want dat wist ik nog niet :roll:

Vals alarm: het sliertje zwarte rook nadat je een kaars hebt uitgeblazen kan voldoende zijn om een alarm te laten afgaan
Ice

06 jan 2020, 00:26

E.T. schreef:
05 jan 2020, 23:01
Je moet wel goedgekeurde toestellen kopen hé Ice en die hoeven niet zo duur te zijn, zelfs in de A*tion zijn er CE-gekeurde die wel een piepje geven als 't tijd is om z'n batterij te vervangen... Je moet het natuurlijk wel willen horen :!: Misschien had je zo'n model dat na maanden waarschuwen dacht van we zullen Ice eens laten schrikken :lol:

Wel goed dat je even (voor mij) verduidelijkt wat 'doorlopend' is want dat wist ik nog niet :roll:

Vals alarm: het sliertje zwarte rook nadat je een kaars hebt uitgeblazen kan voldoende zijn om een alarm te laten afgaan
Ik moet niks, de verhuurder wel... :mrgreen:
Natuurlijk, graag gedaan want er moet voor jou telkens een tekeningetje bij anders kun je niet volgen... :twisted:

Hahaha....dan worden al meteen kaarsjes branden en roken in eigen huis afgestraft? Iemand zin in wat meer stress in eigen huis door té gevoelige prul dat telkens op hol slaat van een sliertje rook? :mrgreen:

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

06 jan 2020, 11:24

E.T. schreef:
05 jan 2020, 19:37
Vals alarmen bestaan maar komen zelden voor bij rookmelders. Wat NIET gebeurt is dat ze gaan 'loeien' bij een lege batterij. Reeds maanden daarvoor krijg je een heel kort 'piepje' te horen een aantal keren per dag! Knap vervelend als je niet weet wat of vanwaar het komt. Maar uiteindelijk valt je frank wel. Verder is er ook nog het (rode) knipperlichtje dat aangeeft dat alles OK is.
Hebben wij de eerste keer dat zo'n "piepje" zich liet horen ook meegemaakt.
Wij dachten dat er ergens een muisje of iets dergelijks zat te piepen, tot ik toevallig vlak onder de rookmelder stond als er weer zo'n "piepje" afging; :)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 jan 2020, 11:34

Ice schreef:
06 jan 2020, 00:26
E.T. schreef:
05 jan 2020, 23:01
Je moet wel goedgekeurde toestellen kopen hé Ice en die hoeven niet zo duur te zijn, zelfs in de A*tion zijn er CE-gekeurde die wel een piepje geven als 't tijd is om z'n batterij te vervangen... Je moet het natuurlijk wel willen horen :!: Misschien had je zo'n model dat na maanden waarschuwen dacht van we zullen Ice eens laten schrikken :lol:

Wel goed dat je even (voor mij) verduidelijkt wat 'doorlopend' is want dat wist ik nog niet :roll:

Vals alarm: het sliertje zwarte rook nadat je een kaars hebt uitgeblazen kan voldoende zijn om een alarm te laten afgaan
Ik moet niks, de verhuurder wel... :mrgreen:
Natuurlijk, graag gedaan want er moet voor jou telkens een tekeningetje bij anders kun je niet volgen... :twisted:

Hahaha....dan worden al meteen kaarsjes branden en roken in eigen huis afgestraft? Iemand zin in wat meer stress in eigen huis door té gevoelige prul dat telkens op hol slaat van een sliertje rook? :mrgreen:

In dit geval ga jij dus de verhuurder over je leven laten beslissen? Altijd maar chicaneren over het feit dat je regeltjes moet volgen, dat de regering beslist wat wel en wat niet. Nu ineens is het de verhuurder die moet beslissen over leven of dood? Wees eens een beetje realistisch én in het bijzonder : laat de logica regeren. Bij jou is het pure kafka in dat koppeke van jou.
Ice

06 jan 2020, 12:00

Prima Vera schreef:
06 jan 2020, 11:34
In dit geval ga jij dus de verhuurder over je leven laten beslissen? Altijd maar chicaneren over het feit dat je regeltjes moet volgen, dat de regering beslist wat wel en wat niet. Nu ineens is het de verhuurder die moet beslissen over leven of dood? Wees eens een beetje realistisch én in het bijzonder : laat de logica regeren. Bij jou is het pure kafka in dat koppeke van jou.
Hoe kom je daarbij?
Je meent weer voor mij te moeten denken en overleg ken je ook al niet. :roll:
Voor mij zijn rookmelders helemaal geen kwestie van leven en dood, dat is enkel voor angsthazen die zich graag een oor laten aannaaien.
En denk jij maar voor jezelf daar heb je je handen al meer dan vol mee met dat zaagsel dat van rookmelders leven of dood maakt, logica, kafka? hahahaha... :twisted:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jan 2020, 14:34

Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen :oops:
Niks ergs hé, gewoon zo eens even goed schrikken :lol:

Kunnen die angsthazen met aangenaaide oren eens meewarig glimlachen

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

11 jan 2020, 11:27

E.T. schreef:
06 jan 2020, 14:34
Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen :oops:
Niks ergs hé, gewoon zo eens even goed schrikken :lol:

Kunnen die angsthazen met aangenaaide oren eens meewarig glimlachen

Er bestaat geen enkele rookmelder die een brand kan voorkomen :roll: Zo'n ding kan alleen zorgen dat je eventueel op tijd kunt gaan lopen en dat is het wel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jan 2020, 11:33

WAAR ROOK IS IS VUUR
Elke beginnende brand kan je blussen met een glas water, daarna heb je een emmer nodig!
Weet je niet dat het brand dan zal je de brandweer moeten bellen :?

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

11 jan 2020, 12:21

Er zijn er hier godver... die niet goed weten wat ze zeggen. Met een brand(je) of 'lawaai' van rookmelders gaat men niet lachen.
Naast de deur in 1977 een brand geweest. Begonnen in hun garage en dan verder naar het huis. We zagen de brand via de dakgoot doorschuiven naar ons. De brandweer was hier na 10 minuten. Dat is heel vlug, maar het duurt precies heel lang.
En ik kan u zeggen de brand was 14 dagen voor de geboorte van ons 1e dochtertje en dit liep verkeerd af.
Na onderzoeken kwam men tot de constatie dat de schrik enz... hier de oorzaak van was. Meer zeg ik hierover niet.
Sedert 2017 (het kan zelfs iets vroeger zijn) is de huiseigenaar verplicht een rookmelders te plaatsen en niet de huurders.
Welke huiseigenaar-verhuurder is wettelijk in orde ? Niet veel denk ik.