70+ers gezocht uit het Meetjesland voor een foto project!

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.

Simen
Lid geworden op: 11 jan 2022, 16:02

11 jan 2022, 16:23

Hallo iedereen!

Mijn naam is Simen Lambrecht, ik ben een jonge fotograaf uit het Gentse, maar groeide op in Ertvelde. Ik werk aan een fotoproject rond het Meetjesland (gesteund door de Koning Boudewijnstichting), waarin ik de relatie met de streek en de generatie van mijn grootouders onderzoek. Meer specifiek de generatie vrouwen die in het Meetjesland wonen. Mijn oma woonde tot haar overlijden in 2018 in Ertvelde, ze was heel honkvast en vond alles wat ze nodig had in de streek (het Meetjesland), iets wat ik niet direct vond. Het project concentreert zich daarom op de vrouwelijke 70+’ers die in het Meetjesland wonen.

In eerste instantie ben ik vooral op zoek naar ‘fotografen’ en verhalen, meetjes die hun dagdagelijkse leefwereld in beeld willen brengen en/of een sterk verhaal hebben (al ben ik ervan overtuigd dat iedereen die 70+ jaar op aarde rondloopt wel iets te vertellen heeft).
De beelden worden gemaakt m.b.v. een heel eenvoudige filmcamera, die ik aanbreng, waarmee iedereen individueel aan de slag kan gaan. Ik heb een aantal van deze camera’s beschikbaar dus er kunnen meerdere fotografen tegelijkertijd aan het werk! De camera’s zijn analoog, waardoor er een filmrolletje in de camera zit met een maximum van 36 foto’s, en zijn heel gebruiksvriendelijk. Ik deed al een paar testen en deze waren uiterst succesvol.

Het zou fantastisch zijn moest ik via hier nog meer mensen kunnen betrekken bij het project!
Indien je vragen of opmerkingen hebt, twijfel niet om me verder te contacteren op +32474637874 of door te antwoorden op deze oproep.

Alvast hartelijk bedankt,
Simen

Afbeelding
Mijn meme

Afbeelding
Een van de beelden gemaakt met de analoge camera