Geen CV op stookolie

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 jun 2021, 20:43

Geen CV op stookolie meer als uw cv ketel niet meer te herstellen is vanaf 01-01-22.
Keuze genoeg om het op te lossen......aldus onze Vlaamse"verkozenen van het volk" Dat blijkt uit een voorstel van een decreet dat Andries Gryffroy (N-VA), Robrecht Bothuyne (CD&V) en Willem-Frederik Schiltz (Open Vld) hebben ingediend. Het verbod op nieuwe stookolieketels is een belofte uit het Vlaams regeerakkoord die nu in de praktijk wordt gebracht. De meerderheid wil er vooral de CO2-uitstoot mee omlaag halen. Ze noemen aardgas, houtpellets, maar vooral klimaatvriendelijkere oplossingen als warmtepompen of hybride warmtepompen.
Toch even dit "terzijde":
Verbranding van pellets is een gesleep met zakken en geeft een zeer onaangename geur buiten en irritatie van de ogen voor de buren en veel stof binnen ,
aardgas betekend een dure grap......opbreken van inritten....en hoelang is er nog aardgas.
warmtepompem betekenen zeer veel stroomverbruik.....als er stroom is natuurlijk....
Alleen zeggen ze er niet bij, hoe kunnen de mensen dit betalen !!!!
Laatst gewijzigd door pol55 op 15 jun 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

10 jun 2021, 21:52

Die politiekers hebben geen voeling meer met de bevolking. Ze beseffen niet wat dit voor veel gezinnen betekent! Ik woon in een zandstraat waar er geen gas ligt. Als mijn cv niet meer te herstellen is, wordt ik verplicht om een pelletkachel te plaatsen? Stel u voor dat dit gebeurt in een koude winter: een nieuwe cv is vlug geplaatst, andere oplossingen duren maanden ( wat, waar, hoe?) Ondertussen zit je in de kou. Een warmtepomp? Veel te duur, en hoe integreren in een bestaande woning? Een pelletkachel: welke aanpassingen om uw hele huis te verwarmen? Als je oud bent en zo lang mogelijk in uw eigen huis wil blijven wonen, zal dit niet mogelijk zijn: pellets aansleuren, kachel kuisen enz... En al de bijkomende kosten? Weeral een beslissing die niet begrijpbaar is, na de ellende van de zonnepanelen, de dure subsidies van de elektrische auto enz. Weeral een reden om de politiekers die dit goedgekeurd hebben te haten. Ze hebben echt geen gezond verstand meer. De politiekers zouden voor een goede dienstverlening moeten zorgen voor hun kiezers. Al wat ze tegenwoordig doen: pesten en het zuurverdiende spaargeld afpakken. ( als je dat al hebt)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jun 2021, 00:34

Ik ga hier de regering niet verdedigen hoor, wil enkel opmerken dat je voor een gasverwarming niet moet aangesloten zijn op het aardgasnet in een straat. Er is een oplossing met een gastank (bovengronds) die net als bij mazout gevuld kan worden ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 jun 2021, 07:31

Ken je de politiekers nu nog niet?
Eerst drastische beslissingen nemen en ze wachten af op eventueel reacties.
Word het te erg dan is hun antwoord

“ja maar zo heb ik het niet bedoeld”, en ze draaien hun woorden om

Onze politiekers hebben een IQ van -50
(spreekwoord)
Ze zijn nog lomper dan het achterwerk van een varken
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

11 jun 2021, 09:04

E.T, een gastank zou voor sommige mensen een oplossing kunnen zijn. Vroeger heb ik in een huurhuis een ontploffing gehad van de waterboiler. Ik heb toen gezegd: nooit meer gas! En je moet ook plaats hebben om zo'n tank te plaatsen .

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

11 jun 2021, 15:02

Ook een kolenstoof, houtkachel en een alles-brander zullen dan weer succes hebben.....Zo zie je maar dat de "ver(w)arming" van in mijn jeugdjaren terug komt...van retro gesproken....;
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jun 2021, 16:55

Mazout verbieden en kolenstoof, houtkachel en alles-brander blijven toelaten? Dat gaat NIET gebeuren!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

11 jun 2021, 20:02

Als je volgend jaar een nieuwe cvketel plaatst: 3000 euro boete. Dieven zijn het!
Eerst pakken ze de opbrengst van mijn zonnepanelen af, daarna mijn verwarming. Wat volgt? Terug naar de 19de eeuw! Pelletkachels mag wel, deze zijn toch ook vervuilend?
En wat met de verkopers, plaatsers en onderhoudstechniekers van cv's? Geen werk meer?
En dan verschieten ze dat de bevolking de politiekers meer dan beu zijn.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

15 jun 2021, 20:13

@ E.T: "Mazout verbieden en kolenstoof, houtkachel en alles-brander blijven toelaten? Dat gaat NIET gebeuren!"

Wat dacht je dan van dit : Energieleverancier Eneco wil aardgaskraan dichtdraaien tegen 2035...dus wel de kolenstoof, houtkachel en alles-brander.... :D
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 jun 2021, 21:56

Alleen nog groene stroom zal toegelaten worden :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet