Onderzoek langer thuiswonen senioren

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.

TomGeurts
Lid geworden op: 16 feb 2022, 08:37

16 feb 2022, 08:40

Mocht dit niet op prijs worden gesteld zal ik deze post verwijderen!

Geachte leden van SeniorenNet,

Mijn naam is Tom Geurts op dit moment afstudeerstudent aan de Hogeschool Rotterdam en aan het onderzoeken hoe het bedrijf waar ik afstudeer, senioren kan helpen met het verzilveren van de woning in combinatie met de woning te verduurzamen en levensloopbestendig te maken. De ABN-AMRO kwam op 22 januari 2022 met een rapport dat concludeerde dat het duidelijk is dat er voor ouderen weinig tot geen woningaanbod is dat voldoet aan hun behoefte en dat ouderen ‘verleid’ moeten worden om hun vaak grotere, goedkoop gekochte en vaak hypotheekvrije woning te ruilen voor, of aan te passen naar een levensloopbestendige woning. Dit terwijl er niet wordt stilgestaan bij wat senioren echt willen.
Uit andere onderzoeken blijft dat senioren vaak het geld niet hebben of de noodzaak in een vroeg stadium niet inzien in het aanpassen van de woning. De pensioenen worden niet geïndexeerd, waarbij de inflatie en negatieve rente ervoor zorgt dat senioren vaak een stuk maand over hebben, dit terwijl ze een bijna afbetaalde woning hebben.

Ik richt mij vooral op het verbeteren van de woningen en de vraag hiervoor vanuit senioren. Natuurlijk is mijn afstudeerbedrijf een commerciële partij, maar vanuit eerdere onderzoeken is gebleken dat de overheid achterblijft en dit onderwerp niet hoog op de agenda heeft staan. Met deze gedachte heb ik u via Facebook benaderd, omdat ik denk dat er door uw Facebook groep veel inzicht kan worden verkregen in deze problematiek en dat er echt wat meegedaan moet worden.

Het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 10 minuten. Uw antwoorden zullen uiteraard volledig discreet en anoniem worden behandeld. Onder de participanten zal ik 2 VVV-cadeaubonnen ter waarde van 50 euro per stuk verloten. Mocht u verdere vragen hebben of het onderzoek na afloop wensen te ontvangen hoor ik dit uiteraard graag!

Met vriendelijke groet,
Tom Geurts

https://forms.gle/KKZ16sBty999mDLT6