Afstandsbediening zonnetent

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

30 jul 2021, 15:29

De afstandsbediening van mijn zonnetent functioneert niet meer waardoor de tent half open blijft hangen in volle wind. Kan men daar batterijen voor kopen en zelf vervangen, is een klein apparaat of moet er een nieuw gekocht worden ? Kan het niet vragen bij de verkoper want firma is gesloten tot 12 augustus.
Iemand een idee ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 jul 2021, 15:43

normaal gezien zit er in een afstandsbediening steeds batterijen. Gewoon het kastje open doen, kijken welke batterijen én naar de winkel gaan om hetzelfde type te kopen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 jul 2021, 17:07

Janna schreef:
30 jul 2021, 15:29
De afstandsbediening van mijn zonnetent functioneert niet meer waardoor de tent half open blijft hangen in volle wind. Kan men daar batterijen voor kopen en zelf vervangen, is een klein apparaat of moet er een nieuw gekocht worden ? Kan het niet vragen bij de verkoper want firma is gesloten tot 12 augustus.
Iemand een idee ?
Volgens mij heeft dat niet met de batterij van uw afstand bediening te maken of het moet zijn dat je de knop ingedrukt moet houden bij sluiten of openen maar dat geloof ik niet.

Een afstand bediening geeft enkel een signaal aan de ontvanger van je tent en de motor doet de rest.

Bij mijn Zonne screen druk ik 1 maal op openen of sluiten das al en de motor stopt automatisch bij volledig sluiten of openen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

30 jul 2021, 18:05

heb juist nog geprobeerd en functioneert nog eens eventjes en dan weer niet meer, dus kan waarschijnlijk dan toch de motor zijn, is 11j geleden geplaatst.
afstandsbediening krijg ik niet open, is te klein

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

31 jul 2021, 07:59

Heb je daar een kastje opstaan die bij felle wind automatisch het scherm sluit? Daar zitten ook batterijen in Zo werkt het bij mij en ik heb die batterijen ook al ooit vervangen