DE KOLDERBRIGADE ALS SCHADUWKABINET?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

14 okt 2004, 18:50

Mijne heren,

Ik heb jullie kabinetten (niet toiletten) bezocht teneinde een sluitende begroting te kunnen aanbieden. Maar eerlijk, er ontbreken er een tal waar ik geen naam aan kan kleven. Mijn onkostennota is opgesoupeerd en dus moet ik nieuwe middelen aanboren. Willen jullie mij bijstaan en desgevallend de ontbrekende bestanddelen bijvullen ?

Hermano "premier"
Telloorlekker "Financien"
Brombeer "Spocul" (Sport en Cultuur)
Ed "formateur"
Kwezel " ? " (roomservice)
Zandman " Openbare werken "
Tillie " PR " manusje van Brombeer
Mira " Volksgezondheid "
en dan heb ik nog een resem zonder bestemming :
Sociale zaken
Administratieve vereenvoudiging
Verkeer en mobiliteit
Landsverdediging
Kamervoorzitter
Bodygard
---

Ik vergeet er beslist nog wel een paar... mag ik jullie er wel attent op maken dat het budget beperkt wordt tot de waarnemende kabinetsmedewerker en dat cumulaties niet meetellen voor een verhoging van de dotatie....

Het weze gezegd van
TLL

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

14 okt 2004, 21:54

Nogmaals aan de Eminente Heer TLL

Even helpen.

Landsverdediging was mij toch toegewezen? Dus dat ge SpoCul, zoek maar wat anders. SpoCulLa misschien, niet te verwarren met Dracula natuurlijk, alhoewel met mijn pitteleer aan en een hoge hoed zou ik me er nog durven voor uitgeven. Als ik punten aan pijlen kon zuigen zal bloed zuigen ook wel gaan.

Voor die anderen enkele lucratieve voorstellen
Katana Verkeer en Mobiliteit
De rest vul je dan zelf maar in.
Je bruine leeg zeg je. Zal ik je nog wat helpen? Die fietstaksplaten. Ha er zijn geen gaten meer in de fietsen. Gaten met hopen zeg ik. Waar een wil is is een gat. En anders doen we het met hoofddeksels, verschillend van kleur en grootte naargelang rang en stand.

Ik heb natuurlijk nog een ander voorstel om die knip van je bruine te halen maar hier riskeer ik waarschijnlijk mijn leven en wat zou mijn PR zijn zonder mij? Geen jaretellen meer of rode lingerie maar ik waag het er toch maar op. Al eens gezien hoe dikwijls we gelezen worden? Ik ook. En zoals met iedere soap willen de meesten toch wel het vervolg weten zeker? We voeren hier op het Forum twee soorten betaalkaarten in, één voor geregistreerden en één voor de gasten. Ook weer verschillend van kleur maar vooral in prijs. Die zou natuurlijk alleen mogen dienen voor het lezen van het schaduwkabinet. Ze moet ook elektronisch oplaadbaar zijn, om niemand het huis uit te jagen zo dat men niets hoeft te missen.

Ik ga nu maar wijselijk wat onderduiken, nee ik heb je varken hiervoor niet nodig. Ik laat ondertussen de verdere afhandeling van mijn dossiers over aan mijn gejaretelleerde PR.

Brombeer

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

14 okt 2004, 23:27

Ik moet daar vorige keer, op de Leuvenseweg, een beetje té lang in de kou hebben gelegen.resultaat: een serieuze kou opgedaan. Niettegenstaande mijn ziekelijke toestand voel ik mij echter genoopt, om toch tussen te komen. Evenwel met het risico van een hele boel typefouten. IK heb namelijk géén PR-dame die met haar tien vingeren kan typen, de koffie kan zetten en tegelijkertijd, haar jaterellen naar omhoog kan trekken! Ik ben "maar" formateur" en, wanneer ik het hier goed kan volgen,wordt mijn opdracht hier een beetje ingenomen, door dat boekhoudertje.Maar pas op! een formateur, kan ook formateren, hé, mannekens!

Ge ziet het! Je geeft die mannen een beetje macht en lap! Ze beginnen al met hun ellebogen te werken! Zonder enige dubbelzinnigheid weten wij nu, dat TLL zijn beurs leeg is en dat hij nieuwe inkomsten zoekt. Dat ze die mannen van Financiën een beetje harder doen werken, nietwaar? Of, zou het dan toch waar zijn, dat ze die mensen dagelijks opzadelen met het moeten maken van onnodige statistieken, ten gerieve van hun minister. Dat het daarmee komt, dat zij geen tijd over hebben om de centjes binnen te halen? Je ziet, ik zit er nog maar een paar weken in de paardenmolen en, ik kom al van alles te weten! Maar, beste begrotingminister, van mijn 6500 eurotjes, daar blij je af! Ik geef niks terug. Tenandere, je balans en andere weegschalen zouden dan niet meer kloppen. Hebt ge geld tékort, verkoop dan, voor mijn part, het Koninklijk paleis, de inhoud inbegrepen! Maar, of ge daar, gemakkelijk, zult vanaf geraken,... dat is een ander paar mouwen!

Men spreekt er in de wandelgangen van het parlement over, om een taks op de piercings in te voeren. Men zou, uiteraard, iedereen verplichten om zo een stuk metaal, door zijn neusgaten te laten steken. Men overweegt zelfs, om er een chipkaart van te maken om niemand, en vooral om geen, negoriaanse soldaten op cursus, meer kwijt te geraken.

Dat spel van die vreemde illegale zwartwerkers die dat Justiepaleis aan het rechtzetten zijn, daar weet hier zeker weeral niemand iets over? Gelukkig voor die gasten, dat ze kunnen gaan doppen!

En,..dat voorstel om de banken ministerieken te laten spelen!
Beste kopschaduwminister, dàt was toch geen goed gedacht, denk ik. Komt dat nu écht van jou? Het zou natuurlijk ook kunnen, dat je aandelen hebt in een of ander brandkastenbedrijf. Want, die zullen zonder enige twijfel, hun omzet zien omhoog gaan. Idem, voor de kousenfabrikanten!

Tussen ons gezegd en gezwegen:ge moet tegen uw collega, de zonnekoning eens zeggen, dat hij niet zoveel van zijn oren moet maken, wanneer daar een of andere kwiet zegt, dat hij liegt. Stel U voor,dat die kwiet daar toch een papierke van dat vliegposterijfabrieksken kon bovenhalen! Hij zou voor veel minder, voor blok heben gestaan, mijn gedacht!

Maar, hoe zit dat nu feitelijk, met die lekkere minister van vervoer van ons?Is die al aangesteld? Heeft die al een oplossing in zicht voor dat DHL-geval? Of is hij reeds op studiereis naar den Duits?

Om af te sluiten, een waarschuwend woordje aan onzen eerste:Pas op voor die mira! Dat vrouwmens is véél té slim, mijn gedacht! Die weet wat ze wil! en ik vrees dat je haar best als vriend(in) zult moeten houden! Tenandere, zij is veel tégoed op de hoogte van de dure merken!

Je bent er toch zeker van, beste schaduwbrenger, dat zij voorheen, nooit een of ander jobke heeft gehad,ergens op een schoon verdiep?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

15 okt 2004, 09:27

ED, je hebt gelijk hoor... ik stel (me) niet aan als formateur, da's jouw jobke. Ik pas slechts, in functie van mijn toegewezene, de verdeelsleutel "verdeel en heers" toe. Dat is een term, die hier is binnengesmokkeld door een dienst waartoe wij nog geen schaduw hebben; justitie. Want waar het krom is, moet recht geschieden. Men heeft ons dan wel opgezadeld de bestaande te rechten, maar je kan héél ons schaduwkabinet niet als "justitie" gaan aanzien hé. Ten andere, ik ben niet zinnens om mijn redenaarskunst te verkondigen in het daartoe geeigende gebouw. Ik zou me al vlug vergissen van kamer aldaar. Heel die lambrisering doet met denken aan een opeenvolging van dikke dames met 4 snaren. Niet eens bronsgroen eikehout.
Nu ik het toch over Brombeers' repliek heb... Hij heeft me in nesten gewerkt, nee niet van onze uil (den oehoe); hij wou van mij een "oejoej"-vogel, maar dat pakt niet zulle manneke. Vogelen ben ik verleerd. Dat mocht destijds in het seminarie niet ... vogularum vogulis !
En nog iets Brommer... jij rekent buiten een gekende waard in je opsomming van bijkomende jobkes. Kwezel heeft al meer epistels vuilgemaakt dan ene MC, die hier niet eens iets in de pap gebrokkeld heeft. Ik zou haar eerder genijgd zijn tot kamervoorzitter te benoemen. Zij kent wat van kamertjes, en zeker waarin geschilderd wordt. En jouw cumulatie met landsverdediging klopt ook al van geen kanten. Katana zit er middenin, en jij bent daarmee vergeleken maar een pijot. Dus vecht het met hém maar uit... Ik wacht nog even met de dotaties...

TLL

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

15 okt 2004, 11:22

Waarde gelduitdeler. Mag ik er erop wijzen, dat ook in ons schaduwkabinet een WC-cordon is ingesteld tegen sommigen. Dat, wanneer men tracht, om dit te doorbreken, ik persoonlijk aan mijn alarmbel zal trekken, met alle gevolgen van dien! :wink:

Uw genegen,

Manus van alles.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

15 okt 2004, 12:19

Aan de heer formateur (manusje van alles)...

Wat lees ik in jou dienstennota ? Heb jij een sanitaire stop ingelast, ook in ons "beste kamertje" ? Gelijk heb je wel ergens, men moet niet alle vuil bij ons droppen of ZMj zal die nog aanrekenen voor zijn dienstverlening als oprui(m)er ook.

Aan alle leden van het schaduwkabinet, ik heb uiteindelijk dat van het Antwerpse gevonden, tussen al dat ouwe en bruingestreepte papier. De grootste vervuiler betaalt is toch het Groen!ne motto hé. Wel, het VB heeft daar als grootste de meeste troep achtergelaten. Maar Anders-gaan-leven is daar destijds iets op laag water gaan zoeken dat bij hoogdringendheid ook op hun begrotingsagenda heeft gestaan. Dat wat ik daar gevonden heb, die 22,5 miljoen blauwkes, deel ik nu rechtevenredig onder de schaduwkabinetten uit, met aftrek van het voorschot op de werkingskosten. En dat is nog maar het begin hé... Uiteindelijk moeten we toch ergens een putje overhouden, waar zouden wij anders dat cordon sanitair laten ?

Financiën - 2.493.500
Cultuur & Sport - 2.493.500
Verkeer & Mobiliteit - 2500.000
Openbare werken - 2.480.500
Volksgezondheid - 2.493.500
Justitie - 2.500.000
Sociale zaken - 2.500.000
Landsverdediging - 2.500.000
Personeelskosten, staatssekretarissen, PR's, huis- en kamerpersoneel, ministeriele kabinetten, klusjesmannen... - 2.243.500

Behoudens vergissingen dus goed voor 22,5 milj. Eurokes; de aanschaf, bezit en gebruik van Visa-kaarten niet meegerekend; daarvoor duurt de afrekening iets te lang.... :lol:

Mocht één van jullie zich misbedeeld voelen, kunnen jullie onderling nog gaan ruziën om die posten die nog niet eens bezet zijn; daar moei ik me niet mee. We hebben hier tenslotte twee klusjesmannen die zich op financieel vlak nog niet gemoeid hebben nl. de "premier" en de "formateur"...
Als deze centjes op zijn, zal onze taak van "huisjesmelkers" wel volbracht zijn zeker ?
TLL

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

15 okt 2004, 14:17

Oef.
Wat een hectische dag. Mijn agenda weten? Eerst een informatief ontbijt met Juul zijn schatje. Ontbijt met alles erop en eraan. Nee niet aan bed(ik hoor het er al denken, dan liever in bed) Opgediend onder het goedkeurend oog van Juul zijn schatje door die beeldige PR van mij. En ze mocht er wezen. Daarna ben ik samen met mijn PR onze Paralympiërs gaan tonen in Laken( niet onder de lakens dat is met een kleine letter) aan den Bère, tante Zarzuela en hun gevolg, Filip en Matilleke incluis maar wie ik daar niet gezien heb was ZMj, zou die ons wat op de mouw spelden over zijn connectie’s? De echte eerste was natuurlijk ook van de partij vermits het in een serre te doen was. Daar is geen schaduw zie je. Hij heeft die mensen daar een karikatuur aangeboden precies alsof hij niet weet er zelf één te zijn. Geef mij dan maar zijn schaduw.
Dan rap terug, WC kontrol, waar was dat nu weer goed voor? Om een cordonneke te trekken. Geef mij dan maar een cordon bleu. En dan TLL nog uit zijne nest moeten helpen, die dacht dat ik een oejoej vogel van hem wou, waar haalt hij het. Tenzij ik hem zou versleten hebben voor een oejoej vogel, dat zal het zijn. Ik heb hem dan met handen en tanden moeten uitleggen wat een oejoej vogel nu eigenlijk is en nadat ik er een tekeningetje had bijgemaakt denk ik wel dat hij het begrepen heeft. Nu hoop ik maar dat mijn PR die tekening niet weggesmeten heeft want als die vraag nog eens gesteld moest worden kan ik het weer met handen en tanden gaan uitleggen tenzij TLL dure de comprenure was. Heb dan op aandringen van mijn PR ook nog een toegeving(eigenlijk een afgeving) gedaan, ik sta met alle plezier Landsverdediging af aan de Heer Katana, ik geef grif toe dat hij hiervoor de geschikte persoon is, een fervent zwaardvechter uit het kamp van Beverlo. Aleen, aan mijn dotatie mag niet geraakt worden, maar als Kamervoorzitter blijf ik ene MC steunen. Verdorie TLL wat heb jij toch met die Kwezel? Wat zijn we hier met epistels? Het evangelie hebben we nodig of denk je misschien dat Kwezel ook jaretellen draagt? Zou kunnen hoor maar dan zwarte, dat is iets minder frivool. En geen bruin gestreept papier in mijn kabinet, nee het moet er zijn met bloemekes. Ik zou het maar kunnen gaan uitleggen als de Juul zijn schatje op wekbezoek komt en het met bruine streepjes moet gaan doen, trouwens ik denk dat mijn PR hier ook een hekel aan heeft, die zal het ook wel meer voor bloemekes hebben.

Ik heb natuurlijk ook nog wat nieuwe taksen bedacht zodat TLL zijn knip er terug af kan halen maar die ideeën moeten nog uitgewerkt worden. Dat zal na het prospectiewerk van mijn personeel als prioriteit behandeld worden. Eigenlijk een gemakkelijk te houden belofte.

En nu ga ik dan en heel belangrijk werk opknappen(of misschien wel opknabbelen) mijn PR helpen haar valies maken, eigelijk eerder controleren. Ik ben tenslotte verantwoordelijk voor de(wan)daden van mijn personeel en ik wil uiteraard zeker zijn dat haar garderobe in orde is.Haar Visa kaart wil ik dan ook op de juiste plaats steken en daar ze niet over binnenzakken beschikt moest ik haar ook nog eens verplichten een handtas te dragen. Een Visakaart tussen de jaretellen? Nee dat is geen zicht. Maar het belangrijkste was ik bijna vergeten. Eerst toch maar eens bellen naar de kust of ze daar soms niet een schaduw hebben zien rondwaren want onze eerste heeft zich hier al enkele dagen niet meer laten zien. En daar hij een beetje jaloers was op mijn eerste aanwerving(de reden laat ik in het midden) vertrouw ik hem voor geen haar, de kleur speelt geen rol. Of was ik misschien beter meegegaan? Nee er zou toch maar langs alle kanten geroddeld worden, terecht of niet dat komt er niet zo op aan.

En dat Juul zijn schatje nu maar eens komaf maakt met haar ingangsexamen want mijnen beer begint ferm gaan te grommen.

Brombeer

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

15 okt 2004, 16:31

Een Beaujolais 1er Cru als het effe kan beste Zandman? Vaneigens, ik had toch gezegd dat we het gingen doen zoals de echte. Ik dacht trouwens aan een Moulin-à-Vent, een geknipte beeldspraak om in de politieke sfeer te blijven, al heb ik het met sommige oenologische termen zoals "goed gestructureerd" en "goed gebalanceerd" wat moeilijker in dat verband.

Hermano, hetzelfde geldt voor jou, het moet "echt" zijn. Je moet trouwens niet zeulen van Turkije tot hier met een valies vol namaakbrol. Vermits je momenteel toch veel in de hoofdstad rondwaart - al dan niet in schaduwrijke vorm - de Brabantstraat is niet veraf, maar dan moet je vanaf vandaag wel rekening houden met vroegere sluitingsuren ingevolge de ramadan. En daarbij, zoals Abraham weet waar de mosterd te vinden is, weet ik wel waar een echte Delvaux te vinden is; ik kan mij zelfs de moeite van een verplaatsing besparen, in chique kringen of hetgeen er moet voor doorgaan maakt Monsieur François er een erezaak van zijn kliënten à domicile te bezoeken met een ruim keuze-assortiment. Voor zo'n prijzen mag dat toch wel zeker.

Tja Ed, het is nu eenmaal zo dat mannen het soms moeilijk hebben met slimme vrouwen en vrouwen houden daar rekening mee, begrijp je (wie zei dat laatste ook alweer). Je ziet het niet meteen maar in menig vrouwensakosjke zit ergens wel een truukje in het vakje "krommenhaas".

Met Brombeer gaan we het nog moeilijk krijgen denk ik. "Is 't eten nog nie geriejd"... (waarom denk ik nu plots aan Vanden Durpel?). Als hij zo ongeduldig gaat doen in de sector van Katana, vrees ik dat er in de kortste keren ongelukken gebeuren, een zwaard is een gevaarlijk wapen.

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

15 okt 2004, 21:59

Daar hebben ze dus een eerste minister voor nodig, ik had het kunnen weten. Alles wat misloopt komt blijkbaar op mijn tafel terecht, ik zeg wel degelijk mijn tafel omdat er door onze formateur-manusje-van-alles zelfs nog geen bureau besteld is. Voorlopig is het nog de tafel in de living, binnenkort kan ik met mijn regeringswerk naar de keuken verhuizen en er is hier al sprake over het tuinhuis. Iemand merkte dus terecht op dat Mira een verstandige dame is, ik had haar de job van eerste minister aangeboden maar ze heeft geweigerd. Nu ik er aan denk Mira, een moulin-à-vent is niet slecht, maar op kosten van de staat mag dat toch wel een Clos Vougeot zijn, of tenminste een bourgogne van de côte de Beaunes, bv. Les Bressandes is een premier grand cru en niet te versmaden. Mijn voorkeur voor het menu zal ik privé wel eens doorspelen om eventueel de Michel niet te choqueren.

Even de problemen op een rijtje. De laatste knappe jongedame is verdwenen, eigenaardig hoeveel van hen een handtekening van mij wilden, een handtekening onder het contract bedoel ik dat ze zelf al hadden opgesteld. Nu zou ik normaal aan de slag moeten kunnen gaan, maar ondertussen is mijn echte collega zodanig aan het blunderen met zijn voorstellen dat het bijna niet meer recht te trekken is.

Dat voorstel om de invordering van de belastingen over te laten aan de banken komt natuurlijk niet van mij, wat heb ik daar mee te maken, wie is er hier minister van geld? Ik zou eerder geneigd zijn om al die niet-betalers een schaduw mee te geven die hen dag en nacht volgt, als ze ergens geld ontvangen, direct afpakken, als ze ergens geld willen uitgeven, direct afpakken, als ze naar hun lief gaan, direct afpakken, ze zouden het rap opgeven en in de file gaan staan voor het loket om mogen te betalen, je weet nu toch al lang dat zoiets meer mijn stijl is. Dat voorstel over de piercings kan mijn goedkeuring wegdragen waar mijn collega met zijn fietsplaten toch weer een scheve schaats heeft gereden. We zullen ons in het eerste kernkabinet moeten beraden hoe we dat nu weer recht gaan zetten.

Ondertussen heb ik weeral iets bijgeleerd, of beter ik heb iets begrepen waar ik al jaren mee worstel, namelijk dat van die twee soorten geld, tegelijkertijd heb ik ook door waarom en hoe wij aan 10.000 miljard staatsschuld zijn geraakt (voor eenmaal nog in oud geld, gelukkig maar). Als mijn kinderen iets moesten uitgeven dan was 10 € veel en als wij het betaalden, dan mocht dat gerust 100 € kosten, er was dus een duidelijk verschil tussen hun geld en het onze. Dat is nu precies wat ik hier ook vaststel: ik zeg ook al dat we Brussel weggeven aan Europa en dat we slechts 1 miljard € moeten bijleggen. Dat lijstje van TLL, daarvan lees je uiteindelijk alleen maar de eerste cijfers, je leest 2.500.000 niet als twee miljoen vijfhonderdduizend euro, je leest "twee vijf, oh dat valt goed mee!". Wij zijn dus de laatsten die zomaar benoemd zijn, wie nu nog minister wil worden moet eerst een test afleggen. In een kamer leggen we ongeveer 1 miljard euro in stukken van 1 euro en de kandidaat moet dat precies tellen, zonder machientje, met de hand, papier en potlood liggen ter beschikking om streepjes te zetten per 100. Als het juist is krijgt hij/zij 6 miljoen € jaarwedde, als het verkeerd is niets, zo zullen die toekomstige ministers tenminste de waarde van het geld leren kennen *.

Die vraag aan onze minister van Verkeer over DHL begrijp ik niet, herlees de postings van mijzelf en van Zandman, er zijn al twee oplossingen gesuggereerd en Zandmaan slaagt er zelfs in om aan die hele zaak nog 1 miljard te verdienen.

Waar we nu wel iets moeten gaan aan doen is die bemoeizucht van al die jonge gasten, die nog niets hebben gezien of meegemaakt (à la GV of PdC in het parlement). Ik zie twee mogelijke oplossingen, een eerste die op middellange termijn effect zal sorteren en een tweede radicalere mogelijkheid die het probleem onmiddellijk van de baan helpt.

In plaats van het principe "één persoon één stem" toe te passen, zouden we stemrecht kunnen toepassen volgens het aantal levensjaren. Vermits er steeds meer senioren komen gaan zij op termijn het grootste gewicht in de stemmenschaal leggen en uiteindelijk volledig het beleid bepalen. Een snotaap van 30 krijgt immers maar 30 stemmen, wat niets is in vergelijking met het aantal stemmen dat elke senior zal hebben, 56 voor een 56jarige enzovoort en bovendie zijn we toch in aantal ook al bjina in de meerderheid.

Een tweede mogelijkheid is de minderjarigheid te verlengen tot 49 jaar, zodat stemmen, zijn goederen beheren, politicus of minister worden, enkel is voorbehouden voor personen die ten minste 50 jaar oud zijn. Dit is natuurlijk een radicale oplossing, en om de verkeersproblemen te verminderen kan er ook worden gedacht aan een minimumleeftijd van 40 jaar of ouder om een auto te mogen besturen. Dat neemt niet weg dat ze toch nog verkeersbelasting zullen moeten betalen om op straat te mogen komen.

Als bezigheidstherapie en om de druk op de pensioenen enigszins te verminderen, vooral voor de toekomst, zullen we inderdaad moeten denken aan langer werken. Elk bedrijf zal er dus toe verplicht worden om per 20 werknemers ook 10 senioren deeltijds aan te werven, die moeten toezien op die jongere werknemers zodat dezen geen stommiteiten aanvangen en degelijk werk afleveren. Uiteraard moet elk van die senioren slechts 2 dagen per week werken en is de verloning navenant.

* Mogelijke kandidaten moeten wel beseffen dat ze daar ongeveer 80 jaar zullen voor nodig hebben!

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

18 okt 2004, 01:12

Bij nader toezien zou ik graag manager worden van Belgacom. Die oprotpremie staat mij wel aan! Iemand iets op tegen?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 okt 2004, 09:06

Er zijn vrouwen die pertinent weigeren aan politiek te doen. Er zijn vrouwen die een afschuw hebben van datgene waar ze het meest in bedreven zijn: "kletsen, roddelen, bakerpraatjes" Wij, politici in spé, kunnen ze toch niet dwingen. Maar let wel, zijn zij het niet die het meeste klagen als hun alimentatie alsmaar minder wordt, hun huishoudgeld het einde van de maand niet haalt ? En dan heb je nog die retro-dolle-mina's die overal hun zeg willen doordrijven. Die hun bedgenoot op stang jagen als er in een kabinetraad een en ander werd scheefgetrokken. Hier ga ik toch eens een blaadje uit het al even open boek verscheuren. Dat deel waarin staat dat regeringen niet aan discriminatie mogen doen, het voorbeeld moeten stellen als het om evenredigheid gaat.

Welnu, normaliter zouden in ons midden evenveel vrouwen dan mannen aanwezig moeten zijn. Bijvoorbeeld op een nog op te richten ministerie van landbouw een koe ! Ja, want de huidige minister van agricultuur graast dan wel alle groene weiden af, maar bestiert het alleen op financieel vlak. Hij roomt de grootste koek aan subsidies binnen. Eigenlijk heb ik de oorsprong van de EGKS gemist, het bleek toen al een dat de poen niet daar, maar bij die andere hooiberg te zoeken was. Het enige waar je heden ten dage iets van hoort, is van die op spijkers in laag water zoekende visserijverdedigers. Landbouw op zee, zoals dat genoemd wordt aan de Westkust. Maar weerom, ook daar géén vrouw, en dat terwijl die heren daar zich verschonend als viswijven gedragen. Allemaal bla-bla-bla; iets concreets ? Waar ?

Het zullen Wan-Tang, Kwezel e.a. een zorg wezen. Wij praten hier voor de vissen...

TLL

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

18 okt 2004, 14:37

Er zijn vrouwen die aan politiek doen achter de schermen, die zijn het gevaarlijkst.
Vrouwen het meest bedreven in kletsen roddelen en bakerpraatjes. Mij was nochtans verteld dat de meeste politiekers mannen zijn. Ach ja, daar heet het: gedachten uitwisselen, netwerken en nachtelijke conclaven.
Kwezel voert oppositie. Vermits ons schaduwkabinet nog geen beleidsdaden heeft gesteld en nog geen wetsvoorstellen heeft ingediend ziet ze misschien nog geen reden om in haar kaarten te laten kijken.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 okt 2004, 18:24

Juist Tillie, ik beaam je volkomen. Maar toch, ik noch jij kennen de ander ambities van de schaduwkoningen in dit schaakspel. Er zijn er maar twee, telkens aan de andere kant. Ook zij hebben hun zeg nog niet gedaan; een formateur die niet formateert, en premier die evenals zijn confrater te bed ligt. Kies maar uit... Ik frees dan ook dat ons kabinet beperkt blijft tot een Cabinet Sauvignon. En dat meerderen daar zelfs al overdadig gebruik van hebben gemaakt. Ook wij vergaloperen ons met woordeloos dadengebrek. Ook wij maken onnodige veel teksten vuil.
Ik ga me nu niet verontschuldigen; Het Antwerpse conflict is hier al uitgedeeld, de grote pot moet nog verdeeld worden. Dat is niet mijn taak, ik hou alleen maar toezicht. Wordt het te gortig, weet ik uit ervaring, dat ik alweer de pineut zal zijn... Wordt mij "DE VAL" aan gewreven... :oops:
tLL

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

18 okt 2004, 19:28

Ach, TLL, als door de wol geverfde PR zal ik dat wel goedklappen.
Het was de schuld van de Canadese ganzen want zij trekken weg omdat hun instinct hen drijft. Of de schuld van die onbetrouwbare Walen die onze boodschap verkeerd hebben begrepen. Als wij wit zeggen wil dat zeggen grijs, maar we zeggen wit om de internationale verstandhoudingen niet te verstoren. Of we steken het op de omwonende verzuurde inboorlingen. Dat gaat altijd goed.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

18 okt 2004, 22:29

Ik zou het moeten geweten hebben. Formatteren is niet de gemakkelijkste job. Alhoewel: een format c: kan toch zo moeilijk niet zijn. Alhoewel, het heeft hier weinig gescheeld op deze PC, die de laatste dagen heel wat geiten - en bokkensprongen heeft gemaakt! Het kan natuurlijk ook zijn, dat wij gesaboteerd worden. Ik verdenk er Skynet van, dat ze een vuil rolletje aan het spelen zijn!. De ene dag krijgen wij alles, de andere dag noppes.Precies zoals bij onze regering.

Wij hebben het onderschat, zoveel is zeker. Wat zegt men dan? Die mannen verdienen veel geld om niks te doen? Vergeet het maar! Gelijkheid van de seksen. Ook al zoiets dat niet evident is. Nu begrijp ik, waarom onze échte regering er zo een hoopje van maakt. Ook zij hebben een gebrek aan gezond, vrouwelijk verstand! Er zijn er ook al een paar die met de griep, of hun secretaresse in bed liggen. Wij zullen dus moeten voortboeren, met de koetjes en stieren waarover wij beschikken.

Vanavond weten wij, normaliter, de uitslag - niet te vermengen met de waterpokken-, van DHL. Bertje, je weet wel, het Teddybeertje van de regering, zal misschien nog gelijk krijgen wanneer hij zegt "De DHL-saga, kent enkel verliezers" Hoe zit het nu, gaan wij nu vallen of niet?. hebben wij pleisters en wondgaas genoeg om onze wonden te verbinden? Ik stel voor, dat onze centenminister, een budget voorziet voor de aanschaf van voldoende springkastelen. Als het maar zacht is. Ten andere: springkastelen komen altijd te pas in de politiek. Is het niet om er de val mee te breken, ze kunnen nog altijd dienen om van de ene partij naar de andere te wippen.

Maar, hoe kort ook de schaduwers aan het bewind zullen geweest zijn.
Mijn.(n) eurotjes zijn al goed "geplaatst Dé grote storm moet er echter nog komen. Die communautaire probleempjes die ze op een forum gaan gooien gaat nog veel animo met zich meebrengen.Onze eerste vroeg mij, of ik Frans kende. Natuurlijk ken ik Frans. Die woont toevallig rechtover mij. "Ja maar, niet dàt Franske, maar de Franse taal. Je moet daar gaan discussiëren met dat strikske" zei hij me. Tja, ik trek goed mijn plan in De Franse taal. Maar, zou het niet beter zijn, dat ik een taalbad, siciliano ga nemen? Natuurlijk op staatskosten! Het zou toch veel simpeler zijn om in onze Franstalige numero uno zijn eigen moedertaal te gaan spreken,nietwaar? "Of ik daar gene schrik heb van dat milieu, waar ze, soms, met scherp schieten?" vraagt mij iemand. Ik zou verdorie, niet weten waarom ik van die Eliekes en compagnie zou moeten schrik hebben. Ten andere, ik heb de gewoonte om iedereen recht in de ogen te kijken, wanneer ik ze aanspreek. Nooit ofte nooit draai ik mijn rug naar iemand toe! Dat is onbeleefd, zei mijn moeder altijd. Laat ze maar met scherp schieten, ik leen wel even TLL zijn boog, met of zonder botte pijlen!

Mijn moeder zaliger, heeft mij ooit nog eens iets wijsgemaakt. "Manneke, zeg niet té veel. Want al wat je zegt, kan tegen je gebruikt worden!"

Slim mens, ons moeder. Ik ga haar raad dan ook opvolgen. Nu eens gaan kijken of ik bij de acht lotto-gelukkigen ben die morgen stinkend rijk zullen wakker worden. Indien positief, kunnen ze, met dat managerjobken waar ik naar gevraagd heb, den boom in!

Maar wat verneem ik hier, ten laatste leste: Van Den Broucke wil CD&V in de federale regering! Nu is het moment aangebroken, dat ONZE eerste eens serieus uit zijn kot komt, mijn gedacht!