Myheritage

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

05 apr 2012, 22:16

Hallo,

Ik ben begonnen met een stamboom te maken via Myheritage.
Maar als ik het goed heb, kan die door anderen alleen bekeken worden mits betaling, of heb ik het verkeerd.

Ik zou de stamboom voor geinteresseerden in mijn familie, gratis zichtbaar willen maken, zodat ik mogelijk tips krijg om verder terug in de tijd te gaan.
Ik ben helaas niet ver in de tijd kunnen teruggaan; ik moet eerlijk bekennen dat ik hiervoor ook niet veel moeite heb gedaan, b.v. plaatselijke archieven gaan bezoeken enz.

Ik hou mij aanbevolen voor reacties en tips.

Vast dank,

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

amy3
Lid geworden op: 26 feb 2006, 14:03
Locatie: Prov.Antwerpen

06 apr 2012, 15:52

Als ge niet meer dan 250 personen aanmaakt is de site gratis.

De familieleden die interesse hebben kunnen de site bekijken en verder aanvullen met gegevens en foto's als ge hen uitnodigd om lid te worden van uw site.

Groetjes.
Na morgen komt er weer een dag,mischien een betere ,mischien een slechtere ,wie zal het zeggen.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 apr 2012, 21:49

Dank amy3 voor uw reactie.

Ik ben maar een (late) beginner in de genealogie. (73)
Ik zie dat ik bij Myheritage, mijn familie zou moeten uitnodigen op de site, zodat deze de door mij gemaakte gegevens zouden kunnen bekijken.
Is dat bij Geneanet ook zo, of kan iedereen dan mijn stamboom(pje) bekijken en eventueel reageren.
Ik noem het maar stamboompje hoor, want verder dan mijn grootouders van vaders kant ben ik nog niet geraakt.
De mogelijk geïnteresseerden zijn de nog in leven zijnde neven en nichten ( voor zover die eventueel met de computer overweg kunnen).
Natuurlijk ook hun kinderen.

Mag ik ook de namen en gegevens van mijn nog in leven zijnde neven en nichten eventueel "publiceren" via een stamboom op internet ??

Vast heel hartelijk dank voor aanvullende informatie.

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

amy3
Lid geworden op: 26 feb 2006, 14:03
Locatie: Prov.Antwerpen

08 apr 2012, 14:56

Ferna,

Ge kunt bij Geneanet je familie uitnodigen om bezoeker of gast te zijn.Ik denk dat het familielid moet ingeschreven zijn bij Geneanet maar dat is gratis.
Als je ze uitnodigt als gast kunnen ze alle gegevens en foto's zien zoals jij en ook gegevens aanvullen of verwijderen.
Als bezoeker zien ze de stamboom volgens de geavanceerde opties die jij ingesteld hebt.

Bij Geneanet heb je volgende opties die je zelf moet instellen.
Zichtbaarheid van de nog in leven zijnde personen Verborgen personen Geavanceerde opties
--------------------------------------------------------------------------------
Half-verborgen
----------------
Het is de meeste gebruikte optie bij de genealogen. Enkel de voornamen, namen en verbintenissen van de individuen jonger dan 100 jaar worden getoond. Confidentiele informatie (data, foto's, plaatsen en nota's) worden verborgen. U kan het tabblad "Verborgen personen" gebruiken om iemand van minder dan 100 jaar volledig te verbergen.
Privé
------
Alle individuen jonger dan 100 jaar worden niet zichtbaar (per default, geboren minder dan 100 - te wijzigen via de geavanceerde opties). Opmerking : wie uw stamboom bezoekt zal dan ook niet weten wie uw voorouders zijn.
Openbaar
-----------
Opgepast, sommige mensen kunnen het niet appreciëren dat hun geboorteplaats en/of datum zo maar te vinden zijn op het internet. Gebruik enkel deze optie indien u zeker bent !
Alle informatie met betrekking tot individuen jonger dan 100 jaar zal getoond worden : data, plaatsen, nota's.

Hopelijk ben je hiermee een beetje geholpen.

Groetjes,

Amy3.
Na morgen komt er weer een dag,mischien een betere ,mischien een slechtere ,wie zal het zeggen.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 apr 2012, 21:46

Bedankt amy, voor al het werk dat je voor mij hebt gedaan :D

Ik ga dat allemaal eens goed bestuderen, en dan zien of ik hiermee verder ga.
Toch zijn er blijkbaar ook mogelijkheden om iets op Internet te zetten, dat iedereen direct kan zien, dus dat je niet iemand moet "uitnodigen"

http://www.genealogieonline.nl/genealog ... /I4347.php

Mijn vader was ook een zoon van Engelbert De Smet uit die stamboom.

Ik heb al eens een stamboom in Aldfaer gemaakt van mijn moeders kant.
Die zou ook via GEDCOM op internet te zetten zijn.

Maar nu geloof ik dat ik met teveel dingen tegelijk bezig ben :wink:

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

amy3
Lid geworden op: 26 feb 2006, 14:03
Locatie: Prov.Antwerpen

10 apr 2012, 17:25

Ferna,

Een GEDCOM kan je ook op Geneanet of My Heritage zetten en dan kan je de stamboom verder aanvullen met jou gegevens.

Veel succes ermee.

Amy3
Na morgen komt er weer een dag,mischien een betere ,mischien een slechtere ,wie zal het zeggen.