Appartement verkopen op oudere leeftijd

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Patrick1
Lid geworden op: 21 jan 2020, 20:05

10 apr 2020, 17:11

Goedendag,
Ik had graag jullie mening hierover.Ik zou het erg appreciëren.

Aanvullende info:Het appartement bevind zich in Turnhout(kempen).
Men vroeg ook of ik een ander appartement zocht in de provincie Antwerpen,of bijvoorbeeld in de Ardennen.
Momenteel kan ik niet ver weg,omdat mijn moeder (89jaar)in een rusthuis zit en ik en mijn vrouw nog voor haar zorgen(4 maal per week).
De grote van het appartement zal ik ook even doorgeven.
Het betreft een appartement van ongeveer 85 vierkante meter.Met 2 slaapkamers.Met een terras van 4meter op 2meter.Het ligt op het hoogste verdiep(derde verdiep).Een lift en en berging(zeer kleine) maar wel met een garage voor de auto.En een mooie badkamer met nieuw badkamer meubel en bad.
Vinden jullie dat de waarde echt hoger moet liggen?

Dat zou natuurlijk voor mij meer mogelijkheden bieden..
Een huis is altijd het beste.Maar een huis dat mooi afgewerkt is dat zal te duur uitvallen voor mij en mijn vrouw vermoed ik.Ik ben redelijk handig,maar ben '''reeds'' 60 jaar oud,en alles gaat niet meer zo goed.(ik ben ook de laatste 2 jaar 4 maal geopereerd;waarvan 2 zware operaties nota bene.

Ik en mijn vrouw wonen in een appartement van 20jaar oud.
Wij zijn het echter wegens omstandigheden zeer beu om hier te wonen.
En als ik het vroeger geweten had(altijd te laat natuurlijk!) dan had ik NOOIT of nooit in een appartement gaan wonen.
De waarde is ongeveer 165.000euro geschat door slechts! 1 makelaar.
Ik ben 60jaar oud.
Tot een 180.000 euro kan ik gaan,maar meer niet.
Zou ik dit nog durven riskeren?Of is het beter om te huren?Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik weet het echt niet.
Ook moeten wij natuurlijk ons appartement nog verkocht krijgen.
Even ter zijde,mijn gezondheid is niet meer zo heel goed.
Hartelijk dank op voorhand,
Laatst gewijzigd door Patrick1 op 11 apr 2020, 17:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 apr 2020, 21:12

Patrick, misschien ook vermelden of je iets zoekt aan zee of in de ardennen, in een stad of op den buiten, dat zou het de mogelijke antwoord gevers gemakkelijker maken.

Een appartement was blijkbaar een slechte beslissing, zoek jij dan een huis of wat?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

11 apr 2020, 11:59

De waarde 165.000 euro dat is toch HEEL WEINIG.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

26 mei 2020, 12:08

165000 Euro is enorm weinig op dit moment voor iets te kopen

Maar laat u appartement schatten eerst .
En bekijk dan wat de mogelijkheid is .
Hou rekening op dit moment geven ze minder leningen ( Kopers)
En dan moet je nog afwachten als jij iets koopt DAT aan de normen voldoet .
En dan rekening houden waar je wilt kopen aan Zee of Ardennen .
Eigendom bezitten is altijd veel beter dan huren .Maar dat moet je zelf beslissen .


https://www.hln.be/woon/uitstel-voor-en ... /#comments

Uitstel voor ene bouwnorm, snellere verscherping voor andere

Zijn weer andere regels op komst , denk dat niemand nog kan volgen .

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

27 mei 2020, 16:52

Inderdaad, hier in mijn streek, ttz groot Antwerpen kan je met 180.000€ zeer moeilijk een appartement vinden dat aan de econormen van 2020 voldoet. En als iets lager geprijsd staat dan moet je heel goed oppassen wat er nog allemaal aan werken komt om aan de wettelijke norm te voldoen. Als bv het dak niet goed geïsoleerd is dan heb je al teveel strafpunten om fatsoenlijk te verkopen.
Wel het mijne valt in die prijsklasse, maar zelf nog heel wat geïnvesteerd, dan al de werken in het gebouw: 18.000 lift verleden jaar, 22.000 dak dit jaar, meer dan 20.000 terrassen volgend jaar, dat telt op want wij zijn maar met 9. tel maar op je bent dan vlug boven de 200.000 aan waarde.
Dan spreek in niet van nieuwbouw dat is zeker boven de 225.000€ voor een 75m2 ( en 21 % BTW)
Een huis dat kan je hier al helemaal vergeten voor die prijs, ik zou zeggen 300.000€ ruw geschat voor een kleine uitgave.