Super 8 film digitaliseren

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

MarieKato
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:21
Locatie: Londerzeel

20 jan 2013, 09:54

ik wil super 8 films digitaliseren en gebruik hiervoor 'Glasscreen'. Het resultaat is echter niet goed wegens een constant zgn. geflikker van het beeld. Op dit forum heb ik ergens al een technische verklaring hiervan gevonden (snelheid van projector komt niet overeen met deze van de digitale camera).
Zijn er toch mensen die hier een oplossing kunnen geven?
Wat zijn de ervaringen om dit werk uit te besteden (kost versus kwaliteit) ? Welke firma is aan te bevelen.
Dank voor de reacties

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 jan 2013, 20:34

Ik denk dat je die flikkering met Virtualdub kunt wegkrijgen.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

23 jan 2013, 17:31

hviaene, vergeet dat maar :wink:
met een projector waarmee je de projectiesnelheid enigzins kan manipuleren heb je wel kans dat het lukt

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 jan 2013, 08:55

hollygan schreef:hviaene, vergeet dat maar :wink:
met een projector waarmee je de projectiesnelheid enigzins kan manipuleren heb je wel kans dat het lukt
Ik heb het ooit gedaan, het werkt wel degelijk tot op zekere hoogte, perfekt is het niet. maar hoe ga jij je projekor ooit zo perfekt kunnen afstellen??? En hoe krijg je het beeld van je projektor in je PC?

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

24 jan 2013, 09:46

hviaene,
over perfectie is hier nooit gesproken hé, ik heb gezegd "er is kans dat het lukt"
het flikkerprobleem ontstaat doordat de projector 18 beelden toont per seconde, en de opnamecamera tijdens diezelfde seconde 25 beelden registreert, daar zijn geen dubbele of lege beelden bij, enkel 25 onvolmaakte beelden; dus flikkering
met mijn Elmo GS1200 projector kan ik de snelheid lichtjes verhogen/verlagen, op het camerascherm zie ik dan of het flkkeren toeneemt of afneemt
ik breng de film over van projector naar pc op de manier die MarieKato beschrijft

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 jan 2013, 09:01

hollygan schreef:hviaene,
over perfectie is hier nooit gesproken hé, ik heb gezegd "er is kans dat het lukt"
het flikkerprobleem ontstaat doordat de projector 18 beelden toont per seconde, en de opnamecamera tijdens diezelfde seconde 25 beelden registreert, daar zijn geen dubbele of lege beelden bij, enkel 25 onvolmaakte beelden; dus flikkering
met mijn Elmo GS1200 projector kan ik de snelheid lichtjes verhogen/verlagen, op het camerascherm zie ik dan of het flkkeren toeneemt of afneemt
ik breng de film over van projector naar pc op de manier die MarieKato beschrijft
Nu zie k het "Glasscreen", ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Waar heb je dat gekocht?

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

25 jan 2013, 10:22

google eens: copal daylight screen
Afbeelding
ik kocht er onlangs een op een rommelmarkt voor 2 Euro :lol:

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

12 apr 2013, 10:45

Waarom sukkelen?

www.janherrentals.de
En dan item digitaliseren aanklikken