videopad editor

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.
silli

19 jan 2016, 15:14

Weet iemand hoe ik het geluid volledig kan verwijderen uit een videofilm met het programma VideoPad Video Editor-freeware?
Ik zoek al van 9 uur vanmorgen doch kan het maar niet vinden. Wel straf, aparte geluidsfragmenten verwijderen gaat wel .... maar niet het gehele filmpje met één klik zonder audio maken!

Het programma is geheel nieuw voor mij, maar dat mag geen excuus zijn, ik weet het .... Maar ik heb toch al 6 uur continue mijn best gedaan hé :oops:

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

19 jan 2016, 16:58

Silli videopad zelf ken ik niet maar....
Ik denk dat je eerst video en audio moet splitsen en daarna de audio kunt verwijderen. Werkt zo bij de meeste video editors.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

19 jan 2016, 18:11

Silly , is het de bedoeling om ander geluid op videos te zetten?
Zo ja ,dan kan je dat met windows movie maker en vrij simpel nog wel.
Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram
silli

20 jan 2016, 16:14

Het probleem is dat ik Videopad Editor –freeware in gebruik heb omdat dat programma veel wordt aangeraden als kwaliteitsvol freeware-programma en met veel meer mogelijkheden dan bvb. Windows Movie Maker, (dat ik wel heb ondanks dat het niet meer wordt aangeboden in Win 10). Nu kan ik ook de gemonteerde film niet meer in W.Movie Maker openen om daar het geluid te verwijderen, omdat het bestandstype (vpj) van Videopad Editor niet aanvaard wordt. ’t Is dat ik al zoveel tijd in het filmpje gestoken heb en wat ik al bereikt heb, namelijk alleen de gewenste stukken in de film behouden, niet graag verloren zie gaan door de video nog eens helemaal te gaan bewerken in W.Movie Maker. Wat een senior lijden kan. :wink:

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

20 jan 2016, 16:53

Silli,

Dit heb ik gevonden via Google :

https://www.youtube.com/watch?v=gf7lUHb6qQQ

Misschien is dat niet mogelijk in de freeware versie.
Andere mogelijkheid is de geluidscurve tot 0 verslepen, er zijn mogelijkheden links van de tijdslijn.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11
silli

20 jan 2016, 18:53

Firmindewit, Marieke72,

Ik geef het op. De film is enkel te gebruiken op mijn PC. Ik kan zelfs de video niet exporteren of converteren naar MP4 of AVI of VOB of wat dan ook.. Daar moet ik een licentie voor hebben/aankopen.

Ik zal alles terug opnieuw doen met W.M. Maker. Een simpel progje, maar het werkt tenminste wel ...

Dank alvast voor de reactie!