Onderhoudsfirma's

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 nov 2020, 10:29

Deffekten en jaarlijks onderhoud worden hier in het grote flatgebouw door firma's uitgevoerd.
Zolang ik het zelf niet kan oplossen.
Door mijn vroegere werk ben ik op vele gebieden op de hoogte.
Meer en meer moet ik fouten bij onderhoud vast stellen t.e.m het verklaren dat iets vervangen moet worden.
Daar waar er eenvoudige uitleg is en niks vervangen moet worden.
Dus veel mensen worden dus bedrogen door onwetendheid.
Als je hen daar mee confronteerd beweerd de baas dat dat zijn werknemer gelijk heeft zonder naar mijn achtergrond te vragen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 nov 2020, 10:54

Ja, dat is veel garages ook zo , men vervangt iets omdat het na zoveel tijd volgens het boekje moet vervangen worden maar het is in feite niet nodig (dat noemt periodisch onderhoud)
Dus dat stel je nu ook vast bij onderhoud in jullie flatgebouw, die werklui zijn dat opgelegd , heb ook veel onderhoud gedaan en daar hadden we een draaiboek voor en die diende opgevolgd te worden zo simpel is het , maar je hebt gelijk voor een leek is het niet defekt en dient het zodanig niet vervangen te worden,dat is de moderne tijd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 nov 2020, 13:30

Maar beweren dat een warmte wisselaar die begint te druppelen nadat hij bij onderhoud helemaal afgekoeld is. En volgens hen kapot is, getuigt van gebrek aan vakmanschap. In het slechtste geval trek je hem wat aan of steek water bij en start op zodra hij warm is zet hij terug uit en is dicht. Dat water bij steken zijn ze al eens vergeten pomp bijna droog gelopen. Zelf gedaan, juist op tijd nadat ze weg waren.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 jan 2021, 14:57

Ik heb een onderhoudscontract bij het merk zelf alleen maar goede service
Soms zelf kleine dingen vervangen zonder kosten