weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Gast

29 nov 2016, 09:59

Mensen die rijden zonder rijbewijs/verzekering of mensen die hun voertuig uitlenen aan mensen zonder te verifiëren of de gebruiker van het voertuig een rijbewijs heeft is er slechts één afdoend middel. Bij betrapping zonder pardon voertuig in beslag nemen en verbeurd verklaren.
Ook al is het een voertuig van een verhuurbedrijf dat gehuurd wordt en dan verder uitgeleend. Geen pardon.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 dec 2016, 16:34

Triestig, men leest het alle dagenvluchtmisdrijf en de bestuurde vrijgelaten.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mol/ ... -a3022854/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

05 dec 2016, 19:45

Net zoals ze telkens verkrachters laten lopen zoals dat marokkaans crapuul dat illegaal hier verblijft, reeds was veroordeeld voor verkrachting en uitgewezen werd maar nog steeds hier rondliep om nog eens te verkrachten.....wie is dan eigenlijk verantwoordelijk voor deze verkrachting die voorkomen had kunnen worden??
Het slachtoffer zou de politieke verantwoordelijke én rechter moeten aanklagen voor medeplichtigheid aan de misdaad!
Hij werd uitgewezen dus kreeg ie geen gevangenisstraf? Enkel een vodje papier om 'het grondgebied te verlaten' of wat?!
Waar zijn ze toch maar mee bezig?!!! :evil:

En het is heel gemakkelijk voor francken om nu te zeggen: als hij zijn straf heeft uitgezeten (8 jaar waarvan 3/4de moet uitgezeten worden) dan wordt ie meteen uitgezet naar marokko - yeah right!!
Wat is de kans dat francken na zoveel jaar nog iets daarover te zeggen zou hebben?! Nul, zero!
Hij heeft gefaald, na de eerste verkrachting had dat crapuul gevangenisstraf moeten hebben die hij metéén had moeten uitzitten in marokko!!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 dec 2016, 20:05

Hou hem toch maar hier, in Marokko vinden ze verkrachting vaak nog de schuld van de vrouw hé

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 dec 2016, 20:44

Ice schreef:na de eerste verkrachting had dat crapuul gevangenisstraf moeten hebben die hij metéén had moeten uitzitten in marokko!!
Nee, een spuitje geven.
Zonder pardon.
Dat zou mijn tarief zijn als ik het voor het zeggen had.
Maar ja, dat zal wel weer tegen de rechten van de dader zijn zekers? :roll:
Ondank is 's werelds loon

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 dec 2016, 15:14

Ice schreef:Net zoals ze telkens verkrachters laten lopen zoals dat marokkaans crapuul dat illegaal hier verblijft, reeds was veroordeeld voor verkrachting en uitgewezen werd maar nog steeds hier rondliep om nog eens te verkrachten.....wie is dan eigenlijk verantwoordelijk voor deze verkrachting die voorkomen had kunnen worden??
Gewoon simpel ,chemisch castreren,of de papa zijn goesting laten doen onverdoofd en met een bot mes.......
Ze mogen dat van mij direct in een wet zetten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 dec 2016, 11:06

Antwerpsesteenweg te Hoboken.
Daarmee weten we genoeg.
In de gazetten zal zijn naam niet komen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ster.dhtml
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 dec 2016, 11:47

maior domus schreef:Antwerpsesteenweg te Hoboken.
Daarmee weten we genoeg.
In de gazetten zal zijn naam niet komen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ster.dhtml
Wat voor zever is dat nu weer. Alsof op de Antwerpsesteenweg in Hoboken enkel chauffeurs rijden van de soort waarop je duidelijk doelt. Ook ik ben daar al geweest zoals zoveel anderen die niet tot die soort behoren.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 dec 2016, 12:17

Men mag een zebrapad enkel met de fiets aan de hand oversteken.
Waarom slaat men dan op de vlucht; als men niet in fout is.
Gast

18 dec 2016, 12:37

Men mag een zebrapad enkel met de fiets aan de hand oversteken.
Waarom slaat men dan op de vlucht; als men niet in fout is.
Ik kan nergens uit het artikel ( hierboven aangehaalde link ) opmaken of dit meisje het zebrapad al rijdend of te voet wou gebruiken. :roll:
In het verkeersreglement is nergens voorzien dat je het zebrapad NIET fietsend moogt gebruiken. Als je het fietsend doet heb je niet de voorrang die een voetganger geniet op het zebrapad en moet je voorrang geven aan de voetgangers.
Aan een voetganger die te kennen geeft om het zebrapad te gebruiken moet voorrang verleend worden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 dec 2016, 13:34

Als men met één wiel op de rijweg staat; dan sta je al een heel eind op het zebrapad. Gans die straat heeft een parkeerstrook.
Ik woon in de buurt. Enkel de hoek Antwerpsestwg- St Bernardse stwg heeft een aparte fietsstrook evenwijdig met het zebrapad.
Ice

18 dec 2016, 16:54

Dicksy schreef:
Men mag een zebrapad enkel met de fiets aan de hand oversteken.
Waarom slaat men dan op de vlucht; als men niet in fout is.
Ik kan nergens uit het artikel ( hierboven aangehaalde link ) opmaken of dit meisje het zebrapad al rijdend of te voet wou gebruiken. :roll:
In het verkeersreglement is nergens voorzien dat je het zebrapad NIET fietsend moogt gebruiken. Als je het fietsend doet heb je niet de voorrang die een voetganger geniet op het zebrapad en moet je voorrang geven aan de voetgangers.
Aan een voetganger die te kennen geeft om het zebrapad te gebruiken moet voorrang verleend worden.
Maakt het dan ook maar iets uit hoe het meisje dat zebrapad overstak?
Automobilisten zijn verplicht voorrang te verlenen aan verkeer op het zebrapad, of het nu voetgangers of fietsers betreft, fietsend of te voet, maw: stoppen, dat zou iedereen moeten weten die achter het stuur kruipt.

Het feit blijft dat de autobestuurder volledig in fout is!
En dat lopen gaan? Tja, als je geen rijbewijs hebt of rijverbod of de auto is niet gekeurd, niet verzekerd of zelfs niet ingeschreven, dan gaan ze natuurlijk lopen, net alsof dat zal helpen...

En JA: het is weer telkens hetzelfde soort respectloze kl**thommels die onze wetten aan hun laars lappen en dan mensen doodrijden omdat ze in de waan verkeren dat de wet niet geldt voor hen, dat ze meer mogen dan anderen - vandaar ook de explosieve toename van vluchtmisdrijven de laatste jaren en het wordt steeds erger...
1+1 = 2...oorzaak en gevolg...(komt ervan als ze niet gestraft worden bij een verkeersovertreding of bij herhaling niet strenger optreden. Hoevelen zijn recidivisten wat betreft rijverbod en andere verkeersinbreuken?? En ze laten ze telkens maar begaan met een terechtwijzing of werkstraf tot....ze iemand doodrijden natuurlijk)

Dat respectloze zullen vrouwelijke chauffeurs ook volmondig kunnen beamen met die racistische vrouwenhaters in het verkeer...dat is alvast mijn ervaring...zo ontsnap je soms zelfs op het nippertje aan levensgevaarlijke situaties en ongevallen, veroorzaakt door hun pestgedrag in het verkeer.
Gast

18 dec 2016, 18:38

Maakt het dan ook maar iets uit hoe het meisje dat zebrapad overstak?
Automobilisten zijn verplicht voorrang te verlenen aan verkeer op het zebrapad, of het nu voetgangers of fietsers betreft, fietsend of te voet, maw: stoppen, dat zou iedereen moeten weten die achter het stuur kruipt.
Bij mij gaat de discussie niet over dat vluchtmisdrijf. Als je betrokken bent in een ongeval dan doe je dat niet of je nu in je recht bent of niet, punt uit.
Misschien toch eens het verkeersreglement er op na slaan.
Een fietser die het zebrapad al fietsend gebruikt heeft geen voorrang , enkel als hij dat doet te voet met de fiets aan de hand.
Als een fietser de oversteek van voetgangers ( zebrapad ) al fietsend gebruikt heeft hij geen voorrang op het andere verkeer en moet hij de voetgangers die gebruik maken van het zebrapad voorrang verlenen.
Een automobilist is zelfs geen voorrang verschuldigd aan een fietser die de rijbaan al fietsend wilt oversteken via een fietspad of al fietsend over het zebrapad, hier telt alleen of de autobestuurder zo hoffelijk wilt zijn om te stoppen om de fietser te laten oversteken. Een voetganger aan een zebrapad heeft wel voorrang als hij duidelijk te kennen heeft gegeven dat hij wil oversteken, bv hand opsteken of oogcontact maken e.d........

Om niet al de wetteksten te moeten plaatsen hier een gemakkelijke uitleg:

Fietsers hebben voorrang wanneer ze over het zebrapad fietsen
Fout: Als fietser heb je geen voorrang op het zebrapad. Met je fiets aan de
hand kun je het zebrapad als voetganger gebruiken en voorrang genieten.
Let wel op: bij gebruik van het zebrapad mag je als fietser de voetgangers niet hinderen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 dec 2016, 12:50

voorn schreef:Men mag een zebrapad enkel met de fiets aan de hand oversteken.
Waarom slaat men dan op de vlucht; als men niet in fout is.
Dat klopt dus absoluut NIET. Als iemand me aan de hand van een artikel uit de wegcode het tegendeel kan bewijzen geef ik graag mijn vergissing toe :)
Een zebrapad ( officieel heet dat "oversteekplaats voor voetgangers") mag je wel overrijden met de fiets , MAAR je geniet dan niet van de voorrang die voetgangers wel hebben.
Dus met de fiets oversteken op een zebrapad : mag, maar geen voorrang.
Beste advies : fiets aan de hand nemen en dan als voetganger oversteken, dan heb je wel voorrang.

Waarom iemand op de vlucht slaat als hij/zij niet in fout is?
Dat kan vele redenen hebben. Ofwel denkt men dat men wel in fout is, of er is een andere reden om zich niet aan een controle te onderwerpen : alcohol? geen rijbewijs? geen verzekering? auto niet ingeschreven ? en ga zo maar door.
Maar geen enkel excuus kan een vluchtmisdrijf goedpraten , en dan zeker niet als er gekwetsten zijn.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 dec 2016, 13:27

Kijk maar eens op google.(fietsen op het zebrapad)
Op het ogenblik dat u rijdt bent u een voertuig en mag je dus niet op het zebrapad