Wijziging van eigenaar

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

10 jun 2021, 09:40

Ik ben alleen eigenaar van mijn huis met een huidige marktwaarde van circa € 300.000. Nu vraag ik me af wat het me ongeveer zou kosten om mijn echtgenote mede-eigenaar te maken ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2021, 11:03

Zoiets moet langs een notaris gaan.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jun 2021, 13:36

Inderdaad Danny, zo is dat! Waarschijnlijk gewoon de notariskosten voor opmaak of wijziging van de akte naargelang de waarde van het onroerend.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 jun 2021, 00:08

En de notaris denkt dan ... Als alles in de toekomst goed blijft gaan tussen die twee is er geen probleem".
Zelf was ik 22 en eigenaar van het huis waar we nu nog in wonen.
Toen ik het huis wou in gemeenschap brengen voor de aanstaande trouw zei hij me letterlijk en in presentie van mijn geliefde: "Polleke, zijt ge zeker? Want nu is alles nog rozengeur en maneschijn!".
Het zijn mijn zaken niet Junior maar vergeet nooit dat wat ge weggeeft nooit meer van u is.
Oeieoei! Nu alle dames, op mijn kap! Kunnen we daar tegen? Zonder enig probleem!

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 jun 2021, 07:37

Ik vind het niet meer dan normaal als uw partner evenveel rechten heeft dan de eigenaar van zijn huis.
De partner brengt ook zijn bijdrage.
Mee betalen voor alles en nog wat
Was en plas
Eten maken
Kuisen
Seks
Enzovoort.

En ik ben geen Dame maar ben voorstander van alles gemeenschappelijk, anders moet je maar niet trouwen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

11 jun 2021, 07:48

Ik had toch de indruk dat daar opnieuw belastingen op moesten betaald worden, zoals dat bij aankoop bij de notaris betaald werd...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 jun 2021, 12:58

benq schreef:
11 jun 2021, 07:37
Ik vind het niet meer dan normaal als uw partner evenveel rechten heeft dan de eigenaar van zijn huis.
De partner brengt ook zijn bijdrage.
Mee betalen voor alles en nog wat
Was en plas
Eten maken
Kuisen
Seks
Enzovoort.

En ik ben geen Dame maar ben voorstander van alles gemeenschappelijk, anders moet je maar niet trouwen.
Als je er van uit gaat dat de echtgenoot op zijn luie krent blijft zitten en geen loon/geld binnen brengt heb je gelijk.
Hoe zou het toch komen dat oudere rijke mannen maar hun vinger moeten uitsteken en er hangt al een jong mokke aan?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 jun 2021, 18:50

Paca schreef:
11 jun 2021, 12:58
benq schreef:
11 jun 2021, 07:37
Ik vind het niet meer dan normaal als uw partner evenveel rechten heeft dan de eigenaar van zijn huis.
De partner brengt ook zijn bijdrage.
Mee betalen voor alles en nog wat
Was en plas
Eten maken
Kuisen
Seks
Enzovoort.

En ik ben geen Dame maar ben voorstander van alles gemeenschappelijk, anders moet je maar niet trouwen.
Hoe zou het toch komen dat oudere rijke mannen maar hun vinger moeten uitsteken en er hangt al een jong mokke aan?
Das voor zijn centjes of hij heeft een gouden :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: