DE COMPUTER... UW VRIEND?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

06 apr 2009, 22:32

dat is eigenlijk helemaal mijn vriend niet.
Uitleg.

Op de homepagina staat ook 'computertips'

Nou zijn die waarschijnlijk uit Nederland. Niks op tegen, maar de hollanders hebben allemaal, denk ik, ALLES in het engels.

Nu heb ik, en dat zal wel aan mijn leeftijd liggen, samen met sommige senioren heel mijn pc in het nederlands, mail, internet, word enz.

Het zou nu wel lèuk zijn ook een nederlandse vertaling te hebben van die computertips.

Het zou nog al wat zijn moest onze vriend Pascal zijn boeken geschreven hebben in die stijl.......

vivaldi

en.... de moderators mogen ook hun bedenkingen geven hoor!
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

07 apr 2009, 16:01

Sluit mij aan bij de mening van Vivaldi :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

07 apr 2009, 16:37

Bedankt voor de steun van de meerderheid!!

Als er nù geen reactie komt van Pascal dan weet ik het niet meer.

J'attends avec impatience
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

08 apr 2009, 07:29

Ik heb ooit, bij een Nederwietse pc-boer een Nederlandstalige handleiding voor pc's gekregen. Om het op z'n Hollands te zeggen "nou, daar bedank ik voor..." alles, maar dan ook alle termen klakkeloos vertaald, om te schreeuwen... "druk de invoer-toets !" Op mijn key-board staan er minstens 150; welke toets wordt dan bedoeld ?

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

08 apr 2009, 10:59

Wat dacht je van "ENTER" TLL?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

08 apr 2009, 18:25

't Is mijn vriend maar ik heb wel meer moeilijke vrienden , en 't ligt meestal ( altijd :?: ) aan mij :!: ze zijn altijd welkom en ik kan ze niet missen :lol: .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

08 apr 2009, 18:26

't Is mijn vriend maar ik heb wel meer moeilijke vrienden , en 't ligt meestal ( altijd :?: ) aan mij :!: ze zijn altijd welkom en ik kan ze niet missen :lol: .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

08 apr 2009, 18:27

Ziedet na 8)

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

08 apr 2009, 22:16

Zo verandert u het uitzicht van uw muisaanwijzer

Klik op Start en vervolgens op Control Panel.
Klik op Appearance and Themes.
Ga naar See Also en klik op Mouse Pointers.
Ga naar het tabblad Pointers en kies een van de volgende mogelijkheden:
Schakel al uw muisaanwijzers tegelijk om en bepaal uw keuze in de drop-down list box Scheme.
Wilt u uw muisaanwijzers één na één omschakelen, klik dan op diegenen die u wil wijzigen in de Customize list. Klik na elke selectie op Browse, klik op de nieuwe afbeelding van uw keuze (in de linker benedenhoek ziet u een voorbeeld van de afbeelding) en klik op Open.
Rond de procedure af door op Apply en OK te klikken
(gekopieerd uit computertips)


Dit bedoel ik nu
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

12 apr 2009, 09:10

:lol: :lol: :lol:

Eigenlijk ist niet om te lachen maar ...............

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

28 apr 2009, 10:05

Probeer eens van je versterker / tape player muziek naar je harde schijf te zetten .
Technisch geen enkel probleem , aansluiting e.d. worden duidelijk uit de doeken gedaan hier op't forum .
Maar ...................welke recorder gebruik je en hoe :?:

Geen uitleg geven over hoe de boel in mekaar zit zonder het ZELF te doen :!:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

28 apr 2009, 12:26

Heb je meerdere recorders in je pc zitten, heb je inderdaad een probleem. Want welke je ook kiest, het resultaat hangt telkens af van de kwaliteit van die dweil ... :wink:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

28 apr 2009, 17:28

Dus beginnen met dweilen :?: :lol:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

30 apr 2009, 09:58

Ik heb wekenlang geprobeert ( jaja ik weet het :!: ) om een goede manier te vinden om mijn geliefde tapekes , gezuiverd van vroegere vergissingen e.d , voor het nageslacht op cd/dvd te zetten . Het grootste probleem is wel om ze op de harde schijf geplaatst te krijgen !

Ik ga geen verslag geven van die vreselijke ervaring want ge weent tranen met tuiten ( ik weet niet waar die tuiten vandaan komen :?: ) .

In ieder geval heb ik mij in discrediet gewerkt op 't forum met mijn vele vragen , en een bult met te proberen Audacity te verstaan , in vain .
Dan maar terug naar Nero waar ik er uiteindelijk in geslaagd ben om een tipje van de sluier op te lichten . Een boek , Nero7 Premium , heeft mij goed op weg geholpen , ondanks het feit dat ik met Nero 6 moet blijven werken ( bugetair probleem ) .Vooraleer ik anderen ga kunnen helpen moet ik nog wat ondervinding opdoen .
Fazal

30 apr 2009, 15:06

Er zou daar een gadget met bijbehorend heel gebruiksvriendelijk programma voor bestaan Spiksin. Ik ken iemand die zich dat over een paar jaar heeft aangeschaft, maar ik kan hem spijtig genoeg niet meer bereiken en moet u dus verdere uitleg hierover schuldig blijven. Misschien eens inlichtingen vragen in een of andere computerwinkel? Het spul scheen enorm goed te werken en kostte toen ± 60 euro.