Welke lege DVD gebruiken

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

02 jan 2016, 22:16

Hallo
Ik heb op mijn PC twee video bestanden van ongeveer 1 uur staan .
Een top 50 van Radio Veronica met oudejaar in 1972 . Dus met muziek
en beelden van de zangers en groepen . De muziek is optimaal in stereo
en de beelden zijn ook nog zeer goed . Ik zou dus deze twee video
bestanden willen branden op DVD , om ze eventueel te kunnen bekijken
op TV met mijn DVD speler . Vandaag ben ik gaan zien om lege Dvd's
te kopen , maar ik geraak er geen wijs uit wat ik moet kopen .
Ik zie DVD-r , DVD+r , DVD-rw . Wat moet ik nemen om ze te kunnen
branden en bekijken op TV .
Het type bestanden zijn : MP4-video
en mijn PC : windows 7 .
Ik heb het brandprogramma : CD Burner XP

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 jan 2016, 22:35

In elk geval Geen rw.

Ga in de handleiding van uw dvd speler kijken welke dvd hij kan afspelen
De oudere spelen of + of de - af. De nieuwere spelen beide af.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 jan 2016, 09:39

En om paullamb aan te vullen: ik heb al DVD spelers voorgehad die volgens het handboek DVD-R aankonden, maar er toch problemen mee hadden. Sindsdien gebruik ik alleen nog DVD+R.
Wat niet wegneemt dat er inderdaad DVD-spelers zijn geweest die alleen DVD-R aankonden :cry:

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

03 jan 2016, 18:07

Dank voor de hulp

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

04 jan 2016, 20:37

Hallo
Ik heb vandaag lege Dvd's aangekocht (10 stuks)
DVD-R
Ik heb proberen te branden . Als volg te werk .DVD in computer ,dan komt automatis CD Burner XP te voorschijn , dan DVD Video branden , en dan items toevoegen , maar er komt een pagina dat de bestanden niet erkend worden .

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 jan 2016, 09:08

Wannesto schreef:Hallo
Ik heb vandaag lege Dvd's aangekocht (10 stuks)
DVD-R
Ik heb proberen te branden . Als volg te werk .DVD in computer ,dan komt automatis CD Burner XP te voorschijn , dan DVD Video branden , en dan items toevoegen , maar er komt een pagina dat de bestanden niet erkend worden .
Eerst branden en dan items toevoegen is wel de omgekeerde volgorde. Op een gebrande DVD kun je normaal (tenzij je je in de zaak verdiept en multi-session gebrukt) geen items toevoegen.
Branden is juist het wegschrijven van de gekozen items naar de DVD.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

05 jan 2016, 11:50

hviaene schreef:Eerst branden en dan items toevoegen is wel de omgekeerde volgorde. Op een gebrande DVD kun je normaal (tenzij je je in de zaak verdiept en multi-session gebrukt) geen items toevoegen.
Branden is juist het wegschrijven van de gekozen items naar de DVD.
Toch niet! Bij CDBurnerXP moet je eerst kiezen wat soort DVD je wil branden. Daarna bepaal je wat er op de DVD moet komen.

CDBurnerXP kan echter alleen een video dvd branden van video images (VIDEO_TS map). Dus geen MP4! Als je videos zoals MP4, MOV, AVI, WMV, FLV, MKV, etc. direct naar een DVD wil branden heb je een ander programma nodig. Welk programma dat kan ik niet zeggen.

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

05 jan 2016, 17:46

Gratis programmas genoeg in internet te vinden.
Magix de Lux biedt een gratis prorgamma aan voor 30 dagen voor filmbewerking. Men laadt de films in dat programma in en je kan ze nog bewerken. Nadien kan je zonder meer een DVD branden of exporteren naar een USB die in de meeste nieuwe TV kunnen gebruikt worden.

Indien DVD dan neem ik altijd +R. En ik brand er heel wat voor de mensen.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

06 jan 2016, 08:51

hovel schreef:
hviaene schreef:Eerst branden en dan items toevoegen is wel de omgekeerde volgorde. Op een gebrande DVD kun je normaal (tenzij je je in de zaak verdiept en multi-session gebrukt) geen items toevoegen.
Branden is juist het wegschrijven van de gekozen items naar de DVD.
Toch niet! Bij CDBurnerXP moet je eerst kiezen wat soort DVD je wil branden. Daarna bepaal je wat er op de DVD moet komen.
Ja kiezen welk soort, dat eerst, maar niet eerst branden.
Overigens, om MP4 te branden, kies je dan niet beter voor Data DVD i.p.v. Video DVD?

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

06 jan 2016, 12:46

Eerst branden heb ik zo niet bedoeld , je kunt maar branden vooraleer
je bestanden hebt toegevoegd . Ondertussen heb ik via Format Factory mijn bestanden omgezet in AVI . En het branden met CDburner XP is nu wel gelukt , maar de DVD heeft hier en daar haperingen dat de klank en beeld
soms verdwijnt of een paar seconden het beeld in vertraagde weergave .

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 jan 2016, 14:41

hviaene schreef:Overigens, om MP4 te branden, kies je dan niet beter voor Data DVD i.p.v. Video DVD?
Beide is kan. Het hangt af van wat je wil en wat mogelijk is. Je kan MP4, AVI, etc... bestand(en) op een data DVD branden(*). De toestellen waarop je de DVD wil spelen moeten dan wel dat formaat (MP4, AVI, etc...) herkennen. Niet alle DVD spelers en TV's kunnen dat.

(*) Dit is waarschijnlijk wat wannesto nu gedaan heeft.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 jan 2016, 09:30

Wannesto schreef:Eerst branden heb ik zo niet bedoeld , je kunt maar branden vooraleer
je bestanden hebt toegevoegd . Ondertussen heb ik via Format Factory mijn bestanden omgezet in AVI . En het branden met CDburner XP is nu wel gelukt , maar de DVD heeft hier en daar haperingen dat de klank en beeld
soms verdwijnt of een paar seconden het beeld in vertraagde weergave .
En je kunt die perfekt afspelen op je PC???? Als het zo is, dan zou ik toch proberen om die DVD-R gewoon te kopiëren op een DVD+R.