Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 apr 2024, 23:23

Alles wijst erop dat het zelfde oorlogs-klimaat in de lucht hangt van voor de jaren vietig . Zelfs Churchill kon begrijpen dat het Duitse volk indertijd naar een soort messias snakten .

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 apr 2024, 14:18

EUropa begint nu ook al in Georgië vuurtje te stoken door stiekem geld over te storten aan oproerkraaiers. Is het gelukt in Oekraïne , dan zal het ook wel lukken in Georgië. :evil: Voor de smeer likt de kat de kandeleer ...

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 apr 2024, 17:38

Fred1950 schreef:
16 apr 2024, 14:18
EUropa begint nu ook al in Georgië vuurtje te stoken door stiekem geld over te storten aan oproerkraaiers. Is het gelukt in Oekraïne , dan zal het ook wel lukken in Georgië. :evil: Voor de smeer likt de kat de kandeleer ...
Vele landen zitten op vinkenslag ,en ze vinden altijd een reden om mee te doen in een oorlog,ook Amerika steekt het vingertje op,ze wachten op het duwtje dat de bal aan het rollen brengt,en ik denk dat de wapen fabrikanten hun best doen om mee te duwen.
Het aantal slachtoffer zowel burgers,als soldaten, interesseert hun niet,ze blijven wel ver genoeg weg uit de gevaren zone .
Het is eenvoudiger om(oorlog) ruzie te maken, dan gewoon elkander een hand te geven en samen aan tafel te gaan zitten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 apr 2024, 22:17

Rusland begint zijn toevlucht te nemen tot de tactiek van barrièretroepen, of anti-terugtrekkingstroepen.

In dictatoriale regimes zoals Rusland en China, worden in oorlogstijd vaak anti-terugtrekkingstroepen ingezet om te beletten dat soldaten op de loop gaan voor de tegenstander. Ze worden dan in de rug doodgeschoten door landgenoten. Het principe is doorheen de geschiedenis geregeld toegepast in de Sovjet-Unie en ook in Rusland.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 apr 2024, 22:46

Wil. schreef:
18 apr 2024, 22:17
Rusland begint zijn toevlucht te nemen tot de tactiek van barrièretroepen, of anti-terugtrekkingstroepen.

In dictatoriale regimes zoals Rusland en China, worden in oorlogstijd vaak anti-terugtrekkingstroepen ingezet om te beletten dat soldaten op de loop gaan voor de tegenstander. Ze worden dan in de rug doodgeschoten door landgenoten. Het principe is doorheen de geschiedenis geregeld toegepast in de Sovjet-Unie en ook in Rusland.
Maar ook tijdens bv W.O. 1 zouden nogal wat echte of vermeende deserteurs in de rug zijn neergeschoten door hun eigen officieren. Zowel bij het autoritaire Pruisische regime als bij het superdemocratisce Britse leger.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 00:34

In het RU leger gaat het wel om speciale eenheden die moeten schieten op elke soldaat die zich terugtrekt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 10:47

De RU terroristen vuren raketten af op een stad in UA - Chernihiv - en vermoorden daarbij 17 mensen terwijl er 78 worden gewond.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 apr 2024, 11:37

Het Oekraïne oorlogje samengevat : ofwel legt Oekraïne de wapens neer , ofwel gaat de NAVO in conflict met de Russen , veel andere mogelijkheden zijn er niet meer in de huidige situatie. Bouw maar al alvast een atoomschuilkeldertje naar het voorbeeld van de Amerikanen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 apr 2024, 12:01

Zolang daar geen navo soldaat aanwezig is. Nochtans bestuurt men drones vanop (verre) afstand en wissen hun sporen uit. Wellicht zal er ook Z opstaan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 apr 2024, 13:01

Alles geven mannen want:

image.png
image.png (276.12 KiB) 61 keer bekeken

:P :P :P

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 apr 2024, 13:13

Weer nen dure vogel van zijn stokken gevallen..... :roll:

HLN:
Oekraïne schiet Russische bommenwerper uit de lucht: beelden tonen hoe toestel brandend neerstort

Oekraïne heeft vanmorgen een Russische Toepolev Tu-22 M3 uit de lucht geschoten. Dat meldt het ministerie van Defensie. Volgens de Oekraïense luchtmacht werd de supersonische, strategische bommenwerper gebruikt om steden aan te vallen in Oekraïne. Het Russische ministerie van Defensie houdt het volgens staatsmedia op “een technisch defect”.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-oekr ... ~a275906b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 apr 2024, 13:20

Is dat nu een late april grap...... :?: :?:

HLN:
Rusland zet nieuwe tank in die net schuur op wielen lijkt. Hij blijkt verrassend succesvol

Rusland zet sinds kort een vreemd uitziende tank in aan het front in Oekraïne. Hij lijkt bedekt te zijn met golfplaten en wordt smalend de “schildpad-tank” genoemd. Maar laat je niet misleiden. Hij mag er dan uitzien als een schuur op wielen, hij blijkt verrassend succesvol te zijn.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-rusl ... ~a59f93eb/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 apr 2024, 14:00

Even off topic "Wat maakt een tank van om het even welk type, al dan niet succesvoller dan bv. mobiel afweergeschut of andere rijdende kanonnen ?
PS: in mijn taalgebied wordt van een tank gesproken als een "zij" een kanon is een "het" net als een geweer, maar een raket is ook een zij en een hond is altijd een "hij" ???? :oops:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 14:09

Dit weekend wordt er in het VS-parlement gestemd over de 61 miljard dollar hulp aan UA.
Mike Johnson, de handpop van Trump die niks mocht agenderen, blijkt nu toch overstag gegaan te zijn. De MAGA-republikeinen maken van hun wekker zoals een duivel in een wijwatervat, maar er zijn voldoende echt republikeinen die gaan meestemmen met de democraten om eindelijk de nodige wapens te leveren aan UA.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 apr 2024, 14:21

Wil. schreef:
19 apr 2024, 14:09
Dit weekend wordt er in het VS-parlement gestemd over de 61 miljard dollar hulp aan UA.
Mike Johnson, de handpop van Trump die niks mocht agenderen, blijkt nu toch overstag gegaan te zijn. De MAGA-republikeinen maken van hun wekker zoals een duivel in een wijwatervat, maar er zijn voldoende echt republikeinen die gaan meestemmen met de democraten om eindelijk de nodige wapens te leveren aan UA.
Die "echt republieinen" zijn waarschijnlijk degenen met het grootste pakket aandelen in de wapenindustrie. Trump zelf zou (volgens VRT-correspondent in VS) zijn handpop hebben gedicteerd om het punt op de agenda van de Kamer te zetten.
Laat het middel nooit het doel vervangen !