Kom dat tegen!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

19 feb 2009, 19:18

Zoals menige donderdagvoormiddag sprong ik ook vandaag , iets minder galant dan anders, op mijn fiets om boodschappen te doen op de wekelijkse markt. De souplesse zit niet meer in mijn knoken met dit bitterkoude weer vandaar dat het pas na een aantal meters vlotter trappen was. Veel tijd spendeer ik doorgaans niet aan markten, ik bezoek enkel het viskraam en het fruit- en groentenkraam. Ik parkeerde mijn fiets met mijn grote fietszakken heel kortbij en ging snel mijn inkopen doen. Na amper een halfuurtje was ik terug en tot mijn allergrootste verbazing stak er een zak in mijn fietszak. Ik keek rondom mij , niemand reageerde en ik besloot dan maar terug op mijn fiets te springen ( het was al enkele graden warmer nu) en zonder de zak te openen naar huis te rijden.
Eens thuis gekomen was ik toch benieuwd wat er in die zak zat. Ik opende die en de spanning was voorbij : ik stond met een halve kilo ongepelde garnalen in de hand.
Zoiets kwam ik nog nooit tegen, ik werd al bestolen maar nog nooit kreeg ik zomaar iets cadeau van een onbekende, zeker geen ongepelde garnalen.
Wat zal die dame of heer gedacht hebben toen hij of zij garnalen wou pellen en er geen mee had? Sorry hoor , ze zijn nu reeds gepeld en ze zijn lekker ook.
Kom dat tegen.
Fazal

19 feb 2009, 20:00

U hebt geluk gehad dat het geen bom was Utopia. :wink:

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

19 feb 2009, 22:05

Ben je wel zeker dat je je eigen fiets niet met een properder model hebt geruild ? :lol:
Jempi

20 feb 2009, 07:50

Ik zou nog grotere fietszakken kopen en mijn fiets de volgende keer op dezelfde plaats gaan zetten. :idea:

Jempi

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 feb 2009, 14:44

Kan jij ook met een zgn. triporteur (een bakfiets) rijden Utopia?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 feb 2009, 13:51

Ik hoop dat je ze smakelijk hebt op gegeten en de andere zou zich de volgenbde keer wel eens bedenken voordat hij/zij/het zijn boodschappen in een fietsentas steekt.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

23 feb 2009, 19:29

Volgende donderdag staat mijn fiets weer met open zakken te lonken op de markt maar zoveel geluk krijgt een mens niet alle weken in zijn zak geworpen denk ik. :o

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 feb 2009, 15:12

Misschien de rekening :?: :lol:

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

24 feb 2009, 17:59

Utopia schreef:Volgende donderdag staat mijn fiets weer met open zakken te lonken op de markt maar zoveel geluk krijgt een mens niet alle weken in zijn zak geworpen denk ik. :o


Positief denken en de moed niet opgeven, misschien komt de heilioge man nog eens langs met iets lekkers. Maar de rekening mag hij dan wel bij zich houden.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie