weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 apr 2016, 11:20

De komst van de elektro-fiets maakt velen mobiel. En die rijden zoals schoolverlaters,2-3-4-naast mekaar tot de ganse baan.
Komt daar 1 aan die wat sms't, wat aan de radio draait. Of gewoon te vrijpostig de bocht neemt, met max kmh erdoor dan.....
Of je hebt een stille benzine of hybride auto, dan horen de fietsers je niet.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Gast

06 apr 2016, 11:51

benzine of hybride auto, dan horen de fietsers je niet.
Of zoals fietsers die denken dat een bel op hun fiets een optie is :x
Ice

06 apr 2016, 13:10

flupke2 schreef:ice schreef : "Recht? Dat bestaat niet meer in dit apenland, zover zijn ze de pedalen al kwijt..want de verhoudingen tussen misdrijven/straf zijn hallucinant: voor schade/dood aan personen minder straf dan om vuil te storten....gewoonweg waanzinnig! "

Ben jij helderziende?? Hoe kan jij nu al weten welke straf de chauffeur die gisteren vluchtmisdrijf pleegde zal krijgen ?
Het eerste wat er zal gebeuren is (vermoedelijk) de tijdelijke intrekking van het rijbewijs voor 15 dagen (langer mag wettelijk niet zolang er geen veroordeling is) . Het gerecht zal het onderzoek naar de precieze omstandigheden verder onderzoeken en uiteindelijk de betrokken chauffeur voor de rechtbank dagen, waarschijnlijk binnen ongeveer één jaar, zolang duurt het meestal. Daar zal hij dan een straf krijgen. En pas daarna kunnen we commentaar geven over de al dan niet terechte straf.
Hoe ik dat weet?
omdat dat al járen gebeurt! en daar hoef je dan geen helderziende voor te zijn, alleen je ogen voor open te trekken. :roll:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

06 apr 2016, 13:59

Dicksy schreef:
benzine of hybride auto, dan horen de fietsers je niet.
Of zoals fietsers die denken dat een bel op hun fiets een optie is :x
Ik rij met een hybride. En toegegeven, ik heb ook al gedacht er een fietsbel op te zetten :wink:

Nu zonder zeveren. Soms is dit dit echt gevaarlijk voor voetgangers of fietsers. "Alles hebt zijn voor-en nadelen" zei den hollander.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

06 apr 2016, 20:05

Lommel - De man die dinsdag in Lommel negen fietsers van de weg maaide en daarna vluchtmisdrijf pleegde, reed onder invloed en zonder geldig rijbewijs. Dat meldt het parket van Limburg. De bestuurder uit Genk werd door de onderzoeksrechter aangehouden.

Met of zonder toeter of bel ! :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

07 apr 2016, 10:23

ED. schreef: Nu zonder zeveren. Soms is dit dit echt gevaarlijk voor voetgangers of fietsers. "Alles hebt zijn voor-en nadelen" zei den hollander.
Je zal het maar meemaken dan ben je zelfs je "delen" kwijt... :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

22 jul 2016, 08:09

19 veroordelingen per dag voor vluchtmisdrijf.

Zo erg had ik zelfs niet gedacht dat de plaag zou zijn.
Maar ja, de flutstrafjes die worden uitgesproken zijn dan ook niet echt ontradend.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rijf.dhtml
Ondank is 's werelds loon

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 jul 2016, 13:30

Een Oostenrijker ramt een verkeerspaal en verwond een fietser in stomdronken toestand.
Hij is in Oudenaarde vrijgesproken omdat hij de politie niet begreep.
Ik weet dan weeral wat ik moet doen met een politie controle....ikke niks verstaan.En ik ben ribedebie.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jul 2016, 19:43

In Lambusart, bij Fleurus, is vannacht een jonge bestuurster omgekomen toen ze omstreeks 01.15 uur werd aangereden door een tiener zonder rijbewijs.

Het slachtoffer is een jonge vrouw van 22 jaar uit Sambreville. Een kind van 8 jaar verkeert nog in levensgevaar.

De 19-jarige bestuurder van het aanrijdende voertuig negeerde een rood licht. Hij liep weg, maar kon geïdentificeerd worden. Hij bleek niet in het bezit van een rijbewijs, meldt de politie van de zone Brunau.

Tegen de jongeman loopt een onderzoek voor het niet verlenen van hulp aan personen in nood. Hij werd wel in vrijheid gesteld.

Ja, geef hem nog een schouderklopje toe !!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... dood.dhtml
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

31 jul 2016, 09:22

voorn schreef:Een Oostenrijker ramt een verkeerspaal en verwond een fietser in stomdronken toestand.
Hij is in Oudenaarde vrijgesproken omdat hij de politie niet begreep.
Ik weet dan weeral wat ik moet doen met een politie controle....ikke niks verstaan.En ik ben ribedebie.
De man werd vrijgesproken voor dronkenschap , NIET voor het ongeval en het vluchtmisdrijf!!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

31 jul 2016, 09:26

maior domus schreef :"Tegen de jongeman loopt een onderzoek voor het niet verlenen van hulp aan personen in nood. Hij werd wel in vrijheid gesteld."

Hij werd inderdaad in vrijheid gesteld, maar er staat ook : er loopt een onderzoek. Dus zijn vrijheid is in afwachting van de uitkomst van dat onderzoek, en dan zal hij zijn straf krijgen. Hopelijk zal dat dan wel meer dan een schouderklopje zijn.
Ice

31 jul 2016, 19:03

flupke2 schreef:maior domus schreef :"Tegen de jongeman loopt een onderzoek voor het niet verlenen van hulp aan personen in nood. Hij werd wel in vrijheid gesteld."

Hij werd inderdaad in vrijheid gesteld, maar er staat ook : er loopt een onderzoek. Dus zijn vrijheid is in afwachting van de uitkomst van dat onderzoek, en dan zal hij zijn straf krijgen. Hopelijk zal dat dan wel meer dan een schouderklopje zijn.
Blijf dromen......tegen dan is die 'jongeman' reeds lang mysterieus 'verdwenen': op vakantie naar zn thuisland tot de zaak bekoeld is of in een ander land asiel aanvragen en dan seponeren ze hier de hele zaak...nog niet genoeg voorbeelden gehad hoe dat hier gaat in dit corrupte apeland met 2 maten en (pamper)gewichten?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 nov 2016, 12:41

Muhammed de doodrijder, komt er weeral met een flutstrafje vanaf.

Het parket vraagt DRIE jaar cel godbetert. DRIE JAAR !!!

En vragen, dat is bijlange nog niet krijgen.

Let maar op, die vreemde macho komt er met een jaar voorwaardelijk vanaf!!!

De ouders en familieleden, hebben levenslang gekregen.

In Belgique worden daders slachtoffer.
En de slachtoffers worden dader.

Muhammed kan misschien nog een schadevergoeding eisen omdat dat meisje voor zijn wielen liep.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... oord.dhtml
Ondank is 's werelds loon
Ice

28 nov 2016, 15:38

Heb je de lijst eerdere veroordelingen gehoord?
Zonder rijbewijs rijden, zonder keuring/verzekering, zonder het voertuig ingeschreven te zijn etc.....
Deze kerel is een moordenaar, niet meer of minder en dient levenslang te krijgen! Uit te zitten in zijn thuisland, marokko!

Maar zoals gewoonlijk in dit corrupte apenland: er wordt gevonnist naar afkomst, als het een belg zou geweest zijn, dan had ie 30 jaar gekregen en een forse schadeloosstelling moeten betalen!

Dit is voor de ouders niet te verteren, dit is GEEN gerechtigheid vooral omdat het crapuul nog niet eens spijt betuigt dat hij een kind van 12 jaar doodde! Dit was geen ongeluk, dit was moord.

Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

29 nov 2016, 09:48

Vandaag artikel in de krant over die vreemdeling,
enkel inleiding gelezen,

IQ van 74


alhoewel, in de zandaaplanden is dat meer dan voldoende
om burgerlijk ingenieur te worden.