rookmelders plaatsen

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 jan 2020, 12:58

doggy schreef:
11 jan 2020, 12:21
Er zijn er hier godver... die niet goed weten wat ze zeggen. Met een brand(je) of 'lawaai' van rookmelders gaat men niet lachen.
Naast de deur in 1977 een brand geweest. Begonnen in hun garage en dan verder naar het huis. We zagen de brand via de dakgoot doorschuiven naar ons. De brandweer was hier na 10 minuten. Dat is heel vlug, maar het duurt precies heel lang.
En ik kan u zeggen de brand was 14 dagen voor de geboorte van ons 1e dochtertje en dit liep verkeerd af.
Na onderzoeken kwam men tot de constatie dat de schrik enz... hier de oorzaak van was. Meer zeg ik hierover niet.
Sedert 2017 (het kan zelfs iets vroeger zijn) is de huiseigenaar verplicht een rookmelders te plaatsen en niet de huurders.
Welke huiseigenaar-verhuurder is wettelijk in orde ? Niet veel denk ik.


Als de verhuurder het niet doet, ben je echt wel gek dat je het zelf niet doet. Ik laat mijn leven niet van een ander afhangen. Zo veel geld kosten die dingen niet! Ja dat zou ik dus zelf kopen. Zoals Artesia zegt, het voorkomt geen brand maar het kan wel mensenlevens redden, dat van me zelf en m'n naasten bv.
Ice

12 jan 2020, 12:01

E.T. schreef:
06 jan 2020, 14:34
Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen :oops:
Niks ergs hé, gewoon zo eens even goed schrikken :lol:
Wat een walgelijke uitspraak, iemand brand toewensen om schrik aan te jagen omdat een verplichting en de kosten voor rookmelders, door angst voor brand te misbruiken, wordt afgekeurd en men vrij wil kunnen kiezen.
Schaam jezelf, zoiets doe je gewoon niet!

@Prima Vera: het gaat ook niet over het nút van rookmelders maar om de verplíchting...een verplichting die trouwens ook nutteloos is want ze mag niet gecontroleerd worden wegens inbreuk op de privacy. :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 jan 2020, 13:54

Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen :oops:
Niks ergs hé, gewoon zo eens even goed schrikken :lol:
Lezen wat er staat Ice, een kleintje
Zo net voldoende om toch misschien eens te overwegen of de verplichting dan toch nog zo slecht is ...
Ice

12 jan 2020, 18:19

E.T. schreef:
12 jan 2020, 13:54
Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen :oops:
Niks ergs hé, gewoon zo eens even goed schrikken :lol:
Lezen wat er staat Ice, een kleintje
Zo net voldoende om toch misschien eens te overwegen of de verplichting dan toch nog zo slecht is ...
Ik lees immers wat er staat:
E.T. schreef:
12 jan 2020, 13:54
Der zijn mensen die je een klein brandje zou toewensen
Brand toewensen blijft brand toewensen, een 'kleintje' of groot maakt geen énkel verschil, 8O het is en blijft even verwerpelijk. :evil:

En wie het nut inziet van rookmelders zal er ook eentje hangen zónder verplichting....dit gaat over zelfbeschikking, zélf beslissen en de betutteling door verplichting, niet om het nut van rookmelders...we zijn gvd geen kinderen! :x

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 jan 2020, 18:44

we zijn gvd geen kinderen!
O.K. jij niet. Maar de rest dan wel?
Zeker weten?

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

20 jan 2020, 09:24

Rook melders zijn niet verplicht voor verzekering
En is geen gazetten praat wat ik als antwoord kreeg toen ik dat schreef
Lees maar als u. Rookmelders niet verplicht voor brandverzekering invuld
Maar in de toekomst zou het wel kunnen natuurlijk maar nu niet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 okt 2020, 18:41

En die toekomst begint NU

“De afwezigheid van een rookmelder wordt vanaf 1 januari 2021 een overtreding van categorie II. Dat betekent dat er dan een ongeschiktheidsverklaring zal volgen.”

In een antwoord op een parlementaire vraag blijkt wel dat de focus vooral zal liggen op controles in huurwoningen. De afwezigheid van een rookmelder kan belangrijke gevolgen hebben. “Waar aanvankelijk de nadruk lag op sensibiliseren en het niet toekennen van een conformiteitsattest, kan een inbreuk op de rookmeldersverplichting vanaf volgend jaar veel verregaandere gevolgen hebben en leiden tot een ongeschiktheidsverklaring
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet