Huurprijs verhogen.

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

07 jan 2021, 10:25

Mijn zus huurde sinds 1997 een vrijstaande woning met bijgebouwen aan ongeveer 550€ per maand.
Er was een stilzwijgende overeenkomst met de eigenaar om dat huurcontract steeds te verlengen.
Vorig jaar( 2019) stierf de partner van mijn zus en plots kwam er een verhuurkantoor op de proppen om het huurcontract te herzien. Het huurgeld verhoogde plots naar 850€ per maand door de indexaanpassing. Er werd geen plaatsbeschrijving opgemaakt. Mijn zus is nu overleden, zij moet nog 3maanden huur betalen na overlijdensdatum. De staat van het huis is voor mij onbewoonbaar! De voordeur kan niet volledig open, overal is er nog enkel glas ( behalve 2 kleine ramen op de slaapkamers) met reten en spleten waar de tocht vrij spel heeft. Enkele ramen sluiten niet en waren met koorden dichtgebonden, de deur naar het terras met ijzerdraad.
De ijskast in de keuken werd gebruikt als opslagruimte, de dampkap kon niet werken want er is geen uitlaat, de stenen vloer in de keuken komt zomaar los en bij het schuren van de vloer verdwijnt het water in de voegen.
Nergens zijn rookmelders, het dak is niet geïsoleerd en de slaapkamers boven zijn vochtig, het dak lekt vermoedelijk op verschillende plaatsen. Om over de elektriciteit nog maar niet te spreken! Als mogelijke erfgenaam lijkt deze praktijk op huisjesmelkerij en wat kan er nu nog aan gedaan worden?

ritaken
Lid geworden op: 03 aug 2020, 13:45

07 jan 2021, 13:40

heeft deze woning een EPC attest?

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

08 jan 2021, 09:00

De woning heeft geen EPC attest, geen rookmelders, op gelijkvloers geen toilet ( dat is buiten, gelukkig geen plank met een gat in). Na contact met een vastgoedmakelaar is het huis onbewoonbaar want het voldoet aan geen enkele norm meer.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jan 2021, 14:24

Krotverhuur? Nog drie maand huur betalen NA overlijden? Echt waar?
Verhuurkantoor aangeven bij de politie wegens huisjesmelkerij!

hierop staat een gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en een geldboete van 500 tot 25.000 euro
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Tatjoe6
Lid geworden op: 09 jan 2021, 20:49

09 jan 2021, 20:54

Woning onmiddellijk laten onbewoonbaar verklaren . Met immo in zee gaan heeft geen enkel meerwaarde integendeel .